Skocz do zawartości

Działanie inspekcji olejowej - jak to działa ?


pawex79

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Jeśli nabijesz więcej kilometrów niż tyle ile przypada na 2 wymiany oleju szybciej niż w 2 lata, inspekcja wyskoczy.

Moja e46 jest intensywnie eksploatowana, robi rocznie przebiegi rzędu 40 - 50 tyś, i inspekcja się pokazuje wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem Panowie, nie chce wprowadzać nikogo w błąd, ale z mojej wiedzy wynika że wymiana płynu hamulcowego powinna nastąpić gdy zaświeci się symbol zegarka obok inspekcji i oilservis, nie ma to nic wspólnego z obydwoma wyświetlanymi napisami, aczkolwiek mogę się mylić, nie mam pewności na 100 %

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację kolego, bo mi wyświetlił Się zegarek sugerując wymianę płynu, natomiast inspection nadal było nieaktywne
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko nie wiem kiedy wymienia się olej w skrzyni biegów (manual) i w dyferencjale ,bo czytałem ,że oleje te powinno się wymieniac co 80 tyś.km - 100 tyś.km ????

Na skrzyni jest naklejka life time oil :) i "se pan tego nie odkręcaj".

Zdrowy rozsądek natomiast mówi - wymień chociaż raz na 100kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do skrzyni manualnej to tutaj nie ma jakichś większych przeciwwskazań, żeby sobie wymienić w niej olej (na odpowiedni oczywiście) - nawet jeśli nigdy nie był wymieniany. W takiej skrzyni to sobie możesz wymieniać olej kiedy chcesz - jeśli masz taki grymas to możesz nawet i co 50 tys.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Przez prawie 4 lata mienia :mrgreen: tego auta-rocznie kręcę ok. 15-18 tk,jeszcze nigdy nie zaświeciła się kontrolka "oilservice".Pod koniec roku zaświecił mi się zegarek od płynu,który drażnił mnie-świecił się cały czas i go skasowałem(nie kasując zielonych od oleju),kiedy znikły wszystkie zielone pojawił się "inspection".

Gdzieś czytałem,że zegarek pojawia się co 2 lata u mnie pojawił się po ponad trzech.

Nie mam pojęcia co do działania tych informacji olejowych/przeglądowych,i doszedłem do wniosku żeby to olać i robić wymiany jak to rozum i serce nakazują,a nie jakieś lampeczki,czy napisy.

Co do oleju w skrzyni manualnej w książce "Sam naprawiam" jest napisane żeby wymieniać co 80tk,a BMW mówi "nie wymienia się".

Edytowane przez CICHY525
ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kupuję używany samochód to wymieniam wszystkie płyny na nowe,olej w skrzyni man.i aut. w moście też.W automacie co około 150tkm. a w manualu co 80tkm.Nie patrzę na lampki tylko wymieniam według rozumu.A to że w skrzyniach automatycznych nie wymienia się oleju to między bajki można włożyć,owszem po 200tkm trzeba wymienić całą skrzynię ,tak profilaktycznie żeby się gdzieś w drodze nie rozleciała.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie patrzę na lampki tylko wymieniam według rozumu.

Zgadzam się i też tak myslę :cool2:

 

No bo te lampki są może właśnie dla tych którzy rozumu nie posiadają :D.

Kiedyś słyszałem od mojego mechanika jak przyjechała kobieta z jakimś problemem i on zapytał: kiedy ostatnio wymieniany był olej? Ona na to: no co pan, przecież to nie frytkownica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cichy525, ale wiesz chyba, kiedy rozum i serce się dogadują ?! Tylko w reklamie :D

A tak na marginesie, wie ktoś może czy te gasnące kratki olejowe można inaczej ustawić, aby np szybciej gasły, adekwatnie do tego co rozum i serce podpowiadają ?

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak na marginesie, wie ktoś może czy te gasnące kratki olejowe można inaczej ustawić, aby np szybciej gasły, adekwatnie do tego co rozum i serce podpowiadają ?

 

Rozum podpowiada ze nie ma sensu tego robić.Ale serce się raduje jak coś się dzieje,mruga,pali na zielono i czerwono :P ,napisy nawet wyskakują,serce się czuje jak w kokpicie nowoczesnego samolotu :D a rozum nie ufa bo może jakaś lampeczka się nie zapali w odpowiednim czasie. :mad2:

 

Ostatnio w listopadzie paliły mi się 3 zielone cegiełki,serce chciało jeszcze jeździć i czekać na komunikat(zawsze to kasy trochę się zaoszczędzi na oleju) Rozum podpowiedział żeby zalać świeży olej przed zimą po przejechaniu 10tś.km.

Serca też warto często posłuchać,ale to rozum powinien decydować kiedy. :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak się jeździ na pełnym syntetyku to nie trzeba zmieniać co 10 tyś, optymalnie 15-20 i będzie dobrze :)

Nigdy nie ufam licznikowej inspekcji, ale tez nie przedobrzam, i nie szaleje z wymianami za często (koszta wymiany oleju i filtrów są stosunkowo wysokie, kupując markowe produkty).

Dobry olej, i jazda :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Cichy525, ale wiesz chyba, kiedy rozum i serce się dogadują ?! Tylko w reklamie :D

No i jeszcze do tego w jakości HD i z tabletem w ręku :mrgreen:

U mnie diody od inspekcji wyświetlają w jakości zwykłej :mrgreen:

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cichy525, ale wiesz chyba, kiedy rozum i serce się dogadują ?! Tylko w reklamie :D

A tak na marginesie, wie ktoś może czy te gasnące kratki olejowe można inaczej ustawić, aby np szybciej gasły, adekwatnie do tego co rozum i serce podpowiadają ?

 

 

Można, trzeba przekodować NCSem, gdzieś nawet miałem rozpiskę jaka wartość odpowiada jakiemu przebiegowi, wtedy cegiełki inspekcji będą znikały sensowniej.

 

Niestety w tej chwili nie mogę znaleźć strony na której to wyczytałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy, kto chce aby samochód mu choć trochę posłużył powinien go należycie serwisować i wymieniać płyny na czas a nie czekać aż będzie za późno... Ja również po zakupie wymieniłem wszystkie płyny (nawet w chłodnicy :mrgreen: ), oraz wszystkie filtry. Samochód w rękach rok a już drugi raz będę odmę zmieniać :8)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 1 rok później...

Odświeżam swój temat.

Generalnie wbrew większości opinii jaka panuje u użytkowników tego forum, aby się nie sugerować wskazaniami inspekcji olejowych. Ja uważam że w moim przypadku te wskazania i przeliczenia są prawidłowe.

Swoje wnioski mogę podeprzeć na przykładzie swoich dwóch aut - E39 TDS i E36 320i.

W oby przypadkach, na przełomie kilku lat których mam te auta, inspekcje olejowe zapalają mi się zawsze w granicach 11-12 tyś. km (mam na myśli zapalenie się żółtej "cegiełki"), dodam że oba autka śmigają na markowym oleju 10/40

Tu mi się nasuwa pytanie, czy niektóre auta mogą mieć inaczej zakodowane przeliczanie inspekcji olejowej ? Bo według niektórych forumowiczów cykl taki trwa 25 tyś. :shock:

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu mi się nasuwa pytanie, czy niektóre auta mogą mieć inaczej zakodowane przeliczanie inspekcji olejowej ? Bo według niektórych forumowiczów cykl taki trwa 25 tyś. :shock:

Aż tyle to raczej niemożliwe, chociaż ja u Siebie mam przelatane 9 tyś km i mam jeszcze 2 zielone cegiełki. Więc myślę że 15 tyś km to będzie maks jeśli udało by Się tyle zrobić,z tym że ja mam zalany silnik markowym 5W/40 :wink: A sposób przeliczania inspekcji i serwisu olejowego był opisany na forum już kiedyś i to bardzo obszernie, nawet ze schematem komputera przeliczającego

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba mam pośrednie wytłumaczenie dlaczego u mnie jest inaczej (właściwiej) niż u reszty użytkowników.

Wiem że mam wymieniany licznik, bo kiedyś go wyciągałem do naprawy pikseli i tam widnieje naklejka E38, a wiem że od E39 jest ciut inny układ gniazd.

Pewnie jakiś "gebeltz" programował go, bo VIN się zgadza i może przeprogramował także całe "przeliczanie" inspekcji.

To jedyna logiczne wytłumaczenie.

Ale dlaczego w E36 mam także dobrze przeliczającą inspekcję :?:

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.