Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Taka mała niespodzianka dla wszystkich posiadaczy 20d N47

Pacjent: E61 LCI 520d 177KM N47 przebieg ok 200tyś

Objaw: ucieka płyn chłodniczy, duże ciśnienie w układzie chłodzenia

Powód: uszczelka głowicy na śmietnik, a do tego mały bonus w postaci dziurki w głowicy i pękniętego bloku :?

 

Niestety nie mam tym razem fotek, musicie mi uwierzyć na słowo.

 

Co szanowne grono forumowiczów na to? Coś chyba te nowe silniki nie wychodzą naszej marce najlepiej.

A tu mały dodatek z mojej strony jeśli chodzi o N47

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=178507

Opublikowano

ja słyszałem że po 150k z N47 to tylko blok zostaje - qrcze co za szmelc, trzeba sprzedawać czym prędzej :)

 

Człowieku ochłoń !!! Będziesz podawał przykłady usterek jakie mogą się zdarzyć w każdym aucie ???.... I co teraz każdy ma nie kupować albo sprzedawać auta z N47 ? Bo nie rozumiem tych Twoich postów

Opublikowano

Człowieku ochłoń !!! Będziesz podawał przykłady usterek jakie mogą się zdarzyć w każdym aucie ???.... I co teraz każdy ma nie kupować albo sprzedawać auta z N47 ? Bo nie rozumiem tych Twoich postów

Ja nic, nikomu nie każę robić! To jest każdego indywidualna sprawa co zrobi ze swoim obecnym czy przyszłym N47.

Co do podawania przykładów, to forum jest po to by dzielić się wszystkimi informacjami (tymi dobrymi i złymi).

Ja np. przed zakupem następnej furki dokładnie obadam wszystkie bolączki danego modelu i takie informacje między innymi po to są.

 

 

BTW.

Przed kupnem swojej 320d 163KM byłem bardzo napalony na 177 ale wydaje mi się , że dobrze zrobiłem wybierając starszy model (choć też nie jest bez wad jak każde auto).

Opublikowano

też właśnie robiłem research na forum co do silników długo przed zakupem.. na początku szukałem benzyny, ale potem wybrałem "mnijesze zło" czyli diesla 163km

o N47 nasluchałem się zewsząd tyle, że unikałem tego silnika jak ognia. Dobrze, że są takie tematy jak ten na forach.

Opublikowano

Co do problemów z tym silnikiem twierdze że to kwestia indywidualna pojedynczych przypadków !!

Nagle problemy z blokiem , łańcuchem rozrządu a za chwilę kolejny użytkownik dopisze że tłoki się urywają!!! a wszytko to wady konstrukcyjne!!!

Jak znam życie i podejście Polaka...kupić tanio auto(a jak tanio to wiadomo jakie) ...dożywotnio bezawaryjne no i żeby nic nie paliło!!!!

Oszczędzanie na paliwie..jakies ecodrivingi, jazdy na 5 biegu po mieście wymiany oleju jak się przypomni i później silnik jest awaryjny.

Tym bardziej w E60 gdzie taki silnik ma co robić a jak zaczniemy jeszcze oszczędzać paliwo po pewnym czasie problemy gotowe!!!

Dodam tylko że podany link przez filu02 to przypadek prowadzenia auta przez kobietę. A jak kobiety traktują auta to już sam niejednokrotnie widziałem...powiem tylko ze są w stanie "wykonać" każde auto!!!

Pozdr.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

By trafić w taką wadę trzeba mieć "szczęście".

Ja ze swojego doświadczenia w użytkowaniu M47T2 (163KM) oraz N47(177KM) zdecydowanie wolę ten nowszy czyli N47.

Jazda z nim jest dużo bardziej elastyczna niż z poprzednikiem a do tego pali średnio ponad litr mniej na 100km.

Zbliża się wiosna więc znowu będę szukał limuzyny z na pewno z silnikiem N47 a jak finanse pozwolą to jeszcze nowszy z N47N czyli F10 :P

Opublikowano
Mi też każdy mechanik którego nie spytałem odradzał N47,nawet w fus-ie powiedzieli zeby szukać 163km , jest dużo legend każdy sobie coś dopowie ale w każdej jest ziarno prawdy , suma sumarów n47 jest bardziej awaryjny niz sprawdzony m47 ,pewne wady n47 pewnie już w N47N wyemilinowano, tak samo jak było w audi po zmianie z 1,9 tdi na 2,0 tdi pekały głowice itp. w 2007 poprawiono i jest ok. W dużej mierze zależy wszystko od eksplatacji i dbania o samochód jednak nikt nie zaprzeczy że trafiają się egzemplarze wadliwe ,jeden zrobi 200 tyś bez żadnych przygód i powie że świetny silnik a drugiemu przy 80 tyś pęknie blok i powie że N47 to śmieć...
Opublikowano
Pojedyńczy - nie pojedyńczy, przypadek - reguła, prawda jest taka że ogólnie BMW zaczyna złazić na psy!!!( i to juz od jakiegoś czasu) :twisted: hej
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Nie zauważyłem :8)

A już trochę zjeździłem........

Opublikowano
Pojedyńczy - nie pojedyńczy, przypadek - reguła, prawda jest taka że ogólnie BMW zaczyna złazić na psy!!!( i to juz od jakiegoś czasu) :twisted: hej

przesadzasz , silniki ,prowadzenie ,wykończenie,materiały,technologia są w bmw cały czas na najwyższym poziomie,powiesz problemy z elektryką ale nie ma możliwości żeby zaawansowana elektronika była całkowicie bezawaryjna i bezobsługowa, disle z common rail i turbo to też nie stary wolnossący disel z beczki i trudno od niego wymagać żeby robił bez niczego 500 tyś, a wracając do mercedesa oni nawet zapominają że samochód ma jeździć dłużej niz 5 lat i jest coś takiego jak zabezpieczenie antykorozyjne

Opublikowano

Zgadzam się z frodo ,a stan taki spowodowany jest min. tym że trwa nieustanny wyścig producentów żeby wyprodukować silnik o jak najmniejszej pojemności i dużej mocy czego przykładem jest N47 niestety, nie rzadko poddawany chiptuningowi .Pewnie już niedługo dwulitrowy diessel będzie miał300koni,tylko gdzie jest granica rozsądku i czy w ogóle taka jest? :mad2:

Volkswagenowskie 1,4TSI /122km. z pękającymi łańcuchami rozrządu po 30tys,to też pojedyncze przypadki?

Bardzo dobrze że jest taki temat :cool2:

  • 1 rok później...
Opublikowano
N47 177KM, ale o kwestia wielu czynników - zaniedbań właściciela, chu...ego mechanika i oszczędzania na aucie, albo w ostateczności wady mechanicznej/materiałowej.
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Eeee.. miałem 520d 163 jak i 2X 177KM i z własnego doświadczenia mogę powiedzieć że 177KM jest sporo lepszy, bardziej elastyczny i oszczędny a problemów nie miałem żadnych z żadnym 2.0d

Gdybym miał ponownie wybrać miedzy 163 M47N2 a 177KM N47 to zdecydowanie N47 177KM.

Opublikowano
Też kupiłem N47 świadomie. Znajomy ma od 3 lat taki silnik, zrobił ponad 100tys (zaczynając od 150tys), teraz sprzedaje, następny właściciel też pojeździ. Także jak dla mnie gadka bez sensu - wszystko się psuje... W totka też co tydzień ktoś wygrywa, a ile razy trafiliście szóstkę? I jak myślicie ile razy traficie w swoim życiu? I co to kogo obchodzi, że są tacy co trafiają szóstkę w lotto?
Opublikowano
Każdy robi jak uważa .Ja nigdy świadomie nie wybrałbym żadnego 2litrowego diesla w BMW.Nic według mnie nie przemawia za takim wyborem ani osiągi,ani ekonomia ,również awaryjność nie wspominając o kulturze pracy silnika.Wszystkie atuty są po stronie silników M57,M57N,M57N2.
Opublikowano

To ciekawe co piszesz. Wg mnie 2.0d:

 

- pali 1-2 L mniej od 3.0

- kosztuje mniej o 1-2tys Euro (E60)

- akcyza ok 2tys zł zamiast 8tys

- wymiana czterech wtryskiwaczy albo świec jest tańsza o 50% niż sześciu. Dotyczy to wszystkich napraw. Przykładowo silnik N47 można kupić za 3(słupek) - 5tys (kompletny) a w ofertach można przebierać bo są ich setki ze względu na popularność tego silnika montowanego w modelach od 1 do X5

 

A że kultura 6 cylindrowego jest wyższa niż cztero to żadne odkrycie. Podobnie jak V8 ma wyższą od 6 cylindrowego.

Opublikowano

Akcyza i cena większa,spalanie 2,0 identyczne jak w 2,5 ale rzadziej odwiedzasz mechanika i radość z jazdy większa :D

 

A że kultura 6 cylindrowego jest wyższa niż cztero to żadne odkrycie. Podobnie jak V8 ma wyższą od 6 cylindrowego.

 

Tu się nie zgodzę-R6 ma lepszą kulturę pracy od V8,chyba że masz na myśli dźwięk, to owszem.

Opublikowano
Akcyza i cena większa,spalanie 2,0 identyczne jak w 2,5 ale rzadziej odwiedzasz mechanika i radość z jazdy większa :D

 

A że kultura 6 cylindrowego jest wyższa niż cztero to żadne odkrycie. Podobnie jak V8 ma wyższą od 6 cylindrowego.

 

Tu się nie zgodzę-R6 ma lepszą kulturę pracy od V8,chyba że masz na myśli dźwięk, to owszem.

 

 

Spalanie może było identyczne w przypadku silników M, ale na pewno nie N :roll: Wsiądź do chociażby 520d M47, pojeździj, a następnie przesiądź się do auta z silnikiem N47 - różnica jest baaardzo wyczuwalna, oczywiście na korzyść tego drugiego, podobnie, jak spalanie :cool2:

Moja trójeczka waży praktycznie tyle samo, co 5er, bo około 1750kg z kierownikiem i ilością paliwa w baku, która nie powoduje świecenia "księgowego" na desce, do tego ma xDrive'a i pali w teraźniejszych warunkach i jeździe 80%/20% miasto/trasa 6,5-7l/100km. Zrób taki wynik w 525d :D

Auto użytkuję pedantycznie, z rozwagą i głową, nie palę gumy (zresztą chyba się nawet nie da z X'em), studzę i grzeję turbo, mam na liczniku 192 tyś. i mechanika też odwiedzać nie muszę :wink: więc nie ma co generalizować, że 2.0d jest bee - wszystko ma swoje plusy i minusy.

Fakt, że mam najnowszą wersję N47 - 184KM/380Nm, w której nie słychać o wadliwych rozrządach, itp.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Taka mała niespodzianka dla wszystkich posiadaczy 20d N47

Pacjent: E61 LCI 520d 177KM N47 przebieg ok 200tyś

Objaw: ucieka płyn chłodniczy, duże ciśnienie w układzie chłodzenia

Powód: uszczelka głowicy na śmietnik, a do tego mały bonus w postaci dziurki w głowicy i pękniętego bloku :?

 

Niestety nie mam tym razem fotek, musicie mi uwierzyć na słowo.

 

Co szanowne grono forumowiczów na to? Coś chyba te nowe silniki nie wychodzą naszej marce najlepiej.

A tu mały dodatek z mojej strony jeśli chodzi o N47

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=178507

Czy to się stało w Twoim aucie czy jest to zaslyszana historia?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • 2 lata później...
Opublikowano

jak sie kupuje okazyjnie to tak jest.

zapamietajcie ten co oszczędza placi 2xwiecej.

 

kupcie swiezy model dbajcie o niego a potem mozecie dawac recenzje.

gadki szmatki i nic wiecej tu nie ma.

kazdy kto narzeka to pewnie kupil jakas padline wypucowana i teraz pluj na wszystko ck bmw

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.