Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jak znajdziesz zadbane to kup 530 :D wiekszy moment obrotowy, lepszy ciąg z samego dołu no i silniki M30 są niemal niezniszczalne :D

no i to "duza szóstka" :wink:

Opublikowano
Miałem 525i M50 i byłem bardzo zadowolony to wyśmienity silnik ale zadbane M30 to jak pisze Frank silnik niezniszczalny więc co nie kupisz będzie dobrze byle to był zadbany egzemplarz ;)
http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano
Kup 530 sam mam taki silnik ale w 730 jest super większy ma uciag niz 525(a 525 tez posiadam) a przeciez to jest różnica tylko 4koni. 3.0 m30 maja długą żywotnośc.
Opublikowano

Jeżeli będzie eksploatowany bez gazu to 525. Jest oszczędniejszy.

530 jest niezniszczalny, ale bez przesady. Mój brat dobił M30 z autentycznym przebiegiem 193Tkm, a teraz dobija Land Rovera i trzeba przyznać ten się nieźle trzyma.

Opublikowano

ja bym wybral 2.5

nowsza jednostka, oszczedniejsza

swietnie sobie radzi w E34, mialem okazje wracac takim autkiem z Niemiec, bylem mile zaskoczony

 

3.0 jezdzilem lecz w E32, mysle ze osiagi 530 nie bylyby lepsze, a spalanie wyzsze

Opublikowano

to trudne porównanie, silniki serii m30 tak jak napisali koledzy są bardziej nizawodne, praktycznie przy normalnej eksploatacji nie widac ich zuzycia po rozebraniu przy przebiegu 200 tys. Silnik m50b25 na pewno pali mniej, jest rowniez wytrzymaly, trzeba lac do nego tylko dobry olej, minimum to jakis półsyntetyk.

Oba auta jadą podobnie z tym ze 3.0 ma wyzszy moment obrotowy i ałatwiej sie rozpedza w wiekszym zakresie obrotów, m50 trzeba troche pociągnąć, kultura pracy jest podobna, z tym ze m30 wydaje sie byc "cięższy" a m50 bardziej zwinny. Ceny czesci eksploatacyjnych na podobnym poziomie, osprzet silnika m30 bardziej wrazliwy jest na gaz,

 

reasumując wymieniles tu jedne z najpopularnijszych i najbzrdziej udanych konstrukcji bmw dlatego porównanie ktory wybrac, jest trudne.

 

ja bym wybrał m30b35 (3.5 litra) gdybym mial obstawac przy m30, albo m50b25 gdybym mial do wyboru z m30b30.

 

mam teraz taką 3,5 litra na czesci na manualu, i jest straszna, masakruje wszystko. Jezdzimy je testowac na lotnisko do kluczewa w okolicach stargardu, jakby kiedys ktos sie chcial podlaczyc to zapraszamy, jest tam duzo miejsca i mozna sparwadzic mozliwosci tych samochodow.

 

pozdrawiam

bartek

CARFIX BMW

Pełny serwis pogwarancyjny.Kodowanie i programowanie, indywidualizacja ustawień. Aktualizacja oprogramowania. Dostęp do serwera online(OSS),ASAP oraz Werkstatt information recherche (WIR). Cześci nowe - parts sales support (PASS) i używane do BMW.

Szczecin ul.Mieszka I 61a

Tel.692377209

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Brałbym 525i, oszczędniej na paliwie i ubezpieczeniu. Jak już 530i, to nie M30, tylko M60... to ma sens. M30 są w prawdzie "niezniszczalne", ale tylko, jak jeździł nimi ktoś z głową, ponadto mają już swój wiek...
Kai
Opublikowano
M30 są w prawdzie "niezniszczalne", ale tylko, jak jeździł nimi ktoś z głową

 

To się tyczy akurat każdego silnika.

 

Od dwóch lat przeglądam prawie codziennie to forum i jeśli chodzi o niezawodnośc to M30 jest chyba najlepszym silnikiem BMW co zawdzięcza głównie swojej prostej budowie np. nie ma hydropopychaczy, vanosa, cewek zapłonowych itp.

 

Ale tak jak napisali koledzy przy wyboże kilkunastoletniego auta należy się kierować wyłącznie stanem technicznym bo każde auto jest inne.

kiedyś


E32 730

E36 318

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
M30 są w prawdzie "niezniszczalne", ale tylko, jak jeździł nimi ktoś z głową

To się tyczy akurat każdego silnika.

 

Też prawda.

 

Od dwóch lat przeglądam prawie codziennie to forum i jeśli chodzi o niezawodnośc to M30 jest chyba najlepszym silnikiem BMW co zawdzięcza głównie swojej prostej budowie np. nie ma hydropopychaczy, vanosa, cewek zapłonowych itp.

 

Wg mnie silniki są dobre, ale bardziej dla hobbystów, niż dla tych, co chcą tylko jeździć :)

Brak hydroregulatorów - tak, ale trzeba regulować luz zaworowy, a w M20 tak mi to "specjalista" zrobił, że silnik zamulił (za duże luzy), musiałem poprawić - najlepiej robić samemu.

Brak vanosa - tak, w tym miejscu te 0,5l więcej w pełni nadrabia zaległości.

Tylko jedna cewka - to akurat uważam za główny minus. Dochodzą problemy z rozdzielaczem, kablami WN.

Jednak to konstrukcja, może i trwała, ale i swój wiek ma.

 

Ale tak jak napisali koledzy przy wyboże kilkunastoletniego auta należy się kierować wyłącznie stanem technicznym bo każde auto jest inne.

 

Też prawda.

Kai
Opublikowano

;) to ja sobie tutaj zrobie autoreklamę ;) osobiście polecałbym 530i - silnik rzeczywiście niezawodny i bardzo elastyczny...poza tym ma wiekszy moment obrotowy od 525i i jesli się nie myslę jest on osiągalny przy mniejszych obrotach - bo jak kupowałem sam z ciekawości porównywałem te oba silniki... dlatego też mam wrażenie, że 530i będzie lepiej ciągnąc już na niższych obrotach... Poza tym chyba ten 3.0 jest tańszy odpukac w jakiś naprawach...bo kontrukcja bardziej nazwijmy to klasyczna. Spalanie w normalnej eksploatacji zapewne będzie porównywalne 2.5 i 3.0... ja eksploatowałem bez gazu i tragedii nie ma:)

a na koniec podam powód swojej autoreklamy :) Otóż moja 530-stka poszukuje, a raczej ja poszukuję amatora na nią...a tutaj taki topic :) bo większośc wybrzydza, że silnik za duży...więc jeśli byłbys zainteresowany to zachecam do napisania - [email protected] lub tutaj na priva.

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.