Skocz do zawartości

318 1.8i M43 - PLANOWANIE GŁOWICY


Stanleyse

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, szukałem tego wątku na forum ale nie znalazłem.

Bede wymienial uszczelke pod głowica, i mam takie pytanie, czy planowanie jest nieodzowne ?

Pytam poniewaz auto ma niewielki przebieg, jest w stanie salonowym po pierwszym włascicielu, nie bierze oleju ani grama, garazowany itp.az zal jezdzic nim zima.

Nie ma instalacji lpg.

Uszczelka leciutko przepuszcza na 4 cylindrze, na tyle delikatnie ze po długim odpowietrzaniu mozna zrobic ok 100 km i dopiero sie układ zapowietrza itp i zaczyna przerywac na na 4 cyl.

 

Dzieki z góry za wszelkie podpowiedzi

 

Pozdrawiam

 

Stan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawsze jak komus wymieniam uszczelke pod glowica to daje do planowania, sprawdzenie szczelnosci, docieranie gniazd itp caly komplet, koszt tutaj to okolo 300 zł ale koles robi naprawde porzadnie i ja tez jestem pewny tego ze nie przyjedzie mi ktos za 3 miesiace i powie ze jest cos zle...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Koledzy za rady,

 

Zwykle takze planowałem w innych markach głowice(docieranie zaworow itp) , w Bmw przyjdzie zmierzyc mi sie pierwszy raz z taka wymiana, problem w tym ze nie mieszkam w Polsce i mam troche ograniczone warunki dlatego zapytałem Was o rade, sam sie takimi rzeczami zajmowalem w Pl wiec sprawdzenie głowicy itp jak najbardziej jest to istotne. Nie mam gdzie jej splanowac :( i tu jest problem

 

Pozdrawiam

STAN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Rozmawialem ostatnio z mechanikiem starej daty, i co ciekawe powiedzial mi ze jesli głowica jest prosta , bez wzerów i wyglada dobrze to nie wymaga planowania, anio nawet wymiany szpilek.Ba dopuszczalna jest minimalna krzywizna powierzchni przylgni glowicy oczywiscie do pewnego stopnia co zreszta i tak niweluje uszczelka majaca swoja twardosc. Sytuacja sie zmienia kiedy głowica jest krzywa i sa na niej widoczne wzery wtedy wrecz konieczne jest planowanie itp. a jesli nie, wystarczy przylgnie oczyscic z resztek przyklejonej uszczelki i przetrzec delikatnie papierem sciernym ;1000.

Dałem sie przekonac , glowice mam lustro i prosta jak linijka jest .

Ominałem niepotrzebny wydatek.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Rozmawialem ostatnio z mechanikiem starej daty, i co ciekawe powiedzial mi ze jesli głowica jest prosta , bez wzerów i wyglada dobrze to nie wymaga planowania, anio nawet wymiany szpilek.Ba dopuszczalna jest minimalna krzywizna powierzchni przylgni glowicy oczywiscie do pewnego stopnia co zreszta i tak niweluje uszczelka majaca swoja twardosc. Sytuacja sie zmienia kiedy głowica jest krzywa i sa na niej widoczne wzery wtedy wrecz konieczne jest planowanie itp. a jesli nie, wystarczy przylgnie oczyscic z resztek przyklejonej uszczelki i przetrzec delikatnie papierem sciernym ;1000.

Dałem sie przekonac , glowice mam lustro i prosta jak linijka jest .

Ominałem niepotrzebny wydatek.

 

Mechanik za starej daty, mikropęknięcia też na oko poznaję ?

:mad2:

tel. 514.99.46.99
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Rozmawialem ostatnio z mechanikiem starej daty, i co ciekawe powiedzial mi ze jesli głowica jest prosta , bez wzerów i wyglada dobrze to nie wymaga planowania, anio nawet wymiany szpilek.Ba dopuszczalna jest minimalna krzywizna powierzchni przylgni glowicy oczywiscie do pewnego stopnia co zreszta i tak niweluje uszczelka majaca swoja twardosc. Sytuacja sie zmienia kiedy głowica jest krzywa i sa na niej widoczne wzery wtedy wrecz konieczne jest planowanie itp. a jesli nie, wystarczy przylgnie oczyscic z resztek przyklejonej uszczelki i przetrzec delikatnie papierem sciernym ;1000.

Dałem sie przekonac , glowice mam lustro i prosta jak linijka jest .

Ominałem niepotrzebny wydatek.

 

Pozdrawiam

moze i ten Twoj znajomy sie zna ale na duzym fiacie lub maluchu...

dajmy przyklad ze teraz zaoszczedziles 150-200 zł na planowanie a jesli okaze sie ze jednak jest krzywa to masz jeszcze wieksze koszty, bo ja bym drugi raz tej uszczelki juz nie zalozyl, dwa czas, pewnie uleci troche plynu chlodzacego, no i robota lub mechanik tak ze dla mnie to mija sie troche z celem akle rob jak uwazasz

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie przeczytałes dokladnie tego co napisałem:)

Pierw sie spawdza glowce pod katem tego czy nie jest krzywa... i pod katem szczelnosci..

Jesli wszystko z nia jest ok. to znaczy ze jest ok :) i nie ma bata zeby bylo inaczej.

Jesli ktos jest specem od silników to jest specem a czy to jest bmw czy citroen to nie ma znaczenia , minusem jest to ze glowce w bmw lubia trzaskac....szczegolnie r6

 

Jesli ktos od 40 lat zajmuje sie tym profesjonalnie to mysle ze zna sie lepiej niz ktokolwiek z nas na tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie, czy Wy macie trochę pojęcia o tym co piszecie? Planowanie to podstawa przy wymianie, samo to ze glowica byla raz zalozona i zdjeta to juz są naprezenia powodujące odchyłki wymiarów na całej powierzchni. Rób jak uważasz ale zrobisz chyba najgłupszy błąd nie robiąc planowania- od razu kup sobie drugą uszczelke na zapas, przyda Ci się następnego dnia jak będziesz rozbierał silnik.. Pomijając fakt, że jak jeździsz na walnietej i płyn się kotłuje do cylindra to już powstaje mikrowżer na głowicy.

 

Jak czytam te wypociny na początku, że "planuje sie tylko przy zakładaniu innej głowicy" to mi się nóż w kieszeni otwiera.. Kolego(autorze tej tezy) jesli to czytasz- zajmij się lepiej uprawą roślin w przydomowym ogródku czy coś, a nie robisz idiotów z ludzi którzy potrzebują normalnej odpowiedzi bo mają takie czy inne wątpliwości.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nigdy nie miałes doczynienia z autem w dobrym stanie i nie masz pojecia o mechanice.

Jezdzisz szmelcem to planujesz głowice bo myslisz ze bedziesz mial po tym 20 koni wiecej :)

Zreszta spora wiekszosc traktuje te auta ze remont glowicy jest niezbedny itp.. no comment

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim naucz sie czytac co piszą ludzie i dopiero komentuj.Nie bede sie powtarzał bo widze ze

chyba nigdy nie miałes doczynienia z autem w dobrym stanie , nie masz pojecia o mechanice i o weryfikowaniu czesci do ewent planowania tj regeneracji.

Jezdzisz szmelcem to planujesz głowice bo myslisz ze bedziesz mial po tym 20 koni wiecej :)

Zreszta spora wiekszosc traktuje te auta ze remont glowicy jest niezbedny itp.. no comment

 

Pozdrawiam :)

 

Ps. auto smiga perfekcyjnie i jakos nie musialem kupowac drugiej uszczelki i te bajki o o koniecznnym planowaniu to tylko dla tych co reanimuja stare wyjezdzone auta bo im sie wydaje ze cos jeszcze wycisna z nich.

Edytowane przez Stanleyse
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem szczerze ze cie kolego wogole nie rozumie, zakladasz temat i pytasz sie czy planowac czy tez nie, wiekszosc osób poleca planowanie a ty sie z kazdym sprzeczasz ze nie trzeba, to po jakiego ch... a pytasz skoro lepiej wiesz? jesli silnik igla to dlaczego puszczala uszczelka ?? co w fabryce nie dokrecii glowicy ?? :mad2: :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj..

 

Jak czytałes od poczatku, chcialem sie dowiedziec czegos od was, ale po tym rozmawialem z mechanikiem ktory ma ogromne doswiadczenie w tym temacie .

 

Fakt u mnie wszystko wyglada na tyle ze nie trzaba bylo tego robic. a uszczelka pusciła ze starosci ( czasem tak samo sie psuje termostat czy peka pasek klinowy to normalne zuzycie) , po prostu lekko pekła , nie była przypalona , przegrzana itp. na głowicy zero sladów zero wzerów . ITP

 

Wiec dla mnie koniec tematu:) mam nadzieje ze w pelni zaspokoilem twoja ciekawosc

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.