Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Witam, problem wygląda następująco, trzęsie mi całym samochodem na wolnych obrotach, jak dodam gazu powyżej 1100 obr/min to drgania ustają. Jest to automat więc po wbiciu "D" i puszczeniu gazu sam jedzie no ale niestety także trzęsie budą jest to więc bardzo uciążliwe :nienie: Edytowane przez Marcin330D
330d,yzfr6,yz250, INPA-Darmo sprawdzę/pomogę
Opublikowano
masz automat więc chyba nie dwumas. Myślę że koło pasowe (tłumik drgań) i poduszki silnika i skrzyni powinny to znacznie poprawić.
szukam
Opublikowano
masz automat więc chyba nie dwumas. Myślę że koło pasowe (tłumik drgań) i poduszki silnika i skrzyni powinny to znacznie poprawić.

 

zaraz... zaraz... jak mam automata to mi dwumas nie padnie :?:

330d,yzfr6,yz250, INPA-Darmo sprawdzę/pomogę
Opublikowano (edytowane)

nie znam się na automatach ale z tego co kojarze to tam nie ma koła dwumasowego, a nawet jeśli jest to nie psuje się. Tam chyba coś innego w automacie zastępuje dwumas, pewnie coś hydrokinetyczne.

Wejdz na realoem i sobie zobacz na schematach budowy e46 co jest między silnikiem, a skrzynią biegów.

Edytowane przez K3m0T1989
szukam
Opublikowano

jest to co w linku w pierwszym poście....

Chciałbym ażebyś miał rację.... :cool2:

 

 

W przyszłym tygodniu to zrobię i napisze czy to tłumik drgań. Jeśli ktoś ma jakieś pomysły to proszę pisać :cool2:

330d,yzfr6,yz250, INPA-Darmo sprawdzę/pomogę
Opublikowano
zobaczysz że mam racje :P koło pasowe nawet mój kumpel ma idealne na zbyciu z możliwością sprawdzenia jakbyś chciał, bo swoje wymienił a jego jest dobre i mu wystawiam na allegro. W giełda poszukaj jak chcesz, jceel sprzedaje, a ja na allegro mam jego koło wystawione. Poduszki silnika zamów i pod skrzynie, warto też zainteresować się czy to nie coś od skrzyni. Może olej do zmiany też.
szukam
Opublikowano
olej zmieniłem rok temu skrzynka chodzi jak mażenie.
330d,yzfr6,yz250, INPA-Darmo sprawdzę/pomogę
Opublikowano
jest ok, nazywa sie dwumasowe koło pasowe ale częściej stosuje się nazwe koło pasowe albo tłumik drgań skrętnych. A koło dwumasowe to mówimy zawsze w kontekście manuala i sprzęgła.
szukam
Opublikowano
Tak jak kolega pisal, dwumasa napewno nie ma a automacie. Pewnie zmeczone masz kolo pasowe.. a co do poduszek silnika to latwo je sprawdzic. Podnies maske, wbijaj z R na D i patrz czy silnik sie nie chce wyjsc z komory :mrgreen: gdy poduszki sa zuzyte tosilnik lata jak chce, mozesz go gibac jedna reka
Opublikowano
Tak jak kolega pisal, dwumasa napewno nie ma a automacie. Pewnie zmeczone masz kolo pasowe.. a co do poduszek silnika to latwo je sprawdzic. Podnies maske, wbijaj z R na D i patrz czy silnik sie nie chce wyjsc z komory :mrgreen: gdy poduszki sa zuzyte tosilnik lata jak chce, mozesz go gibac jedna reka
  • Partnerzy klubu
Opublikowano

 

Dwumasowe to tylko opis rodzaju budowy, a nie nazwa konkretnej części. Dwumasowe można zastąpić określeniem z tłumikiem drgań skrętnych, ale wciąż nie będzie wiadomo o jaką część chodzi. Potocznie używa się określenia "dwumasa", "dwumas", "koło dwumasowe" dla dwumasowego koła zamachowego, ale równie dobrze można tak określać dwumasowe koło pasowe ;) . Kilka lat temu koła pasowe dwumasowe były używane stosunkowo rzadko i wtedy można było mieć pewność że "dwumasowe" oznacza dwumasowe koło zamachowe. W tej chwili praktycznie każde BMW z manualną skrzynią biegów ma dwa dwumasowe koła - zamachowe oraz pasowe. W katalogu na czescidobmw.pl staramy się używać prawidłowych i dokładnych określeń stąd "dwumasowe koło pasowe z tłumikiem drgań" i "koło zamachowe dwumasowe" tak aby Klient miał pewność o jaką część chodzi.

 

automat nie ma koła dwumasowego i tyle ! jedyne co to koło pasowe ( nie dwumasowe ) ...

 

Samochody z automatyczną skrzynią nie mają koło zamachowego dwumasowego tylko zwykłe (pojedyncze / jednomasowe) ponieważ funkcję tłumika drgań pełni konwerter (sprzęgło hydrokinetyczne). Jednocześnie w większości przypadków (w nowszych modelach BMW) mają koła pasowe dwumasowe ;)

 

 

 

 

 

Twojego 330d ta grupa w ETK nie dotyczy, ponieważ masz automatyczną skrzynie biegów, ale w linku jest zaznaczona pozycja nr 2 - AT-Tarcza sprzęgła (dwumas. koło zam.) - czyli tarcza sprzęgła dla samochodu z dwumasowym kołem zamachowym, a nie samo koło zamachowe. Dwumasowe koło zamachowe jest tutaj: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL91&mospid=47642&btnr=11_2322&hg=11&fg=20 , a tu zwykłe "sztywne" koło zamachowe dla wersji z automatyczną skrzynią biegów: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL91&mospid=47642&btnr=11_2323&hg=11&fg=20 .

.

Opublikowano

tak więc podsumowując, do sprawdzenia:

a) koło pasowe (na przodzie silnika)

b) poduszki silnika

c) sterowanie podciśnieniowe poduszkami silnika - czy działają uba ustawienia, tj. "miękko" i "twardo"! chyba nikt tu jeszcze o tym nie wspomniał wcześniej.

Opublikowano (edytowane)
oddałem auto na warsztat. Silnik był zimny i nie mogłem fizycznie pokazać swojemu mechanikowi o co chodzi (im cieplejszy tym objawy się nasilały) wytłumaczyłem w czym rzecz, mechanik pokręcił nosem i powiedział, że sprawdzą koło pasowe czy rzeczywiście to ono powoduje owe objawy. Sprawdziłem także poduszki pod silnikiem wrzucając D i R na hamulcu oraz przez dodawanie gazu na biegach. Ruch silnika góra/dół to 1,5-2,0cm. W jaki sposób zdiagnozować uszkodzenie tego koła/tłumika drgań po wyjęciu? Edytowane przez Marcin330D
330d,yzfr6,yz250, INPA-Darmo sprawdzę/pomogę
Opublikowano

zepsute wygląda tak:

http://naforum.zapodaj.net/images/8f6e0a64d2cc.jpg

 

jeśli twoje będzie wyglądać podobnie, to znaczy że prawdopodobnie jest uszkodzone :mrgreen:

Opublikowano
tłumik drgań jest w porządku. Z jednej poduchy pod silnikiem poleciał olej jest do wymiany, druga jest ok. Wymieniam tę poduchę ale już się martwię..... :mad2: :cry:
330d,yzfr6,yz250, INPA-Darmo sprawdzę/pomogę
Opublikowano (edytowane)
auto odebrałem, wymienione dwie poduchy wężyki od podciśnienia też. Problem dalej ten sam :duh: Cholera teraz juz nie wiem co zrobić, :mad2: Edytowane przez Marcin330D
330d,yzfr6,yz250, INPA-Darmo sprawdzę/pomogę
Opublikowano

to skrzynia chyba do sprawdzenia.

ewentualnie coś z przeniesieniem napędu wał albo z tyłu gumy na całym mocowaniu zawieszenia do przeglądu. Masz podpore wału, tłumik drgań (sprzęgło elastyczne też czasem się nazywa), masz dużo gum i tulejek w tylnym zawieszeniu, możesz mieć jakieś luzy na półosiach albo w dyfrze. Auto na podnośnik i jeden siedzi a drugi obserwuje co tam się dzieje i czy są jakieś luzy.

szukam
Opublikowano

Na neutralu czy "parking" w czasie postoju już trzęsie więc układ przeniesienia napędu odpada. Razem z tym problemem pojawił się błąd w INPIE

 

http://naforum.zapodaj.net/images/883e0e0af11d.jpg

 

http://naforum.zapodaj.net/images/f4b12aed2908.jpg

 

 

Błąd wynika z tego że na drugim wtrysku jest odchylenie większe +-5 jak widać na drugim zdjęciu. Wtrysk "leje" możecie napisać coś na ten temat :?: Czy reset wartości wtrysków może pomóc? Czy to wina wtrysku czy różnicy ciśnień na cylindrach :?: i jeszcze jedno pytanie jak są liczone t wtryski, od przodu auta do szyby czy odwrotnie bo to ma dla mnie duże znaczenie...

330d,yzfr6,yz250, INPA-Darmo sprawdzę/pomogę
Opublikowano

korekcje wtryskiwaczy są straszne... wręcz tragiczne, nigdy nie widziałem w żadnym aucie takich złych! :shock: na pewno są na biegu jałowym i na rozgrzanym silniku?

 

hmm... chyba że tu korekcje się wyświetlają w innej jednostce niż w DDE 5.0?

Opublikowano
i ona tragicznie zaczęła pracować.... nagrzała się w miejscu teraz nie jestem pewien czy wskazówka stała w pionie. Pracowała na biegu jałowym (nie chciałem na tym jeździć) jak dodałem tylko troche gazu to wartości robiły się na "0" czy to normalne? oddałem auto na sprawdzenie kompresji w cylindrach... :?
330d,yzfr6,yz250, INPA-Darmo sprawdzę/pomogę

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.