Skocz do zawartości

330D Silnik trzęsię samochodem.


Marcin330D

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, problem wygląda następująco, trzęsie mi całym samochodem na wolnych obrotach, jak dodam gazu powyżej 1100 obr/min to drgania ustają. Jest to automat więc po wbiciu "D" i puszczeniu gazu sam jedzie no ale niestety także trzęsie budą jest to więc bardzo uciążliwe :nienie: Edytowane przez Marcin330D
330d,yzfr6,yz250, INPA-Darmo sprawdzę/pomogę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz automat więc chyba nie dwumas. Myślę że koło pasowe (tłumik drgań) i poduszki silnika i skrzyni powinny to znacznie poprawić.

 

zaraz... zaraz... jak mam automata to mi dwumas nie padnie :?:

330d,yzfr6,yz250, INPA-Darmo sprawdzę/pomogę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie znam się na automatach ale z tego co kojarze to tam nie ma koła dwumasowego, a nawet jeśli jest to nie psuje się. Tam chyba coś innego w automacie zastępuje dwumas, pewnie coś hydrokinetyczne.

Wejdz na realoem i sobie zobacz na schematach budowy e46 co jest między silnikiem, a skrzynią biegów.

Edytowane przez K3m0T1989
szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest to co w linku w pierwszym poście....

Chciałbym ażebyś miał rację.... :cool2:

 

 

W przyszłym tygodniu to zrobię i napisze czy to tłumik drgań. Jeśli ktoś ma jakieś pomysły to proszę pisać :cool2:

330d,yzfr6,yz250, INPA-Darmo sprawdzę/pomogę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobaczysz że mam racje :P koło pasowe nawet mój kumpel ma idealne na zbyciu z możliwością sprawdzenia jakbyś chciał, bo swoje wymienił a jego jest dobre i mu wystawiam na allegro. W giełda poszukaj jak chcesz, jceel sprzedaje, a ja na allegro mam jego koło wystawione. Poduszki silnika zamów i pod skrzynie, warto też zainteresować się czy to nie coś od skrzyni. Może olej do zmiany też.
szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

automat nie ma koła dwumasowego i tyle ! jedyne co to koło pasowe ( nie dwumasowe ) ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega pisal, dwumasa napewno nie ma a automacie. Pewnie zmeczone masz kolo pasowe.. a co do poduszek silnika to latwo je sprawdzic. Podnies maske, wbijaj z R na D i patrz czy silnik sie nie chce wyjsc z komory :mrgreen: gdy poduszki sa zuzyte tosilnik lata jak chce, mozesz go gibac jedna reka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega pisal, dwumasa napewno nie ma a automacie. Pewnie zmeczone masz kolo pasowe.. a co do poduszek silnika to latwo je sprawdzic. Podnies maske, wbijaj z R na D i patrz czy silnik sie nie chce wyjsc z komory :mrgreen: gdy poduszki sa zuzyte tosilnik lata jak chce, mozesz go gibac jedna reka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Partnerzy klubu

 

Dwumasowe to tylko opis rodzaju budowy, a nie nazwa konkretnej części. Dwumasowe można zastąpić określeniem z tłumikiem drgań skrętnych, ale wciąż nie będzie wiadomo o jaką część chodzi. Potocznie używa się określenia "dwumasa", "dwumas", "koło dwumasowe" dla dwumasowego koła zamachowego, ale równie dobrze można tak określać dwumasowe koło pasowe ;) . Kilka lat temu koła pasowe dwumasowe były używane stosunkowo rzadko i wtedy można było mieć pewność że "dwumasowe" oznacza dwumasowe koło zamachowe. W tej chwili praktycznie każde BMW z manualną skrzynią biegów ma dwa dwumasowe koła - zamachowe oraz pasowe. W katalogu na czescidobmw.pl staramy się używać prawidłowych i dokładnych określeń stąd "dwumasowe koło pasowe z tłumikiem drgań" i "koło zamachowe dwumasowe" tak aby Klient miał pewność o jaką część chodzi.

 

automat nie ma koła dwumasowego i tyle ! jedyne co to koło pasowe ( nie dwumasowe ) ...

 

Samochody z automatyczną skrzynią nie mają koło zamachowego dwumasowego tylko zwykłe (pojedyncze / jednomasowe) ponieważ funkcję tłumika drgań pełni konwerter (sprzęgło hydrokinetyczne). Jednocześnie w większości przypadków (w nowszych modelach BMW) mają koła pasowe dwumasowe ;)

 

 

 

 

 

Twojego 330d ta grupa w ETK nie dotyczy, ponieważ masz automatyczną skrzynie biegów, ale w linku jest zaznaczona pozycja nr 2 - AT-Tarcza sprzęgła (dwumas. koło zam.) - czyli tarcza sprzęgła dla samochodu z dwumasowym kołem zamachowym, a nie samo koło zamachowe. Dwumasowe koło zamachowe jest tutaj: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL91&mospid=47642&btnr=11_2322&hg=11&fg=20 , a tu zwykłe "sztywne" koło zamachowe dla wersji z automatyczną skrzynią biegów: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL91&mospid=47642&btnr=11_2323&hg=11&fg=20 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak więc podsumowując, do sprawdzenia:

a) koło pasowe (na przodzie silnika)

b) poduszki silnika

c) sterowanie podciśnieniowe poduszkami silnika - czy działają uba ustawienia, tj. "miękko" i "twardo"! chyba nikt tu jeszcze o tym nie wspomniał wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oddałem auto na warsztat. Silnik był zimny i nie mogłem fizycznie pokazać swojemu mechanikowi o co chodzi (im cieplejszy tym objawy się nasilały) wytłumaczyłem w czym rzecz, mechanik pokręcił nosem i powiedział, że sprawdzą koło pasowe czy rzeczywiście to ono powoduje owe objawy. Sprawdziłem także poduszki pod silnikiem wrzucając D i R na hamulcu oraz przez dodawanie gazu na biegach. Ruch silnika góra/dół to 1,5-2,0cm. W jaki sposób zdiagnozować uszkodzenie tego koła/tłumika drgań po wyjęciu? Edytowane przez Marcin330D
330d,yzfr6,yz250, INPA-Darmo sprawdzę/pomogę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tłumik drgań jest w porządku. Z jednej poduchy pod silnikiem poleciał olej jest do wymiany, druga jest ok. Wymieniam tę poduchę ale już się martwię..... :mad2: :cry:
330d,yzfr6,yz250, INPA-Darmo sprawdzę/pomogę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto odebrałem, wymienione dwie poduchy wężyki od podciśnienia też. Problem dalej ten sam :duh: Cholera teraz juz nie wiem co zrobić, :mad2: Edytowane przez Marcin330D
330d,yzfr6,yz250, INPA-Darmo sprawdzę/pomogę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to skrzynia chyba do sprawdzenia.

ewentualnie coś z przeniesieniem napędu wał albo z tyłu gumy na całym mocowaniu zawieszenia do przeglądu. Masz podpore wału, tłumik drgań (sprzęgło elastyczne też czasem się nazywa), masz dużo gum i tulejek w tylnym zawieszeniu, możesz mieć jakieś luzy na półosiach albo w dyfrze. Auto na podnośnik i jeden siedzi a drugi obserwuje co tam się dzieje i czy są jakieś luzy.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na neutralu czy "parking" w czasie postoju już trzęsie więc układ przeniesienia napędu odpada. Razem z tym problemem pojawił się błąd w INPIE

 

http://naforum.zapodaj.net/images/883e0e0af11d.jpg

 

http://naforum.zapodaj.net/images/f4b12aed2908.jpg

 

 

Błąd wynika z tego że na drugim wtrysku jest odchylenie większe +-5 jak widać na drugim zdjęciu. Wtrysk "leje" możecie napisać coś na ten temat :?: Czy reset wartości wtrysków może pomóc? Czy to wina wtrysku czy różnicy ciśnień na cylindrach :?: i jeszcze jedno pytanie jak są liczone t wtryski, od przodu auta do szyby czy odwrotnie bo to ma dla mnie duże znaczenie...

330d,yzfr6,yz250, INPA-Darmo sprawdzę/pomogę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak od przodu auta jest 1 a dokladnie przewaznie od strony rozrzadu jest pierwszy tylko nie w renault :D

TC-performance Bydgoszcz - Hamownia Podwoziowa


Warsztat, chiptuning, diagnostyka, dpf off-wszystkie marki,

regeneracja vp44

regeneracja turbospreżarek

http://www.TC-PERFORMANCE.eu

https://www.facebook.com/TeCebydgoszcz


725 537 442

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

korekcje wtryskiwaczy są straszne... wręcz tragiczne, nigdy nie widziałem w żadnym aucie takich złych! :shock: na pewno są na biegu jałowym i na rozgrzanym silniku?

 

hmm... chyba że tu korekcje się wyświetlają w innej jednostce niż w DDE 5.0?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i ona tragicznie zaczęła pracować.... nagrzała się w miejscu teraz nie jestem pewien czy wskazówka stała w pionie. Pracowała na biegu jałowym (nie chciałem na tym jeździć) jak dodałem tylko troche gazu to wartości robiły się na "0" czy to normalne? oddałem auto na sprawdzenie kompresji w cylindrach... :?
330d,yzfr6,yz250, INPA-Darmo sprawdzę/pomogę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.