Skocz do zawartości

Łańcuch rozrządu N47


filu02

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 3,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zarejestrowani
Kolego olej te dzwieki i jezdzij spokojnie, bo to sie powoli jakas psychoza robi z tymi rozrzadami,ostatni nagminnie padaja rozrzady w vw v10 sam znam dwa przypadki iuwierzcie tam sa dopiero koszty... U nas raz na 150-200 tys wymienic czesci za 3-4k to chyba nie taka tragedia biorac pod uwage ze silniki n47 naprawde sa malo awaryjne

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spytam z ciekawości, żebym wiedział,czego nasłuchiwać- gdzież tam są te straszliwe odgłosy tarcia, itp. :roll: W których momentach nagrania? Mój motor osłuchiwali w ASO i się nie dosłuchali dziwnych dźwięków, a na warsztacie ponoć mieli wcześniej 2 szt. 177KM właśnie z tym problemem.

Staram się nie szukać sobie na siłę problemów, skoro ich nie ma, ale coś zawsze nowego warto się dowiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spytam z ciekawości, żebym wiedział,czego nasłuchiwać- gdzież tam są te straszliwe odgłosy tarcia, itp. :roll: W których momentach nagrania? Mój motor osłuchiwali w ASO i się nie dosłuchali dziwnych dźwięków, a na warsztacie ponoć mieli wcześniej 2 szt. 177KM właśnie z tym problemem.

Staram się nie szukać sobie na siłę problemów, skoro ich nie ma, ale coś zawsze nowego warto się dowiedzieć.

 

Zapytaj też tutaj

 

 

 

Jest opcja z gwarancją tylko w De.Wybierasz na jakie podzespoły ma obejmować (koszt 270e).W tym przypadku silnik.Koszty części pokrywam w 60%(firma gwarancyjna kupuje części gdzie zapłacisz mniej niż części z serwisu BMW) a za robocza godzinę płacą oni.Zawsze to taniej niż samemu płacić.Czytałem że koszt części około 1300-2000tyś...zgadza się?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Spytam z ciekawości, żebym wiedział,czego nasłuchiwać- gdzież tam są te straszliwe odgłosy tarcia, itp. :roll: W których momentach nagrania? Mój motor osłuchiwali w ASO i się nie dosłuchali dziwnych dźwięków, a na warsztacie ponoć mieli wcześniej 2 szt. 177KM właśnie z tym problemem.

Staram się nie szukać sobie na siłę problemów, skoro ich nie ma, ale coś zawsze nowego warto się dowiedzieć.

 

Od marca 2009 te silniki mają ponoć poprawione te podzespoły - może dlatego jest u Ciebie spokój. U mnie też cicho a mam auto z maja 09.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ktoś chce wymieniać rozrząd w ASO, to koszt ~10k PLN. Prawie połowa z tego to koszt rozłożenia/złożenia silnika. Przynajmniej tak było z moim N47 w tamtym roku, z tym że to robił pra-poprzedni właściciel :-) Wymiana była przy ok. 170kkm (podobno słychać było szelest łańcucha). Teraz jest 201kkm i "cisza".

 

Sent from my GT-I9100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
U mnie jest podobnie jak na drugm filmiku ale ciszej i czestotliwosc szurania nie jest tak duza, jak nie zapomne to jutro nagram :cool2:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak to jest w końcu z tymi cenami rozrządu?..jedni piszą że koszt to 3000-4000 a inni 10000 w ASO...

 

 

Opisany przez Pana problem dotyczy faktycznie bardzo wielu użytkowników modelu E90/E91 z silnikiem N47 1800ccm i jest zazwyczaj związany z nadmiernym zużyciem lub poluzowaniem łańcucha rozrządu. Dla większości stacji ASO diagnoza jest tylko jedna, taka jak Pan opisał – wymiana całego rozrządu.

 

My proponujemy jednak naprawy wieloetapowe, dużo tańsze i w bardzo wielu przypadkach niezwykle skuteczne. Proponuję rozpocząć od wymiany napinacza łańcucha rozrządu i sprawdzenia rodzaju oleju silnikowego jaki jest zastosowany w Pańskim silniku.

 

W znakomitej większości pojazdów z opisaną wyżej usterką pomogła wymiana samego napinacza hydraulicznego i oleju – na zalecany tzn. Castrol 5W/30. Jeżeli naciągnięcie łańcucha jest zbyt duże czyli eksploatacja z istniejącymi odgłosami była zbyt długa, sama wymiana napinacza nie pomoże. Konieczna jest wówczas wymiana obydwu łańcuchów w komplecie z kołami zębatymi. Ze względu na usytuowanie rozrządu naprawa jest czasochłonna i stosunkowo droga.

 

Poprawnie wykonana rozwiązuje problem na kolejne 200 tyś km (lub więcej) - pod warunkiem stosowania właściwych materiałów eksploatacyjnych i czasowych przeglądów.

 

Wracając do Pańskiego pytania konieczna jest jak najszybsza naprawa. Dalsza eksploatacja silnika z opisanymi odgłosami grozi jego poważnym uszkodzeniem. Naprawa wówczas będzie nie opłacalna.

 

 

Znalazłem jedno rozwiązanie może w niektórych przypadkach wystarczy sam napinacz.Jak przebiega wymiana samego napinacza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli można spytać, to od kogo dostałeś taką odpowiedź?

Koszt wymiany rozrządu kompletnego poza ASO to rzeczywiście okolice 3-4tyś. zł. ASO z tego co wiem, proponuje taką usługę w kwocie ponad 10tyś. zł.

Jeśli chodzi o wymianę samego napinacza, to jest to jedynie prewencja, a nie naprawa :nienie: Jeśli ktoś już decyduje się na jakiekolwiek grzebanie przy rozrządzie, to dlatego, że coś skrzypi i tyle - w takiej sytuacji łańcuch jest już i tak naciągnięty i prędzej czy później coś się wysra :twisted:

Taki sam problem był w A6C6 3.0tdi - nic takie zabiegi nie dają - jak robić to całość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak to jest w końcu z tymi cenami rozrządu?..jedni piszą że koszt to 3000-4000 a inni 10000 w ASO...

 

 

Opisany przez Pana problem dotyczy faktycznie bardzo wielu użytkowników modelu E90/E91 z silnikiem N47 1800ccm Naprawa wówczas będzie nie opłacalna.

 

 

Znalazłem jedno rozwiązanie może w niektórych przypadkach wystarczy sam napinacz.Jak przebiega wymiana samego napinacza?

Myśle ze to są super fachowcy. Naprawa u nich napewno będzie opłacalna (dla nich)

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o górny napinacz to nie ma problemu go wymienić bo on jest na zawnatrz wkrecany a koszt ok 200zl. Ale w tych silnikach halasuje dolny łańcuch !!!!

 

 

..no to pocieszyłeś niektórych :cool2: ..tylko czekać aż ktoś napisze że górny pomógł ..:mrgreen:..

 

 

...( :arrow: Wiem że to nie ten dział ale w temacie :roll: )..może ktoś sam zamieniał kajdany,wał i po naprawie ma cisze,długo już lata(jest Happy)..czy mógłby podesłać namiar..czytałem że w białym(podlaskie E^ ) są magicy ale coś tam ciężko niby ktoś robił teraz zmieniony właściciel i tak w kółko...urlop przeznaczę na diagnozę i ewentualnie zmiane ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Be em wi - musisz u siebie rozważyć jedną rzecz. Jeśli trze Ci łańcuch, to wymiana napinacza nie da Ci nic, poza odwleczeniem pęknięcia łańcuszka. Jak pisałem wyżej, to samo jest w 3.0tdi ASB, BKN, BMK w Audi. Wymiana łańcuchów i napinaczy rozwiązywała problem (ale i to nie do końca).

W N47 jest ponoć inaczej - wymiana całości powoduje zniwelowanie możliwości pęknięcia praktycznie do zera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Be em wi - musisz u siebie rozważyć jedną rzecz. Jeśli trze Ci łańcuch, to wymiana napinacza nie da Ci nic, poza odwleczeniem pęknięcia łańcuszka. Jak pisałem wyżej, to samo jest w 3.0tdi ASB, BKN, BMK w Audi. Wymiana łańcuchów i napinaczy rozwiązywała problem (ale i to nie do końca).

W N47 jest ponoć inaczej - wymiana całości powoduje zniwelowanie możliwości pęknięcia praktycznie do zera.

 

..gdzie napisałem że chce sam napinacz wymieniać :shock: ... ok ale na początku diagnoza...albo kompletna wymiana albo latać i new engine wstawić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Witam.Mam pytanie do szanownych forumowiczów na temat silników N47 troche w drugą strone: czy znacie przypadki gdzie przelot wynosi grubo ponad 200kkm jest cisza -oczywiście zakładając że nie bylo robione wczesniej?Od siebie moge przykład silników rodziców.Jeden 2007 147kkm cisza drugi 2010 98kkm tez cisza.Zakupione nowe , jezdzone emerycko.Uprzedzając przyszłe wydarzenia- możecie polecic kogoś sprawdzonego w Wawie lub okolicach kto wymieni silnik na M57 ? Edytowane przez Stayer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Mam pytanie do szanownych forumowiczów na temat silników N47 troche w drugą strone: czy znacie przypadki gdzie przelot wynosi grubo ponad 200kkm jest cisza -oczywiście zakładając że nie bylo robione wczesniej?Od siebie moge przykład silników rodziców.Jeden 2007 147kkm cisza drugi 2010 98kkm tez cisza.Zakupione nowe , jezdzone emerycko.Uprzedzając przyszłe wydarzenia- możecie polecic kogoś sprawdzonego w Wawie lub okolicach kto wymieni silnik na M57 ?

 

Ja Ci mogę napisać o moim – 137k 2008 rok i jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też jest ok. w trzech autach z tymi silnikami, ale takich przebiegów nie mam (maks 100). Osoba która kupiła ode mnie pierwsze auto ma obecnie ok 160 kkm i nie ma problemów (było i jest po chipie od przebiegu ok 40kkm).

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest pewne 187k i słychać szuranie. Nie podchodzę to tego jakoś ze specjalnym stresem, jak się rozleci to trudno trzeba będzie robić... E91 było serwisowane w Belgii i nie ma żadnych zapisów związanych z rozrządem. Po wizycie w naszym serwisie BMW obsługa tylko nieśmiało się uśmiechnęła gdy zapytałem o rozrząd w tym silniku... :shock: :shock:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.