Skocz do zawartości

Łańcuch rozrządu N47


filu02

Rekomendowane odpowiedzi

Nie co 3 tys ale co 10-15 kiedy traci on swoje właściwości lub wcześniej jeśli wzrośnie jego poziom wskutek rozcienczenia przez ON. Nie jest to mój wymysł, ale wręcz nieoficjalne zalecenie serwisu ASO BMW. W przypadku rozcienczenia wręcz oficjalne. Większość uważa ze należy to robić wtedy gdy wynika to z kompa czyli co 30-35 tys km. Co zdumiewające zauważyłem ze zdarza sie iż komp zwiększa dystans do wymiany oleju gdy dojdzie do jego rozcienczenia.

 

Nikomu nie sugeruje zostawiania wlaczonego silnika jak idzie do domu. Jednak sporo ludzi jeździ głownie w mieście na odległości rzędu 1-3 km i trudno sie dziwić ze w takich warunkach silnik dostaje mocno w kość. Diesel do miasta sie nie nadaje. To tez żadne odkrycie.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Niestety, ale ilosc uruchomien, startów spod świateł i smarowanie ma ogromny wpływ na trwałość łańcucha. Szczęściu można pomoc.

Kto ci takich głupot naopowiadał? jest z gorszego materiału zrobiony i choćbyś lał najlepszy olej na świecie to jak ma pęknąć to i tak wcześniej czy później pęknie, w innych silnikach będziesz jeździł na mineralnym i będzie się trzymał nawet milion km

A kto tobie nagadal? Łańcuch jest z dobrego materiału. Problemem jest zbyt ostre koło zebate oraz plastikowe prowadnice oraz napinacz (ktory ponoć został zmodyfikowany). Łańcuch nie pęka z powodu jakiejś wady ale dlatego, ze sie zużywa i robi coraz słabszy a do tego dochodzi niewłaściwe napięcie łańcucha w skutek wyrobionych napinaczy i slizgow (ktore są przyczyna hałasu ) . Lepsze smarowanie wydłuża ten proces destrukcji.

Edytowane przez K8v8M

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale kto w nowoczesnym dieslu zmienia olej rzadziej niz co 10-15tys :?: . Co do sensu diesla do miasta , to tu sie zgazdam ,ale to jest chyba oczywista oczywistosc .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale kto w nowoczesnym dieslu zmienia olej rzadziej niz co 10-15tys :?: . Co do sensu diesla do miasta , to tu sie zgazdam ,ale to jest chyba oczywista oczywistosc .

99 procent klientów zmienia olej zgodnie z sugestia komputera co 30-35 tys. km. Rozmawiałem o tym niedawno w ASO. Jestem jedna z bardzo niewielu osób ktore robi to częściej. I w sumie osoby ktore sie nastawiaja na sprzedaz auta przed upływem gwarancji postępują całkiem racjonalnie.

Problemy będzie miał jak juz następny właściciel a nie oni.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co K8v8M chcesz powiedzieć że przez prowadnice sie łańcuch wyciera bo są też ostre prowadnice plastikowe :duh: lub przez koło zębate :?: naprawdę ci ktoś jednak głupot naopowiadał i siejesz tu na forum brednie :mad2:a olei to norma co 12tyś wymiana i chyba każdy o tym dobrze wie jak chce takim autem jeździć
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopisałem dokładnie na czym to polega. Niestety sam sie nie domysliles.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopisałem dokładnie na czym to polega. Niestety sam sie nie domysliles.

Pomyśl jak bym się nie domyślił to bym nie pisał :D ale i tak jest wada fabryczna jeśli chodzi o łańcuch i to nie zależy od oleju

Edytowane przez skrab
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopisałem dokładnie na czym to polega. Niestety sam sie nie domysliles.

Pomyśl jak bym się nie domyślił to bym nie pisał :D

Owszem wymysliles jakieś bzdury i sugerujesz ze to mój pomysł.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, ale ilosc uruchomien, startów spod świateł i smarowanie ma ogromny wpływ na trwałość łańcucha. Szczęściu można pomoc.

Kto ci takich głupot naopowiadał? jest z gorszego materiału zrobiony i choćbyś lał najlepszy olej na świecie to jak ma pęknąć to i tak wcześniej czy później pęknie, w innych silnikach będziesz jeździł na mineralnym i będzie się trzymał nawet milion km

A kto tobie nagadal? Łańcuch jest z dobrego materiału. Problemem jest zbyt ostre koło zebate oraz plastikowe prowadnice oraz napinacz (ktory ponoć został zmodyfikowany). Łańcuch nie pęka z powodu jakiejś wady ale dlatego, ze sie zużywa i robi coraz słabszy a do tego dochodzi niewłaściwe napięcie łańcucha w skutek wyrobionych napinaczy i slizgow (ktore są przyczyna hałasu ) . Lepsze smarowanie wydłuża ten proces destrukcji.

 

Niestety, albo stety - dla wiedzy - koleg K8v8M ma ma rację, że winowacją są ww. elementy, ale... obecnie stosowany jest łańcuch pojedyńczy, a nie jak kiedyś w starszych śmigłach podwójny - cóż koszta. To z pewnością też ma wpływ wtórny na jego zerwanie. Polecam obecny nr. autoświat poradnik, gdzie są 4 str z opisanym problemem z N47, dokładnie opisany, przy okazji redaktor asystuje przy naprawie takiego silnika. Plusem są panewki, które przy 130 tyś wyglądały jak nowe. I również zgodzę się, że częsta wymiana oliwy pomaga wydłużyć conieco żywotność rorządu (zresztą gdzieś to potwierdzili na forach UK) Generalnie jadą po konstrukcji trochę :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przeczytaniu tego wątku musiałem zażyć leki uspokajające! Nie mam już zielonego pojęcia w jaki silnik celować. Musze się zastanowić czy jest sens w ogóle z takim budżetem porywać się na 320d. Bo z tego co widzę to starczy mi na auto z przebiegiem pod 200 tys (auto z DE). Tak na marginesie dźwięk tego szeleszczącego rozrządu jest paskudny !! wrrr Chciałbym posłuchać live czegoś takiego, może jest ktoś z okolic Cieszyna, Jastrzębia, może być nawet Bielsko-Biała?

 

tom

Dlatego Ci mówię że w e91 występuje silnik 318d M47 TU2 122km i jest nie zawodny bez klapek kol. i w niektórych przypadkach [np.z Belgia] bez DPF-a ja mam i sobie chwale :wink:

Zaintrygowała mnie ta wiadomość, tylko te 122km :|

 

 

 

"Ja bym wybrał swoje 318d. Z tego co czytałem dbałość o silnik i rodzaj eksploatacji wpływa znacząco na kwestie łańcucha. Ja wymienialem olej co pól roku i w niewielkim stopniu uzywalem auta w mieście. Myśle ze problem z łańcuchem jeszcze długo nie wystąpi. O ile wogole"

 

Tylko kolego K8v8M skąd ja mam wiedzieć, jak poprzedni właściciel obchodził się z autem. Zdanie w stylu nie jeździj po mieście bo się może zepsuć dziwnie brzmi... Auto w środku prawdopodobnie będzie w stanie b.dobrym, bo raczej będzie z Niemiec. Rozumiem, że ASO itd itp, ale jak mi kolega z tego forum ( z którym załatwiam sprawę auta ) powiedział jak mniej więcej wyglądają przed zakupowe przeglądy auta w ASO, to mam dość a o niekompetencji pracujących tam osób też gdzieś się przewinął wątek, co nie znaczy, że tak jest w każdym jednym oczywiście. Zaraz ktoś mnie pewnie zgasi tekstem, gościu jak Cie nie stać na utrzymanie takiego auta, to go nie kupuj i będzie miał wiele racji. Ale nie chodzi o to, że mnie nie stać, tylko nie chciałbym, żeby te wszystkie koszty uderzyły we mnie bezpośrednio po zakupie. Jak dzisiaj koledze w pracy powiedziałem, że łańcuchy rozrządu w BMW strzelają to mnie wyśmiał i powiedział, że to niemożliwe. Gada mi, że łańcuch w tej marce zawsze oznaczał synonim wytrwałości i bezawaryjnej pracy...nie rozumiem tylko dlaczego komuś w BMW to przeszkadzało.

Pozdrawiam,

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... I również zgodzę się, że częsta wymiana oliwy pomaga wydłużyć conieco żywotność rorządu (zresztą gdzieś to potwierdzili na forach UK) Generalnie jadą po konstrukcji trochę :wink:

W którymś wątku na forum ostatnio czytałem, że rozrząd w N47 nie jest smarowany olejem silnikowym, tylko "osobnym raz fabrycznie", więc czy częsta wymiana może coś zmienić? (Note: nie wiem, nie znam się, itd. :roll: )

 

Edit: viewtopic.php?f=70&t=178507&start=105#p1521809 vs. viewtopic.php?f=70&t=178507&start=330#p1545207

Edytowane przez Kibab
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale skrab Ty mowisz o m47 a nie o n47 ,a tam nie bylo problemu z lancuchem ,to moze kupic ten 163ps

Skoro to taka bezawaryjna jednostka, to po co wszyscy się pchają w 320d? Gdzie jest haczyk?

edt. czy te silniki nie były produkowane przypadkiem do roku 2007?

Pozdrawiam,

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie rozuemiesz sa dwa rodzaje M47 i N47 ten drugi jest w autach Lci i on jest bardziej awaryjny chodzi o lancuch :norty:

wpisz sobie w wikipedi i zobaczysz o czym pisze

Nie rozumiem jak Twoja odpowiedz kolego ma sie do mojego postu. Rozumiem doskonale i wiem ze N47 jest nowsza jednostka, ale my rozmawiamy o M47, taka mi poleca kolega wyzej i chyba ona juz nie jest produkowana.

p.s. tam wyzej mialem na mysli, po co sie wszyscy pchaja w 320d N47 skoro M47 jest taki super i w ogole. Ale teraz juz wiem, ze dlatego bo M47 juz nie jest produkowany.

Edytowane przez ray1243

Pozdrawiam,

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie rozuemiesz sa dwa rodzaje M47 i N47 ten drugi jest w autach Lci i on jest bardziej awaryjny chodzi o lancuch :norty:

wpisz sobie w wikipedi i zobaczysz o czym pisze

Nie rozumiem jak Twoja odpowiedz kolego ma sie do mojego postu. Rozumiem doskonale i wiem ze N47 jest nowsza jednostka, ale my rozmawiamy o M47, taka mi poleca kolega wyzej i chyba ona juz nie jest produkowana.

Tak nie jest już produkowany m47tu2 były produkowane do 2008ra później lci n47 w 318d i też pękały łańcuchy kolega Krzysiek dobrze pisał wyżej

Edytowane przez skrab
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale niech ktos potwierdzi, juz tych silnikow (M47) nie robia?

edt. Ale dostać auto z roku 2007 w dobrym przebiegu nie będzie łatwo! A ja mierze w przebieg poniżej 150 tys. No i tu jednak jest ten haczyk :evil:

Edytowane przez ray1243

Pozdrawiam,

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
nie rozuemiesz sa dwa rodzaje M47 i N47 ten drugi jest w autach Lci i on jest bardziej awaryjny chodzi o lancuch :norty:

wpisz sobie w wikipedi i zobaczysz o czym pisze

 

N47 bardziej awaryjny od m47?? Bitch please... nie pisz taki glupot. Lancuchy sa jedyna wlasciwie przypadloscia n47 a lancuchy pekaja glownie > 150000-200000 I poza rym wlasciwie nic im nie dolega ani wtryski ani turba dwumasy I sprzegla tez sa duzo trwalsze niz w m47.

 

Osobiscie jedyne co przemawia za m47 to pieniadze a wlasciwie ich brak na zakup n47.

 

Majac np okolo 50-60 tys zdecydowanie wole kupic n47 I miec spokoj o osprzet a jak strzeli lancuch to za 4k wymienic slupwk. Niz ladowac sie w m47 ktore do bezawaryjnych nie nalezy , a uwierz cos o tym wiem

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie rozuemiesz sa dwa rodzaje M47 i N47 ten drugi jest w autach Lci ...

Małe sprostowanie, N47 nie był tylko od LCI (jeżeli chodzi o E90), tylko z tego co na wiki pisze, to w 1er od 2007.03, a w 3er na pewno od przynajmniej 2007.10 (mam właśnie per-LCI z N47 z tego roku/miesiąca).

Edytowane przez Kibab
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie rozuemiesz sa dwa rodzaje M47 i N47 ten drugi jest w autach Lci i on jest bardziej awaryjny chodzi o lancuch :norty:

wpisz sobie w wikipedi i zobaczysz o czym pisze

 

N47 bardziej awaryjny od m47?? Bitch please... nie pisz taki glupot. Lancuchy sa jedyna wlasciwie przypadloscia n47 a lancuchy pekaja glownie > 150000-200000 I poza rym wlasciwie nic im nie dolega ani wtryski ani turba dwumasy I sprzegla tez sa duzo trwalsze niz w m47.

 

Osobiscie jedyne co przemawia za m47 to pieniadze a wlasciwie ich brak na zakup n47.

 

Majac np okolo 50-60 tys zdecydowanie wole kupic n47 I miec spokoj o osprzet a jak strzeli lancuch to za 4k wymienic slupwk. Niz ladowac sie w m47 ktore do bezawaryjnych nie nalezy , a uwierz cos o tym wiem

Ja jakoś jeżdżę już m47t2 ponad rok i mi się jeszcze nic nie zj....ło i nie wskazuje na to by sie coś miało dziać :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.