Skocz do zawartości

Łańcuch rozrządu N47


filu02

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio rozmawiałem z pewnym panem który powiedział mi ciekawą rzecz odnośnie rozrządu, a mianowicie że nie trzeba wymieniać od razu całego rozrządu lecz tylko sam napinacz bo to on stanowi problem. Szczerze mówiąc ciężko z nim się zgodzić bo na logikę biorąc jeżeli łańcuch się rozciąga to możliwości napinacza kiedyś się kończą i po prostu nie daje rady on napinać dostatecznie łańcucha. Ale to tylko moja opinia.

Szczerze mówiąc to jak już mam dać 1500 zł za robociznę z wyjęciem silnika to już wolę wymienić komplet. Wiedząc, że to wada tego auta, wole się szarpnąć i zrobić jak trzeba ale jeździć spokojnie. Tak jak napisał Pirek, niesprawny napinacz i rozciągnięty łańcuch niszczą żeby. Z resztą kupiłem dla siebie i zrobię pod siebie :). Nowy kompletny rozrząd, nowe koło zębate i łańcuchowe, nowa dwumasa, Mogę jeździć bez obaw, a i przyszły kupiec jak będę go sprzedawać powinien docenić wkład. A jak nie doceni to polecę mu kupić N47 od kogoś innego i jeździć z duszą na ramieniu.

Tak czy siak mój się wkręcił i już kilka miesięcy jeździ i nie ma problemu. Tylko zaznaczam, że u mnie był problem z załapaniem początku gwintu bo napinacz mocno się przeciwstawiał temu, jak załapał to szlo bez oporu, równo do samego końca, jak nie możesz go dokręcić do końca to coś faktycznie nie tak jest. Z tego co wyczytałem to BMW zmieniło ten napinacz bo miał właśnie za mały skok i łańcuchy były jeszcze ok ale napinaczowi kończył się zasięg pracy i łańcuchy szurały.

 

Oczywiście można kupić sam napinacz, na bmwstore na pewno i na przykład tu http://e-autoparts.pl/napinacz-la%C5%84cuch-rozrzadu-p-394416.html

Tylko ten konkretny jest do mojego silnika, musiałbyś poszukać do swojego.

Dzwoniłem i spytałem z ciekawości. Brak na magazynie, dostawa możliwa tylko w komplecie :D. Spytałem czy gdzieś dostane oddzielnie to odpowiedzieli, że tylko tam gdzie ktoś ma zapas na magazynie bo FEBI i SWAG oferuje już tylko w kompletach - taka ciekawostka, ciekawe czy prawda.

Do mojego FEBI też był z pełnym gwintem nieważne gdzie spytałem.

 

Tak kolego można sam napinacz tylko Pan mechanik nie wziął pod uwagę rozciągania się łańcucha.. A rozciagniety łańcuch niszczy zęby.

 

Naitsabes.. Mam taką nówka na sell

Taki z krótszym gwintem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dzwoniłem i spytałem z ciekawości. Brak na magazynie, dostawa możliwa tylko w komplecie :D. Spytałem czy gdzieś dostane oddzielnie to odpowiedzieli, że tylko tam gdzie ktoś ma zapas na magazynie bo FEBI i SWAG oferuje już tylko w kompletach - taka ciekawostka, ciekawe czy prawda.

Do mojego FEBI też był z pełnym gwintem nieważne gdzie spytałem.

Dziwne to, tak czy siak można na pewno kupić w bmwstore, cena wyższa ale przynajmniej nie cena za cały komplet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No to pięknie podsumowałeś dwie strony pomocy :D "Problem rozwiązany"

Chociaż napisz dla następnego, który się będzie męczył co zrobiłeś. Odpowiedź problem rozwiązany, brzmi jak mechanik ciapa, coś źle robił :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisałem wiadomość to jeszcze nie znałem szczegółów, a byłem na urlopie :P. Bez obaw, podzieliłbym się z Wami informacjami i bez przypomnienia ;)

 

Końcówka gwintu w bloku musiała czymś zajść lub mieć skazę czego nie dało się wypatrzeć. Została ona dogwintowana po czym napinacz wkręcił się bez problemów stawiając oczekiwany opór. Po kilku rozmowach z osobami ze środowiska bmw dotarłem do osoby, która też miała taką sytuację.

 

Auto odebrane, pracuję równiutko i nadspodziewanie cicho. Podsumowując, wymieniony został kompletny rozrząd z kołami zębatymi, nowa dwumasa, pasek klinowy, olej, filtry, płyn chłodniczy. Troszkę kaski włożone ale warto było. Przy okazji postawiłem go na nowych aluskach :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Niby jest poprawiony, ale też trzeba zweryfikować stan rozrządu, często też wymaga wymiany tylko przeważnie później.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Choć tyle dobrze. Niedawno kupiłem e91 10/2008 r. Z pięknym idrive nawigacja itp ma na liczniku 173 tys km. W ASO powiedzieli ze nie cofany i o rozrzadzie ze niby nic z nim nie trzeba robic wiec się zastanawiam. Narazie nic nie słychać żeby dzwonilo jedynie pasek wieloklinowy z rolami i napinacze wymieniłem. A co dalej się okaże. Mam zamiar ja zaczipowac i się rozglądam sie za dobrą firmą w Białymstoku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też nie dawało znacznych objawów ale zdecydowałem się na robotę znając bolączki tego silnika. Okazało się że koło zębate nie miało już zębów. Z fartem, że się nie przekręciło. Łańcuch i ślizgi były w bardzo dobrym stanie ale napinacz i koło zębate na wykończeniu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez mam C i przy 215 tys jak wymieniałem było już słychać lekki szelest ... po wymianie ustało. Mechanik mówił ze górny był naciągnięty, ale jeszcze w marginesie napinacza. Z wymiany jestem bardzo zadowolony bo ustał szelest :) - trzeba było się wsłuchać i tylko przy zakresie 1,8 - 2 tys
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam panów, to mój pierwszy post na tym forum. Ostatnio moje bmw zaczęło podejrzanie hałasować, po zdjęciu osłon mechanik stwierdził że hałas dochodzi z tyłu silnika. Wg niego prawdopodobnie rozrząd lub głowica. Trochę ciężko mi uwierzyć w awarię rozrządu ponieważ auto ma 242 tys km a rozrząd w całości został wymieniony 40 tys km temu. Wrzucam link do filmu z pracą silnika, może ktoś obeznany z tematem będzie miał czas i chęci rzucić na to okiem i napisać co o tym myśli. Proszę o pomoc i pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzecz w tym, że niedawno dolałem do baku oleju do dwusuwów dla wyczyszczenia wtrysków, prawie cały bak na tym wyjeździłem. Mam wrażenie że mniej więcej od tamtego momentu silnik zaczął bardziej hałasować, może jest to z tym powiązane? Spodziewałem się poprawy a chyba się pogorszyło :) Nie wiem czy da się to zauważyć na filmiku, ale hałas wyraźnie dochodzi z tyłu silnika, tj od strony kabiny - chyba gdzieś z górnej części. Z kolei siedząc w kabinie też mam wrażenie że silnik chodzi głośniej, bo wcześniej podczas przyspieszania był ledwo słyszalny a teraz tak nie jest. Spadku mocy chyba nie ma, a jeśli jest to bardzo niewielki ale to subiektywne odczucie. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żartujesz z tym olejem? od kiedy olej czyści wtryskiwacze? jeśli już to kiedyś lali by nie zacierały się pompy wtryskowe ale to było kiedyś..

 

 

i to jeszcze olej do paliwa do silnika z dpf?

Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
bmw ma środek do czyszczenia wtryskiwaczy i na forach też piszą,żę skuteczny,więc nie wiem po co taka kombinacja...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.