Skocz do zawartości

Łańcuch rozrządu N47


filu02

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 3,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jak wymiana zrobiona jest profesjonalnie, to wszystko będzie działać bezproblemowo przez długi czas.

W moim E81 118d N47 serwis BMW w DE (na 99% autoryzowany) źle dokręcił śrubę zębatki napędu pompy olejowej, ta się odkręciła, spadła zębatka i pompa olejowa straciła napęd, a silnik smarowanie. Gdyby właściciel auta dobrze sprawdził przyczynę usterki, wtedy dostał by bez łaski nowy silnik...ale tego nie zrobił, i teraz głównie moja żona cieszy się autem :wink:

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
po za rozrządem nic szczególnego z tym silnikiem się nie dzieje, mam klientów którzy już do 400 dobijają
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

zadzwońcie do ASO i spytajcie o otwarte akcje serwisowe dla Waszego auta.

Ja miałem ostatnio za darmo akcję serwisową pt. wymiana napinacza łańcucha oraz ocena stanu łańcucha. Obyło się tylko na wymianie napinacza, ponieważ poprzednik zmieniał rok wcześniej kompletny rozrząd.

Jeżeli okaże się, że łańcuch jest już do wymiany to robią to na swój koszt. Klient pokrywa tylko koszt uszczelek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli dla Ciebie grudzień 2015 jest dawno to zostawię do bez komentarza.

 

Proszę wycinek z korespondencji.

"

Dnia 1 grudnia 2015 7:43 BMW Bydgoszcz - Paweł Nowacki napisał(a):

Witam,

Tak Pana samochód jest objęty akcja techniczną na wymianę napinacza i spr. łańcuchów rozrządu.

Proszę o tel. w celu umówienia wizyty.

 

Pozdrawiam.

-----------------------------------------------------

Dealer BMW

Dynamic Motors

Paweł Nowacki

Doradca Serwisowy

ul. Fordońska 264

85-790 Bydgoszcz

Tel: +48 52 339 51 14

Mobile + 48 697 508 000

Fax: +48 52 339 51 11

"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wymiana zrobiona jest profesjonalnie, to wszystko będzie działać bezproblemowo przez długi czas.

 

Dokladnie !

Robilem wymiane przy 150kkm. Mam ponad 200 kkm i nic nawet nie szura. Dodatkowo "nowy" typ kol zebatych nie powinien niszczyc lancucha tak jak stara konstrukcja.

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto jestvsprowadzone z Włoch wiec poprzedni właściciel odpada. A na serwis mam kilkadziesiąt kilometrów wiec jeśli gdzieś bede w pobliżu to wstapie, ale narazie nie mam możliwości.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
szczerze to był podpinany wszędzie gdzie się dało. i przebieg pokazywał się taki sam. Druga sprawa, że kasowanie wszystkich inspekcji olejowych było zapisane w kompie z datami (czytane kts-em) i analizując interwały przebiegu miedzy wymiarami z datami i przebiegiem na liczniku - wygląda to bardzo logicznie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Podzielę się moją opinią z użytkowania N47D20C

Kupiona z przebiegiem 125 000 w Niemczech,serwisy olejowe co około 28tys miała.

Przejechałem nią 100 000 km,olej zmieniany co 13-15tys,Motul X-Clean+ 5W30

Łańcuch lekko,ledwo słyszalnie szurał od samego początku mojego użytkowania.

Sprzedałem z przebiegiem 225 000 i myślę że kolejny właściciel jeszcze długo pojeździ.

Kupiłem znowu E91 z N47N,przebieg 72 000 i łańcuch również sobie lekko szura,ten typ tak ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

Czy jest tu ktoś na forum kto ma auto z silnikiem n47 od nowości i wymienia olej co 12-15 tyś?

Jeśli tak to przy jakim przebiegu zerwał mu się rozrząd albo hałasował tak, że był nie do zniesienia.

Może problem jest z częstotliwością wymiany oleju. Serwis w naszych autach zapala się po przejechaniu od 20 tyś do nawet 32 tyś.

Jak sprowadzamy auto z Niemiec to na pewno olej nie był zmieniamy co 12 tyś bo Niemiec robi tak jak fabryka nakazuje, a auto ma co najmniej 180 tyś przebiegu pod warunkiem, że ma 3 lata. No chyba że sprowadzamy po kolizji drogowej to wtedy może mieć mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niemiec zmienia olej tak jak każe fabryka czyli co 30 tys :)

Mój n47D20A automat ma 315 tys. Łańcuch zaczął szumieć dopiero niedawno. Nic mi nie wiadomo aby był kiedykolwiek wymieniany, poza napinaczem podczas akcji serwisowej.

Edytowane przez pawelgawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
wydaje mi się,że na żywotność rozrządu duży wpływ ma rodzaj skrzyni - czy automat czy manual - na niekorzyść tej drugiej. silnik trochę mniej dostaje w dupę przy automacie i bez start stop. takie moje zdanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Temat obserwuję od momentu powstania. Mam styczność z czterema silnikami N47.

Pierwszy to mój obecny w e61 520d 2010r silnik C 177kkm steptronic z rozrządem spokój i cisza. Interwały wymiany oleju do 2014r i 140kkm co 26-28kkm, później co 8-12kkm.

Drugi e61 520d 2008 silnik C 224kkm steptronic kupiony półtora miesiąca temu, użytkuje go głównie moja siostra, rozrząd również ok. Interwały wymiany oleju do 2015r i 197kkm co 28-32kkm następnie co 15kkm.

Trzeci e61 520d 2008r silnik C manual, w momencie zakupu w grudniu 2015 r miał 243kkm ile ma teraz nie wiem ale pewnie nie więcej niż 255kkm. W momencie zakupu rozrząd był ok.

Ostatni to nasze byłe e91 318d 2007r manual czyli z najbardziej awaryjnym silnikiem. Auto obecnie ma ponad 240kkm. Nie było na akcji serwisowej ale z rozrządem jest na razie spokój.

Wszystkie auta mają 100% przebiegi, sprawdzane u Draya. Jak na razie wszystkie spisują się bez zarzutu. Największym zaskoczeniem jest e91 które kupiliśmy w 2013r u dealera BMW w DE z przebiegiem chyba 155kkm. Sprzedaliśmy znajomemu który jest na kontrakcie w DE i auto służy mu do cotygodniowego powrotu na weekend do domu (1120km w jedną i w drugą). Z autem nie dzieje się nic.

Osobiście jestem bardzo zadowolony z N47 :wink:

Edytowane przez transporter0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że N47 to udana konstrukcja, ale trzeba pilnować rozrządu i wymienić go (największy problem to dostęp i sporo przy tym pracy).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie powiedzcie co to za cykanie, moja wiedza praktyczna skończyła się w tym miejscu, a nie znalazłem identycznego filmu.

Dodam że film nagrany bez paska osprzętu, owe cykanie występuje zawsze czy to zimny czy ciepły jednak na ciepłym jakby ciszej, w czasie jazdy nie słyszalne, rozrząd wymieniony w ASO w niemczech kompletny jakieś 15 tyś temu info potwierdzone z ASO, oczywiście raz na jakiś czas słychać łańcuch przy paleniu przez 2-3 sek. Dźwięk cykania dochodzi jakby z tylnej części głowicy.

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.