Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam mam do wymiany termostat tylko nie wiem gdzie jest czy na wężu czy przy bloku ( czy jest konieczne sciąganie całego przodu bo tak mi sie obiło o uszy) jak by ktos pomógł najlepiej zeby było foto z góry dzieki
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie no ja wywróżę.Że chodzi o termostat płynu chłodzącego i znajduje się on w głowicy.Od obudowy termostatu odchodzi gruby wąż do chłodnicy(górny).

Potrafię wróżyć co nie :D

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
He he dobre :D To ja jeszcze wywroze,ze jak odkrecisz wiatrak od visco to bedziesz mial lepsze dojscie do srubek od obudowy termostatu:)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zależy w jakich.Nie we wszystkich trzeba zdejmować visco,bo jest dojście dobre ale akurat w 2,5 raczej wskazane.Obudowa od termostatu przykręcona jest do głowicy na 3 lub 4 śruby (zależnie od modelu)- u ciebie na 4.

A i jeszcze podrzucę Ci link o wymianie termostatu.Akurat to w 2,8 ale u Ciebie w 2,5 będzie tak samo.

http://www.bmwtips.com/tipsntricks/Thermostat/tstat.html

PS.Mam okulary 3D :mrgreen: .

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
no pominełem poj 2.5 ale czy jest inny termostat niz płynu chłodzacego to n ie wiem dziekuje wam czarnoksiężnicy odnośnie obudowy to widze ze jest ona dwu częciowa czyli nie powinnobyć problemu ogólnie z wymianą tego termostatu
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W niektórych dieslach bodajże 2,5 3,0 i 2,0 są dwa,prawdopodobnie w automacie i dotyczy to lat produkcji.Jest jeszcze termostat EGR.

Dlatego tak napisałem zanim wywróżyłem że masz 2,5 benzynę :mrgreen: .

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

podepnę się pod temat :D

Posiadam 3,0d + automat z 99 roku. Nie osiągam temp. 90 st (wskaźnik zatrzymuje się na ok. 1/4), ciepło w środku samochodu pojawia się po przejechaniu kilkunastu km. Powiedzieli mi że mogę mieć 2 termostaty: 1 od płynu chłodniczego a 2 od EGR :shock: Jak mam sprawdzić który trzeba wymienić (jeżeli to oczywiście jest termostat ...). Koleś w sklepie mówi, żeby zacząć od tańszego czyli ok. 170 pln a później 2 ok. 360 pln :mad2: nie uśmiecha mi się wydawać zbędnych pieniędzy. Czy moje objawy to na pewno termostat ?

http://img255.imageshack.us/img255/3750/m54pd.jpg

wcześniej: E32 750 V12 - to była jazda ;-)

Teraz: E39 3.0d

Opublikowano
koledzy wszystko ładnie pięknie a u mnie obudowa visco jest jednolita i jak ją teraz sciągnąc miedzy chłodnica a wiatrakiem ona nie przejdzie jest jakis sposób zeby to sciągnąć
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego rav,no raczej.

Termostat ori,od niego zacznij.

http://moto.allegro.pl/termostat-bmw-e38-39-46-53-2-5d-3-0d-oryginal-i2094047758.html

Powinno byc :cool2:

A jak nie to,później taki

http://moto.allegro.pl/bmw-m47n-m57n-2-0d-3-0d-org-termostat-agr-egr-i2094521103.html

Nie było na allegro nowych tylko same stare,ale za tyle to może warto spróbować.

Dobrze że mrozy powoli ustępują to będzie lepiej.Trza zatopic nie tylko Marzannę i szykowac flagę na 1-maja. :mrgreen:

ec2Wze6.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

O co chodzi z tym visco?

Zawsze jest takie.Odkręcasz visco razem z wiatrakiem od silnika i zdejmujesz razem z osłoną na chłodnicy (tą od wiatraka).

Dałem ci link do tematu gdzie jest krok po kroku, nawet zdjęcia masz.

Może jeszcze koledzy się wypowiedzią co mają wprawę i robili to więcej razy :norty:

A i jeszcze dodam że visco odkręcasz w drugą stronę (jest lewy gwint) najlepiej przy pomocy młotka.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
czyli trzeba odkrecić wiatrak i wtedy wyjdzie razem z tą osłoną plastikową tak?bo co do tego linku to jest porządku wszystko rozumie tylko tam ta osłona wiatraka jest dwu częsciowa a u mnie cała i tu juz zgłupiałem
Opublikowano

Kolego Rav ja rowniez borykam sie z takim problemem. Mam E39 3,0D z 2001r i rowniez temp do chodzi max na 1/4.Wylo mi visco i to strasznie wiec kupilem oryginal za prawie 400zl ale niestety nie ma poprawy.Zauwazylem ze nie wlacza mi sie webasto (bo mam mozliwosc ustawienia w MK3) i doszedlem do tego ze nie ma w moim aucie czujnika temp. zewnetrznej.I tu pytanie do innych Kolegow-czy tak w rzeczywiscie moze byc,ze bez czujnika temp. zew. nie wlaczy webasto i jezeli tak,to jakie sa kolory przewodow od czujnika bo nie moge nic znalezc w miejscu gdzie powinien sie znajdowac :? Acha i czy czujnikow jest tylko jeden rodzaj czy moze kilka i czy warto kupowac podrobke czy tylko ori?

 

Ps.Wiem ze to nie ten temat :D

Opublikowano
przy walniętym termostacie auto może więcej palić ?
Opublikowano
przy walniętym termostacie auto może więcej palić ?

Oczywiście.Śilnik nie dogrzany,nie osiąga optymalnej temperatury i pali więcej.

niema nic lepszego niż BAWARKA
Opublikowano
podepnę się pod temat :D

Posiadam 3,0d + automat z 99 roku. Nie osiągam temp. 90 st (wskaźnik zatrzymuje się na ok. 1/4), ciepło w środku samochodu pojawia się po przejechaniu kilkunastu km. Powiedzieli mi że mogę mieć 2 termostaty: 1 od płynu chłodniczego a 2 od EGR :shock: Jak mam sprawdzić który trzeba wymienić (jeżeli to oczywiście jest termostat ...). Koleś w sklepie mówi, żeby zacząć od tańszego czyli ok. 170 pln a później 2 ok. 360 pln :mad2: nie uśmiecha mi się wydawać zbędnych pieniędzy. Czy moje objawy to na pewno termostat ?

 

Obydwa termostaty można kupić na allegro za 360 zł razem , ja ten dolny kupiłem FEBI. Jeśli chodzi o wymianę dolnego to viscoze lepiej odkręcić bo więcej czasu stracisz kombinując z wymiana niż zajmie ci zdjęcie visco. Ja bym tam wymienił na twoim miejscu obydwa i problem z głowy ale jeśli koniecznie chcesz sprawdzać to popatrz na zimnym silniku czy EGR nie jest przypadkiem otwarty bo jeśli tak to raczej on jest walnięty (choć bywają przypadki , że siadają obydwa bo latem nikt nie zauważy różnicy). Jak potrzebujesz to mogę po taniości sprzedać ci dolny bo ja wymieniłem sprawny na sprawny później się dowiedziałem , że jest jeszcze termostat EGR :)

Opublikowano

u siebie w poniedziałek wymieniam termostat na oryginalny (nr kat. 11512354056), tak że niezwłocznie napiszę czy wszystko jest OK

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0

Opublikowano
ale jeśli koniecznie chcesz sprawdzać to popatrz na zimnym silniku czy EGR nie jest przypadkiem otwarty bo jeśli tak to raczej on jest walnięty

 

Można trochę bardziej wytłumaczyć jak to zrobić ?

http://img255.imageshack.us/img255/3750/m54pd.jpg

wcześniej: E32 750 V12 - to była jazda ;-)

Teraz: E39 3.0d

Opublikowano
ale jeśli koniecznie chcesz sprawdzać to popatrz na zimnym silniku czy EGR nie jest przypadkiem otwarty bo jeśli tak to raczej on jest walnięty

 

Można trochę bardziej wytłumaczyć jak to zrobić ?

 

Termostat z założenia ma powiększać obieg wody o elementy chłodnicze po osiagnieciu wymaganej temperatury , jeśli dolny termostat masz sprawny , to oznacza , że walnięty jest termostat EGR znajdujący się na górze http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL71&mospid=47545&btnr=11_2842&hg=11&fg=35&hl=17

w tym wypadku po odpaleniu na zimnym silniku np po nocnym postoju będzie on otwarty i będzie przepuszczał płyn chłodniczy ( a powinien to robić dopiero po osiągnięciu wymaganej temp płynu) , więc masz 2 opcje :

1) Spróbuj jakąs opaską zacisnąć wężyk idący do niego od dołu (najlepiej jak najmocniej - musisz użyć solidnej opaski i wymaga to sporego nacisku)odetniesz choć częściowo dopływ płynu i auto powinno lepiej się nagrzewać - to potwierdzi problem z termostatem (aczkolwiek u mnie dało mizerne rezultaty i różnica była mało zauważalna z racji , że nie dałęm rady dość mocno ścisnąć wężyka)

2) zdejmij wychodzący wężyk na zimnym silniku i zobacz czy termostat przepuszcza płyn - to pewniejsza metoda sprawdzenia wada jest taka , że troche się pobrudzisz przy tym bo oblejesz się płynem :)

 

Jeśli żadna z tych metod nie potwierdzi awarii termostatu egr to musisz wymienić ten dolny.

Opublikowano

wymieniłem termostat, a motor nadal jest niedogrzany !!!

Proszę o pomoc, co teraz mam zrobić ?

Opublikowano
wymieniłem termostat, a motor nadal jest niedogrzany !!!

Proszę o pomoc, co teraz mam zrobić ?

jak drugi termostat? Sprawdź czy wąż idący z termostatu na chłodnicę jest ciepły jeśli tak to będzie to główny. od EGR poszukaj jak się sprawdza.

Nowy termostat czasami też jest niesprawny.

Jeśli jest ok to pozostaje czujnik temp podający sygnał na deskę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.