Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

Na zimnym silniku odpowietrzasz, ustawiasz kluczyk w pozycji zaplon nawiew na maksa cieple powietrze, odkrecasz korek wlewu od chlodnicy,odkrecasz odpowietrznik obok termostatu lejesz plyn chlodniczy do chlodnicy obserwujesz jak wylatuje plyn przez odpowietrznik czy ma babelki powietrza jak tak to lejesz nadal jak nie to zakrecasz odpowietrznik i odkrecasz nastepny odpowietrznik ktory znajduje sie przy korku wlewu od chlodnicy to samo lejesz i obserwujesz czy sa bableki powietrza jak nie ma zakrecasz odpalasz fure i przejedz sie furka.Plynu bedziesz mial na maksa ale on zejdzie na nastepny dzien takze sparwdz sobie stanu plynu chlodniczcego na drugi dzien na zimnym silniku i ewentualnie dolej. :cool2:Kolego uzywaj wyszukiwarki tego typu tematow to bylo bardzo duzo :search:

Opublikowano
wiem ze duzo było takich tematów ale sposobów odpowietrzania jest z 10 albo i wiecej a ja potrzebuje jakis prosty:) kluczyk w pozycje zaplon czyli nie odpalac silnika? u mnie wyglda sytuacja troche inaczej bo wymienilem plyn z odpowietrzników leciał płyn wiec zakrecilem wszystko ale nie łapie mi temperatury i tak mysle ze nadal moze być zapowietrzona i dlatego nie łapie temperatury bede jutro próbował
Opublikowano
nie odpalaj fury ustaw w pozycji zaplon, a powiedz mi masz ogrzewanie? objawy zapowietrzonego ukladu to brak ogrzewania i temperatura na zegarach wychodzi po za pion,po trzecie nie przelaczy sie na gaz,u mnie tez zima nie lapal pionu nie dogrzewal sie silnik dopiero jezdzilem chyba z 20 km po miescie i dopiero zlapal 90 stopni.Wymienilem termostat jak reka odjal po okolo 5km ma 90 stopni nawet jak jest -25 stopni na dworzu.Ogrzewanie sie poprawilo to znaczy przed wymiana bylo cieplo a po wymianie jest goraco w srodku. :D
Opublikowano
sprawny termostat to podstawa i dobrze odpowietrzony układ, ostatnio jadąc w te mrozy po około30 km wskazówka stała w pionie komputer pokazywał 90-91'C ale dolny wąż był zimny, czyli chodzil jeszcze na malym obiegu dopiero po dłuższym czasie termostat zaczął puszczać na duży obieg. Spalanie w normie więc wszystko OK i termostat zmieniony 2 miesiące temu
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
ogrzewanie jest cieplym dmucha moze nie gorącym ale ciepłym. mi wskazówka wychodzi kawałek poza niebieskie pole i dalej ani rusz na komputerze pokazuje 63 stopnie silnika temperature spalanie grubo ponad 40 litrów nawet po 10 kilometrach wskazówka sztywno kawałek poza niebieskim polem a do pionu daleko i tak sobie mysle albo termostat albo zapowietrzony jest.
Opublikowano

Nie zastanawiaj się tylko wymieniaj termostat bo jeździsz na otwartym lub za wcześnie się otwiera sam to niedawno przerabiałem u siebie temperatura 65-75 stopni większe spalanie nie warto z tym czekać!

robota prosta samemu można w godzinę się uwinąć bez odkręcania visco

Oczywiście odpowietrzyć układ po wszystkim sposobów na forum jest wiele tak ze wedle uznania, mi to zajmuje ok15min: ogrzewanie na max przy wył silniku odkręcam odpowietrzniki zalewam płyn nakładam siatkę na wlew /ważne bo można się otruć!/ i dmucham :mrgreen: aż zacznie płyn lecieć z odpowietrzników i zakręcam, potem uruchamiam silnik żeby się obieg się duży obieg otworzył, po ostygnięciu sprawdzam poziom płynu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do odpowietrzania nie zdejmuj visco bo to bez sensu.Visco nic nie ma wspólnego z odpowietrzeniem silnika.
ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Jezeli moge cos dodac,to rowniez mam silnik M52 i z pierwszym odpowietrzeniem bawilem sie okolo 2 godzin.Udalo sie dopiero kiedy auto postawilem na dosc stromym podjezdzie oczywiscie przodem do gory.

Zaplon wlaczony,pozniej po wlaniu plynu odpalony silnik,

wykrecony odpowietrznik na chlodnicy,

ogrzewanie w srodku na max.

lejemy plyn i czekamy az poleci z odpowietrznika,

zakrecamy odpowietrznik wraz z korkiem,

gasimy auto i dajemy 10 min zeby ostygl,

na zgaszonym silniku sprawdzamy poziom plynu-jezeli malo to dolewamy przy wykreconym odpowietrzniku.

zakrecamy i cieszymy sie odpowietrzonym BMW:)

 

BARDZO WAZNE-podczas wlewania plynu i odpowietrzania auto musi miec okolo 1500 obr/min (wiecej tez nie przeszkadza) zeby pompa wody pracowala wydajnie(ja polozylem sobie klucz do kol na pedale gazu i bylo akurat:))

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.