Skocz do zawartości

330d zwichrowane tarcze hamulcowe + kilka innych


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie. Od ok. 4 miesiecy jestem szczęśliwym posiadaczem E46 330d touring (M57), wersja z 5-cio biegowym manualem i dużą navi. Autko nabyte od znajomego, pewne, choć wymaga wymiany paru części eksploatacyjnych. Miałem nadzieję dojeździć delikatnie do końca zimy w takim stanie jak jest, ale niestety nie da rady, już jest kiepsko i do serwisu muszę oddać go za dwa tygodnie.

 

Zużyty jest przedni lewy wahacz, tu już podjąłem decyzję o zmianie obu na Lemforder. Prawego tylnego amortyzatora praktycznie już nie ma - oba wymienię na Bilstein B4. Do tego parę drobiazgów jak przegub elastyczny wału napędowego, gumy wahaczy podłużnych tył (tak określił to mechanik, czy to chodzi o tuleje wahacza wzdłużnego?), jeden czujnik PDC.

 

Największy dylemat natomiast mam z hamulcami - przód jest mocno zwichrowany, rzuca tak, że strach hamować z większej prędkości. Napewno wymienię obie tarcze i klocki, natomiast nie wiem, czy mogę zrobić to teraz, przy takich mrozach? Nie pokrzywią się znowu, jeśli będę je docierał w temperaturach grubo poniżej -10 (choć za dwa tygodnie może być znacznie cieplej)? Kolejne pytanie to jakie tarcze nabyć? Wiem, że temat ten często pojawiał się na forum dlatego zawęziłem już wybór pomiędzy Zimmermannami, a oryginałami z ASO. Te ostatnie wiadomo - najlepsze, ale czy warte tej różnicy w cenie (Zimmermann ok 200zł/szt., w ASO pytałem - 500zł/szt.). Myślę, że na codzień lepsze będą zwykłe, nienawiercane, a wyjazd na Nordschleife, który planuję w lecie - jakoś przetrwają. No i jakie klocki? Obecne strasznie pylą, czego chcę uniknąć przy nowych, gdyż mam felgi które strasznie mi się podobają i chcę je zregenerować.

 

Po zimie muszę też zakupić komplet letnich opon - na pewno będą to Bridgestone Potenza S001 lub Pirelli P Zero (ze skłonnością ku pierwszym), ale mam problem ze dopasowaniem właściwego rozmiaru - jakie są oryginalne? Z przodu na pewno 225/45 R17, a z tyłu? Takie same, czy 245/40 R17? Ponieważ chcę wyskoczyć na tor, szersze bardziej by mi odpowiadały.

 

Ostatnie chyba już pytanie (w tym poście, jeszcze o blacharkę zapytam w innym) dotyczy skrzyni biegów. 5-cio biegowa, problem jest następujący - jak wrzucę piątkę i później zrzucę, drążek nie wędruje w pozycję środkową tylko luźno rusza się na całej szerokości, dopiero po jakimś czasie sprężyna (czy cokolwiek tam jest) wraca na swoje miejsce. Jest to bardzo denerwujące, bo jest duży problem z trafieniem w trójkę. Co może być powodem i z jakim kosztem może się wiązać? Dodatkowo czasem jest problem z wrzuceniem jedynki, zwłaszcza jak jest zimny, ale tu myślę pomoże wymiana oleju w skrzyni.

Opublikowano
co do ostatniego problemu pierdoła ale wymaga wymontowania skrzyni :P pare tulejek, koszt groszowy. w aso nawet Problem znany w zime prawie każdemu posiadaczowi e46. Wyrabia się ten mechanizm ktory powraca drążek na środek, co tam dokladnie jest nie pamietam ale grosze cie to wyniesie jeśli chodzi o części bo robocizna już gorzej :P
szukam
Opublikowano
Ja zmieniłem tarcze na ATE od listopada nie ma z nimi problemu. Z tego co się orientuje to TYLKO ATE dadzą radę.
Opublikowano
kolego K3m0T9198 jakbys mógł trochę szerzej omówić temat z wymianą jakichś tuleji w mechaniźmie który odpowiada za wracanie drążka na swoje miejsce,ponieważ i ja mam taki sam problem w mojej E46 330xi i powiem szczerze że jest to trochę irytujące jak chcesz szybko wrzucić trójkę a tu przypadkiem piątka wchodzi. Co mianowicie trzeba i w której części wymienić i czy napewno konieczny jest demontaż skrzyni biegów i czy nie da się tego naprawić bez jej wymontowywania. Może na schematach z REALOEM bądż BMWFANS pokazałbyś którą część trzeba wymontować i co wymienić.
Opublikowano

witam

wachacze jak występują do 330 to MEYLE HD ale LMF> też są ok

amor SACHS droższy ale jakość nie zapomnij o nowych osłonach i odbojach amora ,sprawdz także stan górnych mocowań amora

gumy wachaczy podłużnych to pewnie tuleje "progowe" najczęściej "lecą"

 

tarcze polskie mikoda lub brembo używałem i używam i jestem zadowolony klocki textar lub ate

opony aby nie RUN FLAT-y

Opublikowano

moim zdaniem za cene tarcz w aso mozna kupic znacznie lepsze-TAROX, EBC, ZIMMERMAN SPORT, BREMBO ORO lub MAX, moze jeszcze ATE POWER DISK.

lepsze i drozsze klocki to EBC, FERODO DS, PAGID, JURID J-AS.

obecnie jezdze na ZIMMERMANACH SPORT i klockach TEXTAR, kiedys mialem BREMBO MAX i klocki EBC GREEN(po nagrzaniu zyletki :D ) te dwa zestawy moge zdecydowanie polecic :) .

 

odradzem TRW-LUC gdyz po 2tys.km. jedn tarcza mi sie skrzywila.

 

co do felg to zalezy czy masz ta sama szerokosc?!

np.felgi 17 z m pakietu maja przod 7,5cala opona 225 a tyl ma 8,5cala i opona 245

zreszta tu masz link do stronki z felgami bmw i sam sobie sprawdz jakie masz fele i jakich opon szukac.

http://felgenkatalog.auto-treff.com/

Opublikowano

Witam

 

Co do PDC, sprawdź wtyczkę czy styki są OK oraz czy kable się nie przetarły.

 

Tarcze polecam Brembo MAX i klocki też Brembo. 180-0 i jest OK, wiele razy inne mocne hamowania, Ułęż też dały radę.

Miałem ATE zwykłe i pogięły się po kilku tysiącach km. Minusowe temperatury nie zaszkodzą.

Sprawdź też czy od zwichrowanych tarcze nie masz łożysk do wymiany, sprawdzają to poprzez kontrolę ich bicia na boki, tak samo jak tarcze.

 

Opony wystarczą 225 szerokość i przód i tył. Do tego silnika wystarczy.

Opublikowano
Wiem, że temat ten często pojawiał się na forum dlatego zawęziłem już wybór pomiędzy Zimmermannami, a oryginałami z ASO. Te ostatnie wiadomo - najlepsze, ale czy warte tej różnicy w cenie (Zimmermann ok 200zł/szt., w ASO pytałem - 500zł/szt.).

Zapytaj o akcję "Renesans" - ja za wymianę przednich tarcz, klocków, czujników, itd. w ASO zapłaciłem 1300zł, z robocizną oczywiście. Delikatnie mówiąc, warto było...

 

http://www.bmwsklep.pl/renesans.php

 

 

Myślę, że na codzień lepsze będą zwykłe, nienawiercane, a wyjazd na Nordschleife, który planuję w lecie - jakoś przetrwają. No i jakie klocki? Obecne strasznie pylą, czego chcę uniknąć przy nowych, gdyż mam felgi które strasznie mi się podobają i chcę je zregenerować.

Jeżeli chcesz aby Twoje BMW hamowało jak BMW, każ założyć hamulce od BMW. Jeżeli chcesz aby BMW hamowało jak Fiat lub jak Ferrari - zakładaj co tam na forum wyczytasz...

 

 

Pozdrawiam,

ecml

Opublikowano

jesliz chcesz placic za znaczek bmw na tarczach i klockach to kup w ASO.

z tego co wyczytalem w necie na pierwszy montaz szly klocki TEXTAR.

Opublikowano

No, masz prawo woleć. Ja mam tylko kilka wątpliwości co do tego hamowania jak Ferrari - nie ma pewności, czy z tego jednak Fiat nie wyjdzie (nikt Ci na forum gwarancji nie da), nie wiadomo (nikt ręki nie da, nikt badań nie robił) jak długo takie rozwiązanie (a'la Ferrari) będzie pracować choć poprawnie, nie wiem czy bym miał czas i ochotę hamulce rozgrzewać, zaglądać do nich codziennie (bo przecież nie wiadomo co tam się dzisiaj dzieje w środku). Oczywiście, są tacy, którym takie rozwiązania pasują, znają się na temacie bardzo dogłębnie, uczestniczą w rajdach i wyścigach, ale ja nie, więc dziękuję. Moje BMW ma hamować jak BMW - skutecznie i niezawodnie.

 

BTW, tak mi się przypomniało, można jeszcze zaoszczędzić np. na przewodach hamulcowych (przewód to przewód), elementach układu kierowniczego (zamienniki są co raz lepszej jakości a czasem to wręcz takie same części jak oryginalne) oraz na używanych oponach niewiadomego pochodzenia (przecież już na oko widać, że bieżnik jeszcze jest dobry, nie?)... Oczywiście to tylko przykłady. Jestem przekonany, że każdy ma swój rozum i potrafi sam wykombinować na czym by tu można jeszcze zaoszczędzić...

 

 

Tak, wiem, znowu trochę podkolorowałem ;D

 

 

Pozdrawiam,

ecml

Opublikowano

Trochę?

 

Trochę Cię ponosi jak mam być szczery. W jakim środku hamulców? Zaglądasz przez felgę i masz wszystko jak na dłoni. Chyba nie ma bardziej zewnętrznego modułu w aucie niż hamulce tarczowe.

Pamiętaj to nie bębny! Zresztą nie dlatego rozwiązania EBC czy brembo z wyższej półki kosztują więcej niż oryginał, że są gorsze.

 

Części te są używane do sportu i przez to hamują lepiej niż oryginał. Zakładanie hamulców w ASO to zdecydowanie tylko przepłacanie. I tak nie robią tarcz sami w BMW.

 

Co do niektórych innych elementów to popieram kupowanie w ASO. Mam oryginalną odmę, oryginalny termostat wymieniony. Cena zbliżona do rynkowej i dlatego uważam, że warto.

Choćby ze względu na kontrolę jakości.

 

Więc ergo - dzwonisz do ASO zawsze, sprawdzasz cenę, podejmujesz decyzję. Olej (płyny), filtry i hamulce bez sprawdzania na pewno nie warto w ASO bo na tym zarabiają przy przeglądach serwisowych więc marża jest ogromna.

Opublikowano

Ok, Ty wiesz w czym rzecz, potrafisz zadzwonić do ASO i świadomie zdecydować - zdrowe i naturalne dla większości ludzi podejście. Mój post miał na celu sprowokowanie innych urzyszkodników forum do podobnego toku rozumowania. Miłego dnia i zawsze skutecznego hamowania życzę :)

 

 

Pozdrawiam,

ecml

Opublikowano
jesliz chcesz placic za znaczek bmw na tarczach i klockach to kup w ASO.

z tego co wyczytalem w necie na pierwszy montaz szly klocki TEXTAR.

Kurcze, przegapiłem wcześniej Twojego posta, sorry.

 

Na znaczku mi osobiście nie zależy, ale na rzetelnej informacji dotyczącej moich hamulców i bezpieczeństwa moich bliskich jednak tak. Wiadomość "wyczytana gdzieś w necie" to dla mnie trochę za mało. Bez urazy, mam nadzieję, że mnie rozumiesz...

 

 

Pozdrawiam,

ecml

Opublikowano

dla upartych na bezpieczeństwo mamy jedynie zestaw brembo-ferrodo , ale jest on przereklamowany . ale sprawdzony

 

PS z bmw ferrari nie zrobimy . Jeśli jezdzimy naprawde szybko wyboczymy każdą tarcze , zostają jedynie ceramiczne . kiedys oglądałem jakis program gdzie jezdzili po torze Nuerburgring znanym jako green hell no i w praktyce jedynie właśnie auta typu ferrari czy różne 911 sobie tam radzą , zresztą 911 to typowe tam autko :) każdy seryjny wóż nawet wersje sportowe tam wysiada , poprostu kierownica zaczyna bić i koniec szybkiej jazdy

Opublikowano
PS z bmw ferrari nie zrobimy .

Fakt, dużo łatwiej zrobić Fiata... Wszyscy powinni mieć tego świadomość ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No, masz prawo woleć. Ja mam tylko kilka wątpliwości co do tego hamowania jak Ferrari

to się kiedyś przejedź albo niech ktoś Cię przewiezie to głupot nie będziesz plótł

 

Jeżeli chcesz aby Twoje BMW hamowało jak BMW, każ założyć hamulce od BMW

powiedz co to jest oryginał aso a wiodący producenci tarcz i klocków?

te salonowe NASA produkuje w swoich laboratoriach? :D

tak samo BMW ma umowę z producentem i walą tylko znaczek

co do zamienników często te lepsze z tej samej taśmy schodzą co oryginał tylko bez loga

 

Fakt, dużo łatwiej zrobić z BMW Fiata... Wszyscy powinni mieć tego świadomość ;)

bo BMW bliżej do Fiata niż Ferrari więc tu akurat się zgodzę :mrgreen:

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano

Panowie ja mam nieco śmieszną prace , ale często celuje się w marketingu w ludzie jak my , fora , fanatycy itd

 

zakup nacinanej tarczy jest bez sensu , co innego w przypadku nawiercanej . ale jesli juz kupimy odpowiednie tarcze to pasuje zaciski zmienic , zmieniamy zaciski pasuje zmienić rozmiar tarcz , zmieniamy całość i okazuje się że potrzebujemy felgi 17,18 " pużniej zawieszenie itd bo okaze sie że auto nurkuje przy hamowaniu , następnie zacznie nam brakować mocy ,,, a finalnie autor tematu miał inny cel niż przeróbka e46 na Ferrari , czy nawet fiata . chciał jezdzić bezpiecznie , więc tarcze mają być markowe , płyn wymieniany nie żadziej niż co 2 lata a najlepiej co sezon . półśrodek to spuszczenie płynu z cylinderków bo tam gromadzi się najwięcej wilgoci. i niestety na torze wyscigowym , nie sprawdzi się ani rx8,m3,mercedes jeśli nie dopłacimy za ceramiczne tarcze gdzie zabawe zaczynamy od 8-10Tysięcy euro

 

ja osobiscie polecam jedynie zakup ceramicznych klocków , sam się w to bawiłem po regeneracji fleg , zostały spolerowane i pięknie się błyszczały , ceramiczne klocki nie oblepiały mi felg , ale pużnej jedną zarysowałem i juz nie płace 190zł za klocki , hamowały lepiej ? NIE , przynajmniej nie odczuwałem , ale felgi nie brudziły

 

ODNOŚNIE FIATA dobra marka , szukam nowego auta , jezdziłem salonowym fiatem linea za 37 koła i było OK , porównywalnie do droższej o 15 tyś skody z uboższym wyposażeniem i gdyby nie obecna gama silików to jezdziłbym teraz takim fiatem linea 1.4 150 koni turbo benzyna i było by spoko , ale że fiat mi zaoferował do wyboru jedynie sensownie 1,3 diesel lub 77 konna 1,4 benzyna to podziękowałem , na crome mnie nie stać ale z 200 konnym dieslem 2,4 litra robi robote i nie polecam się naśmiewać z fiata , bo czasem można się zdziwić , kiedyś mnie ze świateł chłopaczek młody zniszczył , nie wiedziałem że to diesel bo pracował ładnie a był to fiat bravo , myśle sobie HGT 2,0 PB 150 koni , a tu JTD ujrzałem na jego błotniku

 

 

tak więc ja się nie śmieje już z żadnej marki , no może poza TATA i tym podobnymi pudełkami a temat proponuje zamknąć a swoje osobiste rosterki na PW możemy toczyć

Opublikowano

No, masz prawo woleć. Ja mam tylko kilka wątpliwości co do tego hamowania jak Ferrari

to się kiedyś przejedź albo niech ktoś Cię przewiezie to głupot nie będziesz plótł

No, faktycznie. Trudno mi będzie polemizować z argumentami takiego kalibru ;)

 

 

Jeżeli chcesz aby Twoje BMW hamowało jak BMW, każ założyć hamulce od BMW

powiedz co to jest oryginał aso a wiodący producenci tarcz i klocków?

te salonowe NASA produkuje w swoich laboratoriach? :D

tak samo BMW ma umowę z producentem i walą tylko znaczek

co do zamienników często te lepsze z tej samej taśmy schodzą co oryginał tylko bez loga

Niestety nic a nic z naszej dyskusji nie zrozumiałeś. Nikt nigdzie nie pisze, że tarcze z logiem są lepsze niż te bez, i zupełnie nie o tym dyskutujemy.

 

No ale jak już się tak upierasz przy temacie znaczka... Ja osobiście zupełnie go do szczęścia nie potrzebuję, wystarczy mi, że ktoś zagwarantuje, iż hamulce, które mam założone to nie jakiś odpad produkcyjny, rozbiegówka na taśmie, zwrot od BMW (bo nie trzymały norm), itp... Kto Ci da taką gwarancję przy zakupie towaru niewiadomego pochodzenia? Sprzedawca na Allegro, bo sprzedał już trzy miliony chińskich części do marek z całego świata?

 

 

Pozdrawiam,

ecml

Opublikowano
tak więc ja się nie śmieje już z żadnej marki , no może poza TATA i tym podobnymi pudełkami

Ależ ja się nie naśmiewam. Fiat w jednym wątku z BMW i Ferrari to raczej dla niego nobilitacja ;)

 

 

temat proponuje zamknąć a swoje osobiste rosterki na PW możemy toczyć

Eee, zaraz zamknąć ;)

Po to właśnie jest forum dyskusyjne aby dyskutować, chyba...

 

 

Pozdrawiam,

ecml

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kto Ci da taką gwarancję przy zakupie towaru niewiadomego pochodzenia? Sprzedawca na Allegro, bo sprzedał już trzy miliony chińskich części do marek z całego świata?

o zrozumieniu nie będę się wypowiadał.

nie pisałem o najtańszej chińszczyźnie z tego portalu aukcyjnego tylko o wiodących producentach typu Ferodo albo Ate.

które w cenie podstawowych z serwisu możesz kupić np. klocki w wersji premium Ate ceramic lub Ferodo Racing które są o niebo lepsze od oryginałów

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.