Skocz do zawartości

[530i] Ładowanie-dziwne wskazania pomiarowe


tomek_d

Rekomendowane odpowiedzi

Auto raz na miesiac nie odpali, poladuje pare minut i pali

Pan od elektryki zmierzyl mi miernikiem cegowym przeplyw z alternatora do aku. i bylo to ok. 50A. Stwierdzil ze to za duzo i pewnie aku. ciagnie a nie akumuluje.

Czy ktos wie jak to wyglada u niego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jakim momencie mierzyles przeplyw pradu? Podejrzewam,ze w momencie rozruchu i nie miedzy alternatorem i akumulatorem tylko miedzy rozrusznikiem i aukmulatorem czy tak?

 

No bo jezeli chciales zmierzyc pobor pradu na postoju to jest to nie mozliwe zebys mial pobor rzedu 50A,no chyba ze masz gdzies zwarcie,ale przy takim zwarciu aku by sie rozladowal w przeciagu kilku minut.

 

Zmierzylbym u siebie ale nie posiadam miernika cęgowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po rozruchu moze tyle lyknac.

Policz, np. 100Ah przy takim pradzie, bedzie naladowany dopiero po dwoch godzinach jazdy. Prad ladowania jednak spada w funkcji naladowania baterii i naladowanie akumulatora nastapi pozniej. Zauwaz, ze w wielu samochodach z klopotem napiecia paska, zaraz po rozruchu, pasek slizga sie i piszczy, co swiadczy o duzym obciazeniu alternatora, ktory potrafi dac z siebie czasami ponad 100A.

Najlepiej naladowac akumulator za pomoca ladowarki i prad zmierzyc kilka minut po rozruchu, a najlepiej po jakiejs przejazdzce.

Przy pradzie ladowania 5A musialbys bujac sie cala dobe, aby naladowac akumulator.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za odpowiedzi

 

Chodzi mi dokladnie o przeplyw pradu przez aku na biegu jalowym, czyli jest to prad wysylany z alternatora do aku i reszty urzadzen w uruchomionym aucie

i tak jak napisalem u mnie jest to 50A, zgodnie z tym co powiedzial elektryk powinno to byc ok. 20 max 30A. Akumulator byl naladowany w nocy przed sprawdzeniem i do elektryka mialem z 10km, wiec bylo to po jezdzie.

Prad pobierany po zamknieciu auta u mnie wynosi ok. 80mA i nie ma tutaj nic do rzeczy

 

Jesli ktos ma mozliwosc sprawdzenia, to pytanie jest wciaz aktualne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki masz akumulator? Czy nie jest tak,ze masz za duza pojemnosc (Ah) i jest wciaz niedoladowany ? Moze tez byc,ze aku juz ma slaba zdolnosc gromadzenia ladunkow.Najlepiej wloz drugi aku i wtedy zmierz pobor-przynajmniej to jedno bedziesz mogl wykluczyc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

mam update, bo bylem reklamowac aku

50A jest z alternatora na cale auto

10-11A jest ladowania aku

Teraz elektryk sprawdzil na minusowym przewodzie i to jest prad ktory laduje akumulator, czyli ok

Natomiast napiecie ladowania jest rowne 14V(mierzone przy aku) i powiedzieli ze to za malo i przez to aku jest niedoladowany. Stwierdzili ze ladowanie powinno byc 14,4 przy aku

Napiecie mierzone na zaciskach przy silniku jest 14,2V, a tu powinno byc wg nich 14,6-14,7V tak zeby liczac uplyw(0,2V) miec na aku poprawna wartosc.

Pytanie:

Jakie macie napiecie ladowania przy akumulatorze i czy 14V przy aku to za malo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

14.4V to max, wyższe jest nie zdrowe. Zakres wynosi od ok 13.9-14.4, jak masz w tym przedziale to powinno być dobrze.

Ja mam 14.2V i jest dobrze.

Co do poboru rzędu 0.5A na postoju, o dużo za dużo, narzekałem u siebie bo mi auto jadło 0.2A, a powinno nie więcej jak 20mA.

Duże obciążenie alternatora po rozruchu jest naturalne, musi uzupełnić braki w aku, i w miarę jak auto chodzi amperaż spada.

Na twoim miejscu zainteresował bym się jeżykiem od dmuchawy, ew innym złodziejem prądu, który pewnie objawia się co jakiś czas.

W jakim momencie elektryk mierzył ten prąd? Jeśli zaraz po uruchomieniu to prądy płyną duże, jeśli chwilę po uruchomieniu (po jeździe) to powinny spaść.

Jeśli pomiar był wykonany na kablu między rozrusznikiem a alternatorem, to zobaczyłeś prąd płynący nie tylko do aku, ale na całe auto.

Jeśli chcesz znać prąd który leci do aku, mierzysz go na kabelku od aku (najlepiej minusowy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50A idzie z alternatora na cale auto z tego 10-11A idzie na ladowanie aku

po uspieniu auta pobor mam 70-80mA, czyli jest ok

Napiecie ladowania mam 14V przy aku i 14,2V przy silniku, wiec tez jest chyba ok

Powiedzieli ze to 14V przy aku to za malo, nie chcialem sie klocic bo nie bylem pewien, ale wydaje sie ze jest to wartosc ok

Byc moze ten akumulator mimo ze jest dobry jest troche za maly - 88Ah 730A Yuasa prof.

Gdybym teraz kupowal kupilbym >=95Ah lub moze jakis pdobny AGM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Hmm, jak masz możliwość, to spróbuj zamienić się z kimś na jakiś czas akumulatorem, zobaczysz czy usterka się powtarza.

Między 88Ah a 95Ah nie ma przepaści, więc jeśli ten aku okaże się sprawny, nie ma sensu go wymieniać.

A jakie aku jest zalecane do twojej wersji silnikowej?

Za mały będzie za słaby, za duży może być nie doładowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgodnie z realoem 70-95, ale wieksze znaczenie od silnika ma wyposazenie, wczesniej mialem zalozony 90ah

problemu z ladowaniem raczej nie ma, jest raczej z cena ;)

za jakis czas jeszcze odwiedze serwis aku. i zobacze czy bedzie jakas opcja wymiany, jak nie to go sprzedam(ma jeszcze 2lata gwarancji) i kupie jakis inny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja u siebie w benzynie 2.5 mam założony 74Ah i daje Sobie radę bez problemu, fakt ładowanie działa na najwyższym poziomie przy wszystkich załączonych odbiornikach(grzanie foteli,szyby,wycieraczki,halogeny,radio,światła drogowe) ładowanie utrzymuje Się na poziomie 14V odczyt z ukrytych testów
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego a spróbuj podmienić dobry aku od znajomego. Mój na testach wykazywał, że ok. lecz raz odpalał a raz nie. Wkurzyłem się, kupiłem aku karchera za 350zl działa już pół roku razem z tubą bez problemu a ten stary zostawiłem u specjalisty do sprawdzenia. Na drugi dzień podjechałem i okazało się, że ucieka prąd z jednej z cel. Miernik pokazywał, że aku ok, był odłączony (leżał swobodnie) następnego dnia nadawał sie na śmieci. Więc może zacznij od tego. Powodzenia :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
test w ukrytym komuterze zaniza ja mam 13,5-13,6 a na mierniku 14-14,2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze chlopaki pare postow i mnie szlag trafi.... :mad2:

jak sprawdzic akumulator??????

 

1. ladujesz prostownikiem (najmniejszym mozliwym pradem)

2. jesli masz zapasowy, to nie wsadzaj tego sprawdzanego do auta tylko zostaw w mieszkaniu przynajmniej jedna noc, i miernikiem zobacz jakie mozna z niego napiecie wycisnac

3. jesli napiecie spadlo to zabierasz do wyspecjalizowanego czlowieka ktory pod obciazeniem go sprawdzi, uzupelni elektrolit i sprawdzi jego gestosc i koniecznie bierz wydruk z wynikami testow.

4. jesli aku trzyma napiecie to wsadz do auta i podlacz do instalacji. Nie wkladaj klucza do stacyjki, nie wlaczaj swiatla i wylacz nawet alarm. Sprawdz miernikiem pobor pradu. jak przekracza 0.1 A to wiadomo ze gdzies gubi prad. Musisz znalezc zwarcie, ew. cos co ci nieschlujnie podlaczyli, ze caly czas dziala i pobiera prad.

 

Jesli chodzi o ladowanie aku przez alternator to jest ladownie tak zwane ekspresowe (duzym pradem ladownia, dochodzacym nawet do 14.4 A). To ma na celu tylko doladowac aku. Natomiast aku mocno rozladowany tak nie naladujesz dobrze chocbys jezdzil dwa tygodnie. Jesli aku po dobrym wolnym ladowaniu (malym pradem rzedu 2A) nie trzyma pradu to albo problem z elektrolitem co latwo sprawdzic albo z plytkami co kwalifikuje aku do wyrzucenia.

 

Do betki 530 niestety musisz wiekszy aku miec. Najlepiej Boscha 800Ah 830A.

Jak jeszcze potrzebujesz pomocy to mozesz do mnie zadzwonic.... 507317036 pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.