Skocz do zawartości

530d. Jak wam pali w duże mrozy?


Dexter87

Rekomendowane odpowiedzi

Tak,tak M 25b28 z 98r to na pewno baardzo nowoczesna jednostka,pewnie z ori,przebiegiem 190tkm.wymagająca najlepszego oleju jak nówka. :mrgreen:

Kolego Adzio jak się ze mną nie zgadzasz to ok. masz swoje zdanie ale nie pisz że ja wypisuje bzdury(równie dobrze mogę to powiedzieć o tobie) ,tu każdy może się wypowiedzieć i nie każdy musi korzystać z tych rad. :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 147
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Co do oleju, wyraziłem swoje zdanie, tyle, kłócił się nie będę, wkońcu to forum i każdy ma prawo się wypowiedzieć. :wink:

Co do samostartu, to odradzam stanowczo.

Samostart się nie spala, a wręcz detonuje, przez co łatwo uszkodzić silnik, owszem, znajduje on zastosowanie ale u nas nie będzie to wskazane.

Jak kolega wyżej napisał, bezpieczniejszy będzie plak, ale nic nie zastąpi sprawnego układu podgrzewania świec żarowych :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie..u mnie pali dobrze bunia,ale martwi mnie jedno..nie zapala mi sie przy duzym obc żaden komunikat "pre heating",dzisiaj było -12 i nic..odrazu wyskakuje mi że komunikat temperatury zewnetrznej,ale żadnego o świecach..może byc ze swiece nie działają?w sumie auto pali,ale martwi mnie bark napisu....co myslicie??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo padł przekaźnik/sterownik świec.

Albo jakimś cudem padły wszystkie świece na raz.

 

No to odebrałem gangstę od mechanika.

Tanio nie było, bo sporo było do poprawienia/naprawy.

Padnięta była jedna świeca żarowa, po wymianie auto dalej miało problem z prawidłowym odpalaniem.

Po głębszej diagnozie wybór padł na wtryskiwacz pierwszego cylindra.

Dopiero po tej wymianie auto pali na dotyk. Dziś przy -15 zapalił po jednym obrocie wału równiutko na wszystkich cylindrach.

Wszystkich, którzy mają/mieli podobne objawy zapraszam do mechanika dysponującego wiedzą, DiS'em i odpowiednią praktyką.

Pozdrawiam

Diamantschwarzmetalic E-34 und Black Sapphire Metallic E-39 Touring und Schwarz 2 Metalic E-38

Biżuteria Modułowa

http://sklep.susanadesign.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie..u mnie pali dobrze bunia,ale martwi mnie jedno..nie zapala mi sie przy duzym obc żaden komunikat "pre heating"

 

A Webasto w ogóle działa?

Pozdrawiam

Diamantschwarzmetalic E-34 und Black Sapphire Metallic E-39 Touring und Schwarz 2 Metalic E-38

Biżuteria Modułowa

http://sklep.susanadesign.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie..u mnie pali dobrze bunia,ale martwi mnie jedno..nie zapala mi sie przy duzym obc żaden komunikat "pre heating",dzisiaj było -12 i nic..odrazu wyskakuje mi że komunikat temperatury zewnetrznej,ale żadnego o świecach..może byc ze swiece nie działają?w sumie auto pali,ale martwi mnie bark napisu....co myslicie??

 

pre heating to grzanie świec wiec jak wyskoczy temp zew to pal świece sa zagrzane o ile dzialaja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to dopisze moją historię ... :)

Moja przy -20 odpalała po 3 grzaniach, stwierdziłem że coś jest nie tak więc pojechałem sprawdzić świece żarowe, okazało się że wszystkie uwalone. Więc wzięliśmy wymianę z mechanikiem .. wymienił 3 , 4 uwalił 5 i 6 nie chciał się już tknąć.

Teraz mam tak że po podgrzaniu pali mi od tyku na 3 gary i przez chwile nierówno pracuje 4-5 sekund, później śmiga na wszystkie. Teraz wiedza która się może komuś przydać (zaznaczam że jeszcze nie zweryfikowałem jakości usług ponieważ jestem w trakcie usuwania usterki) więc:

Urwana świeca żarowa to spory kłopot i wyjścia są takie:

:arrow: serwis autoryzowany - ściągną głowicę i wymiotą wszystko z portfela - dzwoniłem do Misiaka w KRK - nawet mi facet nie chciał podać kwoty za usługę (powiedział tylko że uszczelka pod głowice 600 pln.

:arrow: Magicy :)

:arrow: http://urwanaswiecazarowa.pl/index.html do tego chyba pojadę mimo że mam daleko .. cena koło 300 pln od świecy

:arrow: http://urwana-swieca-zarowa.com.pl/ tu jest różnie kasują koło 600 do tego ciekawa usługa bo mają cały sprzęt na busie i jadą do klienta robiąc na miejscu wszystko - dobre jeśli masz wtryskiwacz lub cześć świecy w cylindrze. Koszt dojazdu 1 pln / km

 

Podpinam się tutaj bo wiele z tych wypowiedzi (pomijając teo o oleju :) może świadczyć o tym że u niektórych grzanie to fikcja.

Edytowane przez Ibrachim
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motyla noga! To ja popełniam wielki błąd bo mam już na cyferblacie 255 tys. km czyli od około 55 tys km zabijam silnik gdyż jeżdżę na oleju 5W40 a ta menda nie chce go brac ani nigdzie wyciekac. :norty:

Ja też wychodzę z założenia, że oldschool znany z czasów dużego Fiata i Poloneza polegający na zalewaniu coraz większej gęstwiny jak silnik zaczyna olej wypuszczac nie jest zbyt dobrym rozwiązaniem przy obecnych, nowoczesnych jednostkach. Zostały przewidziane dla konkretnej klasy oleju i zastępowanie go innymi to błędna droga...

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[quote="jacb82"

PS. przy okazji podajcie mi namiary na mechanika z ASO bądź NASO który zaleca zalanie półsyntetyka do auta.

 

Podajcie też namiary na mechanika z ASO który zaleca wymontowanie klapek z kolektorów ssących,wycięcie katalizatorów i filtrów dpf. mnóstwo tematów w dziale e39 i e60 i jakoś nikt się nie bulwersuje.Gdzie to koledzy robicie? może w ASO? a może u pana Tadzia w szopie tak wyszydzanego kilka postów wyżej :lol:

Kolego Manolito nie musisz ironizować .za czasów polonezów i dużych fiatów nie było wyboru tak jak dzisiaj.

sorry za zaśmiecanie, na temat oleju już się nie odezwę :silenced:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak myślałem ale wersje przeznaczone na rynek gdzie klimat jest ciepły nie posiadały webasta,znajomy sprowadził z Hiszpanii 525d bez webasta.Przy odpalaniu na mrozie to webasto nie pomoże,dopiero po uruchomieniu silnika pomoże szybciej złapać temp.

Jak ktoś ma wersję z dogrzewaniem kabiny to owszem można zaprogramować dogrzanie wcześniej przed zapaleniem tylko czy potem starczy prądu na uruchomienie silnika?.

Moja dzisiaj przy -22 odpaliła po3sek.i od razu chodziła równo na wszystkich garach.Webasto włączyło się od razu i po około 5km wskazówka była w pionie.

Podstawa dobrego odpalania w takie mrozy to;paliwo dobrej jakosci,sprawne swiece żarowe,wtryski,pompa wtrys,pompka paliwa,ciśnienie sprężania i ogólnie dobra kondycja silnika bo takie mrozy wyciągną wszystkie słabości.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co sądzicie o tym że mozna dolac nafty lub mixolu do paliwa?

 

BMW nie zaleca żadnych dodatków do paliwa.

Sprawny motor (o czym sie przekonałem na własnym przykładzie) w największy mróz pali na dotyk.

Dziś przy -23* odpalił po jednym obrocie wału...

Pozdrawiam

Diamantschwarzmetalic E-34 und Black Sapphire Metallic E-39 Touring und Schwarz 2 Metalic E-38

Biżuteria Modułowa

http://sklep.susanadesign.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Manolito nie musisz ironizować .za czasów polonezów i dużych fiatów nie było wyboru tak jak dzisiaj.:

Tu nie chodzi o ironizowanie tylko o zwrócenie ludziom uwagi, że silnik został zaprojektowany do funkcjonowania na oleju syntetycznym i taki powinno się lać do końca jego żywota (tu już kwestia indywidualnych upodobań czy 0W XX czy 5W XX). Jeśli natomiast pojawiają się wycieki oleju bądź jego konsumpcja powyżej tej akceptowalnej to trzeba ogarnąć silnik a nie szukać rozwiązania w zalewaniu gęstszego oleju i maskowaniu usterek.

Stosując taką teorię to człowieka z otwartą, krwawiącą raną na ciele należałoby wysłać na transfuzję krwi gdzie zalano by mu gęstszą żeby z niego tak nie ciekło zamiast zszywać/łatać ranę...

Jeśli chodzi o dodatki do paliwa to jedynym dodatkiem jaki zalewam raz na jakiś czas (raz na pół roku z reguły) to Diesel Spulung LM w celu oczyszczenia końcówek wtryskiwaczy z naszych nie do końca idealnych paliw. Poza tym środkiem nigdy nie dolewałem i nie dolewam żadnych depresatorów, rozmrażaczy itp i jak dotąd nie miałem najmniejszych problemów z odpaleniem auta - nawet jeśli stało około tygodnia w mrozach w okolicy -20 -25 stopni. Zamiast wydawania pieniędzy na takie cudaczne środki wolę te pieniądze wydać u mechanika na dodatkowe sprawdzenie świec żarowych przy okazji jakichś wymian eksploatacyjnych. Parametry na kompie potrafię i sprawdzam sobie sam.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co sądzicie o tym że mozna dolac nafty lub mixolu do paliwa?

tak mozesz i zbieraj odrazu na regeneracje wtryskow :lol:

 

Nieprawda ..

Nafta pomaga w zimie ... w tym że faktycznie nie polecam no chyba że ktoś ma problem z odpałem. Natomiast mixol z tego co wiem może tylko pomóc w utrzymaniu wtrysków w dobrej kondycji. Znam kierowców zaowodowych którzy w ten sposób robią .. zastanawiałem się tylko czy robi ktoś tak w bmw. Nie mówię o duzej ilości .. gdzies 400 ml na zbiornik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Mixol się nie spala i jest to pierwszy krok żeby zabić katalizator bo olej pozapycha wszystko.

Znam kierowców zawodowych

Ja też.Ale żaden tak nie robi,łącznie ze mną.Przez tyle-naście lat nie widziałem żeby ktoś taką magię wyczyniał,tym bardziej że praktycznie silniki spełniają normę Euro 5 z wtryskiem CR i spalanie wspomagane Ad Blue(roztwór mocznika).

Ale nikomu nie zabraniam proszę lać.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przyszło by mi do głowy wogóle coś takiego jak dolewanie czegoś do paliwa gdyby nie fakt że po kilku miesiącach tankowania na jednej stacji .. właśnie w zimie doszedłem do wniosku że coś jest nie halo z paliwem od nich. Zmieniłem stację i silnik pracuje ciszej .. stąd mój pomysł że czasem jak jest paliwo shit to może jest jest sposób na poprawę choć trochę sytuacji.

Oczywiście nie namawiam do tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.