Skocz do zawartości

BMW E39 520i(170KM) czy E46 320i(170KM) Opinie co do wyboru.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panów i Panie.

 

Jest nowym użytkownikiem, aczkolwiek forum przeglądam od kilku miesięcy. Powód jest prosty jestem zakochany w BMW od dłuższego czasu. W kwietniu wybieram się do niemca po auto. Jako że wyobrażenia mam duże to chciałbym je zweryfikować z waszymi doświadczeniami. Do dyspozycji mam 15-17 tys. zł.

Pytanie pierwsze.

Czy za tą kwotę kupi się jeszcze coś sensowengo? tzn 520i(170KM) czy E46 320i(170KM)? Na aukcjach rzeczywiście jest tego mase z tych lat (mobile.de, autoscout) ale nie wiem czy jest sens sie jarac jak szczerbaty na suchary za taką kwotę.

 

Pytanie drugie.

Jeśli wy byście mieli do wyboru piątkę i trójkę z tego samego roku (2000-2001) co byście wzięli?. Nie pytam o wyposażenie bo to już mniej ważne -ważne co by zarżnięty nie był, Bardziej pytam o awaryjnosc tych modeli z tych lat, ogólne wrażenia z jazdy piatką i trójką, czy piątka naprawdę będzie bardziej droga w utrzymaniu i kosztach napraw? Tylko nie piszcie ze jak kupie trupa to wydam drugie 17:) chodzi bardziej o "normalnie" użytkowanie, bo założenie jest takie że kupie coś co mi pojezdzi ze 2 lata. Więc co byście wybrali? 3 czy 5?

 

Pozdrawiam.

Paweł.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Grzecznie odpowiadam:

Na samej górze masz temat( 22 strony ) w którym wszystko lub więcej niż wszystko zostało opisane.

Oto link gdybyś nie znalazł- viewtopic.php?f=72&t=155407

Ad1.

Za 15-17 jak najbardziej kupi.Ale to będą jedne z najstarszych roczników,oczywiście trupa kupi nawet za 8.

Motor 2.0 to w E39 trochę nie porozumienie bo pali tyle co 2,5 a moc tego silnika to 150KM.Ten motor który przytoczyłeś to 2,2-170KM.To zupełnie inna historia.

Za 15-17 przestań marzyć o egzemplarzach 00-01.Bo to będzie przysłowiowy TRUP.Za tyle to gdzieś 98-99 góra,czyli model przed-lift.

Ad2.

Jakbyśmy mieli do wyboru to podejrzewam że wszyscy przyznają mi rację (znam upodobania kolegów z forum) to byśmy wzięli 2.8 i,3.0 i(lift),3.5 (V8),4.4(V8) no i oczywiście 2.5d lub 3.0d-oczywiście egzemplarze nie zmęczone.

A ja bym kupił jakby były,a nie ma-taką 03-04 z silnikiem TDS(nie zajechanym)

Awaryjność zależy od sztuki jaką kupimy,dlatego nie kierujmy się "kiedy patrzę tak na Ciebie jesteś fajna,ajj dla mnie masz stajla" :mrgreen: .

Tak-utrzymanie piątki tanie nie jest,trójki też nie i znów zależy jaką sztukę kupimy -patrz cycat wyżej.

Więc co byśmy wybrali? Hmm.........oczywiście " pięć " :cool2:

Ps.zaje********sta piosenka.Pasuje do naszych BMW i tych co jak to stwierdził kol. Manolito w innym temacie "wyginęły jak dinozaury" :mrgreen:

http://www.youtube.com/watch?v=QOrsBvrZXzo .Nie ma już dinozaurów są "Suczki" :mrgreen: http://www.youtube.com/watch?v=KhNJOkHj_sY&feature=related

Również pozdrawiam Paweł.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Dzieki za odpowiedź,

 

W takim razie zbieram dalej tak aby dostać cos z 2000, 2001. Intersuje mnie tylko benzyna ale raczej nie 2.8 i,3.0 i(lift),3.5 (V8),4.4(V8). Całe życie jezdzilem oplem 1,6 to i przy BMW 2.2 170 KM będe się śmiał jak parchaty.

Pawle to jaki przedział finansowy powinienem rezerwować na coś w dobrym stanie?

 

jak juz kupie na pewno pokaże fote:)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Minimum te 25-30 to taki wykładnik dla aut po lifcie.

ale raczej nie 2.8 i,3.0 i(lift),3.5 (V8),4.4(V8)

Przecież to najlepsze wtedy byś się dopiero śmiał,że ho ho :D .

A jak by się śmiały "suczki"(".....................zna się na samochodach,po ostatniej nocy aż Ci cały zaparował") :norty:

Nie ma to jak pośmiać się przy piątku

Ale mam ostatnio super humor :cool2:

Szkoda,że jutro do pracy :cry2: .

Edytowane przez CICHY525
ec2Wze6.jpg
Opublikowano

'świeżynka dziewcznka, nawijka za drinka, na drinku jej szminka, to tęga rozkminka' :8)

 

oj tak dobry stary kawałeczek :)

wałkowany na trasie warszawa-split ad 2006.

oczywiście za kierownicą e39 :norty:

pozdro
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Oj dobre te 2 kawałki wyjątkowo nic się nie starzeją dla mnie :D

A jakie życiowe :norty: .

Widzę, że wprowadziłem trochę luzu :cool2:

PS.Ale jedziemy OT w tym temacie.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
tak jak koledzy pisza za te pieniadze nie kupisz E39 lub E46 z roku 2000 lub 2001.Teraz co wybrac o to jest pytanie.Ja mam E39 523i 170km 1x vanosie moj kolega ma E46 323i 170 km na 2x vanosie w manual powiem tak utzrymanie w podobnych kosztach nie wiem co bym wybral E39 ma swoj urok i E46.E39 wnetrze troche pachnie limuzyna a E46 swiezej taka sportowa furka.Na pewno kolega (E46)moj w tyle mnie zostawia niestety :norty:.Masz rodzine jak tak to bierz E39 jak kawaler to E46 :D
Opublikowano
No wiadomo, że jak te same silniki to e46 odejdzie lepiej. Za to w e39 większy komfort i wygoda. Miałem e46 combi, e46 coupe, teraz e39 sedan i do e46 nie wrócę, lecz to kwestia gustu i do czego ma to auto posłużyć :D
Opublikowano

Moje auto ma służyć wygodnej jezdzie:)przede wszytskim. Nie jestem typem palącego gumy i jeżdżącym na ukos w poprzek drogi byle by piszczało to i rzeczywiście chyba skusze się na piątkę. Byłem ostatnio w komisie, zobaczyć, posiedzieć,podpytac (520i z 2001 za 23 k). Z komisu wyszedłem jak w transie i gdybym miał wtedy kasę zrobił bym głupią rzecz i kupił w ciemno.

Te auta mają magie bez dwóch zdań. Będe się starał trzymać daleko od komisów przez następne 3 miesiące i wybiorę się do niemiec pod frankfurt po wymarzoną beate.

Zgodnie z waszymi radami powstrzymam sie od kupna czegos po lifcie za 15-17 bo to rzeczywiscie nie ma sensu, trzeba uzbierac wiecej. Choc musze przyznac ze jestem w goracej wodzie kompany i mógłbym juz leciec na zakupy, coz magia marki:)

 

 

dzieki panowie.

Opublikowano

za 15 to zapomnij z tych lat, ale za 17-18, mysle, ze jest w stanie cos kupic, tylko trzeba szukac i nie napalac sie na pierwsze lepsze, z mojego doswiadczenia wynika, ze jak znajdziesz to auto to bedziesz wiedzial, ze to to, juz dwa razy tak mialem, wczesniejsze sztuki, zawsze mialy cos nie tak, az trafilem na TO wlasnie auto. Napewno stan blach, bez miernika ani rusz, reszta to juz do przeczytania na forum.

 

I jeszcze jedno, zalezy jak liczysz ten zakup, bo o ile za 17 to moze kupisz, z tym, ze trzeba doliczyc oplaty, koszty, rejestracje i wychodzi 21

 

a co do wyboru, to oczywiscie 5 :D

 

i jeszcze jedno, nie wiem czy jest sens szukac u wroga, kosztowna sprawa, ja bym ogladal krajowe, max 4 lata w Polsce, wybrac z 5-6 i pojechac w Polske ogladac, (moze sie zdarzyc, ze nic nie kupisz) ja tak trafilem

Opublikowano

Najlepiej szukaj zadbanej sztuki na naszym forum.

Nie będziesz żałował.Na swoim przykładzie wiem że utrzymanie e39 jest bardzo drogie szczególnie jak montujemy markowe części zamienne.Zadbane auto kosztuje więcej ale jest duża szansa że pojeździ bezawaryjnie jeszcze wiele lat.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.