Skocz do zawartości

[E36] bmw 316i stuki silnika po długim postoju i mrozach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
[*[*][*]Witam serdecznie wszystkich forumowiczów posiadam bmw 316 i z 94r.Po powrocie z 2tygoniowej delegacji odpaliłem auto i usłyszałem dziwne stuki metaliczne z silnika podejrzewam ze może zawory.Sprawdziłem poziom oleju i bagnet wskazał mi ze olej jest w pomiędzy max a minimum . Przejechałem ok 40 kilometrów i stuki nie minęły a Silnik rozgrzał się wskaźnik temperatury pokazał mi ze silnik rozgrzał się do połowy. Co może być przyczyną stuków a może ojej się nie rozgrzał?Prosze o Pomoc!
Opublikowano

a powiedz mi jak go odpalales pierwszy raz to cisnienie oleju bylo kontrolka sie nie zapalila czasem? a co do stuków to nagraj filmik bo u mnie byly o takie stuki patrz film

to byla uszkodzona panewka na wale i tez rano tylko tak sie dzialo a zas juz coraz gorzej

BMW-Bo Można Wiecej
Opublikowano (edytowane)
kontrolka nie zapaliła się od oleju a dźwięki są podobne jak na filmie jakie to są koszty?? Edytowane przez maniek255
Opublikowano
Jak jest bardzo zimno , to olej jest gęsty i nie dochodzi do popychaczy. Ja mam tak czasem u siebie , że jeden popychacz klekocze a jak się trochę nagrzeje to przestaje. Tyle że ja mam gęsty olej 15w40 .

BMW


Bayerische Motoren Werke

Opublikowano
Jak jest bardzo zimno , to olej jest gęsty i nie dochodzi do popychaczy. Ja mam tak czasem u siebie , że jeden popychacz klekocze a jak się trochę nagrzeje to przestaje. Tyle że ja mam gęsty olej 15w40 .

 

Prawdopodobnie u mnie jest tak samo na zimno klekocze jeden albo 2 popychacze jak sie rozgrzeje klekotanie powoli zanikają ale znając życie trzeba będzie wymienić wszystkie osiem.

Opublikowano
Zmien olej na 5W40 i zobacz czy dalej klrekocza.
To chyba zbyt drestyczny środek,bo jak na minerale jeździ już sporo ,to wyplukany przez synt olej nagar,pozatyka kanały olejowe na amen
Opublikowano
Spokojnie to nie stary diesel, żeby miał dużo nagaru w silniku, jedynym problemem może być to, że niektóre oleje robią taki 'szlam' pod pokrywą zaworów, przed operacją warto by ją zdjąć i zobaczyć czy jest czysto. Olej mniejszej lepkości nie oznacza też, że cały nagar się zaraz wypłucze, zależy to od właściwości czyszczących oleju, a nie jego lepkości. Autorze najlepiej jakbyś przed wymianą zrobił płukankę silnika (polecam firmy Liquy Moly) i zalał syntetyk, oczywiście zmieniając filtr, dobrze byłoby też skrócić pierwszy okres wymiany np. do 5000km, jeśli rzeczywiście dużo latał na minerale.
Opublikowano
Mam to samo, zalałem teraz 10w40 maxlife i narazie nic, ak sie rozgrzeje nie klekocze tylko jak zimny, zobaczymy latem :( Może wytrzyma jeszcze jak nie to wymiana popychaczy i szklanek mnie czeka.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.