Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Mam problem ze swoim autkiem, które kupiłem wczoraj... Nie zauważylem przy kupnie, że po odpaleniu, wskazówka sobie brnie na czerwone pole tak po prostu. W ciągu 5 min, wskazówka jest na czerwonym.... Pomyślałem ze może auto jest zapowietrzone, więc próbowalem odpowietrzyć, ale na nic się to zdało...

 

Ciekawostka jest taka, że jeden wąż (prawy) się nagrzewa, jednak drugi (lewy) jest zimny... Co może być roblemem?

Proszę o pomoc bo nie mam pojęcia. Wydaje mi się że czujniki temperatury były wymieniane, ponieważ w bagażniku takowe znalazłem :mrgreen:

 

 

Proszę o podpowiedzi...

Pozdrawiam!

Opublikowano

Nagrzej auto i wtedy:

 

1. Żeby potwierdzić że masz termostat do wymiany, najprościej sprawdź ręką, czy wąż, który biegnie od bloku silnika (tam jest właśnie zamontowany termostat) do chłodnicy jest gorący czy chłodny. Gdy staniesz przodem do silnika, to ten wąż biegnie od środka silnika (zaraz za wiatrakiem wisko) w lewo w dół i wchodzi po lewej na dole w chłodnicę. Jeżeli termostat jest niesprawny to ta rura będzie zimna/chłodna. A powinna być gorąca tak jak ta, która biegnie od górnej-prawej strony chłodnicy (tuż przy korku zbiornika wyrównawczego płynu chłodzacego) do bloku silnika (za wisko).

 

2. Możesz też sprawdzić ręką czy cała chłodnica się nagrzewa. Gdy termostat się otworzy kolejnym problemem może być zapchana chłodnica, jeżeli sprzedający wcześniej dosypał jakiegoś tffffuuuu...świństwa uszczelniającego. Wtedy chłodnica może mieć zmniejszoną przepustowość płynu chłodniczego i w efekcie silnik będzie się Tobie zagrzewał.

 

3. Jeżeli 1 i 2 okażą się ok, to kolejnym problemem może być właśnie czujnik podający temperaturę na zegary. Mimo iż był niedawno wymieniany, to istnieje (niewielkie ale zawsze) prawdopodobieństwo, że był nowy uszkodzony, lub został uszkodzony przy montowaniu. Ja bym właśnie na to stawiał, skoro mówisz że wskazówka idzie na czerwone pole w 5 min! Przecież wiadomo, że w takim czasie (w zimie!!!) auto nie nagrzewa się tak szybko. Przynajmniej u mnie trwa to z około 10-13 min lub coś w tej okolicy. A wiadomo, że termostat otwiera się w temp. coś około +/- 90st C (nie pamiętam ilu dokładnie - niech mnie ktoś poprawi), i w tym czasie płyn krąży jedynie w tzw. małym obiegu, czyli blok silnika - nagrzewnica - ew. instalacja LPG, jak jest takowa.

 

4. Ostatnim elementem może być pompa wody. Ale to za pewne widziałbyś lub słyszał byś "dziwne" dźwięki z jej okolicy. Ale to zostawmy sobie na później.

 

Najpierw sprawdź u siebie tak jak napisałem w 1, 2 i 3. Później ewentualnie zajmiemy się innymi elementami.

 

A ty w końcu masz 316i czy 318i? Bo co innego masz w tytule a co innego w profilu.

 

pozdrawiam

Przyjemność zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia ;)
Opublikowano

Obecnie mam 1.6.... Ta z awataru i opisu to 1.8, niestety auto miało uszkodzoną sonde labda i nie potrafił nikt do tego dojść, nawet komp nie wykrywal auta, po czym sprzedałem i kobieta mnie uświadomila że tylko to wymieniła... Ale cóż, zdarza się.

 

Wracając jednak do mojej obecnej, podążę według wskazówek i zobaczę jak to tam wygląda, od razu jednak mogę powiedzieć że rura o której wspominasz, która powinna być ciepła, jest zimna... :) Odpowietrzać umiem doskonale, odpowietrzałem już 3 swoje bm-ki, (ta jest trzecia) i zawsze wszystko pomyślnie ;) Zawsze temp była na środku, jednak ostatniej to nie wystarczyło :mrgreen:

 

 

Może to jest ważne, lub nie... Ale minęły trzy godziny od zalożenia tematu, a temperatura po przekręceniu kluczyka (nie odpalalem auta) pokazuje że jest na środku... Czyli wychodzi na to że po 3 godzinach temperatura spadła zaledwie na środek hehehe.... Nie wspominając już o tym że samochód stoi pod gołym niebem a temperatura to zaledwie 2 stopnie...

Opublikowano
Czyli wychodzi na to że po 3 godzinach temperatura spadła zaledwie na środek hehehe

W tym czasie powinna już być na niebieskim polu, albo nawet poniżej. Wymień termostat i zobaczysz wtedy - tylko jeżeli chcesz tym autem pojeździć dłużej to kup porządny - np. BEHR.

 

Co do odpowietrzania BMW - ciężko się je odpowietrza.

 

Ja (i zresztą sąsiad mechanik też tak robi) - przód auta w górę (może być wzniesienie, spory krawężnik nawet ujdzie), obroty na 3-4k i powoli odpowietrzasz nakrętką na zbiorniczku wyrównawczym (nie korkiem od wlewu czasami) :wink: do czasu aż przestaną wylatywać bąbelki powietrza razem z płynem. Po czymś takim masz 100% odpowietrzone BMW.

 

Sprawdzone, przetestowane, działające :cool2:

 

pozdrawiam

Przyjemność zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia ;)
Opublikowano

zapewne na malym obiegu tylko jezdzisz. mozliwe ze mogl tez czujnik (kolor czarny) poprostu sie zepsuc.

 

Nie patrz na to ze lezaly w bagazniku. moze przewracaly sie przez 5 wlascicieli. Ja tez myslalem ze mam wymienione swiece bo lezaly w bagazniku po odkreceniu okazalo sie ze mialy izolator przy elektrodzie az kwadratowy..

Opublikowano

jezu chryste... :duh: :duh: :duh:

 

przeciez pisal ze tylko jeden waz robi sie cieply...

 

robicie z igly widly...

aczkolwiek sugestia co do zegarow lub czujnika temp moze byc trafna :cool2:

 

jezeli chodzi o odpowietrzanie to :search: :search: jest na forum caly temat w ktorym elegancko jest WSZYSTKO na ten temat opisane

Opublikowano
Ja jestem takiego zdania ze silnik trzeba porzadnie zgrzac nie gaszac silnika z wlaczonym ogrzewaniem odkrecic odpowietrrznik mozna tez przy tej operacji sciskac te najgrubsze weze powinno powietrze uciuekac. Ja tak robilem w warsztacie gdzie pracowalem i zawsze pomagalo.
Opublikowano
Chciałem coś napisać ale napisałem bzdury, a nie ma na tym forum możliwości usunięcia odpowiedzi :duh: . Więc napisałem to co napisałem :mrgreen: .
Przyjemność zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia ;)
Opublikowano
ja to samo miałem u siebie po dwóch km kapał temperatury też jak kupiłem auto okazało się że jakiś ,,fachowięć''odwrotnie włożył termostat.W silnikach 1.6 na kroćcu w którym siedzi termostat jest dodatkowa śruba odpowietrzająca układ która także należy odkręcić

Głupcem jest ten kto przecenia sam siebie...

M.]@Ř¥

Moja e36 http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=189558

Opublikowano

Sory ze się wtrącę w temat ale jak u was jest z ta temperatura ? bo u mnie ledwo wychodzi wskazówka poza niebieskie pole i to nie zawsze a na zdjęciach widać wiele razy ze wskazówka jest przeważnie na połowie. Czy może występuje u mnie jakieś niedogrzanie czy to norma?

Dodam ze jeszcze mam gaz tak ze temp. powinna być podwyższona bo niby gaz ma wyższa temp. spalania

Opublikowano
Jazda z tym problemem czymś grozi? bo jeżdżę już kilka miesięcy i się tym za bardzo nie przejmowałem. Kilka razy wskazówka poszła w pion ale to w korku albo przy ostrzejszej jeździe
Opublikowano
Jazda z tym problemem czymś grozi? bo jeżdżę już kilka miesięcy i się tym za bardzo nie przejmowałem. Kilka razy wskazówka poszła w pion ale to w korku albo przy ostrzejszej jeździe

większe zużycie paliwa,no i szybsze zużycie silnika

A little piece of heaven in my hands
Opublikowano
jak ledwo wychodzi z niebieskiego pola to na 99% termostat :D
Opublikowano
Sory ze się wtrącę w temat ale jak u was jest z ta temperatura ? bo u mnie ledwo wychodzi wskazówka poza niebieskie pole i to nie zawsze a na zdjęciach widać wiele razy ze wskazówka jest przeważnie na połowie. Czy może występuje u mnie jakieś niedogrzanie czy to norma?

Dodam ze jeszcze mam gaz tak ze temp. powinna być podwyższona bo niby gaz ma wyższa temp. spalania

 

Dokładnie. Ja w swojej M40 miałem gokładnie taki sam problem co ty kolego. Też wskazówka ledwo wychodziła poza niebieskie pole. W korku nieco bardziej się wychylała do pionu, ale jak wjechałem na trasę to znów spadała w okolicę niebieskiego pola. To jest ewidentna oznaka zablokowanego termostatu w otwartej pozycji - cały czas płyn chłodzący krąży w tzw. "dużym obiegu".

 

Ale - wymieniłem termostat i po problemie. Nawet w największe mrozy auto trzyma temp. w pionie i w autku jest ciepło.

 

pozdrawiam

Przyjemność zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia ;)
Opublikowano
A czy mógłby mi ktoś doradzić jaki termostat pasuje do silnika M42b18? Ja się za bardzo nie znam a nie chcial bym najpierw wyjmować żeby sprawdzić i potem czekać tydzień na nowy termostat z rozebranym układem chłodzenia szczególnie ze auto mi jest potrzebne codziennie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.