Skocz do zawartości

Zmiana oleju z pół syntetyka na pełen syntetyk


cicio19

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy co sadzicie o przejsciu z oleju 10W40 na pelen syntetyk 0W30,dodam ze mam 316i z silnikiem 1,9 z sekwencja BRC rok 99 i ma przejechane prawie 200tys,,dwóch kolegów juz pisalo na ten temat ale prosil bym o wiecej odpowiedzi na ten temat jezeli mozecie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak sądze kolego ale pisza ze maja po 300tys przejechane i starsze modele i nigdy by nie wlali 10W40 tylko na pełnym smigaja ze olej zalecany przez bmw jest full syntetyk i niezalezy to od przebiegu,no i wlasnie ten temat mnie ciekawi bardzo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do mojej wlałem syntetyk nie wiedząc co wcześniej było lane...

8 tys. km bez najmniejszych problemów. Ja bym nie miał żadnych obaw tylko lał pełen syntetyk.

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przecież masz auto z turbina , nie można lać czegoś innego niż zalecenia bmw ... nie słuchaj o rozszczelnieniach itp

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przecież masz auto z turbina , nie można lać czegoś innego niż zalecenia bmw ... nie słuchaj o rozszczelnieniach itp

 

Odkąd 316i ma turbinę ? ;)

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie był... własciwie nie wiem co tam bylo po przy za kupie olej był żółty jak nowy rownie dobrze mógł być to KUJAWSKI z pierwszego tłoczenia bo kartki żadnej nie było, przejechałem 11 tys na tym czymś i zmieniłem na full syntetyk z MOTUL-a i fajnie śmiga olej nie ucieka, polecam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalezy ile to jezdzi na tym polsyntetyku i w ogole. bo jak jezdzi na tym juz 10 lat to lepiej zostan przy tym co jest. mialem kiedys golfa IV 1.9 TDI. nie bylo kartki jaki olej. zalalem syntetyk i ta operacja mnie drogo kosztowala. olej walil do turbiny. przedmuch na silniku i chlal olej jak 150. mzoe dlatego ze mial najechane z ponad 300tys (licznik pokazywal 2 razy mniej). ja bym raczej zostal przy tym co jest. najlepiej to jedz na stacje wymiany oleju i co oni powiedza.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ci co odradzają to starsza generacja tak zwanych mechaników teoretyków :)

Jeśli silnik wcześniej miał wymieniany olej regularnie, i nawet jeżeli jeździł na półsyntetyku możesz zalać syntetyk. Nic się złego nie stanie, a silnik w bmw wyraźnie odżyje. Tyle w temacie.

 

To, że ktoś miał ponad pół miliona km i zalał syntetyk i mu padł silnik to nie znaczy, że to jest złe rozwiązanie, tylko że kolega miał samochód w stanie agonalnym.

Nie przechodź na w30 tylko na jakiś dobry 5w40 i ciesz się dobrą zupą w silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A najlepsze są teksty ..."nie wleję syntetyka bo jest zbyt rzadki"....

przy -15 stopniach to ja wolę rzadki olej, a rozgrzany do 120 stopni w silniku, każdy jest jak woda...tyle, że ten syntetyczny zachowuje jeszcze lepkośc i nie spływa po cylindrze.

 

Jeśli ktoś się zastanawia czy zmienić olej na lepszy i ma wątpliwości niech zdejmie pokrywę zaworów. Jeśli zobaczy dźwigienki zaworowe czyściutki i błyszczące to może zalać olej dedykowany do F1...jeśli zobaczy czarną maź to nie musi zmieniać oleju wcale...właściwie to już nic nie musi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZASADA JEST PROSTA jak nie wycieka nigdzie przez uszczelki półsyntetyk to można próbować wlać pełny syntetyk(niestety rzadszy) jeżeli jednak widać tu i ówdzie wycieki pod uszczelkami czy oringami pełny syntetyk może pogorszyć sprawe

 

nie wiadomo też czemu ktoś przeszedł na pół syntetyk nic nie grozi więc spróbować i poobserwowac silnik i jego suchość(może tylko z braku kasy)

 

(niestety najczęściej przechodzi sie na półsyntetyki, jak syntetyk za mocno ubywa albo wycieka gdzie tylko jest mała nieszczelność)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo jakiś gość pojechał zmienić olej i usłyszał : panie to już ponad 100 tyś trzeba lać półsyntetyk ... :mrgreen:

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem nie jestem mechanikiem. Opisalem jaka ja jedynie mialem przygode z olejem. Tam jakis kolega wypowiadal sie ze silnik mojego golfa byl w stanie agonalnym. A po za tym silnik nie mial najechane ponad 500tys tylko okolo 300. Nie bede sie z nim klocil bo jest pewnie typem usera i jak jego bmw by chlalo 3 litry oleju miedzy wymianami to i tak by mowil ze kapki oleju nie bierze i leje tylko syntetyk i ze M3 to rysa jak chce.

Z autopsji wiem jak robili znajomi. Z syntetyka przechodzili na pol syntetyk jak juz litr oleju bralo miedzy wymianami przy sredniej jezdzie. Druga sprawa to jak ktos codziennie cisnie na kazdym biegu to oleju troche wezmie.

Moze byc oczywiscie tez taka sytuacja jak koledzy pisali wyzej ze pojechal na wymiane oleju zobaczyli przebieg i zalecili polsyntetyk.

Roznymi autami jezdzilem i z roznymi autami mialem stycznosc. Sam jestem w szoku ze ten moj diesel nie bierze w ogole oleju. Z silnikami TDI roznie to bywa. Znajomy mowil ze niektorzy do nowych touaregow brali od razu litr na dolewke bo bierze od poczatku miedzy wymianami.

Co do brania oleju to wiem ze Volkswagen i mercedes napewno zastrzegaja sobie ze auto mzoe wziac ten litr oleju czy wiecej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W serwisie BMW sprzedają takie firmowe saszetki na litr oleju. Trzeba zawsze mieć przy sobie...jak piersiówkę.

Wielu użytkowników zmienia olej na tańszy bo szkoda im kasy na dolewki. To jest całkiem logiczne bo po co wlewać coś drogiego do silnika, ktory jest w złym stanie?

Ale jeśli silnik jest w dobrej kondycji lejemy najlepszy olej jaki producent rekomenduje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem nie jestem mechanikiem. Opisalem jaka ja jedynie mialem przygode z olejem. Tam jakis kolega wypowiadal sie ze silnik mojego golfa byl w stanie agonalnym. A po za tym silnik nie mial najechane ponad 500tys tylko okolo 300. Nie bede sie z nim klocil bo jest pewnie typem usera i jak jego bmw by chlalo 3 litry oleju miedzy wymianami to i tak by mowil ze kapki oleju nie bierze i leje tylko syntetyk i ze M3 to rysa jak chce.

 

o widzę wycieczka osobista do mnie - proponuję na pw jak cię ubodło. Czy napisałem stricte do ciebie lub o twoim samochodzie? Nie! Chyba jesteś przewrażliwiony na punkcie swojego golfa.

 

Co do tematu to chyba każdy producent zastrzega możliwość brania litra na 1000km. Wszystko zależy od warunków i sposobu użytkowania.

 

Jak cieknie uszczelkami to się je wymienia, a nie zastanawia czy przy syntetyku będzie ciekło bardziej.

 

Tu bardziej niż o przeciekanie uszczelkami jest obawa o zatkanie kanałów olejowych, odklejonymi glutami.

Każdy taki zabieg robi na własną odpowiedzialność i jeśli przeczuwa, że jest bagno pod klawiaturą itd. to niech się na to nie decyduje i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.