Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Koledzy co sadzicie o przejsciu z oleju 10W40 na pelen syntetyk 0W30,dodam ze mam 316i z silnikiem 1,9 z sekwencja BRC rok 99 i ma przejechane prawie 200tys,,dwóch kolegów juz pisalo na ten temat ale prosil bym o wiecej odpowiedzi na ten temat jezeli mozecie
Opublikowano

z tego co wiem to raczej niezdrowy temat . Zawsze przechodzi się w górę tzn z pełnego na pół .

W drugą stronę możesz rozszczelnić silnik i pozbyć się filmów.

Opublikowano
Też tak sądze kolego ale pisza ze maja po 300tys przejechane i starsze modele i nigdy by nie wlali 10W40 tylko na pełnym smigaja ze olej zalecany przez bmw jest full syntetyk i niezalezy to od przebiegu,no i wlasnie ten temat mnie ciekawi bardzo
Opublikowano
jak kupiłem swoje 330d, to był wlany jakiś olej 10W40. po zakupie zaraz wlałem 5W40 i tyle. wszystko. nic się nie stało.
Opublikowano

Ja do mojej wlałem syntetyk nie wiedząc co wcześniej było lane...

8 tys. km bez najmniejszych problemów. Ja bym nie miał żadnych obaw tylko lał pełen syntetyk.

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano
przecież masz auto z turbina , nie można lać czegoś innego niż zalecenia bmw ... nie słuchaj o rozszczelnieniach itp

 

Odkąd 316i ma turbinę ? ;)

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano
u mnie był... własciwie nie wiem co tam bylo po przy za kupie olej był żółty jak nowy rownie dobrze mógł być to KUJAWSKI z pierwszego tłoczenia bo kartki żadnej nie było, przejechałem 11 tys na tym czymś i zmieniłem na full syntetyk z MOTUL-a i fajnie śmiga olej nie ucieka, polecam
Opublikowano
Do swojego 316i to możesz nawet wlać Selektol po 10 zł za litr i bedzie jeździł tak samo lub lepiej niż na jakimś syntetycznym wynalazku.
Opublikowano
zalezy ile to jezdzi na tym polsyntetyku i w ogole. bo jak jezdzi na tym juz 10 lat to lepiej zostan przy tym co jest. mialem kiedys golfa IV 1.9 TDI. nie bylo kartki jaki olej. zalalem syntetyk i ta operacja mnie drogo kosztowala. olej walil do turbiny. przedmuch na silniku i chlal olej jak 150. mzoe dlatego ze mial najechane z ponad 300tys (licznik pokazywal 2 razy mniej). ja bym raczej zostal przy tym co jest. najlepiej to jedz na stacje wymiany oleju i co oni powiedza.
Opublikowano

Ci co odradzają to starsza generacja tak zwanych mechaników teoretyków :)

Jeśli silnik wcześniej miał wymieniany olej regularnie, i nawet jeżeli jeździł na półsyntetyku możesz zalać syntetyk. Nic się złego nie stanie, a silnik w bmw wyraźnie odżyje. Tyle w temacie.

 

To, że ktoś miał ponad pół miliona km i zalał syntetyk i mu padł silnik to nie znaczy, że to jest złe rozwiązanie, tylko że kolega miał samochód w stanie agonalnym.

Nie przechodź na w30 tylko na jakiś dobry 5w40 i ciesz się dobrą zupą w silniku.

Opublikowano

A najlepsze są teksty ..."nie wleję syntetyka bo jest zbyt rzadki"....

przy -15 stopniach to ja wolę rzadki olej, a rozgrzany do 120 stopni w silniku, każdy jest jak woda...tyle, że ten syntetyczny zachowuje jeszcze lepkośc i nie spływa po cylindrze.

 

Jeśli ktoś się zastanawia czy zmienić olej na lepszy i ma wątpliwości niech zdejmie pokrywę zaworów. Jeśli zobaczy dźwigienki zaworowe czyściutki i błyszczące to może zalać olej dedykowany do F1...jeśli zobaczy czarną maź to nie musi zmieniać oleju wcale...właściwie to już nic nie musi.

Opublikowano
Lej 100% syntetyk,a co się może rozszczelnić w silniku tego nie wiem, najlepiej spytać odpowiednich fachmanów a oni na pewno będą wiedzieć ale czy powiedzą???
Opublikowano

ZASADA JEST PROSTA jak nie wycieka nigdzie przez uszczelki półsyntetyk to można próbować wlać pełny syntetyk(niestety rzadszy) jeżeli jednak widać tu i ówdzie wycieki pod uszczelkami czy oringami pełny syntetyk może pogorszyć sprawe

 

nie wiadomo też czemu ktoś przeszedł na pół syntetyk nic nie grozi więc spróbować i poobserwowac silnik i jego suchość(może tylko z braku kasy)

 

(niestety najczęściej przechodzi sie na półsyntetyki, jak syntetyk za mocno ubywa albo wycieka gdzie tylko jest mała nieszczelność)

Opublikowano

Nie wiem nie jestem mechanikiem. Opisalem jaka ja jedynie mialem przygode z olejem. Tam jakis kolega wypowiadal sie ze silnik mojego golfa byl w stanie agonalnym. A po za tym silnik nie mial najechane ponad 500tys tylko okolo 300. Nie bede sie z nim klocil bo jest pewnie typem usera i jak jego bmw by chlalo 3 litry oleju miedzy wymianami to i tak by mowil ze kapki oleju nie bierze i leje tylko syntetyk i ze M3 to rysa jak chce.

Z autopsji wiem jak robili znajomi. Z syntetyka przechodzili na pol syntetyk jak juz litr oleju bralo miedzy wymianami przy sredniej jezdzie. Druga sprawa to jak ktos codziennie cisnie na kazdym biegu to oleju troche wezmie.

Moze byc oczywiscie tez taka sytuacja jak koledzy pisali wyzej ze pojechal na wymiane oleju zobaczyli przebieg i zalecili polsyntetyk.

Roznymi autami jezdzilem i z roznymi autami mialem stycznosc. Sam jestem w szoku ze ten moj diesel nie bierze w ogole oleju. Z silnikami TDI roznie to bywa. Znajomy mowil ze niektorzy do nowych touaregow brali od razu litr na dolewke bo bierze od poczatku miedzy wymianami.

Co do brania oleju to wiem ze Volkswagen i mercedes napewno zastrzegaja sobie ze auto mzoe wziac ten litr oleju czy wiecej.

Opublikowano
duży silnik zawsze zużywa więcej oleju, wszystkie V8 i większe wymagają dolewek oleju od nowości.
Opublikowano

W serwisie BMW sprzedają takie firmowe saszetki na litr oleju. Trzeba zawsze mieć przy sobie...jak piersiówkę.

Wielu użytkowników zmienia olej na tańszy bo szkoda im kasy na dolewki. To jest całkiem logiczne bo po co wlewać coś drogiego do silnika, ktory jest w złym stanie?

Ale jeśli silnik jest w dobrej kondycji lejemy najlepszy olej jaki producent rekomenduje.

Opublikowano
Nie wiem nie jestem mechanikiem. Opisalem jaka ja jedynie mialem przygode z olejem. Tam jakis kolega wypowiadal sie ze silnik mojego golfa byl w stanie agonalnym. A po za tym silnik nie mial najechane ponad 500tys tylko okolo 300. Nie bede sie z nim klocil bo jest pewnie typem usera i jak jego bmw by chlalo 3 litry oleju miedzy wymianami to i tak by mowil ze kapki oleju nie bierze i leje tylko syntetyk i ze M3 to rysa jak chce.

 

o widzę wycieczka osobista do mnie - proponuję na pw jak cię ubodło. Czy napisałem stricte do ciebie lub o twoim samochodzie? Nie! Chyba jesteś przewrażliwiony na punkcie swojego golfa.

 

Co do tematu to chyba każdy producent zastrzega możliwość brania litra na 1000km. Wszystko zależy od warunków i sposobu użytkowania.

 

Jak cieknie uszczelkami to się je wymienia, a nie zastanawia czy przy syntetyku będzie ciekło bardziej.

 

Tu bardziej niż o przeciekanie uszczelkami jest obawa o zatkanie kanałów olejowych, odklejonymi glutami.

Każdy taki zabieg robi na własną odpowiedzialność i jeśli przeczuwa, że jest bagno pod klawiaturą itd. to niech się na to nie decyduje i tyle.

Opublikowano
w przypadku dużych wątpliwości zawsze można zajrzeć pod klawiaturę, to nie jest taki strasznie bolesny zabieg.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.