Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Skad ten wniosek ?? To Vałka jest a BMW ma 2.5 w rzedzie przecież. Moim zdaniem to motor fordoski.
Opublikowano

A stąd ten wniosek że BMW mocno maczało palce w powstawaniu Rovera 75 tylko faktycznie nie skojarzyłem że to jest V6 :)

Zmyliła mnie pojemność i moc :)

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano
BMW faktycznie maczalo palce podczas budowania Rovera 75 (w koncu jest walscicielem Rovera)

 

O ile się nie mylę w 2000 roku BMW sprzedało Rover Cars brytyjskiemu konsorcjum Phoenix za symboliczną kwotę 10 funtów :wink:

Opublikowano
w 2000 roku BMW sprzedało Rover Cars brytyjskiemu konsorcjum Phoenix za symboliczną kwotę 10 funtów

 

Pewnie to wszystko było tyle warte. :lol:

Opublikowano

Tu macie zdjęcie diesla :) A czy silnik w E46 320d był cztero czy sześciocylindrowy? Bo ten tu jest cztero..

Ale zobaczcie co innego korek o zbiornika wyrównawczego chłodnicy. Przecież on jest żywcem z BMW wyjęty

 

 

 

http://img365.imageshack.us/img365/8595/7759948223ju.jpg

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano

w 320d są 4 garki ale tutaj mamy chyba doczynienia z jednostką 2.0 Cdt/ CDTi, tez fordowskiego pochodzenia.

 

ale i tak najciekawszy w 75 jest ten 4.6 V8 - wreszcie silnik wychodzący z szeregu przecietniaków i sprawiający,ze Rover 75 juz nie musi się kłaniac na światłach byle toyotce camry :D

Opublikowano

Tworzycie nową historię Rovera ;-) :8) :mrgreen: :mrgreen:

 

(Świeć Panie nad jego brytyjską duszą) :pray: :pray:

 

BMW nie musi się wstydzić współpracy z Roverem.

No, może po za klapą finansową...

 

BTW, według mnie Rover to klasyczny przykład rozpierniczenia przyzwoitej fabryki przez długoletni dyktat związków zawodowych. Ich przedstawiciele byli mocni w gębach, żądali traktowania a la Święta Krowa, ale jakoś do roboty przy taśmie chęci nie mieli. :evil:

 

Akurat spośród ostatnich Roverów najbardziej szkoda właśnie 75.

 

To był bardzo przyzwoity samochód pod każdym względem (z wyjątkiem nierównej jakości, szczególnie pod koniec żywota). I nawet nie musiał mieć tego wściekłego V8 pod maską. Jak na mój gust, był tylko w paru miejscach za bardzo rokokoko

 

Podstawowy silnik benzynowy 1796 ccm to Anglik, jeden z rodziny K. Nie da się nie zauważyć, że jego tatusiowie podglądali trochę gotowce od Hondy, z którą Rover skoligacił się jeszcze na początku lat 80.

 

Silnik KV6 (2,0 / 2,5) to też jest Brytyjczyk, też z prababci Japonki, też rodzinka K. Czekał na deskach kreślarskich od połowy lat 90. (słaba koniunktura), przewidziany pierwotnie jako napęd dla Roverów serii 820/825.

 

Dwulitrowy diesel miał 95 % genów BMW. Różnił się od pierwowzoru detalami i innymi softwarem. Wymiary cylindrów i pojemność te same (1951 ccm), tylko parametry mniej wściekłe. 115 zamiast 136 KM; 260 zamiast 280 N-m. Ba, nawet oznaczenia silników są podobne.

Rover: M47R (R jak Rover), BMW: M47D.

Oryginalny, znany od lat diesel Rovera (1994 ccm) pasowałby do Siemdziesiątki-Piątki jak pięść do nosa. Czynił za dużo wibracji i za dużo hałasu i był już niereformowalny toksycznie ;-)

 

Tylne zawieszenie Rovera 75 też było prawie wypisz wymaluj żywcem wzięte z E46, a tylko oskubane z paru elementów niezbędnych przy tylnym napędzie.

 

Po za tym BMW mieszało też przy skrzyniach biegów Rovera 75, np. mechaniczne skrzynki produkował Getrag.

 

To tyle - co by wreszcie zakończyć dysputy po próżnicy, czyj ten endżin :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
miałem okazje nabić troche kilometrów ROVEREM 416 i powiem że bardzo przyjemnie sie tym jeździło, zwróccie uwage że zdecydowana większośc egzemplarzy jest bardzo mocno ,,wypasiona".
150 kucyków pod maską!
Opublikowano

Rapid - dzieki za info :wink:

faktycznie - 2.5 v6 z mondeo ma inna pojemnosc i moc - 2495 cc , 170 Ps i 220 Nm a w 75 jest 2497cc , 177Ps @ 6500rpm, 240Nm @ 4000rpm

 

natomiast 2.0 td wystepuje w dwoch wersjach :

 

2.0 CDT (1951cc), 116Ps @ 4000rpm, 260Nm @ 2000rpm

 

2.0 CDTi (1951cc), 131Ps @ 3500rpm, 300Nm @ 1900rpm

Opublikowano

To że, BMW maczało palce w Roverze można poznac jeszcze po tym..

 

Przypomina Wam to coś :)

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img429.imageshack.us/img429/3875/762464998sd.jpg

Opublikowano
To że, BMW maczało palce w Roverze można poznac jeszcze po tym..

 

Przypomina Wam to coś :)

 

 

tak, graje beckera robione dla BMW :D

robili też (i robią), nawet przede wszystkim dla mieczysława, forda a nawet trafiały się jako serie w reniach...

swoją drogą becker rulez!!! (choć już nie seria... zmieniłem :D )

Pozdro i Wszystkiego (poza furami, te już mamy :cool2: ) Najlepszego w Nowym Roku

- to ja przepraszam! ...i znikł
Opublikowano
natomiast 2.0 td wystepuje w dwoch wersjach :

 

2.0 CDT (1951cc), 116Ps @ 4000rpm, 260Nm @ 2000rpm

 

2.0 CDTi (1951cc), 131Ps @ 3500rpm, 300Nm @ 1900rpm

 

Dzięki za uzupełnienie. Tak ściślej, to 131-konny silnik zastąpił w początkach 2003 roku słabszego.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.