Skocz do zawartości

Który z silników benzynowych najlepszy w e38??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

 

Szukam e34 w silniku tylko i wyłącznie bezynowym. Interesują mnie modele 728, 730, 740 znalazłem też 745 (4,4) ale podobno w 745 odkręcaja się Vanosy

Powiedzcie proszę który z silników jest najlepszy. Doskonale wiem, że te modele mają juże swoje lata ale łudze się że uda mi się trafić na silnik w dobrym stanie

 

Nie mam wiedzy na temat tych silników, dlatego prosze Was o opinie. Interesuje mnie generalnie 728 ale wezme też pod uwagę 740.

Interesuje mnie przyśpieszenie spalanie.

Opublikowano
troszke nie rozumiem twojego pytanie szukasz e 34,a interesuja cie modele 728,730,740 to sa modele e 38,ale mniejsza o to, opinie moga byc rozne na ten temat, jesli chodzi o w miare ekonomiczna jazde i eksploatacje to 728, jesli lubisz mocniej depnac i miec troszke mocy w zapasie to 740 , ja jezdze 728 i w zupełnosci mi wystarcza , wybierał bym pomiedzy 2,8 a 4,0 ale tak jak pisałem to zalezy od potrzeb uzytkownika
Opublikowano
A ja za to teraz jak bym miał na nowo wybierać to bym kupił 730, albo 735.

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W najlepszym stanie, statystycznie sa 728. Ale wszystkie sa bardzo polecane, jesli sa zadbane. Tak na prawde to kwestia znalezienia odpowiedniego egzemplarza.
spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
Też zastanawiałem się pomiędzy 730, 735 a 740- ale w końcu stało się i jest 750, czyli silnik M73. Jak na razie wybór jest jak najbardziej trafiony. Spalanie nie jest wygórowane- nawet mniejsze niż się spodziewałem. Moc ponad 300 KM mówi sama za siebie. Co do silników w 740 - zależy którego rocznika poszukujesz, ale wcześniejsze wersje były też bez wanosa. Jeśli rozpatrujesz między 728 a 740 to proponowałbym zdecydowanie V8. Wszystko zależy od upodobań i oczekiwań, ja jestem zwolennikiem teorii, że mocy nigdy nie jest za dużo !
Opublikowano

Zalezy czy kolega chce auto dla funu czy moze do jazdy. Jaka moc go zastysfakcjonuje i czy jest w stanie poswiecic wiecej czasu i grosza na serwis. Jesli w gre wchodzi LPG to m73 jest zlym pomyslem.

 

Najtaniej i najmniej klopotu bedziesz mial z 2.8. U mnie na wiosce latwiej znalezc mechanika, ktory ogarnia ten silnik- choc puki co nie bylo takiej potrzeby.

 

Druga opcja to 4.4 przed liftem. Te z vanosem moga sporo kosztowac (wymiana wspomianego vanosa), czego tez nie zrobi pierwszy lepszy mechanik.

 

Trzecia opcja to 3.0d- malo pali ale w 7er moze miec pokazdny przebieg. To swietny silnik, choc serwis moze nie byc tani, szczegolne jesli trafisz zapuszczony samochod.

 

Co do instalacji gazowej, to taka do v8 bedzie drozsza o jeden reduktor i 2 wtryskiwacze. Do v12 bedzie drozsza o koszt drugiego "przodu" instalki.

 

Osobiscie mam 2.8 w piatce i moge go pochwalic za bezawaryjnosc i spalanie. Czesto zaluje ze nie szukalem 4.4 do skutku, ale to jednak wieksze przynajmniej o 30% koszty utrzymania.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Ja zastanawiałem się nad 740 z 1996 roku ale jednak zdecydowałem się na 728 z 1999 roku z oryginalnym przebiegiem 203 tyś km...silnik pracuje jak nowy i jestem z tego auta bardzo zadowolony...moc w zupełności wystarczająca do normalnej jazdy.A propos vanosów w silnikach BMW ludzie rozpisuja sie o ich awaryjności jednak trzeba brać pod uwagę to,że większośc aut w PL ma cofnięte liczniki i najczęsciej taki silnik,w którym padły vanosy nie ma 250 tyś tylko 450 tyś km...taka prawda.Ja mam 2.8 na podwójnym vanosie gdzie teraz jest przejechane 208 tyś km i silnik tylko mruczy więc jak ktoś mówi,że ma auto z podobnym przebiegiem i vanosy do wymiany to niech doda jeszcze 150 tyś km do tego przebiegu.Pozdrawiam.
Opublikowano

W m52 czy m52tu vanosy nie sa klopotliwe. Nawet jak klekocza to mozna jezdzic bez wiekszego zagrozenia. Zestaw naprawczy kosztuje relatywnie niewiele. Gorzej sprawa wyglada w m62tu. Vanosy mozna tylko wymienic, trzeba blokowac rozrzad i nie zrobi tego byle leszcz. Koszt naprawy dosyc duzy, bo z tego co pamietam to ktos pisal ze BMW zaleca nieoficjalnie wymiane lancucha rozrzadu przy okazji.

 

W 2.8 zrobie vanos za 3 stowki, w 4.4 musze wylozyc kilka tysiecy- relatywnie duzo w odniesieniu do calkowitej ceny auta. Nie znalazlem jeszcze usera, ktory by zmienil vanos w swoim 4.4, ale przeczytelem wiele postow o v8 pracujacych jak diesel.

Opublikowano
Silniki 4.4 z vanosami jeśli chodzą to ok. Z tego co jeden z kolegów miał właśnie ten motor płacił chyba ok 5tys od vanosa. Ja mam też 4.4 z 97r bez vanosów i jestem mega zadowolony :D Ale w nie długim czasie będę się rozglądał za e38 bo e39 jest w miarę duża, ale e38 jest więęęęęękasza :D
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.