Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
witam, mam pytanie może ktoś spotkał się z tym problemem na etapie dosyć wczesnym eksploatacji BMW e46, chodzi mi o to że przód wysoko stoi, a nie powinien, chociażby dlatego że amortyzatory mają ok 70-75 procent sprawności, amortyzatory oryginalne podkreślam, czy to kwestia sprężyn? co mi da wymiana sprężyn znów na oryginalne? może ingerowal ktos w tylne jednak hmm, czy zużyte sprężyny charakteryzują się też tym że auto stoi wyżej czy niżej?;> dziwna sprawa, ale rozbrajająca na łopatki bo nie wiem co mam myśleć na ten temat, tył stoi idealnie... różnica prześwitu pomiędzy przednimi nadkolami a tylnymi jest dwa razy większa... jakieś anegdoty może mała pomoc? ;> Edytowane przez karolass
Opublikowano
Sprężyny odpowiadają za wysokość auta.Może tylnie masz już wymęczone(ktoś woźił dużo ciężkiego i dlatego)ew.zeobacz czy nie sa pęknięte sprężyny tylnie.A jak chcesz obniżyć przód kup sprężyny m-pakietowe obniżą 20mm nieodczujesz w komforcie a wizualnie o wiele wiele lepiej...a najlepiej zmierz wysokość od ziemi do krawędzi błotnika i takiej samej bmw z tym samym silnikiem i takim samym ogumieniu żeby ci ktoś zmierzył i będziesz wiedział.Zużyte sprężyny charakteruzują się tym że auto stoi niżej.
...Ciśnij jeśli masz pasję nie stawaj,wsiądź odpal fure w gaz napier...szyby w dół,ryk silnika niech cię niesie:)
Opublikowano

no dzięki wielkie za pomoc, co do wożenia ciężkiego na tyle to odpada, autko jak nówka w środku jak i na zewnątrz:) mówie i z doświadczenia i z czystym sumieniem, przebieg seria itp, dlatego też cała ta jazda z wysokim przodem mnie rozbroiła, a orientujesz się ile nówki m-pakietowe sprężyny kosztują na przód do mojej wersji? ew. ile używki dobre? no i czy tam problemu nie ma z zamontowaniem do seryjnych amortyzatorów.... ;) ?

 

Bo ogółem mówiąc to chyba nie ma czegoś takiego jak sprężyny M-pakietowe, są chyba poprostu jakieś firmy sprężyn które są kładzione na pierwszy montaż obniżanie o ileś mm. A czy charakterystyka jazdy się nie zmieni to tego bym nie był taki pewien, gdyż chyba twardością się różnią takowe sprężyny od spręzyn normalnych i w przypadku gdy założę inne na przód a na tyle zostaną te co mam, bo z tyłu jest ok to może być problem ; / najpowszechniejszą teorią jest kupić 4 sprężyny jednej firmy z opisanymi parametrami, ale szkoda mi hajsu na takie manewry, szukam rozsądnej oszczędności i naprawienia problemu z głową :) Pytanie jaką wysokość mają te moje przednie sprężyny, najlepiej wtedy było by dobrać dokupując inne odpowiednie mi, ciężki temat :mad2:

Opublikowano

chcesz obniżać przód a nie sprawdziłeś nawet czy tył poprawnie stoi :duh: po stanie bagażnika stwierdzasz że sprężyny są dobre? :mad2:

może ktoś tylne wymienił albo coś się stało.

szukam
Opublikowano
Pewnie miał całą dupę skoszoną i poprzedni właściciel musiał wspawać tylną ćwiartkę żeby pogonić auto,oczywiście to z mojej strony żart ale ja bym nie był taki pewny co do używanego samochodu,bo takich "idealnych"samochodów to pełno.Sprawdź najpierw tył a potem przód wystarczy koła zdjąć i widać sprężyny.
Opublikowano

Auto możesz obniżyć do 40mm na seryjnych amortyzatorach.W poprzednim A3 wymieniałem na -35h&r na seryjnych amorkach i komfort był lepszy niż na seryjnych wyoskich(lepiej tłumił nierówności na h&r i łagodniej).Sprężyny m-pakietowe to sprężyny które były w autach w to wyposażone.Bez obaw możesz wkładać na seryjne amorki te sprężyny.Ale pierwsze co porównaj z takim samym autem wysokości.

A co do idealnego stanu:w dzisiejszych czasach za pieniądze można wszystko zrobić a kupić nową tapicerkę i wykładzine do bagażnika,poprać że niekapniesz się w życiu zże ktoś płytki albo cement woził.

...Ciśnij jeśli masz pasję nie stawaj,wsiądź odpal fure w gaz napier...szyby w dół,ryk silnika niech cię niesie:)
Opublikowano
kolego karolass a jaki masz rodzaj zawieszenia?wez kup krotsze sprezyny i amortyzatory sachs advantage i bedzie ok.Mozesz tez zostawic swoje amortyzatory ale charakterystyka jazdy bedzie inna
Opublikowano

No -wygląda kozacko!

:wink: Podobna bardzo do mojej tylko,że ja mam takie felgi 16stki i zawieszenie normalne.I jaśniejszy kolor - wodny błękit.

Też wymieniłem ostatnio sprężyny z tyłu(bo lekko niżej było)-wstawiłem kayaby progresywne o zmiennej średnicy zwoju,tak jak podobno zakładała fabryka.

I wygląda i zachowuje się tak jak trzeba.

Ale nie powiem ta poprzednia ilustracja podoba mi się bardzo.

Auto wygląda jeszcze bardziej agresywnie.No i podejrzewam-lepiej jeździ.

 

Warto zerknąć także na to:

Opublikowano
witam, mam pytanie może ktoś spotkał się z tym problemem na etapie dosyć wczesnym eksploatacji BMW e46, chodzi mi o to że przód wysoko stoi, a nie powinien, chociażby dlatego że amortyzatory mają ok 70-75 procent sprawności, amortyzatory oryginalne podkreślam, czy to kwestia sprężyn? co mi da wymiana sprężyn? kupie drugie i będzie tak samo? czy zużyte sprężyny charakteryzują się też tym że auto stoi wyżej czy niżej? dziwna sprawa, ale rozbrajająca na łopatki bo nie wiem co mam myśleć na ten temat, obniżających spręzyn o innej charakterystyce prowadzenia nie mam zamiaru kupować, najśmieszniejsze jest to że nikt w zawieszenie nie ingerował a tył stoi idealnie... różnica prześwitu pomiędzy przednimi nadkolami a tylnymi jest grubo ponad dwa razy większa... jakieś anegdoty może mała pomoc? ;>

 

A nie masz czasami z przodu amorów Bilsteina ? Jeśli masz to norma ,że przód tak wysoko stoi i syfiaście wygląda.Załóż Sachs i będzie elegancko

Opublikowano

A nie masz czasami z przodu amorów Bilsteina ? Jeśli masz to norma ,że przód tak wysoko stoi i syfiaście wygląda.Załóż Sachs i będzie elegancko

 

O co chodzi z tymi amortyzatorami one tak mocno wybijają do góry czy podstawa pod sprężynę jest tak wysoko. Ja po założeniu tych amorów musiałem kupić sprężyny -40mm bo mnie to wkurzało.

Opublikowano
Tak wyszło u kolegi Fihu na sprężynach Weitec

 

http://img26.imageshack.us/img26/1127/sdc10872s.jpg

Jak moj turas bedzie tak stal to bede szczesliwy ale jeszcze daleko mam do tego,po tych wszystkich opiniach i teoriach na forum caly czas mysle co z tym fantem zrobic bo wyglad to jedno komfort to drugie.Baba mowi nie kupuj zadnych alusow a ja krotko babo do kuchni.... :lol:

Marcin
Opublikowano
hehe :P oj koledzy niektózi umieją podnieść cisnienie czasem :mrgreen: nie no Panowie nie smigam pierwszy dzień bmkami i znam wystarczająco temat aut bitych, kombinowanych itd itp, wiem co mam i akurat o tym jestem w 100 procentach przekonany :norty: nie interesują mnie cudze historie lub piąte przez dziesiąte, sam mam własne wystarczające doświadczenie zarówno od osób trzecich jak i na sobie także nie musimy polemizowac o wymianie wykładzin i wożeniu cegieł :nienie: jestem pełnoletnim czlowiekiem z mózgiem odbiegając od stereotypu kierowcy BMKI :twisted: nie szukalem tego auta, kupilem bo sie trafił... inaczej bym nie brał e46 :o nie bede sie rozwodzil i sprostowywal w szczegolach bo ja auta nie sprzedaje :wink: ...tylko prosze o doradzenie w kupnie sprezyn i tyle, także przechodze do MERITUM SPRAWY...MIANOWICIE! :mrgreen: amortyzatory mają ponad 70 procent sprawności, są oryginalne, już to pisałem, ale podkreślam bo nie wszyscy chyba czytają słowo po słowie :wink: temat sprężyn amorów zawsze był tematem "rzeka" ale nigdy nie przywiązywałem do niego uwagi, bo jak w e39 źle stało to wymieniłem komplet amorów na sachsy supertourigi i było ok, fakt że tam na amorki był już czas, tym razem amorki są cacy, natomiast przodzik za wysoko stoi wzgledem tylu, moze faktycznie ktos przekladal sprezynki, pytanie bylo na zasadzie spontanu, nie liczę na konwersacje podworkową w 45 stronach :P odpowiedzi z opisanymi fotkami są chyba dla mnie najbardziej pomocne :wink: takze z góry dziękuję, i wydaje mi się że wyjscia są dwa, albo kupię na przód -40mm, albo przód -40, tył -20mm, ale to jeszcze poczytam i popytam o charakterystyce prowadzenia przy zmienionym i nieco obnizonym samym przodzie, odpowiednio do modelu i marki sprężyn, na lato zarzucam felgi 8.0 x 18" ET 35 przód i tył 9.0 x 18" ET 43, jak mi betka bedzie piać na przodzie przy dobrej feldze tak jak teraz to na zlot nie jade :oops: :P dzieki wszystkim za pomoc i zachecam do wrzucania fotek z opisem :!: :wink: I PYTANIE DO KOLEGI grzechusk ... te sprężyny WEITECA ile mialy mm obnizenia względem serii? przód tył od razu jeśli można :)
Opublikowano
chcesz obniżać przód a nie sprawdziłeś nawet czy tył poprawnie stoi :duh: po stanie bagażnika stwierdzasz że sprężyny są dobre? :mad2:

może ktoś tylne wymienił albo coś się stało.

 

skoro to do mnie kolego to zwróć uwagę ze po zadnym stanie bagaznika nic nie stwierdzam :duh: , czytaj uwaznie posty sprawdzaj kto pisze i przypisuj wypowiedzi odpowiednim uzytkownikom bo wprowadzasz lekki chaos i irytujesz takim pisaniem bardziej niz Ci się wydaje :roll: , nie nazwałbym tego pomocą :nienie: tył mi dpowiada tak jak jest, nie rzuca nie buja i jest ok, dlatego zrobię coś z przodem bo stoi za wysoko, prowadzi się przez to też niepewnie względem tyłu, przód obniżę a najlepiej całosc wymienię, zobaczę, od tego jest forum żeby się poradzic, zobaczyc fotki, ale to odpowiedź indywidualnie dla Ciebie, proponuję odpusc sobie tą paradoksalną pomoc bo jak z każdego zdania będziesz podobne wnioski wysuwał zarówno z moich wypowiedzi jak i reszty tu udzielających się to temat będzie ŚMIETNIK :!: wiesz chociaż jak "poprawnie stoi według fabryki" ? było rozwinąć to pojęcie i pochwalić się parametrami a nie lejesz wode...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.