Skocz do zawartości

E39 528i Wibracje kierownicy przy hamowaniu


SaluCK

Rekomendowane odpowiedzi

ja w mojej 520i tez mialem podobny przypadek.kupilem nowe tarcze i klocki z przodu brembo i tez od 80km/h mialem bicia na kierownicy i okazalo sie ze prawa tarcza byla lekko zwichrowana i oddalem do reklamacji,po zalozeniu drugiego kompletu wszystko ok.kiedys mialem problem przy wyzszej predkosci 120-140km/h i wtedy byly to drazki kierownicze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Koledzy mam bardzo podobny problem tylko ze u mnie trzesie autem a nie tylko kierownica przy kazdym hamowaniu.Jak wcisne hamulec do konca czyli zblokuje kola,to nie trzesie ale jak zwalniam czy dojezdzam do swiatel to zawsze telepie.Wymienilem wczoraj drazek kierowniczy z lewej strony i jest ciupke lepiej ale tylko dlatego,ze odszedl luz na ukladzie kierowniczym.Musze jeszcze napisac ze slychac takie jakby ocieranie podobne do zuzytego lozyska i przy skrecaniu staje sie to zdecydowanie glosniejsze.Oczywiscie na tulejach wahaczy zadnego luzu nie znaleziono a tarczy nie mam mozliwosci zdiagnozowac.Ja obstawiam lozysko ale przeciez przy zuzytym lozysku nie trzepie kierownica...? No i od kilku miesiecy nie dziala mi ABS(prawy tylni czujnik padl).Gdyby to byla tarcza,to przeciez nie powinno byc tego slychac podczas normalnej jazdy bo tloczek sie cofa i klocki nie maja prawa dotykac tarczy(no chyba ze jest az tak bardzo krzywa) :/

 

Co radzicie:wymienic tarcze i klocki czy wahacze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dobra to ja napiszę jak zlikwidowałem telepanie autem przy hamowaniu :norty: ( odczuwalne było przy hamowaniu z prędkości ponad 80 km/h )

 

Problemem okazało się mocowanie - prawego zacisku hamulcowego.... śruba na dole była dokręcona a za to górna nie :mad2: . Dokręciłem, przeczyściłem przy okazji zaciski z obu stron i nie telepie!!! :cool2:

Move your head and your ass will follow.........................
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siemka... po pierwsze: na szarpakach mechanik powinien zauwazyc kazdy luz... na wazniejsze na przodzie sa koncowki drazkow, same drazki kierownicze... na drugim miejscu bym sprawdzil wahacze....

druga sprawa: czy kier drze tylko przy hamowaniu czy tez przy normalnej jezdzie na wprost...

 

jesli chodzi o tarcza... zanim nawet zamontujesz nowe tarcza powinienes sprawdzic ich bicie. przyrzad kosztuje niecale 100 zl. uzywane rzecz jasna sprawdzac suwmiarka ich grubosc. takich czynnosci zaden mechanior nie wykonuje a to jest podstawa :mad2:

 

na twoim miejscu sprawdzilbym czy teleskopy nie sa krzywe... czy z nich nie cieknie czy nie widac zwichrowania na nich... tez potrafia w wibracje samochod wprowadzic zwlaszcza na nierownosciach.

 

jeszcze jedna sprawa: geometria... jak masz zwalona geometrie (mowie o wszystkich parametrach nie tylko zbieznosci) to auto ma prawo drzec... sprawdz ustawienie mcphersona nim dac auto na geometrie. niejeden mechanior mi wciskal, ze polozenie amorkow nie ma wplywu na geometrie co im dlugo udawadnialem...

 

pozdrowionka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej watpie w to, by ci ktokolwiek oddal kase za te tarcze. to jest akurat element ktory sie zuzywa, a przy kiepskich innych podzespolach i takim a nie innym stanie drog kazdy producent znajdzie wyjansnienie dlaczego tak szybko ci sie skrzywily :mad2:

 

tarcze drogie nie sa a wymiana prosta jak zimne piwko. napisalem ci wczesniej o tym tescie czujnikiem zegarowym. ale kolego, ten test sie wykonuje zanim zalozysz tarcze. jak juz zamontujesz i kolko zalozysz to twoje szansy na jakiekolwiek reklamacje sa marne...

 

ja bym na twoim miejscu zaczal od obejrzenia calosci zawieszenia, zwroc uwage na ustawienie amorkow, jak masz pod reka jakis lom to sam w miare mozesz sprawdzic luzy. z reguly jest tak, ze jesli drgania sie pojawiaja tylko podczas hamowania to swiadczy o uszkodzonych tarczach albo zle ustawionej geometrii. wszystkie inne luzy w zawieszeniu powinny byc odczuwalne nawet podczas jazdy na wprost.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 2 tygodnie później...
Miałem ten sam problem z wibracjami, zaczynały się przy 150km/h, wibracje tylko takie że całą budą trzęsło przenosiło też na kierownice a nawet na fotelu czułem. Zrobiłem wyważenie wału napędowego,tuleje wahaczy, wymieniłem 4 opony, wyprostowałem 4 felgi, było doważanie kół na aucie nie zliczona ilość wizyt na SKP i na geometrii. walka trwała chyba grubo rok i w końcu znalazłem okazały się za miękkie tuleje wahaczy nr 5 "http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/31_0617-wspornik-przedniej-osiwahacz-poprz/i47544/kL/sM" i najlepsze jest to że wyły firmy LEMFÖRDER i dlatego nie były one podejrzane, jak na to wpadłem przyjechał do mnie kolega identyczną e39 i mam taki odruch jak rozmawiam delikatnie kopnąłem w oponę a tu nic koła ani drgnęło a u mnie latało jak żyd po pustyni, zamówiłem tuleje z TRW otwieram opakowanie a tam w środku siedzi lemi więc odpuściłem, kopiłem czerwone tuleje z poliuretanu po zamontowaniu jak ręką odjął. Kolejne tuleje też będę wymieniał na poliuretany jak będzie potrzeba.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 lata później...

Mam ten sam problem, na spr. zawieszenia nic nie wychodzi, kola wywazane 3 razy, ostatnio sie troche wykosztowalem zmienilem tarcze przod na org. bmw + do tego nowe piasty FAG ale bicie jak bylo tak jest nadal... Opony sa dosc stare bo 2011/2012 rok wiec i tak chce je zmienic ale dalej to zostaja te wahacze chyba, tylko ktore to sa dokladnie?


bo ze sklepu dostalem taki oto schemat:

http://imagizer.imageshack.us/a/img923/5605/VopteG.png


i sa tam wahacze nr 4 oraz 11 jako przednie/gorne i do nich zestawy samych tulei tylko, ktore powoduja te drgania?


I czy po wymianie koniecznie trzeba geometrie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki. Opony jak zmienie na nowe to raczej nie chce ich zjezdzic szybciej:) A zmienic je musze bo oprocz drgan przy hamowaniu mam tez drgania podczas jazdy najczesciej 80-100km/h tez kierownica lekko lata powyzej juz raczej nie ale czuc drgania i widac np. jak drga fotel pasazera..


Co do wahaczy/tulei - ciezka praca zeby je wymienic , mechanik nie typowo od bmw sobie poradzi z ich wymiana? ktos tutaj tez wymienial jako przyczyne laczniki stabilizatora i poduszki- kosztuja niewiele to chyba warto przy okazji tez wymienic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja u siebie też miałem wibracje itp.


Zamówiłem cały komplet wahaczy meyle HD - 4 wahacze + 2 łączniki. Dodatkowo gumy pod stabilizator.


3160500103/HD ZESTAW NAPR. ZAWIESZENIA BMW P. E39 95- 1 SZT 919,50 PLN 1130,99 PLN

44263/FEB PODUSZKA STABILIZATORA BMW 2 SZT 17,11 PLN 21,05 PLN


Ceny z czescidobmw.pl



Co do wymiany - może być z leksza mówiąc - przej__ane. U mnie wahacze od nowości siedziały - wyszły razem z tulejkami i podczas wyprasowywania kołnież z dwóch się urwał. Tulejki kupić można tyko na alle po 50 pln, bo z ASO tylko cała piastę. Tak więc dobrze jak mechanik ma specjalne narzędzie do wybijania wahaczy z tulei.


Co do montowania - trzeba przypilnować, żeby dobrze zamontował amortyzator w piaście, a druga ważna rzecz - żeby tuleje dokręcał w pozycji koła pod obciążeniem - kobyłka pod koło, albo z kanału - inaczej Ci się pozrywają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te tuleje to sa jakies w piascie rozumiem, ze to nie te same tuleje, ktore sa przyczyna drgan i sa w wahaczach? U ciebie robili z jakas praska czy recznie tego sienie wybije/wlozy ponownie innymi metodami?


Mialem wymieniane jak pisalem tarcze+piasty (zintegrowane z lozyskami) wiec ktos juz musial tak czy siakte wahacze ruszyc czy nie?


PS. A z ciekawosci czemu nie wziales lemfordera?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To co mi się pourywało to tuleki metalowe co w piaście siedzą.


Przyczyną drgań są tuleje gumowe w wahaczach - tych co idą od piasty pod chłodnicę, jeśli piasty miałeś wymieniane to jest szansa, że będzie łatwiej.


A czy wymieniać same tuleje, czy całe wahacze, to już sam musisz zdecydować. Ja miałem wahacze od nowości i gumki na łącznikach piasty już były spękane, więce bez sensu, jakbym za rok czy 2 i tak całe wahacze musiał robić.


A dlaczego Meyle HD a nie lemfolder? W każdym poprzednim samochodzie na lemfolderze robiłęm wszystko i było ok. Ale uznałem, że warto sprawdzić dla odmiany czy jakościowo nie odstają. Dodatkowo czytałem opinie innych, że Meyle HD mają sztywniejsze tuleje, co przekłada się na pewniejsze prowadzenie samochodu. Póki co jestem zadowolony i potwiedzam doświadczenia inncyh. A jak z wytrzymałością? Już z 20 000km na nich najechałem i nie ma problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To Ty robiles cale zawieszenie przod? tzn. 4 wahacze+drazkikierownicze i poduszki? Amortyzatory tez? Musialbym sprawdzic na stacji moje amory.


U mnie jezeli chodzi o zawieszenie tez wszystko jest fabryczne aczkolwiek przebieg jest niewielki. Czyli dokrecenie tulei jak kola sa zalozone juz na aucie i z kanalu tak? A tuleje z wahaczy da sie jakos wyjac i osadzic bez specjalnego przyrzadu?

Pytam bo moglbym znow jechac do warsztatu typowo od bmw jak bylem ostatnio i tam wszystko jest zrobione idealnie ale koszty juz nie sa tak idealne:) U innego mechanika, do ktorego chcialbym teraz pojechac z tymzawieszeniem kiedys bylem i wymienialem amory w E90 i wszystko bylo ok ale nie przypominam sobie zeby jakims przyrzadem wtedy operowal ale to inne auto no i moze przy takiej pracy (same amory) nie trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wszystko jest jeszcze w oryginale to warto wymienić wszystko. Na SKP u mnie wszystko było cacy a coś stukało i nie wiedzieli co. Posypało się po prostu wszystko ze starości. Ja u siebie wymieniałem całe zawieszenie (wahacze, łączniki, drążki i amortyzatory+poduchy+osłony). Dodatkowo za jednym zamachem wleciały klocki+tarcze. Trochę bolało ($$$) ale 3 rok już nie zaglądam. No i najważniejsze - zawias dokręcać "samochód na kołach" a nie na podnośniku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy przed wymiana tych tulei mieliscie tylko przy hamowaniu te drgania? Bo ja oprocz przy hamowaniu >80km/h (tarcze nowe, glownie dotyczy to przyhamowywania jak sie mocniej docisnie to nie drzy wcale albo mniej) mam tez drgania po prostu podczas jazdy tak od 80-110 czuc na kierze dalej nie czuc/nie widac na kierownicy ale czuc na aucie i widac jak drzy fotel pasazera ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drżenie podczas jazdy (nie podczas hamowania) może pochodzić z:

- źle wyważonych opon np. z tyłu (wtedy nie czujesz na kierownicy) - nawet jeśli wyważałeś, to nie znaczy, że jest ok, bo prawie nikt nie kalibruje swoich wyważarek - jak będziesz wyważał, to poproś, żeby przynajmniej jedno koło po wyważeniu wrzucili na drugą (inną) wyważarkę - powinna pokazać ten sam wynik (oczywiście będą na Ciebie patrzeć jak na świra, ale mina im się w większości przypadków zmienia, jak widzą, że maszyna jest do d...),

- krzywych felg,

- niewyważenia wału (mało prawdopodobne),

- zużycia łącznika wału.


Natomiast podczas hamowania to:

- tarcze,

- tuleje wahaczy,

- sworznie wahaczy.


Przy okazji - często przy wyjmowaniu wahacza do wymiany tulei mechanik może nie być w stanie wyjąć sworzeń bez jego uszkodzenia. Więc jeśli wahacz masz od nowości (albo przynajmniej od kilku lat), to raczej licz się z tym, że musisz wsadzić cały nowy.

I tak jak koledzy już napisali - jeśli zawias nie był ruszany, to wymieniaj wszystkie wahacze z tulejami i sworzniami. Polecam Meyle HD (nie wszystkie są w wersji HD). Lemforder jest moim zdaniem przereklamowany, szczególnie w przypadku trwałości tulei. Nie polecam wahaczy Febi - podobno niska trwałość jest powszechna, ale za to uznają reklamacje (mi kiedyś bez problemu uznali i kasę zwrócili).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do opon wywazalem 3-krotnie, trzecim razem u innego wukanizatora niz zawsze - serwis typowo bmw prawie jak ASO kalibruja regularnie maszyne mimo, ze robia tego DUZO mniej niz typowy wulkanizator. Po ich wywazeniu nie bylo drgan praktycznie wcale ALE przez jakies 2 tyg. pojezdzilem i wrocilo. Zauwazylem tez, ze jak opony sa zimne i jest cvhodniej to albo nie ma na poczatku wcale drgan w tym samym zakresie lub sa duzo mniejsze. Jak auto postoi pod praca 8h na pelnym sloncu to drgania sa duzo wieksze (cisnienie opon rosnie?).

Wiec na pewno same opony daja czesc drgan u mnie podczas samej jazdy, sa 7-letnie mowili mi ze trzeba je zmienic co faktycznie zrobie pomimo ze bieznik maja i brak pekniec.


Co do drgania przy hamowaniu bede sie umawial tam gdzie robilem na zmierzenie ich czy nie maja bicia jak i piast pomnimo, ze sa nowe to moglem pechowo trafic...


A w dalszym etapie to rzeczy co wymieniles - wahacze gorne przednie. Szkoda tylko,ze bez konkretnego przyrzadu/prasy nie wymieni ich mechanik? Chyba juz lepiej zrobic w drozszym serwisie ale zeby nie pocharatali tych tulei/piast... Zawieszenie bylo u mnie sprawdzane i nie wykazuje niby luzow ale jak patrze to gumy przy amorach juz sa spekane i pewnie te tulele o ktorych piszecie tez wygladaja kiepsko ale nie widac ich.


Dzieki za rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w dalszym etapie to rzeczy co wymieniles - wahacze gorne przednie. Szkoda tylko,ze bez konkretnego przyrzadu/prasy nie wymieni ich mechanik? Chyba juz lepiej zrobic w drozszym serwisie ale zeby nie pocharatali tych tulei/piast... Zawieszenie bylo u mnie sprawdzane i nie wykazuje niby luzow ale jak patrze to gumy przy amorach juz sa spekane i pewnie te tulele o ktorych piszecie tez wygladaja kiepsko ale nie widac ich.


Dzieki za rady.

 

A te górne wahacze z tulejami to są w miarę nowe, że chcesz tylko tuleję zmienić? Moim zdaniem nie warto, bo będziesz mieć dobre tuleje i zużyte sworznie, które też mogą czasem dawać opisywane objawy.

Tuleje na prasie wymienisz (nawet niektórzy twierdzą, że i bez prasy da się to zrobić, ale to już trochę rzeźba), natomiast żeby wsadzić wahacz na prasę, to i tak musisz sworzeń wyjąć ze zwrotnicy z czym może być spory kłopot i ryzyko, że przy wyciąganiu zostanie uszkodzony właśnie sworzeń. Teoretycznie są narzędzia, które sobie z tym poradzą, ale w starym wahaczu zapieczonym mogą po prostu nie dać rady (no chyba, że tzw. widelec, ale widelcem zwykle uszkodzi się sworzeń przy odrobinie nieuwagi, więc wracamy do punktu wyjścia).

Ewentualnie zrób tak - kup same tuleje i całe wahacze. Jak mechanik wyjmie wahacz (może mu się uda zrobić to gładko - czasem i tak się zdarza - loteria), to stwierdzicie czy wymieniasz cały czy też prasujecie tylko tuleje. To co nie zostanie użyte, po prostu oddasz do sklepu, bo będzie nienaruszone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do opon wywazalem 3-krotnie, trzecim razem u innego wukanizatora niz zawsze - serwis typowo bmw prawie jak ASO kalibruja regularnie maszyne mimo, ze robia tego DUZO mniej niz typowy wulkanizator. Po ich wywazeniu nie bylo drgan praktycznie wcale ALE przez jakies 2 tyg. pojezdzilem i wrocilo. Zauwazylem tez, ze jak opony sa zimne i jest cvhodniej to albo nie ma na poczatku wcale drgan w tym samym zakresie lub sa duzo mniejsze. Jak auto postoi pod praca 8h na pelnym sloncu to drgania sa duzo wieksze (cisnienie opon rosnie?).

Wiec na pewno same opony daja czesc drgan u mnie podczas samej jazdy, sa 7-letnie mowili mi ze trzeba je zmienic co faktycznie zrobie pomimo ze bieznik maja i brak pekniec.

 

He, he jakbym swoje auto widział. U mnie pomogło doważanie opon na aucie. Znajdź gdzieś w okolicy taką usługę i zapomnisz o wibracjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega ma wibrację w e39 z powodu wywalonych gum na drążku stabilizatora, tego też na stacji nie sprawdzą zobacz jeszcze to jakiś łom dobrze zaprzeć się o drążek i obserwować go na gumach , one łatwo dostają jajo na nich, sam wymieniałem bo mi biło tak, że wyrąbałem sobie tym sposobem drążki i końcówki kierownicze :D.

A co do wyważania, często mechanicy używają kleju do stalówek zamiast do alus i odważniki po 1km po rozpędzeniu auta do 100 odpadają, u mnie odpadły, ale na szczęście usłyszałem, pojechałem do serwisu profi i tam zrobili mi poprawnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.