Skocz do zawartości

320d Buczenie przy 2000 obr


Vince

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Może ktoś w swoim aucie ma podobny problem, otóż przyśpieszając na wyższych biegach (3,4,5) w okolicach 2000 (max do 2400) obr auto zaczyna buczeć. Dzieje sie tak przy wcisnietym pedale gazu. Jesli odpuszcze gaz przy np 2200 buczenie ustaje. Wcisne ponownie buczenie wraca :/ Jedyne co przyszło mi do głowy to problem z EGR. W miedzyczasiew wyczyściłem go(kolektor tez), wymieniłem elektrozaworek, próbowałem go tez odłączyć ale nic to nie zmieniło. Może wy macie jakis pomysł ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sadze, ciagnie dobrze. Od dołu i powyżej 2400 jest wszystko ok. Wydaje mi się że jakby turbo siadało nie zbierałby sie tak. Poza tym trwa to juz 3 lata (odkad kupilem auto) wiec jakby miało pasc to by padło dawno.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie sprawdź wszystkie elementy gumowe związane z wałem, czyli: łącznik wału, podpory, tuleje dyferencjału. Do sprawdzenia także wieszaki tłumika i sam tłumik czy gdzieś nie wibruje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale mi buczy tylko na załączonym biegu obojętnie jakim jak sie rozpędzę i wrzucę luz to buczenie też ustaje jeżeli była by to turbina to objaw było by słychać cały czas?

 

Tym bardziej wskazuje to na turbo bo dzieje się to pod obciążeniem a nie w momencie luzu. Tez bym był skłonny szukać przyczyny w turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dodajesz gazu na luzie to i tak nie masz obciążenia bo silnik nie musi pchać masy 1,5 tony. Jak ci to dzieje się w trakcie jazdy to wtedy silnik i turbina są obciążone.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak naciskam gaz na luzie i autko pracuje równo to dzieje się tylko przy zasprzęglonej skrzyni acha i jeszcze drgania rozchodzą się po całym aucie a najbardziej jest czuć na tylnym siedzeniu

 

Avo z całym szacunkiem ale załóż oddzielny wątek. Problemy z naszymi autami nie muszą być takie same. Robisz bałagan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może łatwiej bedzie cos wywnioskować z filmiku. Na ekonomizerze widać kiedy wciskam gaz a kiedy odpuszczam.

http://www.youtube.com/watch?v=2HSkpmSh7n0

 

Tylko mała uwaga, telefon ma przester - w rzeczywistości dzwiek jet troche mniej basowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak dokladnie nie są takie same bo mi auto też buczy na biegu bez dodania gazu jak się rozpędze

 

Czyli do sprawdzenia wszystko od sprzegła w tył - wał(zdjąć osłone sprawdzić łączniki i podpore - 30 min roboty), most i półośki (mało prawdopodobne), a zacząłbym od opon. Pozdrawiam i jeszcze raz namawiam do założenia oddzielnego tematu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

moja tez buczy przy 1900-2400 okolo, tylko jak dodam gazu i tylko na IV i V biegu.

Co ciekawe, jak zapodalem podkladki pod tuleje belki to buczenie sie znacznie uwydatnilo.

Turbina odpada, bo buczy nawet jak jest w turbodziurze (nawet zanim zdazy sie rozkrecic)

 

Co byscie obstawiali? Luzny dyfer, przegub, półosie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Tez mam buczenie w okolicach 2000 obr , ale tylko wtedy jak silnik jest rozgrzany . taki gruby basowy dziwek .... jak np jede z gorki wrzuce na 2 i tak jakbym chciał hamować silnikiem , wtedy najbardziej buczy... Co to może być ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.