Skocz do zawartości

330i nierówna praca na wolnych obr. Czy to zawór Disa?


dampsik

Rekomendowane odpowiedzi

Autko mi nierówno pracuje na wolnych obrotach. Ciężko sie rusza tzn trzeba dodać zdecydowanie gazu, żeby ruszyć bez szarpania. Na wyższych obrotach jest OK.

Wyjąłem dziś zawór Dis-a. Klapka lata sobie luźno. Tzn nie jest urwana ale coś w środku puściło. Widziałem na filmikach, że powinna ona być otwarta a po zamknieciu ręką wraca na swoje miejsce i odpowiada za to sprężyna w środku. U mnie albo urwala się sprężyna albo jakiś zaczep- klapka lata sobie jak chce. Po podłączniu zapłonu widać, że zawór che ją zamknąć- przesuwa się tłoczek.

 

Jak wygląda po wyjęciu tu:

 

No i pytanie. Czy takie uszkodzenie wpływa na wolne czy wysokie obroty? Jak się to objawia? jak wpływa na pracę silnika?

 

Proszę nie odpisywać "poszukaj", bo szukałem i nic konkretnego. A jeżeli źle szukałem to prześlijcie linka do tematu, który wyczerpująco odpowiada na moje pytanie.

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem fajny filmik jak naprawić zawór Disa. Chodzi o usterke gdy klapka nie trzyma się tłoczka.

http://www.youtube.com/watch?v=CbHI477X8Ms

 

Klin na trzpieniu "zjechał" się na okrągło i klapka nie obraca się razem z trzpieniem. Troszkę kleju dwuskładnikowego do plastiku, troszkę popilnikować i powinno być ok.

Ja bedę próbował to zrobić w tym tygodniu. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj spokój z tym klejeniem.Lepiej już kup używke.A tak wogóle na Twoim miejscu zainteresował bym sie jednak nówką i odżałował te kilka stówek (500 czy 600zł).Widziałem gdzieś na forum wykresy z hamowni i po wymianie disy malał dołek w okolicy 4 tyś obrotów kiedy disa sie właśnie załącza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba kupić NOWĄ DISE, a nie kombinować z rzeźbą w ekskrementach :roll:

Niestety DISA w M52TU/M54 jest podatna na obluzowanie, urwanie klapki z trzpienia itp, a jedyną opcją jest jej wymiana, bo zespół jest praktycznie nierozbieralny (czyt. nie da się rozebrać i złożyć co cudownie go naprawi).

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nierozbieralny? A na filmiku co było?

 

A tu mój rozebrany, proszę:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/beb46395cdac1fa6.html

 

Przyczyna: Sześciokąt na beżowym trzpieniu i na klapce sie " zaokragliły" i nie trzymały się razem. Dokładnie tak samo jak na filmiku.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/737edb49906d5b47.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/65d13f38c935a12b.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Przez nierozbieralny powinieneś rozumieć, że nie ma do tego części zamiennych, zestawu naprawczego itp. Nie wymienisz nic, możesz jedynie wykonać doraźną robotę za pomocą kleju, którą zresztą zrobiłeś. Zobaczymy na jak długo pomoże... Gdybyś miał złamany (ukręcony) trzpień od strony obudowy (miałem ostatnio taki przypadek w E39 525i), to guzik, już się da zrobić, bo o ile klapkę wyciągniesz, to już raczej nie da się niczym trzpienia zastąpić, a sklejanie go mija się z celem.

Nie spodziewałbym się, że wykonana przez Ciebie robota, o ile bardzo fajna, będzie wieczna. Daje Ci to jednak trochę czasu na nazbieranie sobie kaski na nową DISE.

Robiłeś zdjęcia jak widzę - zrób jakiś opis sensowny i daj kilka zdjęć i zrób z tego temat w dziale Zrob to sam! :cool2:

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodzę się z Tobą, że z ukręconym trzpieniem nie da się nic zrobić. Sklejenie go "na styk" na długo nie pomoże.

Natomiast w moim przypadku jest inaczej. Trzpień wchodzi w środek klapki. Jako nowe obie części nie są ze sobą zespolone. Trzpień ma sześciokąt tak jak otwór klapki i w ten sposób jedno kręci drugim. Dokładnie tak samo jak byś kręcił kluczem oczkowym nakrętke lub śrubę, a jeszcze trafniej kluczem imbusowym śrube.

Jeżeli zerwiesz imbus to śruby nie odkręcisz. Ale jeżeli ten imbus przyspawasz do śruby to na pewno jedno wobec drugiego się nie przesunie.

Tak samo zrobiłem tutaj. Oczywiście jestem świadomy, że w tym momencie jest to element NIEROZBIERALNY (dopiero teraz jest nierozbieralny). Prędzej coś złamie niż się odczepi.

Swoją drogą uważam, że z tak błachym elementem fabryka mogła się lepiej postarać. Niby nic wielkiego, a przysparza kłopotów i słono kosztuje.

Pozostaje kwestia ukręcenia trzpienia, ale to już całkowicie inny rodzaj usterki.

A nierozbieralny to nierozbieralny a nie taki co nie ma do niego części.

 

A czy to wszystko pomoże na nierówną pracę silnika, no cóż, to się okaże jutro. Na pewno dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Witam Ja odswierze troche temat, a mianowicie zobaczyłem ze u mnie disa nie chodzi tzn ona przy odpaleniu powinna zamknac sie i byc zamknieta az do dodania tam 4tys obrotów i wówczas otworzyc sie, a u mnie dzieje sie tak ze stoi ciagle otwarta klapka i przy dodaniu gazu minimalnie sie poruszy ta łapka ale nie zamknie go, gdy popchne tą łapke palcem to zamknie do końca i trzyma na wolnych obrotach do puki nie dodam gazu do jakis tam ponad 2 tys, i teraz moje pytanie polega na tym dlaczego tak to działa gdzie leży problem, czy jest jakis specyficzny montaż tego disa?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.