Skocz do zawartości

usunięcie klapek . Też zauważyliście gwałtowniejsze gaszenie


MateuszC

Rekomendowane odpowiedzi

  • 7 lat później...
  • Zasłużeni forumowicze

Pewnie , że słabiej ciągnie do 2000.

Jak ktoś ma w manualu to może tego nie zauważyć bo tylko wciska głębiej pedał gazu.

W automacie czuć to wyraźnie.


Jeśli były x5 bez klapek < norma euro3> to sterownik silnika miał też mapę dostosowaną do kolektora bez klapek.


Jak ktoś chce wywalać klapki to powinien też przeprogramować sterownik silnika i wtedy będzie OK.

Inaczej jest głośniej , mniej mocy od dołu , i większe spalanie.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
nie wydaje mi się aby ten cud techniki mógł jeszcze więcej palić. mam jakieś 17 chyba po mieście...

 

:shock:


e39 530i lpg mi tyle nawet nie palił po Warszawie w korkach.


A do tematu - mi 530D gasł gwałtownie - momentalnie po wciśnięciu guzika, prawie że z hukiem jakby silnik się blokował - jak miałem przepustnicę uwaloną (działała ale bład stały wyrzucała) i klapki w kolektorze. Po wymianie przepustnicy i usunięciu klapek (na tym samym serwisie robione) gaśnie normalnie bym powiedział - w sekundę schodzi z obrotami do zera (jeśli można to tak ująć obrazowo).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zapewne coś masz mocno skopane, bo takie spalanie normalne nie jest, no chyba, że piłujesz go cały czas.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie noga lekka bo przy ciężkiej aż strach pomyśleć by było. Wymieniłem termostat egr bo się nie dogrzewa, dzisiaj zarobiłem trasę i dalej mam od 55 do 63 stopni zaledwie wiec zamówiłem już termostat główny. Ale nie wydaje mi się aby takie spalanie było podyktowane jedynie nie dogrzanym silnikiem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Niedogrzany silnik nie wypala DPF, zapchany DPF zwiększa spalanie, tak jak i niedogrzany silnik zwiększa spalanie, więc możesz mieć przyczynę 17l/100. Chyba, że coś jeszcze się kumuluje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.