Skocz do zawartości

Felgi do F10


SJ

Rekomendowane odpowiedzi

Daj znaka czy coś się zmienia po napompowaniu, myślę że do testów możesz dać na przód te 2 bary, ale do normalnej jazdy te 2,3/2,4 to pasuje mieć, tył 3,3/3,4 można nabić i zrobić próby.

W 19" faktycznie niema sensu dawać 285/35 na tył bo wtedy robi się koło większe zaś na obwodzie o centymetr.


Mierzyłem z ciekawości opony na których kupiłem auto, 225/55r17 6mm bieżnik mniej więcej, wszystkie 4 te same a po 2 mm była różnica obwodów jednak i nic się nie działo oczywiście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 926
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Daj znaka czy coś się zmienia po napompowaniu, myślę że do testów możesz dać na przód te 2 bary, ale do normalnej jazdy te 2,3/2,4 to pasuje mieć, tył 3,3/3,4 można nabić i zrobić próby.

W 19" faktycznie niema sensu dawać 285/35 na tył bo wtedy robi się koło większe zaś na obwodzie o centymetr.


Mierzyłem z ciekawości opony na których kupiłem auto, 225/55r17 6mm bieżnik mniej więcej, wszystkie 4 te same a po 2 mm była różnica obwodów jednak i nic się nie działo oczywiście.

Dziś nie mam możliwości bo jestem poza domem jutro niedziela to się zobaczy :) . Jak tylko zobaczę zmianę na lepsze przy takim ciśnieniu przód 2 bar tył 3,2 bar zamawiam nowe opony i musi być dobrze. Osobiście uważam że szerokość tylnej felgi wynoszącej 10 cali nie ma żadnego wpływu na xdrive jak nie którzy sugerują. Natomiast na 100% wpływ ma obwód kół a szczególnie jego różnica pomiędzy osiami. U mnie przy różnicy 3cm musiało szarpać xd przy ruszaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponizej macie zapisy skopiowane z instrukcji serwisowej BMW dla F10.

Nie ma mowy o zadnym mierzenii obwodow. Tylko roznica w biezniku. Oczywiscie opony powinny byc rozmiarowo zgodnie ze specyfikacja BMW oraz cisnienie zgodnie z tabliczka.


36 12 ... Uwagi i specyfikacje dotyczące wymiany opon / felg

Ogólny:


Rozmiar opony, producent i bieżnik muszą być takie same na jednej osi

Aby spełnić standardy BMW, pojazd powinien być wyposażony w opony tego samego producenta i z tym samym bieżnikiem (opony homologowane przez BMW) na wszystkich 4 kołach

Różnica głębokości bieżnika na jednej osi nie może przekraczać 2 mm (jakość kontroli systemów kontroli zawieszenia i wymóg geometrii kół)

Opony o większej głębokości bieżnika należy montować na tylnej osi

Różnica wieku DOT nie może przekraczać 4 lat

Ciśnienie w oponach należy wyregulować podczas wymiany opon

Wymiana kół między osiami


Koła można wymieniać między osiami, aby uzyskać równomierne ścieranie. BMW nie zaleca jednak zamiany przednich kół na tylne i odwrotnie.


Wymiana koła może skutkować następującymi reklamacjami klientów:


reklamacje dotyczące akustyki

Ryzyko zwiększonej wrażliwości rowka pasa

Przy wymianie kół między osiami wymagana jest zgodność z następującymi wymaganiami :


Oceń wzór zużycia

Różnica bieżnika między przednimi i tylnymi kołami nie może przekraczać maksymalnie 2-3 mm

Wymieniaj koła między osiami co 5000 km




Dodatkowo dla pojazdów z napędem na wszystkie koła:


Rozmiar opony, producent i bieżnik muszą być identyczne na wszystkich kołach; różne rozmiary opon między przednią i tylną osią są dopuszczalne tylko w przypadku zastosowania opon mieszanych.

Różnica bieżnika między oponami we wszystkich położeniach kół nie może przekraczać 2 mm (normalna jakość systemów kontroli kół i wymóg wyrównania kół)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponizej macie zapisy skopiowane z instrukcji serwisowej BMW dla F10.




Dodatkowo dla pojazdów z napędem na wszystkie koła:


Rozmiar opony, producent i bieżnik muszą być identyczne na wszystkich kołach; różne rozmiary opon między przednią i tylną osią są dopuszczalne tylko w przypadku zastosowania opon mieszanych.

Różnica bieżnika między oponami we wszystkich położeniach kół nie może przekraczać 2 mm (normalna jakość systemów kontroli kół i wymóg wyrównania kół) [/i]

 

Odnoszę się tylko do tej części ponieważ ona dotyczy napędu xd.

U mnie ta różnica w głębokości bieżnika wynosi ok 1,5mm między przednią osią a tylną co daje na obwodzie 3cm. Skrzynia delikatnie zaczęła poszarpywać przy przyspieszaniu. Więc instrukcja do kitu.

Założone koła zimowe po jednym sezonie bieżnik przód tył identyczny ok 8 mm co za tym idzie identyczny obwód kół auto śmiga aż miło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu BMW wierzyło że ich vtg jest niezniszczalne i dopuszczają jakąś różnice jak mówicie 1%

Prawda jest taka że ten napęd musi mieć równe obwody kół i NIE MOŻE pracować z poślizgiem.

Weźmy to na logikę, 1% to tak jakby koło jechało 1 kilometr a później się slizgało 10 metrów... Wystarczy policzyć ile by to było przy tysiącu kilometrów, czy 10000km. Jaki przebieg zrobią takie opony?

Tak samo z vtg, poco to ma pracować z różnicą prędkości w poślizgu skoro mogą być równe koła i wszystko może się kręcić bez naprężeń...

Należy dążyć do tego aby mieć idealnie równe koła i już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj znaka czy coś się zmienia po napompowaniu, myślę że do testów możesz dać na przód te 2 bary, ale do normalnej jazdy te 2,3/2,4 to pasuje mieć, tył 3,3/3,4 można nabić i zrobić próby.

W 19" faktycznie niema sensu dawać 285/35 na tył bo wtedy robi się koło większe zaś na obwodzie o centymetr.


Mierzyłem z ciekawości opony na których kupiłem auto, 225/55r17 6mm bieżnik mniej więcej, wszystkie 4 te same a po 2 mm była różnica obwodów jednak i nic się nie działo oczywiście.

Dziś nie mam możliwości bo jestem poza domem jutro niedziela to się zobaczy :) . Jak tylko zobaczę zmianę na lepsze przy takim ciśnieniu przód 2 bar tył 3,2 bar zamawiam nowe opony i musi być dobrze. Osobiście uważam że szerokość tylnej felgi wynoszącej 10 cali nie ma żadnego wpływu na xdrive jak nie którzy sugerują. Natomiast na 100% wpływ ma obwód kół a szczególnie jego różnica pomiędzy osiami. U mnie przy różnicy 3cm musiało szarpać xd przy ruszaniu.

 

Dziś niedziela ale testy wykonane .

Najpierw zmieniłem koła na 19 calowe nabiłem powietrza tył 3,4bar przód upuściłem na 2,0 bara i jazda. Efekt powiem wam że rwało ale bardzo bardzo delikatnie prawie niezauważalnie podczas przyspieszania i co od razu było zauważalne że rwało delikatnie ale tak na moje oko na 3 biegu. Ruszanie było ok. Więc podjazd pod dom i ustawienie ciśnienia na takie jak być powinno przód 2,4 tył około 2,6 i jazda. Efekt rwie jak cholera tak jak przed całą zaistniałą sytuacją z moim f10. Czyli obwód koła ma diametralne znaczenie Panowie. Po zdjęciu kół i wykonaniu pomiarów odwodów dobiłem ciśnienia na to na którym rwanie było niezauważalne podczas jazdy i wykonałem pomiary. Koła tylne z ciśnieniem 3,4 bar obwód taki jak przy 2,6 bar 214 cm natomiast koła przednie przy ciśnieniu 2 bar okło 212 cm czyli przy takiej konfiguracji ciśnienia różnica z 3 cm spadła do 2 cm. Te 2cm widzę że jest wymiarem granicznym w którym xdrive u mnie zaczyna szarpać. Więc obwód jest głównym powodem rwania. Po tych wszystkich niedzielnych manewrach :D z powrotem założyłem koła zimowe na 18 calowych felgach wcześniej dokonałem pomiaru obwodu po raz kolejny przód tył około 213 cm . Wykonałem jazdę próbną i wszystko znowu śmiga jak trzeba.

Widzę że nie pozostaje mi nic innego jak zamówić nowe opony i wszystko powinno być dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe opony z homologacją, oczywiście w fabrycznym rozmiarze i ciśnienie załaduj z tabliczki.

Dokładnie jak piszesz .

Nowe opony powinny załatwić problem. I raczej na 100% problem zniknie na jakieś dwa trzy sezony do czasu aż znowu powstanie różnica pomiędzy głębokością bieżnika między przodem a tyłem. Przy rozmiarze kół 19 cali ta różnica na oponach nowych już na starcie wynosi wg kalkulatora 11mm. Przy rozmiarze felg 18cali ta różnica na starcie wynosi tylko 2mm. Z logicznego punku widzenia wygląda na to że koła 18 calowe dłużej będą trzymały prawidłowy obwód. i nawet przy szybciej ścierających się tylnych oponach różnica początkowa wynosząca 2mm pomiędzy osiami daje nam spokój na dłuższy czas niż przy rozmiarze 19 cali. Cały czas opisywany problem dotyczy opon o różnych rozmiarach przód 245/40/19 i tył 275/35/19.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam prosbe, czy czujnik cisnienia z zalacznika bedzie poprawny do F11 z 12.2014 ?

Mam felgi upatrzone na zime, ale widze, ze z tymi czujnikami tez sa cyrki -ten z zalacznika niby z 2016r , ale wole dopytac

46ed86fc2182.jpg

Ja mam F10 z października 2016 LCI i mam dokładnie takie czujniki jak na twoim foto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam F10 z października 2016 LCI i mam dokładnie takie czujniki jak na twoim foto

Dzieki ja mam produkcje grudzien 2014 (gdzies tu na forum widzialem kiedy byla zmiana czujnika i jak dobrze kojarze lapie sie juz na ten nowszy czujnik)

Ktos moze potwierdzic ?


Felgi wlasnie tyle co kupilem, ale czujniki sa wazne, jak niebedzie pasowac to moge jeszcze anulowac zakup do rana bo potem kupno 4szt sie niekalkuluje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.