Skocz do zawartości

Wojtek194

Zarejestrowani
  • Postów

    29
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW G20 330i , BMW X1 E84 2.0D xdrive, było F10 i E90

Osiągnięcia Wojtek194

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Witam i mam pytanie w jaki sposób można wyłączyć zegary w g20. Chodzi mi o taką sytuację jak np. mycie sprzątanie auta po otwarciu wszystkie zegary czyli dwa kokpity cały czas działają wyświetlają się a co za tym idzie zużywają akumulator. Auta mam od dwóch tygodni i nie wiem ja to zrobić, więc nawet w garażu muszę auto zamykać na klucz.
  2. Witam Wszystkich, Widzę, że na forum został poruszony temat opon i felg w xdrive mam z nim mały problem w f10 :/ ponieważ po zmianie kół na 19” gdzie felgi na przodzie są 8,5x19” z oponą 245/40 r19, a tył 9,5x19” z opona 275/35 r19 Mam delikatne szarpanie nie wiem czy tylniej osi czy przedniej :/ Dodatkowo jak dam ciśnienie takie jak na tabliczce to mam o wiele większe szarpanie niż teraz :( Na kołach zimowych nic takiego się nie działo i nie dzieje Wie ktoś może czy taki dobór opon do takich felg jest dobry? Czy powinienem zastosować inny dobór opon np taki jak powyżej? Pozdrawiam Witam widzę że brak odpowiedzi ale u mnie jest podobnie . Na kołach zimowych oryginał na takich wyjechał z salonu tj: styling 613 Przód felga 8 cali opona 245/45/18 Tył felga 9 cali opona 275/40/18 nic nie szarpie wszystko ok Natomiast dziś wykonałem test po zakupie nowych opon 19 cali lato pireli pzero homologacja BMW na 19 calowe felgi i: Przód felga 8,5 cala opona 245/40/19 Tył felga 10 cali opona 275/35/19 Felgi nie orginalne ale markowe USA Vosseny Efekt po zmianie i próbie przed sezonowej taki: Poszarpywanie podczas ruszania drugi trzeci bieg ( skrzynia automat). Zamian z powrotem na 18 calowe zimówki wszystko ok. Szarpanie zauważyłem latem ubiegłego roku po około trzech miesiącach od zakupu Vossenów. Więc po kilku tygodniach takiej jazdy z lekkim poszarpywaniem pod koniec sierpnia założyłem koła zimowe i jak ręką odjął nic nie szarpało więc pomyślałem że trzeba kupić na sezon 2022 nowe opony. Opony zakupione kasa wydana a tu jak szarpało delikatnie tak szarpie. Podsumowanie moje jest takie że w moim przypadku prawdopodobnym problemem może być za szeroka felga z przodu a szczególnie tylna 10 calowa. Zdjąłem założyłem z powrotem zimowe koła wszystko ok. Samochód od nowości w moich rękach przebieg 60 tyś.
  3. Numer Identyfikacj Pojazdu (VIN): WBA5E71080G686792 Marka: BMW Nie odnaleziono żadnych akcji przywoławczych lub technicznych związanych z podanym numerem VIN. Dzięki
  4. Witam i proszę o sprawdzenie nr VIN pod kontem akcji serwisowej F10 N47 WBA5E71080G686792
  5. Witam właśnie mam podobny problem a V power na shell tankuje od jakiegoś pół roku. Moje pytanie czy udało Ci się zdiagnozować przyczynę błędu PO401
  6. Witam Jaki olej ? Silnik B47 Bmw f10 520d 190 KM Rocznik 2016 Przebieg 58tyś Do chwili obecnej wymiana oleju w pakiecie serwisowym w ASO
  7. Wojtek194

    Felgi do F10

    Ja mam F10 z października 2016 LCI i mam dokładnie takie czujniki jak na twoim foto
  8. Wojtek194

    Felgi do F10

    Dokładnie jak piszesz . Nowe opony powinny załatwić problem. I raczej na 100% problem zniknie na jakieś dwa trzy sezony do czasu aż znowu powstanie różnica pomiędzy głębokością bieżnika między przodem a tyłem. Przy rozmiarze kół 19 cali ta różnica na oponach nowych już na starcie wynosi wg kalkulatora 11mm. Przy rozmiarze felg 18cali ta różnica na starcie wynosi tylko 2mm. Z logicznego punku widzenia wygląda na to że koła 18 calowe dłużej będą trzymały prawidłowy obwód. i nawet przy szybciej ścierających się tylnych oponach różnica początkowa wynosząca 2mm pomiędzy osiami daje nam spokój na dłuższy czas niż przy rozmiarze 19 cali. Cały czas opisywany problem dotyczy opon o różnych rozmiarach przód 245/40/19 i tył 275/35/19.
  9. Wojtek194

    Felgi do F10

    Dziś nie mam możliwości bo jestem poza domem jutro niedziela to się zobaczy :) . Jak tylko zobaczę zmianę na lepsze przy takim ciśnieniu przód 2 bar tył 3,2 bar zamawiam nowe opony i musi być dobrze. Osobiście uważam że szerokość tylnej felgi wynoszącej 10 cali nie ma żadnego wpływu na xdrive jak nie którzy sugerują. Natomiast na 100% wpływ ma obwód kół a szczególnie jego różnica pomiędzy osiami. U mnie przy różnicy 3cm musiało szarpać xd przy ruszaniu. Dziś niedziela ale testy wykonane . Najpierw zmieniłem koła na 19 calowe nabiłem powietrza tył 3,4bar przód upuściłem na 2,0 bara i jazda. Efekt powiem wam że rwało ale bardzo bardzo delikatnie prawie niezauważalnie podczas przyspieszania i co od razu było zauważalne że rwało delikatnie ale tak na moje oko na 3 biegu. Ruszanie było ok. Więc podjazd pod dom i ustawienie ciśnienia na takie jak być powinno przód 2,4 tył około 2,6 i jazda. Efekt rwie jak cholera tak jak przed całą zaistniałą sytuacją z moim f10. Czyli obwód koła ma diametralne znaczenie Panowie. Po zdjęciu kół i wykonaniu pomiarów odwodów dobiłem ciśnienia na to na którym rwanie było niezauważalne podczas jazdy i wykonałem pomiary. Koła tylne z ciśnieniem 3,4 bar obwód taki jak przy 2,6 bar 214 cm natomiast koła przednie przy ciśnieniu 2 bar okło 212 cm czyli przy takiej konfiguracji ciśnienia różnica z 3 cm spadła do 2 cm. Te 2cm widzę że jest wymiarem granicznym w którym xdrive u mnie zaczyna szarpać. Więc obwód jest głównym powodem rwania. Po tych wszystkich niedzielnych manewrach :D z powrotem założyłem koła zimowe na 18 calowych felgach wcześniej dokonałem pomiaru obwodu po raz kolejny przód tył około 213 cm . Wykonałem jazdę próbną i wszystko znowu śmiga jak trzeba. Widzę że nie pozostaje mi nic innego jak zamówić nowe opony i wszystko powinno być dobrze.
  10. Wojtek194

    Felgi do F10

    Odnoszę się tylko do tej części ponieważ ona dotyczy napędu xd. U mnie ta różnica w głębokości bieżnika wynosi ok 1,5mm między przednią osią a tylną co daje na obwodzie 3cm. Skrzynia delikatnie zaczęła poszarpywać przy przyspieszaniu. Więc instrukcja do kitu. Założone koła zimowe po jednym sezonie bieżnik przód tył identyczny ok 8 mm co za tym idzie identyczny obwód kół auto śmiga aż miło.
  11. Wojtek194

    Felgi do F10

    Dziś nie mam możliwości bo jestem poza domem jutro niedziela to się zobaczy :) . Jak tylko zobaczę zmianę na lepsze przy takim ciśnieniu przód 2 bar tył 3,2 bar zamawiam nowe opony i musi być dobrze. Osobiście uważam że szerokość tylnej felgi wynoszącej 10 cali nie ma żadnego wpływu na xdrive jak nie którzy sugerują. Natomiast na 100% wpływ ma obwód kół a szczególnie jego różnica pomiędzy osiami. U mnie przy różnicy 3cm musiało szarpać xd przy ruszaniu.
  12. Wojtek194

    Felgi do F10

    Tak zrobię i nawet mam zamiar po tej korekcie ciśnienia założyć je na samochód i się przejechać. Spróbuję przód 2 tył 3 i wtedy zobaczę co będzie. Ja drąże temat tylko dlatego że nie wiem co robić czy kupić nowe opony założyć i ma być dobrze bo na logikę na to wygląda że po założeniu nowych opon powinno być dobrze różnica w bieżniku w nowych oponach na pewno nie będzie wynosić tak jak tera 3cm na obwodzie i ok 1,5mm na bieżniku . Czy błąd tkwi w szerokości felg jak ktoś tak zasugerował że 10 cali na tylnej osi nie jest dedykowane do f10 520xd i to jest wina.
  13. Wojtek194

    Felgi do F10

    Według kalkulatora https://wulmarex.pl/Kalkulator-opon-i-felg-ccms-pol-15.html wychodzi ta różnica na 19 calowych felgach 1,1mm. Wg mnie różnica która u mnie powstała czyli 3cm na obwodzie opon między przodem a tyłem może być spowodowana tym że jednak xdrive działa na tył a przód jest dołanczany i przy np. dynamiczniejszym ruszaniu od czasu do czasu tylne opony szybciej się zużywają. Ciśnienie takie jak na słupku dla 3osób przód 2,4 tył 2,4. Ale w lipcu miałem przód 2,7 tył 3,2 rodzinny wyjazd i powiem ci że chyba to szarpanie było mniejsze.Teraz jakieś dwa tygodnie temu po powrocie z urlopu skorygowałem ciśnienie na 2,4 i 2,4 i to szarpoanie stało się jakby bardziej odczuwalne. I zacząłem drążyć temat.
  14. Wojtek194

    Felgi do F10

    Witam a może ktoś z forum ma w f10 z xdrive na tylnej osi felgi o szerokości 10 cali. I czy ma z tym rozmiarem jakiś problem.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.