Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Daj znaka czy coś się zmienia po napompowaniu, myślę że do testów możesz dać na przód te 2 bary, ale do normalnej jazdy te 2,3/2,4 to pasuje mieć, tył 3,3/3,4 można nabić i zrobić próby.

W 19" faktycznie niema sensu dawać 285/35 na tył bo wtedy robi się koło większe zaś na obwodzie o centymetr.


Mierzyłem z ciekawości opony na których kupiłem auto, 225/55r17 6mm bieżnik mniej więcej, wszystkie 4 te same a po 2 mm była różnica obwodów jednak i nic się nie działo oczywiście.

Opublikowano
Daj znaka czy coś się zmienia po napompowaniu, myślę że do testów możesz dać na przód te 2 bary, ale do normalnej jazdy te 2,3/2,4 to pasuje mieć, tył 3,3/3,4 można nabić i zrobić próby.

W 19" faktycznie niema sensu dawać 285/35 na tył bo wtedy robi się koło większe zaś na obwodzie o centymetr.


Mierzyłem z ciekawości opony na których kupiłem auto, 225/55r17 6mm bieżnik mniej więcej, wszystkie 4 te same a po 2 mm była różnica obwodów jednak i nic się nie działo oczywiście.

Dziś nie mam możliwości bo jestem poza domem jutro niedziela to się zobaczy :) . Jak tylko zobaczę zmianę na lepsze przy takim ciśnieniu przód 2 bar tył 3,2 bar zamawiam nowe opony i musi być dobrze. Osobiście uważam że szerokość tylnej felgi wynoszącej 10 cali nie ma żadnego wpływu na xdrive jak nie którzy sugerują. Natomiast na 100% wpływ ma obwód kół a szczególnie jego różnica pomiędzy osiami. U mnie przy różnicy 3cm musiało szarpać xd przy ruszaniu.

Opublikowano

Ponizej macie zapisy skopiowane z instrukcji serwisowej BMW dla F10.

Nie ma mowy o zadnym mierzenii obwodow. Tylko roznica w biezniku. Oczywiscie opony powinny byc rozmiarowo zgodnie ze specyfikacja BMW oraz cisnienie zgodnie z tabliczka.


36 12 ... Uwagi i specyfikacje dotyczące wymiany opon / felg

Ogólny:


Rozmiar opony, producent i bieżnik muszą być takie same na jednej osi

Aby spełnić standardy BMW, pojazd powinien być wyposażony w opony tego samego producenta i z tym samym bieżnikiem (opony homologowane przez BMW) na wszystkich 4 kołach

Różnica głębokości bieżnika na jednej osi nie może przekraczać 2 mm (jakość kontroli systemów kontroli zawieszenia i wymóg geometrii kół)

Opony o większej głębokości bieżnika należy montować na tylnej osi

Różnica wieku DOT nie może przekraczać 4 lat

Ciśnienie w oponach należy wyregulować podczas wymiany opon

Wymiana kół między osiami


Koła można wymieniać między osiami, aby uzyskać równomierne ścieranie. BMW nie zaleca jednak zamiany przednich kół na tylne i odwrotnie.


Wymiana koła może skutkować następującymi reklamacjami klientów:


reklamacje dotyczące akustyki

Ryzyko zwiększonej wrażliwości rowka pasa

Przy wymianie kół między osiami wymagana jest zgodność z następującymi wymaganiami :


Oceń wzór zużycia

Różnica bieżnika między przednimi i tylnymi kołami nie może przekraczać maksymalnie 2-3 mm

Wymieniaj koła między osiami co 5000 km




Dodatkowo dla pojazdów z napędem na wszystkie koła:


Rozmiar opony, producent i bieżnik muszą być identyczne na wszystkich kołach; różne rozmiary opon między przednią i tylną osią są dopuszczalne tylko w przypadku zastosowania opon mieszanych.

Różnica bieżnika między oponami we wszystkich położeniach kół nie może przekraczać 2 mm (normalna jakość systemów kontroli kół i wymóg wyrównania kół)

Opublikowano
Ponizej macie zapisy skopiowane z instrukcji serwisowej BMW dla F10.




Dodatkowo dla pojazdów z napędem na wszystkie koła:


Rozmiar opony, producent i bieżnik muszą być identyczne na wszystkich kołach; różne rozmiary opon między przednią i tylną osią są dopuszczalne tylko w przypadku zastosowania opon mieszanych.

Różnica bieżnika między oponami we wszystkich położeniach kół nie może przekraczać 2 mm (normalna jakość systemów kontroli kół i wymóg wyrównania kół) [/i]

 

Odnoszę się tylko do tej części ponieważ ona dotyczy napędu xd.

U mnie ta różnica w głębokości bieżnika wynosi ok 1,5mm między przednią osią a tylną co daje na obwodzie 3cm. Skrzynia delikatnie zaczęła poszarpywać przy przyspieszaniu. Więc instrukcja do kitu.

Założone koła zimowe po jednym sezonie bieżnik przód tył identyczny ok 8 mm co za tym idzie identyczny obwód kół auto śmiga aż miło.

Opublikowano

Po prostu BMW wierzyło że ich vtg jest niezniszczalne i dopuszczają jakąś różnice jak mówicie 1%

Prawda jest taka że ten napęd musi mieć równe obwody kół i NIE MOŻE pracować z poślizgiem.

Weźmy to na logikę, 1% to tak jakby koło jechało 1 kilometr a później się slizgało 10 metrów... Wystarczy policzyć ile by to było przy tysiącu kilometrów, czy 10000km. Jaki przebieg zrobią takie opony?

Tak samo z vtg, poco to ma pracować z różnicą prędkości w poślizgu skoro mogą być równe koła i wszystko może się kręcić bez naprężeń...

Należy dążyć do tego aby mieć idealnie równe koła i już.

Opublikowano
Daj znaka czy coś się zmienia po napompowaniu, myślę że do testów możesz dać na przód te 2 bary, ale do normalnej jazdy te 2,3/2,4 to pasuje mieć, tył 3,3/3,4 można nabić i zrobić próby.

W 19" faktycznie niema sensu dawać 285/35 na tył bo wtedy robi się koło większe zaś na obwodzie o centymetr.


Mierzyłem z ciekawości opony na których kupiłem auto, 225/55r17 6mm bieżnik mniej więcej, wszystkie 4 te same a po 2 mm była różnica obwodów jednak i nic się nie działo oczywiście.

Dziś nie mam możliwości bo jestem poza domem jutro niedziela to się zobaczy :) . Jak tylko zobaczę zmianę na lepsze przy takim ciśnieniu przód 2 bar tył 3,2 bar zamawiam nowe opony i musi być dobrze. Osobiście uważam że szerokość tylnej felgi wynoszącej 10 cali nie ma żadnego wpływu na xdrive jak nie którzy sugerują. Natomiast na 100% wpływ ma obwód kół a szczególnie jego różnica pomiędzy osiami. U mnie przy różnicy 3cm musiało szarpać xd przy ruszaniu.

 

Dziś niedziela ale testy wykonane .

Najpierw zmieniłem koła na 19 calowe nabiłem powietrza tył 3,4bar przód upuściłem na 2,0 bara i jazda. Efekt powiem wam że rwało ale bardzo bardzo delikatnie prawie niezauważalnie podczas przyspieszania i co od razu było zauważalne że rwało delikatnie ale tak na moje oko na 3 biegu. Ruszanie było ok. Więc podjazd pod dom i ustawienie ciśnienia na takie jak być powinno przód 2,4 tył około 2,6 i jazda. Efekt rwie jak cholera tak jak przed całą zaistniałą sytuacją z moim f10. Czyli obwód koła ma diametralne znaczenie Panowie. Po zdjęciu kół i wykonaniu pomiarów odwodów dobiłem ciśnienia na to na którym rwanie było niezauważalne podczas jazdy i wykonałem pomiary. Koła tylne z ciśnieniem 3,4 bar obwód taki jak przy 2,6 bar 214 cm natomiast koła przednie przy ciśnieniu 2 bar okło 212 cm czyli przy takiej konfiguracji ciśnienia różnica z 3 cm spadła do 2 cm. Te 2cm widzę że jest wymiarem granicznym w którym xdrive u mnie zaczyna szarpać. Więc obwód jest głównym powodem rwania. Po tych wszystkich niedzielnych manewrach :D z powrotem założyłem koła zimowe na 18 calowych felgach wcześniej dokonałem pomiaru obwodu po raz kolejny przód tył około 213 cm . Wykonałem jazdę próbną i wszystko znowu śmiga jak trzeba.

Widzę że nie pozostaje mi nic innego jak zamówić nowe opony i wszystko powinno być dobrze.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Nowe opony z homologacją, oczywiście w fabrycznym rozmiarze i ciśnienie załaduj z tabliczki.
Opublikowano
Nowe opony z homologacją, oczywiście w fabrycznym rozmiarze i ciśnienie załaduj z tabliczki.

Dokładnie jak piszesz .

Nowe opony powinny załatwić problem. I raczej na 100% problem zniknie na jakieś dwa trzy sezony do czasu aż znowu powstanie różnica pomiędzy głębokością bieżnika między przodem a tyłem. Przy rozmiarze kół 19 cali ta różnica na oponach nowych już na starcie wynosi wg kalkulatora 11mm. Przy rozmiarze felg 18cali ta różnica na starcie wynosi tylko 2mm. Z logicznego punku widzenia wygląda na to że koła 18 calowe dłużej będą trzymały prawidłowy obwód. i nawet przy szybciej ścierających się tylnych oponach różnica początkowa wynosząca 2mm pomiędzy osiami daje nam spokój na dłuższy czas niż przy rozmiarze 19 cali. Cały czas opisywany problem dotyczy opon o różnych rozmiarach przód 245/40/19 i tył 275/35/19.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Zawsze możesz przejść na 4x to samo. Dokup tylko dwie węższe felgi.
Opublikowano
Zawsze możesz przejść na 4x to samo. Dokup tylko dwie węższe felgi.[/quoMożna

Można i tak ale chciałbym zostać przy zakupionych VOSSENACH wyglądają naprawdę fajnie.

Opublikowano

Mam prosbe, czy czujnik cisnienia z zalacznika bedzie poprawny do F11 z 12.2014 ?

Mam felgi upatrzone na zime, ale widze, ze z tymi czujnikami tez sa cyrki -ten z zalacznika niby z 2016r , ale wole dopytac

46ed86fc2182.jpg

Opublikowano
Mam prosbe, czy czujnik cisnienia z zalacznika bedzie poprawny do F11 z 12.2014 ?

Mam felgi upatrzone na zime, ale widze, ze z tymi czujnikami tez sa cyrki -ten z zalacznika niby z 2016r , ale wole dopytac

46ed86fc2182.jpg

Ja mam F10 z października 2016 LCI i mam dokładnie takie czujniki jak na twoim foto

Opublikowano
Ja mam F10 z października 2016 LCI i mam dokładnie takie czujniki jak na twoim foto

Dzieki ja mam produkcje grudzien 2014 (gdzies tu na forum widzialem kiedy byla zmiana czujnika i jak dobrze kojarze lapie sie juz na ten nowszy czujnik)

Ktos moze potwierdzic ?


Felgi wlasnie tyle co kupilem, ale czujniki sa wazne, jak niebedzie pasowac to moge jeszcze anulowac zakup do rana bo potem kupno 4szt sie niekalkuluje.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Cześć ✌️


Od niedawna jestem posiadaczem F11 525xd.

Proszę o poradę jakie ET felgi wybrać do opony 245/40/R19 żeby ładnie siadło i zrównało się z błotnikiem. Wiadomo że tył będzie bardziej schowany więc poratuje się dystansem.


Dzięki za pomoc :D

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Seria ma 8,5x19 ET 33. To szukaj sobie seryjnych i daj na przód 10 mm dystansu a na tył 12-15 mm.

Czyli od wartości seryjnego ET odejmij dystans i masz ET, którego szukasz. Oczywiście +/- jakiś.

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Mam pytanie o szerokość felg, a rozmiar opon. Załóżmy, że mam dwie felgi 19x8.5J i dwie 19x9j. Czy stanie się coś jak założę na te felgi jeden rozmiar opon np. 255/40? Auto z xdrive. Wiem, że rozmiar zalecany przez producenta to 245/40. Pytanie czysto z ciekawości.
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Tak stanie się.

Do xDrive zakładamy opony i felgi w fabrycznych rozmiarach.

Wiem, że rozmiar zalecany przez producenta to 245/40

No nie do końca, bo w wariancie mieszanym, takim jaki masz u siebie, na tylną oś idzie kapeć 275/35.

Opublikowano
Witam wszystkich

mam pytanie, czy felgi od g 31 2018 rok, podejda do f 11 2015 , rozmiar 245 45 18

 

Uważaj ,chyba rozstaw śrób jest inny .

F10,11 ma 5razy 120.

Opublikowano
Witam wszystkich

mam pytanie, czy felgi od g 31 2018 rok, podejda do f 11 2015 , rozmiar 245 45 18

 

Nie, seria G ma teraz rozstaw jak audi czyli 5x112 :mrgreen: tak wiec rozmiar nie ma znaczenia bo ich nie zamontujesz

gm7CfMp.jpg?1
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Czy do F10 2.0 xdrive podejdą felgi styl 298 przód 9J et 37 ,a tył 9J et 18??? Przeważnie na tył jest w 5tce et 44 chyba
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Nie wejdą nawet jak przód z tyłem zamienisz. No w zasadzie tylko na tył wejdzie 9J ET37, to co na przód wsadzisz 9J ET 18? To wyjdzie na zew. 25 mm.

Nie ma opcji.

Masz xDrive szukaj fabrycznych felg i opon bo zaraz napęd ci siądzie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.