Skocz do zawartości

KucaQ

Zarejestrowani
  • Postów

    430
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    3

Ostatnia wygrana KucaQ w dniu 30 Maja

Użytkownicy przyznają KucaQ punkty reputacji!

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E91 325xi 218KM 6HP 2009
    F30 330ix 252KM 8HP 2018
    ex. E46 Touring 320d 150KM 2003
  • Lokalizacja
    Łódź

Ostatnie wizyty

752 wyświetleń profilu

Osiągnięcia KucaQ

Zapalony fan marki

Zapalony fan marki (9/14)

  • Pierwszy temat Unikat
  • Reacting Well Unikat
  • Dedicated Unikat
  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat

Najnowsze odznaki

86

Reputacja

  1. KucaQ

    x5 e53 i felgi z x3

    Zazwyczaj obok nazwy modelu lub rozmiaru jest gwiazdka: Hankook teoretycznie nie jest premium (rózne źródła róznie podają, ale to taki sufit klasy średniej, o krok od premium) a homologację BMW ma
  2. A to ciekawe, bo w mojej F30 czujnik działa bardzo sprawnie. Wcześnie rano gdy słońce dopiero wychyla się zza horyzontu juz przełącza na dzienne, a po zmierzchu potrafi jeszcze trochę potrzymać na dziennych zanim przełączy na mijania. Po wyjeździe z tunelu 5 do 10 sekund i spowrotem przełącza na dzienne. Bez względu na prędkośc - szybkość reakcji jest taka sama przy wyjeździe z tunelu w mieście jak i na autostradzie. Ze zbyt niską czułością czujnika miałem za to problem w E91, pomimo ustawienia czułości na minimum i kilkukrotnej kalibracji w różnych konfiguracjach (ustawianie auta czujnikiem pod słońce, w cieniu, tyłem do słońca etc) czujnik potrafił włączyć światła mijania gdy tylko słońce schowało się za chmurami i potem przez dłuuuugi czas nie przełączyć spowrotem na dzienne. Okazało się (albo i nie, może zbieg okoliczności), że miałem nieprawidłową szybe czołową, fabrycznie była szyba solarna (Klimakomfort), a okazało sie, że ktoś kiedyś wymienił szybę na oryginał, ale zwykłą zieloną. Po wymianie szyby na właściwą i ponownej kalibracji czujnika czujnik w końcu zaczął działać tak sprawnie jak tego oczekiwałem.
  3. Tu interwencja jest konieczna natychmiast. Te kable wyglądają tragicznie i lepiej zrobić to czym prędzej zanim dojdzie do zwarcia i dojdzie do samozapłonu. Zresztą nawet po izolacji na pierwszym zdjęciu widać, że już wcześniej musiało się coś tam dziac, bo trochę czarnego jest.
  4. @fpopek może w serii G masz korek spustowy i dlatego tak "tanio" W serii F siedzi ATC35L, która nie ma korka spustowego i TIS jako pierwszy punkt procedury wymiany oleju podaje demontaż skrzynki.
  5. Przy obecnym poziomie zaawansowania technologicznego (a głównie elektronicznego) aut bardziej bym sie obawiał autoryzowanych serwisów, niż warsztatów specjalizujących się w danej marce ASO musi pracowac zgodnie z procedurami. Dla przykładu wymiana oleju w VTG to 2800 brutto wzwyż, bo zgodnie z procedurą trzeba wyjąć VTG do spuszczenia oleju, a nieautoryzowane warsztaty zrobią to za 150-200zł odsysając stary olej przez korek wlewowy. Prawda jest taka, że statyczna nie powinna kosztowac więcej jak 1500zł. Zestaw oleju z miską to 800-900zł, a sama wymiana jest banalnie łatwa.
  6. W warsztatach które wrzucą Ci wymiane do historii zapłacisz pewnie połowe mniej. Nie ma sensu tego robić w ASO.
  7. Dzisiejsze LEDy sa już tak zaawansowane, że nawet w zwykłym odbłysniku masz odcięcie jak przy tradycyjnej żarówce Niemniej jednak ja też bym nie wkładał ich do zwykłego odbłysnika, pierwsza lepsza kontrola czy przegląd i DR leci, bo od razu widać LED w lampie. Mając halogenowe reflektory cudów nie zdziałasz.
  8. Dlatego napisałem "chyba". Mnie boxy nigdy nie interesowały, ale jakiś czas temu z tego co kojarze tylko do CIC były dostępne
  9. Carplay boxa nie podłączysz (chyba) do CCC. Jest jeszcze trzecia opcja - ekran z Linuxem, który ma AndroidAuto/Carplay. Opcja tańsza niż ekran na Androidzie, którego żeby jakoś działal, to musisz kupić minimum 6GB RAM i 128GB ROM, a to już cenowo od 1500 wzwyż. Linux kupisz za 700-800. Osobiście w E91 mam Linuxa i korzystam z Android Auto oraz Carplay. Zalezy czego oczekujesz. Jeśli nie chcesz podłączać telefonu to radio na Androidzie będzie lepszym wyjściem, wkładasz SIM i korzystasz z wbudowanych apek.
  10. Markery są tylko do ringów i one jazdy nocnej Ci nie poprawia, jedynie wygląd Nie stosowałem nigdy markerów więc nie będe nic polecał w ciemno.
  11. Nie ma jeszcze MOTION z 2025?
  12. W E90 piętą achillesa jest przelotka we wnęce akumulatora. Kable gniją za nadkolem i prowadzi to do braku ładowania aku, pomimo, że alternator jest sprawny. Do zdjęcia prawe tylne nadkole i weryfikacja kabli.
  13. Najbielsze z dostepnych na rynku żarówek to żarówki Galaxy 4car, mają nawet homologację i kosztują grosze - komplet za 30-40zł. Ich wada - dramat w nocnym deszczu, nic nie widać. Zaraz za nimi są Philips Diamond Vision, te są sporo jaśniejsze od Galaxy, lepiej dają rade w nocnym deszczu, jednak są już bez homologacji. Komplet ok 80-90zł. Na ostatnim miejscu Osram Cool Blue Hyper (obecnie Boost). Również niestety bez homologacji. Komplet ok 40-50zł. Wszystko inne jest "white" lub "xenon white" tylko z nazwy, a w rzeczywistości świecą szczochem. Gdy miałem E46 to przerobiłem tego sporo, bo nie cierpię barwy klasycznej żarówki
  14. No ja zanim wymieniłem rozrusznik, to najpierw wszelkie styki, czy to plusowe, czy masowe poczyściłem. Pamiętam, że wtedy nawet puściłem dodatkowa masę bezpośrednio z aku na rozrusznik. W zdrowym aku nie powinno spaść poniżej 12,3V. Nie po tak krótkim czasie. Po 2-3 tygodniach postoju to ok, ale nie po 3 dniach. Tak jak zasugerował @yeti19, podłacz tester sprawności aku, jeśli nie masz, to podjedź do sklepu gdzie handlują akusami, za kilkanaście zł podepną i sprawdzą
  15. No ale to jest oczywiste - ciężej napędzić 4 kola.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.