Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 09.12.2023 uwzględniając wszystkie działy

  1. Panowie i Panie jakie ciśnienie w kołach 225/50/18? Takiego rozmiaru opon nie ma w systemie ale takie koła zimowe otrzymałem przy zakupie samochodu. Felgi i oppony w bardzo dobrym stanie więc szkoda wymienić na inne. BMW G31 530d xDrive
    1 punkt
  2. 1 punkt
  3. Jakość i design nowego BMW 5 są takie że czy to tesla czy bmw nie robi różnicy a tesla ma lepsze multimedia i ceny. Jeżeli BMW serii 3 pójdzie w kierunku serii 5 to Tesla model 3 zyska bardzo dużo bo jest po prostu tania. Może przesadziłem z tym że BMW nie poradzi sobie z konkurencją ale po prostu nie będzie niczym specjalnym nawet na tle takiego badziewia jak Tesla. Co do starej f10 w tym samochodzie po prostu wszystko jest tak jak powinno być. 1. W F10 mam fizyczne guziki nie muszę odwracać wzroku żeby cokolwiek ustawić w klimatyzacji, podgrzewaniu czy innych multimediach. Wiem dokładnie gdzie jest każdy guzik jest to mega wygodne i bezpieczne. 2. Mam prawdziwy licznik na którym dokładnie widzę prędkość, dokładnie widzę obroty i wiele innych informacji na tych nowych wyświetlaczach kompletnie nic nie widać pomijając aspekt wizualny są po prostu bezużyteczne. Trzeba poświęcić sporo czasu żeby wyczytać to co chcemy a podczas jazdy nie ma na to czasu. 3. Nagłośnienie audiobw F10 mimo że to zwykłe hifi gra po prostu pięknie aż się chce słuchać i zazwyczaj w F10 słucham dużo i głośno. W x5 mam hk, w m3 hk i w obydwu audio gra nijak. Kompletnie bez polotu płytko, matowo słucham aby słuchać. Dodatkowo dzięki wyciszeniu w f10 na zewnątrz słychać niewiele w odróżnieniu od tych nowych modeli gdzie słychać dokładnie słowa każdego utworu i brzęczące plastiki. 4. F10 kompletnie nie reaguje na podmuchy wiatru jest przyklejone do drogi. Możemy się zrelaksować i w ogóle nie trzeba uważać na trasie. Każdy nowy model BMW jak jest wiatr odczuwamy to za kierownicą i musimy korygować tor jazdy. M340, m3, x5 we wszystkich to samo. Zwłaszcza trzeba się pilnować jak raz są panele dźwiękochłonne a raz nie ma bo wtedy podmuch powoduje nawet zmianę pasa. 5. W F10 układ kierowniczy jest naturalny dokładnie wiemy co się dzieje z kołami (w e60 jeszcze lepiej) a w nowych modelach nawet m3 to jak gra na playstation. Nie ma żądnej informacji zwrotnej. 5. Fotele komforty w F10 wymiatają (w e60 jeszcze lepiej). Nowe X5 ma bardzo twarde fotele mimo że to komfort nie umywa się do tego co jest w F10 tam siedzę jak na kanapie przed telewizorem. 6. F10 można wyłączyć start stop i auto normalnie jeździ. M60i jak wszystkie nowe BMW to miękka hybryda bez możliwości wyłączenia systemu. Gaśnie dojeżdżając do świateł, gaśnie zwalniając przed skrzyżowaniem i tak dalej i tak dalej. Mega upierdliwe i powoduje opóźnienie jak chcemy przyśpieszyć. 7. Silnik w F10 (535i) pracuje tak że nie słychać go na wolnych obrotach często zapominam go nawet wyłączyć. Podczas jazdy brzmi miło dla ucha i naturalnie nie ma sztucznych dzwieków. Wszystkie nowe BMW mają tak głośne wtryskiwacze że chodzą naprawdę głośno a na zimnym silniku jak popsute. Dodatkowo dźwięki wydawane do wnętrza przez głośniki są bardzo nienaturalne i słabe. 8. Wyciszenie wnętrza w F10 jest rewelacyjne. Nie słychać nic ani z drogi ani wiatru. Wszystkie nowe BMW mają kompletnie nie wyciszone drzwi i nadkola co powoduje że słyszymy każdy przejeżdżający samochód oraz mocny szum z opon. No i wspomnianą już muzykę słyszy każdy dookoła. 9. Jakiś przełącznik zamiast skrzyni biegów to też kompletna porażka. Gdy chcemy szybko zmienić kierunek przód, tył manewrując trzeba tego dziadostwa szukać jest to po prostu niewygodne. Ostatnie 5 dni moje F10 stało na mrozie od -1 do -8. W środku było kilka butelek wody itd i żadna nawet nie zamarzła. G80 przestało jedną noc na dworzu i wszystko w środku zamarzło na kamień. Taka jest różnica w izolacji wnętrza. Można tak długo ale już mi się nie chce.Tak jak napisałem na początku po prostu w F10 wszystko jest tak jak powinno być a w nowych modelach z każdym kolejnym jest po prostu gorzej. Nowa G60 dla mnie tragedia. We wnętrzu nic nie ma. Materiały słabe, drzwi zamykają się jak w Skodzie Fabii itd itd jeżeli już na pierwszy rzut oka tyle widać to dalej będzie tylko gorzej. Kupując nowe modele zawsze sobie tłumaczyłem nie będzie tak źle przyzwyczaję się i gówno prawda wszystko co mnie od początku denerwowało nadal mi przeszkadza a później doszło jeszcze wiele kwiatków. Wkurza mnie że producent robi klienta w balona i sprzedając samochód za worek kasy sprzedaje produkt słabej jakości. Próbuje oszukać klienta na wielu sprawach maskując niedoskonałości. Zabieranie poszczególnych elementów jak wygłuszenia maski i plastiki oslonowe w G20, sterowanie gestem, otwieranie bagażnika nogą to wszystko było w pierwszych rocznikach teraz nie ma. W X5 lci zabrali keyless z tylnych klamek, zabrali możliwość złożenia foteli od strony bagażnika itd itd. Kupując nowy samochód wysokiej klasy zawsze czujemy niedosyt zamiast cieszyć się z produktu premium. Tak nie powinno być i klienci nie powinni tego akceptować a przechodzimy z tym do normalności.
    1 punkt
  4. Nie trzeba optymalizować opony na feldze. Robi się to wtedy gdy występuje zbyt duże bicie... Zwykłe ciężarki hofmann'a są fajne jak wulkanizacja zdziera stary klej (my akurat zdzieramy). Przy naszych klientach nie musimy używać krążków to jesteśmy do przodu z czasem. Autorowi tematu proponowałbym zakup drugiego kompletu kół. Przy fachowej wymianie nie uszkodzisz opon, ale szkoda czasu i kasy. Drugi komplet zostawisz sobie w depozycie na przykład i tyle. Wymiana opon na 19' rft, gdzie felgi bmw są z gównolitu może się źle skończyć w przyszłości. Użytkując jeden komplet lato i zima to szybko go załatwisz też Mało takich samochodów u nas przyjeżdża na opony, zdecydowana większość przyjeżdża z całymi kołami
    1 punkt
  5. Podobnie jak @pikopiko odklejam odważniki, wyważam u dobrego wulkanizatora i sam przekładam koła. Po przekładce samych opon czy założeniu nowych opon na felgi należy "zoptymalizować" ułożenie opony na feldze (na maszynie z testem drogowym Hunter GSP9700). ASO BMW ma takie maszyny obrandowane swoim logo od lat, wulkanizatora trzeba poszukać z takim sprzętem. Mając wydruk bicia promieniowego nowej opony można ją łatwo reklamować (jeśli nie spełnia norm). Wiec przekładka co roku samych opon na jeden komplet felg to papranie się z tym wszystkim za każdym razem. Najwygodniej mieć dwa komplety całych kół które są ogarnięte i nawet jeśli ich co roku nie wyważę to jest ok (zrobiłem tak w Accordzie który lata teraz koło komina, w BMW robię zawsze). Z ciekawostek: na oryginalnych kołach BMW stosuje ciężarki Hofmann'a 359 które odklejają się bez śladu na feldze (kto sam usuwał ciężarki to wie o czym piszę-ze zwykłych ciężko usunąć tą taśmę piankową), mój wulkanizator ma Hofmanna (uniwersalne) i określa je jako VIP'owskie https://www.hofmann-powerweight.com/en/service/originals-for-originals
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.