Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 18.09.2023 uwzględniając wszystkie działy

  1. Nie po to konstruktor wymyslil kola w samochodzie, aby je usuwac z niego i jezdzic bez. Pytam czy ktos wie co nalezy NAPRAWIC. Wyprogramowywanie czegos z samochodu to druciarstwo i cebularstwo tak bardzo powszechne w krajach, w ktorych sie kradnie, kombinuje, daje w lape. A pozniej i tak wychodzi na to, ze jednak trzeba 3 razy zaplacic za to samo. Jak to mowia, glupi dwa razy traci. Stac mnie na samochod za pierdylion pieniedzy wiec stac mnie na jego utrzymanie. Poki co w Europie jeszcze nie ma jak na Kubie i nic nie stoi na przeszkodzie, aby samochod utrzymywac w stanie oryginalnym, a nie montowac silnik od Zuka do karoserii Mecedesa S-klasy - byle w niedziele wszyscy pod kosciolem widzieli jaki to kozak bo S-ka jezdzi. Co za mentalnosc....
    2 punkty
  2. Wrzucę coś od siebie, bo X5 G05 ma zbliżoną średnicę zawracania co iX, a jeździłem X5 ponad pół roku z tylną osią skrętną oraz prawie 2 lata X5 bez. Z jednej strony fajna oś skrętna, bo jest trochę w Polsce bardzo ciasnych wjazdów do garaży czy galerii handlowych o kącie 90 stopni i tam się przydaje. W X5M już ze 2 razy felgę przyszorowałem na takim ciasnym wjeździe, szczególnie że z góry nie widać krawężników a ktoś w tak ciasnym miejscu nie zrobił gumowych krawężników. No ale teraz mam bardzo niski profil i opony nonRFT, co naraża bardziej na uszkodzenie felgi. Poza tymi dość rzadkimi przypadkami, bardzo dobrze jeździ mi się bez tej opcji. Parkowanie to zero problemów, więc sam musisz ocenić czy jest to opcja krytyczna. Jak dla mnie fajnie mieć, ale jeśli dobrze ogarniasz parkowanie, to opcja nie jest niezbędna. Co do pneumatyki, to w X5 dla mnie za bardzo buja autem, w IX to już nie wiem. Ale jak dla mnie to im bardziej twarde zawieszenie, tym lepiej To do czego bym Cię namawiał jeśli masz wybór, to audio B&W, które przy iX jakiejś relatywnie niewielkiej dopłaty wymaga, więc jak lubisz słuchać muzyki, to opcja no-brainer
    1 punkt
  3. nawet pies, ale o nim to pisałem
    1 punkt
  4. Elektryczny zawór przełączający, sterowane mocowanie silnika Przemienne mocowania silnika są stosowane w różnych pojazdach silnikowych. Te regulowane mocowania silnika zapewniają: Poprawa akustyki przy przejściu z jazdy elektrycznej na jazdę silnikiem spalinowym Optymalna izolacja drgań od nadwozia podczas postoju pojazdu na biegu jałowym Zapobiega kołysaniu podczas jazdy po nierównej nawierzchni (przez kołysanie rozumie się drgania masy silnika lub chybotanie na poduszkach silnika) Opis działania Na przykład zawór przełączający mocowania silnika jest przymocowany do komory wlotowej. Sterowanie silnikiem aktywuje zawór przełączający. Aktywowany zawór przełączający otwiera się i uwalnia częściowe podciśnienie d o poduszek silnika. Elektryczny zawór przełączający ma tylko położenie „otwarte” i „zamknięte”. Przejście między tymi dwoma pozycjami nie może nastąpić nagle, ale płynnie. Aktywacja i wartości zadane Elektryczny zawór przełączający albo podaje podciśnienie do poduszek silnika, albo je wyłącza. Poduszki silnika reagują przyjmując „twardą” charakterystykę reakcji lub „miękką” krzywą reakcji, w zależności od chwilowego stanu zastosowania podciśnienia („twarda” charakterystyka reakcji = jazda silnikiem spalinowym). Podciśnienie wytwarzane jest przez pompę próżniową silnika. Podciśnienie przekazywane jest do mocowań silnika za pomocą węży podciśnieniowych.
    1 punkt
  5. Rozdzielnia napędu VTG do sprawdzenia, prawdopodobnie problem z xdrive. Poszukaj na forum bo jest o tym który bezpiecznik trzeba wyciągnąć żeby rozpiąć napęd, ale ja preferuje wyciągnięcie wtyczki bezpośrednio z VTG pod autem i jazda próbna na samym tylnym napędzie. Jeśli dalej tak będzie jechało źle to już będziesz wiedział że problem jest gdzieś z tyłu. A jak przestanie, to VTG wymiana oleju lub do regeneracji.
    1 punkt
  6. Fabrycznych folii nie było już w dniu odbioru, salon się o to postarał Prawdę mówiąc w nosie mam przyszłego właściciela ktokolwiek by nim był i kiedykolwiek by się nim stał. Oklejam auto sam dla siebie, bo chcę jak najdłużej cieszyć się samochodem wyglądającym jak nowy, a lakiery teraz robią jakie robią, coraz słabsze i cieńsze. Dlatego pierwsze co zrobiłem po odbiorze było oklejenie karoserii folią PPF. To samo spotkało zewnętrzne elementy piano black (nad wewnętrznymi się zastanawiam, ale poprzednio nie miałem z nimi kłopotu, więc chyba nie będę oklejał) i ekrany (bardziej pod kątem palcowania, a nie zniszczenia). To samo dotyczy pielęgnacji skór. Będę tym samochodem jeździł potencjalnie 3-5 lat, a może i dłużej jak będę chciał sobie zostawić V8 przy kolejnym zakupie. Auto nie jest dla mnie tylko środkiem transportu z punktu A do B. Jest to jednocześnie hobby. Do tego nie lubię jeździć w chlewie i brudzie dlatego przynajmniej raz w tygodniu jestem na myjni, a raz na rok albo na pół roku funduję swojemu autu kurację detailingową z porządnym myciem i odkurzaniem. Nie rozumiem Twojego podejścia i myśli o przyszłym właścicielu. Jak rozumiem sam nie dbasz o samochód, bo kiedyś będziesz go sprzedawał? Nie myjesz, nie odkurzasz, specjalnie niszczysz i ponadprzeciętnie eksploatujesz, żeby przypadkiem nie zrobić dobrze przyszłemu właścicielowi? To i oleju w silniku nie wymieniaj, bez wymiany pojeździsz te kilka lat. Jeśli natomiast sądzisz, że nikt na rynku używek nie doceni zadbanego samochodu i nie zapłaci za niego więcej to najwyraźniej nigdy nie sprzedawałeś zadbanego samochodu. Pozdrawiam.
    1 punkt
  7. Prawie ołtarz
    1 punkt
  8. Jestem świeżo po wymienie głosników typu plug and play ale w G30. Kupiłem głośniki Gladen Box More oraz wzmaczniacz Masconi 130.4 DSP. Też nie miałem tweeterow więc najpierw na necie zamówiłem ramki z wejściem na głośnik. Jeżeli chodzi o prowadzenie kabli do tweeterów to jeżeli kupisz jakiś zestaw plug and play masz w średniotonowych zwrotnice do której podłączasz te tweetery i nic więcej nie musisz robić tylko podpiąć te średniotonowe. Ja mam wzmaczniacz podłączony zarówno do średniotonowych/tweeterów a pozostałe kanały na suubwoofery. Tak jak kolega wyżej pisał, masz o wiele większą kontrole nad basem i ogólnie dzwiękiem jeżeli kupisz wzmaczniacz z DSP to możesz go tam konkretnie ustawić pod swoje upodobania. Ja np. żeby to grało tak jak lubię, musiałem ustawić moc wyjściową 55% na średniotonowe bo na 80 to grały tak głośno że tego się słuchać nie dało oraz dałemi 85% na subwoofery, zaznaczę, że nie mówie tutaj o pokrętle mocy we wzmacniaczu bo tam mam ustawione na 25% i więcej nie potrzeba tylko mówię tu jakby o podziale mocy z jednego kanału Jak to gra? Na bank dużo lepiej niż standardowe audio. Czy jestem zadowolony? Cóż, ja jestem wymagający pod względem audio, nie gra to źle ale brakuje mi żeby bas mocniej siedział. Za te pieniądze spodziewałem się więcej. ALE... doposaże sobie bagażnik w subwoofer, wzmacniacz już mam wystarczy tylko podpiąć i będzie grało tak jak chce A bagażnik będzie wyglądać wtedy jak na zdjęciu więc nie stracę dużo z powierzchni bagażowej.
    1 punkt
  9. Instrukcja serwisowa do G20 (320i). Prawie 12,500 stron (PDF 889mb) Dajcie znać, czy link ok. https://drive.google.com/file/d/1lnlTroWdo9ad4X7AsO1JsouAMOp0izM8/view?usp=drivesdk
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.