Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich serdecznie. Kupiłem wczoraj BMW E30 318i Coupe. Samochód został sprowadzony z Niemiec. Chciałbym was zapytać o kilka istotnych spraw. Jaki olej najlpiej wlać do takiego silnika ? Jakie świecie, filtry, płyny itd. najlepiej kupić ? Chcę wszystko powymieniać. Za kilka dni wrzuce tu fotki mojego kotka. Prosze o pomoc i pozdrawiam wszystkich fanów BMW.
Opublikowano

Popieram Pułkownika.

Na tym forum tematy roznych olejow i swiec i filtrow i innych duperelek ktore nalezy wymienic po zakupie auta byly poruszane juz niejednokrotnie.

 

Wiec: :search: :search: :search:

Opublikowano
Przepraszam Panowie. Nie zamierzam wam tu bałaganić (tym bardziej przed świętami). Mój nieporządek tłumaczę tym, iż jestem nowy na forum. Z góry dziękuję za wyrozumiałość.
Opublikowano

Szukanie niestety czasem jest kłopotliwe ponieważ dużo często wyskakuje postów nie związanych z tym co aktualnie szukamy.

Kupiłeś auto,jedz na przegląd tech.sprawdz zawieszenie,hamulce,układ kierowniczy i wszystko co można w dobrej,surowej stcji diagnostycznej.Koszt to ok 50 zł.Wymień pasek rozrządu z napinaczem,olej i filtr oleju oraz filtr powietrza,jak chcesz to i paliwa.(chyba że masz auto z pewnego zrudła i wiesz na 100% że było to wymieniane i kiedy).Jesli auto pracuje jak należy nie masz potrzeby wymieniać innych podzespołów,poza wymienionymi.Upewnij się ze masz napewno auto zalane zimowym płynem chłodzącym.Jesli nie potrafisz sam tego stwierdzić,stacja diagnostyczna to sprawdzi na twoją prośbe małym miernikiem,który też okresli do ilu stopni mrozu płyn ma właściwosci.Pozdrawiam i życze udanego użytkowania.

Już po E30...teraz szukam...szukam...hmmmm....może E36 325 Cope.
Opublikowano
Witam ja po zakupie LALUNI wymieniłem bardzo wiele rzeczy łacznie z lakierem chociaż tamten niebył najgorszy no ale cóż jak sie bawić to się bawić na całego:)Pozatym wszystkie filtry, pozatym wszystkie oleje, pozatym tłumik cały rozrząd sprężyny, drążki kierownicze,końcówki drążków,amortyzatory, jednego macPhersona, przeczyściłem cały układ chłodzenia, także samochód jest prawie jak nowy niedawno przejechał magiczną liczbe 100tyś km czyli prawie jak dziewica:) :) Samochód mam od jakiś 2 mieisiecy a przejechałem nim moze z 500km bo dosyć dużo czasu trwa jego dopieszczanie, no ale przyjemność z jazdy i wyniki są naprawde takie że ahhh i ohhh długo by wzdychać:)
Opublikowano

Myślę że po kupnie (jeżeli nie ma udokumentowanych przeglądów wykonanych przez poprzedniego właściciela) należało by wykonać pełny przegląd z filtrami i rozrządem.

Płyn chodzący i hamulcowy powinien być wymieniany co 4 lata.

Przy okazji takiego przeglądu będziesz wiedział czym się poruszasz.

Wiem coś o tym bo 2 tyg temu kupiłem BMW :roll2:

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Opublikowano
Szukanie niestety czasem jest kłopotliwe ponieważ dużo często wyskakuje postów nie związanych z tym co aktualnie szukamy.

 

 

Tu się zgodze z GT Four... Jasne, ze tematy sie powtarzają...ale mozna czasem odsiwerzyć temat, a ewentualne braki nadrobić...Powielanie dobrych wzoróc ma swoje pozytywne strony.

"Mężczyznę poznać nie po tym jak zaczyna, ale po tym, jak kończy..." Leszek Miller

"Czy stać nas na to, aby nas nie było stać..?" Kazimierz Marcinkiewicz


2oo> niż 4 koła

Opublikowano

Co wymienić:

 

1. to wszystko co koledzy pisali, czyli: oleje-przekłądnia, silnikowy, płyn chłodzący (zalac zimowy do -35 st C), płyn ATF (wspomaganie)..

2. kolcki hamulcowe-parami-albo przednie albo tylne- w razie potrzeby oczywiscie.

3. sprawdz grubosc tarcz hamulcowych...wiem ze w E36 maja 22mm grubosci-moje miały 16 mm :cry2: ...wiec były przetaczane z 10 razy... :oops:

 

4. zaiweszenie: wszelkie tylejki, koncówki wahacza, koncówke stabilizatora, amorki-sprawdz je...samemu mozesz sprawdzic w prosty sposób: przycisniej rekoma maskę znajdująca sie tuz nad kołem-nie powinna sie uginac a jesli juz to bardzo słabo...samochód nie powinien sie bujac nawt przy męskim, silnym przycisnięciu....

 

Nie ufaj natomiast procentom jakie wskazuje miernik jakosci amortyzatorów na stacjach disgnostycznych...

 

5.filtry-powetrza, oleju...paliwa...jak uwazasz....

 

6. radze tez wymienic zarówki, lub sie zaopatrzec w zapasowe na wszelki wypadek..

7. sprawdz inne dupereki takie ajk piórka wycieraczek, sprawdz tez czy masz zestaw narzedzi podstawowych-lewarek, trójkąt, klucz do kół..

 

8. swiece zapłonowe...Do bmw tylko Nippon Denso(japanese spark plugs) lub NGK...

 

9. czasem silowniki (teleskopki) w klapach bagaznika i silnika...wymagaja wymiany....czasem kable wymagaja izolacji---moja BMW była BITA wiec zrobiłem porzadek z izolacjami i powymieiałem przewody..

 

10. zwróc uwage na miejsca gdzie przewody zaczynaja sie precierac...zapobiegnij przetarciu sie w ten sposób , ze albo przemiscisz przewód w inne położenie,albo zabezpieczysz go jakos...

 

11. co tez wazne dla wygody uzytkowania...nasmaruj zawiasy drzwi, sprawdz czy kierownica nie skrzypi..asmaruj...towotu nie załuj :twisted2:

 

12. zadbaj o wnetrze...zakonserwuj skóre (welur), deke umyj -przetrzyj i odtłuścij..a pozniej przeczys Plakiem ...ale uwazaj musisz g dobrze rozprowadzic, bo jest ryzyko zacieków...

 

13--sprawdz czy mas zproste felgi---czujesz to podczas jzdy...lub wrzuc na jakś os, lub urzadzenie słuzace do wywazania...No i

 

 

UMYJ SWOJA BMW I POSTAW NA ZIME DO GARAZU, NE JEZDZIJ ZIMOWA PORA, BO RDZEWIEJA....

 

WYSTAWISZ JA NA ZIME I BEDZIESZ BEZ RDZY NA SAMOCHODZIE..JA TAK ZROBILEM...ZIMA NIE SMIGAM BMW... :liar:

 

koszt : ok 2-3 tys PLN

"Mężczyznę poznać nie po tym jak zaczyna, ale po tym, jak kończy..." Leszek Miller

"Czy stać nas na to, aby nas nie było stać..?" Kazimierz Marcinkiewicz


2oo> niż 4 koła

Opublikowano

Witam

 

Dołącze coś jeszcze:

 

1. olej 10w40 półsyntetyk... ok 4l co 10000km

2. olej przekładni głównej tylko orginał z ASO Bmw litr ok 90zł wchodzi 1l, jedz z wlasną bańką na olej (jeśli cieknie most to uszczelki 3 tylko orginalne koszt ok 180zł)

3. sprawdz poziom oleju w skrzyni biegów... jeśli mało wymień.

4. sprawdz przekładnie kierowniczą czy nie ma luzów, jeśli stuka głośno lub luz, wymień... (szybkie gwałtowne ruchy) ok 450zł regen.

5. jeśli tylny zawias coś stuka to mocowania amortyzatorów lub poduszki belki, ale wymień to i to....

6. śprężyny sprawdz mogą pekać ( moje doświadczenia, kup odrazu 4 koszt od 550zł w górę... ja kupiłem -40mm i jest git)

7. tłumik bosala ok 300zł albo ulter ta sama kasa.

8. wyciągnij wszystko z bagażnika, odkręć plastiki z żarówkami i wyciągnij boczki materiałowe, i jak zobaczysz wodę w zagłębieniu za nadkolem to czeka robota...

9. na pewno cię czeka połowa tego co opisałem ja i mój poprzednik, zacznij od oleju, filtrów, badania luzów w zawiasie, zrób wszystkie elementy gumowo metalowe w tylnym zawiasie będzie z głowy... jak skończysz remont zawiasu zrób Geometrie i Zbieżnaść Zawieszenia...

 

Będziesz Miał (sporo) Wydatków, ale na początku a potem ciesz się z jazdy, zawieszenie to podstawa i frajda z jazdy gwarantowana...

 

Kożystaj z funkcji SZUKAJ... tam na prawde dużo się dowiesz

 

ja włożyłem ok 2000zł i 31000km w 17miesięcy bez przygód... 0,5l oleju dolewam od wymiany do wymiany.

 

Pozdrawiam....

Opublikowano

Pierwsze pytanie: jak długo zamierzasz tym latać?

Może spokojnie z tymi wymianami? No chyba że dla Ciebie nie liczy się kasa?

Ja bym wymienił świeczki, olej w silniku (filtr), filtr powietrza i pasek rozrządu. Zobacz też jak wygląda filtr paliwa i przewody wysokiego napięcia. Koledzy się trochę rozpędzili z tymi wymianami także nie bierz wszystkiego za bardzo do siebie, takie jest moje zdanie. Nie ma co szaleć, ale sprawdzić stan wszelkich płynów to podstawa, no i oczywiście upewnij się jaka jest temp. zamarzalności płynu chłodniczego.

Następnie lataj sobie śmiało i patrz co się dzieje, w razie jakichś wątpliwości czy pytań zawsze jakiś posiadacz beemki chętnie pomoże, także nie musisz od razu pakować tyle za ile kupiłeś furę żeby sobie śmigać. Pewnie, że najlepiej jest powymieniać wszystko i do tego jeszcze na produkty orginalne fimry BMW, ale spójrzmy prawdzie w oczy...

P.S.

Zapomniałem napisać, że jak 3 lata temu kupiłem e30 316 '85 za cenę 100EUR z niemcowni to jedynie wymieniłem olej mineralny(filtr), świeczki (NGK), kable (NGK), tłumik końcowy i po jakimś czasie pompę wody. Założyłem szambo i zrobiłem tym autem bezawaryjnie 60 tys. km. także jeśli nie kupiłeś szrotu to będzie dobrze.

www.sosen.pl
Opublikowano
Szukanie niestety czasem jest kłopotliwe ponieważ dużo często wyskakuje postów nie związanych z tym co aktualnie szukamy.

 

 

Tu się zgodze z GT Four... Jasne, ze tematy sie powtarzają...ale mozna czasem odsiwerzyć temat, a ewentualne braki nadrobić...Powielanie dobrych wzoróc ma swoje pozytywne strony.

 

Oczywiscie ze warto braki nadrobic - wpisujac je do istniejacych juz postow.

To ze ktos jest nowy wcale nie tlumaczy tego ze nie poszukal interesujacej go informacji w juz istniejaych watkach.

Moim zdaniem jest to sztuczne zapelnianie forum

 

Pozdro All

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.