Skocz do zawartości

szarpniecie po wrzuceniu R, e61 535d


przemeku

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

 

od jakiegos czasu po wrzuceniu wstecznego nastepuje dosc silne szarpniecie (wydaje mi sie ze jak jest cieply to slabsze)

poza tym po wrzuceniu D i potem w trakcie jazdy biegi zmieniaja sie plynnie, nic nie szarpie nie faluja obroty itp

macie pomysl co to moze byc? mial ktos podobny objaw?

z gory dzieki za pomoc

 

pozdrawiam

przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też coś takiego mam. Tzn. u mnie nie jest to silne, ale wyczuwalne, podobno wiele osób się z tym boryka. Niby ten typ tak ma. Po przebiegu ok 150tyś takie coś może wystąpić i nie ma co się przejmować, tak niby słyszałem. Ponoć ludzie z tym jeżdzą nawet do 300tyś i nic się nie dzieje. W ASO u mnie nie wiedzieli co jest, chcieli wymieniać pierdyliard częsci gdybając, że to może być to. A to coś tam w tylnim moscie, a to może poduszka pod silnikiem, a to olej w skrzyni (po informacji, że był wymieniany stwierdzili, że w takim razie nie olej), a to konwerter i tak na prawdę teorii było mase... Dalem sobie spokój i tak jeżdżę, ja tego prawie nie czuję, występuje to tylko przy wrzucaniu na R, po przerzuceniu na D wszystko gra, skrzynia nawet nie drgnie.
Radość sprawia, że serce przyśpiesza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez szarpalo na zimnym zwlaszcza ogolnie bylo czuc zmiane z p na n a najbardziej na R do tego na zimnym byly wibracje po wymianie poduszek pod silnikiem nie czuje nic przy zmianie biegu mysle ze po 150 tys te poduszki powinno sie wymieniac od razu bedzie czuc roznice ogolnie moj diesel chodzi ciszej od benzyny teraz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciszej niż benzyna to diesel chodził nie będzie ;) (chyba że benzyna zajechana lub z wydechem Eisenmann lub M5).

 

Ale do rzeczy - jeździłem różnymi "piątkami" i tak jak Marv pisze - ten model chyba tak po prostu ma. U mnie też na zimnym silniku jest wyczuwalna zmiana przełożenia. Im samochód cieplejszy tym coraz mniej to czuć. Znajomy ma 530d -> 170kkm i też czuć. Ja mam 530i -> 123kkm i odczuwam. Marv, ty.... albo to tak ma być i w pewnym momencie szlag to trafi

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza sprawa to wymiana oleju w skrzyni a druga sprawa to upgrade softu do najnowszego i problem powinien ustąpić :-)

O ile wymianę oleju potraktował bym jako profilaktykę to wymiana softu zapewni szybsze przełączenie z D na R i spokojniejsze zapinanie biegu :-)

W zeszłym tygodniu robiłem to u kolegi bheesty, dopytajcie go o wrażenia po wymianie softu :-).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robilem upgrade progmanem po obd, co prawda nie pamietam zeby mi szarpało przy zmianie D-R ale za to zmienia duzo plynniej w trybie sekwencyjnym. Z czystym sumieniem polecam, wymiana oprogramowania przez winkfp pewnie pojdzie bez bolu bo to nie jest duże, do kompletu przydało by sie też zaktualizować DME/DDE a najlepiej wszystko, nie bedzie obaw o jakąś niekompatybilność
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że robiłeś progmanem, ale już rozmawialiśmy o tym i pisałeś, że trwało to dość długo. Ja spróbuję zaprogramować winkfp pojedyncze moduły DDE i EGS zobaczymy jak to będzie działać. Jak kiedyś pisałem Ci na PW doinstalowałem sobie CCC, a jak wiadomo programowanie CAPPL po obd jest dość ryzykowne i trwa bardzo długo. Dlatego spróbuję zaimportować pliki z progman'a v32 (jedyne które udało mi się znaleźć w pełnej paczce w przeciwieństwie do plików z ista które krążą po sieci) do winkfp i stestuję czy działa. Edytowane przez marv
Radość sprawia, że serce przyśpiesza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robię to za pomocą WinKFP i OBD2, niema problemu nie trwa wieki (wszystko zależy od komunikacji z autem), no i najpierw trzeba sprawdzić czy błędów nie ma
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robię to za pomocą WinKFP i OBD2, niema problemu nie trwa wieki (wszystko zależy od komunikacji z autem), no i najpierw trzeba sprawdzić czy błędów nie ma

 

Dzięki ;) Tak w sumie podejrzewałem ;) Spróbuję zrobić to u siebie. Dam znać czy działa ;) Być może będzie trzeba też wymienić poduszki pod silnikiem i skrzynią.

Radość sprawia, że serce przyśpiesza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że robiłeś progmanem, ale już rozmawialiśmy o tym i pisałeś, że trwało to dość długo.

 

Zgadza się ale dotyczyło to zdaje sie Mulfa, a tam plik ma nawet kilkanascie, kilkadziesiąt MB, do skrzyni i silnika sa malutkie wiec w pare minut mozna to zrobić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzenie oleju w skrzyni nie zaszkodzi. Jednak ja mam nowy wymieniony olej, oraz spora część osób, która boryka się z tym problem również. Więc to nie kwestia oleju. Sprawdzę z wgraniem softu i zmianie poduszek pod skrzynią i silnikiem.
Radość sprawia, że serce przyśpiesza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Czy wiecie może co może być przyczyna następującego zachowania automatycznej skrzyni w e90 (ogladalem auto do sprzedaży, satoraczej te same skrzynie co w e60, przynajmniej tak mi się wydaje)

podczas wlaczania biegu z P na R czyc jakby opór, nie jest to plynna wlaczenie biegu tylko czuc jakby delikatny opor... nie chodzi mi o jakiekolwiek gluche stukniecie/kopniecie jak czsami zdarza się w takich skrzyniach ale o moment wlaczenia biegu (wystepuje tylko przy wlaczeniu na R)

podczas wlaczenia R czuc jakby lekkie tarcie lewarka zmiany biegow o cos w srodku, tak mogę to ogolnie opisac

czy to normalne ? co moze powodować takie zachowanie ? z gory dziekuje za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mysle ze jest to prablem lezacy pomiedzy lewarkiem a skrzynia biegow . w samej skrzyni mechatronika jest precyzyjnym urzadzeniem i nie ma tam co stawiac takiego oporu a sterowana jest mala dzwigienka przechodzaca przez korpus skrzyni. zostaje raczej jakis problem z samym lewarkiem lub linka .trzeba bylo by odkrecic linke przy skrzyni i sprawdzic na "sucho" lewarkiem i recznie skrzynie .

jesli szarpanie po wrzuceniu na R po kasowaniu adaptacji , zmianie softu i oczywiscie oleju nie ustapi to pozostaje zajac sie mechatronika . czesto zanieczyszczrnia powoduja anomalie w pracy tego urzadzenia .

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez tak to odczuwalem ze raczej jest to kwestia zwiazana z lewarkiem niz jakimkolwiek zgrzytem w samej skrzyni

w moim aucie czasami czuc podobny opor tej dzwigni zabezpieczajcej przed niekontrolowanym przelaczeniem z P, jest to podobne odczucie wg mnie

jesli ktos ma inne koncepcje to prosze sie podzielic, dzieki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie to samo. Czuc szarpniecie z P na R (najbardziej na zimnym). Olej z miska wymieniony, program tez jest najnowszy.

Mam zamiar wymienic poduszki silnika i skrzyni w tym miesiacu, wtedy podziele sie co z tego wyszlo.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...
  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.