Skocz do zawartości

Kod błędu, INPA, Check Engine, Diagnoza, Rozkodowanie błędów


charlesw

Rekomendowane odpowiedzi

Więc tak. Byłem na odczyt i skasowanie błędów w BMW. Jako, że chodziło o same odczyty, mechanicy nie byli zbyt rozmowni z racji tego, że nie było to poszukiwanie problemu od strony technicznej. Bąkał coś, o katalizatorze, że może być zapchany, ale to muszą sprawdzić dokładnie. Chyba podzielam ich opinię. Przebieg już ma swój. Z histori wiem, że niedawno były wymieniane uszczelniacze zaworów. Wnioskuję, że piła trochę oleju więc pewnie jakość spalin nie była zbyt ciekawa i dużo tego tam się osadziło. Mimo tego, że sprawdzam olej codziennie i jest ok, to zapewne wcześniejsze pobieranie oleju mogło doprowadzić do zapchania katalizatora. Coś w ten deseń?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Czesc, mam nieznane bledy jak w opisie tj. 29F4 i 29F5. Diagnozowane bylo trzema roznymi testami jeden z nich delphi drogiego i trzeciego nie znam robilem nimi u mechanika i elektryka ale im nic nie pokazalo dopiero pojechalem do znajomego tego z delphi i pokazalo owe bledy ale bez opisu. Co kilka km wywala mi check engine. U elektryka okazalo sie uwalona pierwsza sonda na wykresie stala w miejscu, wymienilem. Nadal wywala check. Myslalem ze lipne paliwo podalem dwa razy po 30L 98'ki. Elektryk polecil sprawdzic cisnienia w cylindrach i katy. Macie jakies pomysly lub podobne doswiadczenie tak bym nie musial pompowac bez sensu w diagnozowanie szukanie i w efekcie odsylanie gdzies indziej. Dodam bylem u konkretnego jeszcze innego mechanika to powiedzial ze nie ma sensu go meczyc i sprawdzac cisnienia jak m.in. nie bierze oleju. Mam pojechac do niego pn/wt zobaczymy, ale zanim to zrobie poslucham propozycji. Podziekoweczka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Błędy wskazują na zużyte katalizatory.

Kolektor wydechowy z cylindrów 1-2-3 idzie w pierwszy katalizator (bank 1), a z cylindrów 4-5-6 w drugi katalizator (bank 2).

Jedź sprawdzić te sondy jeszcze raz, jeśli są dobre to czeka Cię wymiana katalizatorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiada ona za pseudo ogrzewanie postojowe czyli funkcja Rest na panelu klimatyzacji. Patrząc od przodu silnika jest po prawej stronie na kielichu u góry. Łatwo ją widac
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

swieca żarowa cylinder 2

dodatkowa pompa wody

 

czyli swiece żarowe do wymiany

a dodatkowa pompa wody ? o co chodzi dokładnie

A wystarczy wpisać kod błędu a6d1 w wyszukiwarkę forum i mialbyś wszystko podane i opisane, nawet jak tanim kosztem naprawić.... Ech....

-------------------

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich forumowiczów, posiadam bmw e90 318i rocznik 2008, przebieg 70 tys pozwólcie ze opisze swój problem, ok 6 miesięcy temu auto straciło moc, zapaliła sie kontrola engine check, po podłączeniu do komputera, komputer pokazał misfire cylinder 2, odłączyłem kabel od cewki i podłączyłem ponownie nie wyjmując i przekładając cewek, po odpaleniu auta, kontrola zgasła i auto jechało normalnie, po ok przejechany 100 kilometrów zrobiło sie to samo, zapaliła sie kontrola i stracił moc, mechanik doradził zmienić wszystkie świece i cewki, to tez zrobiłem, po 6 miesiącach stało sie dokładnie to samo,zapaliła sie kontrolka, stracił moc, podłączyłem do komputera i pokazało misfire cylinder 2, sprawdziłem cewkę, okazała sie dobra, natomiast świeca przy wymianie była ciemna/okopcona i delikatnie wilgotna/mokra, nie było to paliwo tylko raczej cos tłustego, czy wiecie co to może być ?

 

Pozdrawiam

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie wszystkich fanów marki BMW.

OD około tygodnia jestem właścicielem BMW E90 320i 170 km FL z 2009. Poprzedni wlascieciel zawsze trzymał auto w garażu więc pewnie nie zauważył tego; serwisowa w ASO ,wymieniał wszystko na czas ,wymienial ASO zostawiam duże kwoty aby mieć pewność że auto jest na 100% sprawne; tankowal na SHELU. 1 Dnia postawilem auto przed blokiem rano podczas odpalenia zapalił CHECK CONTROL i falował na obrotach. Kiedy zapaliłem go 2 raz od razu ok check zniknoł, codziennie zapala sie tylko rano później przez cały dzień wszystko idealnie;zostawilem raz w w garażu i odpalił perfekcyjnie potem na 2 dzień przed blokiem i powtórka ;zgasiłem i podjechałem do mechanika na komputer. Komputer wykazał błąd na 2 i 3 cylindrze. Mechanik zamienił cewki z 2 do 1 3 do 4 i nadal wyskakiwal błąd na 2 i 3 więc cewki odpadają ;wymieniłem świece zapłonowe na 2 i 3 i znów to samo. Tyle że tylko na 2 cylindrze . Obecnie wyświetla mi się na komputerze zbyt uboga mieszanka paliwowa.

Jest ktoś w stanie pomóc?

Dzięki z góry za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich forumowiczów, posiadam bmw e90 318i rocznik 2008, przebieg 70 tys pozwólcie ze opisze swój problem, ok 6 miesięcy temu auto straciło moc, zapaliła sie kontrola engine check, po podłączeniu do komputera, komputer pokazał misfire cylinder 2, odłączyłem kabel od cewki i podłączyłem ponownie nie wyjmując i przekładając cewek, po odpaleniu auta, kontrola zgasła i auto jechało normalnie, po ok przejechany 100 kilometrów zrobiło sie to samo, zapaliła sie kontrola i stracił moc, mechanik doradził zmienić wszystkie świece i cewki, to tez zrobiłem, po 6 miesiącach stało sie dokładnie to samo,zapaliła sie kontrolka, stracił moc, podłączyłem do komputera i pokazało misfire cylinder 2, sprawdziłem cewkę, okazała sie dobra, natomiast świeca przy wymianie była ciemna/okopcona i delikatnie wilgotna/mokra, nie było to paliwo tylko raczej cos tłustego, czy wiecie co to może być ?

 

Pozdrawiam

Marcin

Zmierz ciśnjenie na cylindrach i podejrzewam że wszystko się wyjaśni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy poczytać w Google i wychodzi na to ze jest to związane coś z układem abs/dsc. Nie zmieniałeś ostatnio felg lub opon na jakieś dziwne rozmiary które nie są "wspierane" przez BMW?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to odp do mojeg posta ? 29DD jest cos zwiazane z biegiem jałowym ale nie wiem o co chodzi gdzies wlasni w google było napisane po ang .

Co do wczensiejzego błedu to nie wiem od czego on był ale juz mi nie zapalaja sie kontrolki od absow/dsc - wymieniłem półoś bo zebatka była lekko krzywa i czujnik ocierał o nią , narazie jest ok . Tylko nie wiem co jest wlasnie z tym bledem zwiazanym z ilnikiem , bo tez cos obroty mi czasem drgaja mniej badz troche bardziej , i na zimnym silniku czuc jakby delikatnie go dławiło .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączam się pod temat bo dzisiaj na Delphi wyrzuciło mi nieznany błąd 2A8B00. Błąd został skasowany i nie powrócił przy ponownym włączeniu zapłonu ale licho nie śpi. Samochód jak w profilu. Szukam i szukam opisu tego błędu ale jak na razie bezowocnie. Będę wdzięczny za info.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Podłączam się pod temat bo dzisiaj na Delphi wyrzuciło mi nieznany błąd 2A8B00. Błąd został skasowany i nie powrócił przy ponownym włączeniu zapłonu ale licho nie śpi. Samochód jak w profilu. Szukam i szukam opisu tego błędu ale jak na razie bezowocnie. Będę wdzięczny za info.

2A8B00 DDE: wewnętrzna usterka.

Opis usterki: Kontrolę zapewnia wiarygodność wewnętrznego obliczenia momentu obrotowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.