Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

mam problem ze wskazaniami temperatury. Powód leży z pewnością gdzieś w instalacji elektrycznej a objawia się to tym, że np. po włączeniu swiateł wzrasta wskazanie temperatury. Inna sytuacja: jadę w trasie a wskaźnik dochodzi do max. Gaszę samochód i przekręcam zapłon (nie zapalam auta) i temperatura jest ok (środek skali). Zapalam samochód i dalej wskazanie ok. Lekko dodaję gazu i wskaźnik podskakuje znowu na max.

Moje pytanie to czy miał ktoś z was podobny problem i gdzie leżała usterka? Gdzie mam sprawdzać? Dodam że masę w komorze silnika i za tablicą rozdzielczą sprawdzałem i jet OK.

 

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie

Opublikowano

Witam.

Mam taki sam problem w moim bmw 1602. Kiedy kończy się lato i jest więcej chłodnych i wilgotnych dni wskaźnik temperatury "warjuje". Jego stan zaczyna się uzależniać od tego czy są włączone światła czy nie. Często po dłuższej jeździe strzałka wskakuje na max, żeby za chwilę po zatrzymaniu wyłączeniu auta powrócić do normalnego poziomu. Próbowałem znaleźć na to radę ale mi się nie udało. Raz już wymieniałem zegary ponieważ po przedostatniej zimie wskaźnik poprostu przestał działać. Dodam jeszcze, że auto trzymam w nieogrzewanym garażu a po tygodniowym postoju kiedy odpalam maszynę za szybką zegarów wyraźnie widzę nagromadzoną tam wilgoć. Myślę, że jest błąd konstrukcyjny. Zastanawiałem się nawet nad tym czy nie przewiercić szybki zegarów w celu lepszego ich odpowietrzenia.

Opublikowano

Witam.

W E-28 częstym problemem są zimne luty, które wraz ze zmianą aury dodają "pikanterii", czasem jest to kiepskie masowanie zegarów.

Na zimne luty są dwie rady albo wymienić na nowe albo dać sobie czas i próbować poprawiać luty na płytce(a jest ich naprawdę dużo).

Dobrze masę można sprawdzić tylko poprzez odbiornik dużej mocy np. żarówka 21 W, wtedy wiadomo czy jest masa czy jej nie ma.

Jezeli chodzi o model 1602 to według mnie będzie to kiepska masa deski, w E12 miałem dokładnie tak samo.

Pozdrawiam.

Opublikowano
U mnie też lipa.Prędkościomierz wariuje.I faktycznie ma na to wpływ pogoda.Najprawdopodobniej winę ponosi przewód od mostu do licznika... :roll: Zegary były kiedyś przelutowywane... :think:
Opublikowano

Zimne luty da się bez problemu usunąć, tylko trzeba sporo kalafonii zastosować. Na każdy punkt lutowniczy "zamoczyć" grot w kalafonii, podgrzać punkt na płytce i dodać kapkę cyny. Lut musi być gładki i świecący. Często przy zimnych lutach widać, że nóżka elementu elektronicznego jest "w powietrzu".

Pewnie wszyscy wiecie o czym piszę ale tak na wszelki wypadek zapodałem... :)

~~Oby nasze dzieci miały bogatych rodziców~~

Pozdrawia Elwis

E34 525tds '95 touring executive

http://stud.wsi.edu.pl/~elwis/e34bok.jpg

Opublikowano
Jezeli chodzi o model 1602 to według mnie będzie to kiepska masa deski, w E12 miałem dokładnie tak samo.

Pozdrawiam.

 

No nie wiem - pozostałe zegary i kontrolki chodzą ok.

 

 

Być może tylko masowanie tego jednego wskaźnika, jeśli to nie pomoże to czeka cię rozbiórka tego wskaźnika na części pierwsze i poszukiwanie usterki wewnątrz niego (zimny lut lub luźny przewód).

W poprzednich postach opisałem jak sprawdzić wskaźnik temperatury, może trzeba zacząć od początku?

Pozdrawiam.

Opublikowano
zimny lut

 

Moim zdaniem chodzi jednak warunki atmosferyczne. Korelacja pomiędzy temperaturą, wilgotnością powietrza a zachowaniem wskaźnika temperatury jest zbyt duża żeby brać pod uwagę "zimne luty" lub słabe masowanie. Poza tym pisałem wczaśniej o tym, że po porzedniej zimie stary wskaźki wogóle przesał działać.

Opublikowano

Jeżeli masz ten stary wskaźnik to go rozbierz, może się okaże co tak naprawdę jest zgrane, albo sam czujnik zwariował.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Dziwne skoki wskazówki, zmiany wskazań temperatury po włączeniu większych odbiorników prądu, to może być też skutek słabej masy silnika. Chociaż wtedy dzieje się to niezależnie od temperatury i wilgotności.

 

Miałem kiedyś taki przypadek w Skodzie. Zdublowałem miedzianą plecionkę (silnik - nadwozie) i przeszło, jak ręką odjął :!:

 

Spróbujcie, koszt 10-15 PLN za nową plecionkę. I załóżcie ją w innym miejscu, pozostawiając starą (ja przykręciłem drugi przewód do poprzecznej ramy zawieszenia silnika). Nie zaszkodzicie, a dobrej masy silnika nigdy za wiele :twisted2: :mrgreen:

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

Witam,

wymieniłem tablicę zegarów i niestety nic to nie dało, chyba że trafiłem też na uszkodzoną.

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.