Skocz do zawartości

uchodzące powietrze z nivo e39 530d


jarekt333

Rekomendowane odpowiedzi

witam.mam auto wyposażone w nivo i jeśli stoi kilka dni tył przysiada,nie tak mocno jak podczas padniętej poduszki.ale koła trochę się chowają w nadkola wystarczy że otworzę drzwi i sprężarka pompuje i jest ok.czy to normalne. poduchy mam nowe ok 8miesiecy.normalnie też nie słychać jak powietrze schodzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak naprawdę pierwszy raz mi się zdarzyło jak auto stoi dłużej niż kilka dni a teraz zasieg na 90km :? czyli bardzo mało. a paliwo ma jakieś znaczenie. dzisiaj nasłuchiwałem jakigoś "syku powietrza"ale nic posmarowałem te przewody ludwikiem ale żadna bańka powietrzna się nie robi. chyba dam sobie spokój z tym, nie będę szukał sobie kosztów :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.mam auto wyposażone w nivo i jeśli stoi kilka dni tył przysiada,nie tak mocno jak podczas padniętej poduszki.ale koła trochę się chowają w nadkola wystarczy że otworzę drzwi i sprężarka pompuje i jest ok.czy to normalne. poduchy mam nowe ok 8miesiecy.normalnie też nie słychać jak powietrze schodzi.

 

Witam!

 

Czy możesz doprecyzować co masz na myśli pisząc "trochę się chowają w nadkola" ? ( tzn. ile cm, ewentualnie wrzuć fotkę jeśli masz taką możliwość ).

 

Mi autko też troszkę "siada" po nocce, ale cały czas pozostaje przestrzeń pomiędzy nadkolem a brzegiem opony.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po tygodniu postoju nie zauważyłem, żeby samochód obniżył się wcale. Po odpaleniu kompresor podziałał max 5 sekund i tyle. Normalnie, jak jeźdżę codziennie na dzien dobry włącza się na sekundę, dwie.

Czy podczas jazdy włącza Ci się kompresor? Ja mam to baaaardzo sporadycznie. Na pewno sprawdziłbym szczelność układu...

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam forumowiczów . Nie wiem czy pytanie jeszcze aktualne ale tyle sie tu oczytałem o nivo i tyle błednych opini , że postanowilem sam cos napisać .Niedawno miałem podobny problem , autko kucało na tyl po 1 nocy.Poduchy byly wymienione ok.6 mieś wcześniej.Jeśli nie macie znajomego mechanika w serwisie BMW to nie ma po co tam jechać , bo nie mają pojecia co z tym zrobić albo tak udają żeby zedrzec jak największe pieniądze.System pneumatyczny jest tak prosty ze aż strach sie bać .

http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Touring/Europe/530d-M57/RHD/A/2002/april/browse/rear_axle/levell_device_air_spring_and_ctrl_unit/

Zepsuć sie może pompa (najdroższy element, wiec lepiej kupić na alegro),poduchy ( kupować orginalne nowe,w BMW gwarancja na 2 lata),zbiorniczki zapasowe (tanie),sensory L/P(tanie), reszta raczej sie nie psuje (pomijając wyjątkowego pecha ).

1)Zepsuty sensor widoczny jest na kompie (auto stoi trochę nie równo) - wymiana

2)Auto siada na jedna stronę - schodzi powietrze z układu albo z poduchy,jeśli nie słychac ewidentnego syczenia trzeba wejść pod auto i pryskać specjalnym płynem lub pomalowac wszystko płynem do robienia baniek , a w bagażniku popryskać złaczki .

Najpewniej walnęła poducha ,ewentualnych wycieków raczej sie nie dopatrzycie w układzie.

3)Jeśli autko siada na tył i niekoniecznie równomiernie- walnięta pompa (nawet jak działa to nie utrzymuje ciśnienia),kupić na alegro

Z przysiadaniem na tył można chwilę jeździc ,aż sie znajdzie pompe (byle nie za długo), z dziurawą poduchą raczej nie bo jak walnie całkiem w trasie to tylko laweta ,z czujnikami jak nie wielki przechył to można jeździć,

Zaznaczam że przy większości tych awarii nie świeci sie kontrolka od awari systemu(autko z 2 strzałkami) tak że jak sie zaświeci na stałe (Zółta) proponuje kontynuować jazdę tylko do najbliższego mechanika.

To wszystko co wiem z doświadczenia , myślę że wielu to pomaże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z poduszka walnięta można jechać, ja przejechałem 50 km ale nie polecam ze względu na to ze samochód jest oparty na odbojniku od amorka i odbojniku od nadwozia. :mrgreen:

 

 

Potwierdzam słowa kolegi oraz dodam ze nie przyjemnie sie jedzie jak na twardej desce a ze mam kombi to jeszcze odbojniki strasznie stukają w bagaju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam

może ktoś podpowie jak wyjąć zbiornik nivo , wymieniłem poduszki ,sprawdziłem szczelność w bagażniku ale nadal schodzi mi powietrze z prawej strony , został mi tylko zbiornik powietrza którego bez odkręcenia tylnego mostu lub półosi nie mogę wyjąć .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i kolego "Kosiara" miałeś racje jeszcze raz dokładnie sprawdziłem elektrozawory przy pompie i z jednego leciutko ucieka powietrze zdemontowałem go ale zastanawjam się czy go rozbierać ,kupić można tylko cały komplet ze sprężarką.

Może ktoś naprawjałjuż taki elektrozawór i coś podpowie, zgóry wielkie dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

e 39. 530 d touring(kombi)

 

Witam.

Mi ewidentnie syczy "pod spodem" jakbym odkręcił wentyl od koła lecz nie cały czas, a ok 20-30 sek.. Dodatkowo mam mały prześwit lub jego calkowity brak pomiędzy krawędzią błotnika, a brzegiem(obrysem)koła.

Jadąc pojawił mi sie komunikat NIVEAUREGELUNG inactiv, który po wyłączeniu pojazdu i ponownym uruchomieniu zgasł. Ale po wyłączeniu silnika...syczy jak cholera.

Kompresor pompuje dość często. Nawet podczas jazdy.

pytania:

1. czy to ewidentnie poducha?

2. czy może być któryś z wężyków?

3. gdzie znajduje się kompresor miechów nivo?

4. czy "w warunkach domowych" da sie to samemu wymienić czy niezbędne sa jakieś specjalistyczne narzędzia?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

e 39. 530 d touring(kombi)

 

Witam.

Mi ewidentnie syczy "pod spodem" jakbym odkręcił wentyl od koła lecz nie cały czas, a ok 20-30 sek.. Dodatkowo mam mały prześwit lub jego calkowity brak pomiędzy krawędzią błotnika, a brzegiem(obrysem)koła.

Jadąc pojawił mi sie komunikat NIVEAUREGELUNG inactiv, który po wyłączeniu pojazdu i ponownym uruchomieniu zgasł. Ale po wyłączeniu silnika...syczy jak cholera.

Kompresor pompuje dość często. Nawet podczas jazdy.

pytania:

1. czy to ewidentnie poducha?

2. czy może być któryś z wężyków?

3. gdzie znajduje się kompresor miechów nivo?

4. czy "w warunkach domowych" da sie to samemu wymienić czy niezbędne sa jakieś specjalistyczne narzędzia?

pozdrawiam

 

1/2 ewidentnie to musisz zdiagnozować sam bo nikt przez forum nie powie Ci co syczy w Twoim samochodzie. Raczej to będzie poducha - syczy dopóki opadające auto nie zasłoni nieszczelności w poduszce ale to musisz sobie sprawdzić sam.

3 kompresor masz w bagażniku (chyba pod kołem zapasowym). Ja mam butlę gazową więc mam trochę inaczej to rozwiązane.

4 poduszkę wymienisz bez specjalistycznych narzędzi ale dobrze by było napompować ją przed opuszczeniem pojazdu na koła (tak mówi instrukcja serwisowa).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

e 39. 530 d touring(kombi)

 

Witam.

Mi ewidentnie syczy "pod spodem" jakbym odkręcił wentyl od koła lecz nie cały czas, a ok 20-30 sek.. Dodatkowo mam mały prześwit lub jego calkowity brak pomiędzy krawędzią błotnika, a brzegiem(obrysem)koła.

Jadąc pojawił mi sie komunikat NIVEAUREGELUNG inactiv, który po wyłączeniu pojazdu i ponownym uruchomieniu zgasł. Ale po wyłączeniu silnika...syczy jak cholera.

Kompresor pompuje dość często. Nawet podczas jazdy.

pytania:

1. czy to ewidentnie poducha?

2. czy może być któryś z wężyków?

3. gdzie znajduje się kompresor miechów nivo?

4. czy "w warunkach domowych" da sie to samemu wymienić czy niezbędne sa jakieś specjalistyczne narzędzia?

pozdrawiam

 

1/2 ewidentnie to musisz zdiagnozować sam bo nikt przez forum nie powie Ci co syczy w Twoim samochodzie. Raczej to będzie poducha - syczy dopóki opadające auto nie zasłoni nieszczelności w poduszce ale to musisz sobie sprawdzić sam.

3 kompresor masz w bagażniku (chyba pod kołem zapasowym). Ja mam butlę gazową więc mam trochę inaczej to rozwiązane.

4 poduszkę wymienisz bez specjalistycznych narzędzi ale dobrze by było napompować ją przed opuszczeniem pojazdu na koła (tak mówi instrukcja serwisowa).

 

dzięki wielkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.