Skocz do zawartości

Jak zwiekszyc moc silnika w bmw 520i


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kup komplet nowych cewek i świec, zrób remont głowicy, kup nowe zawory i popychacze, sprawdź czy nie są wytarte wałki. Jak już wszystko pięknie poskładasz, zalejesz castrolem, wymienisz filtry powietrza, oleju i paliwa, sprawdzisz działanie przepływki i sondy lambda, ewentualnie je wymieniając i na koniec wsiądziesz i przejedziesz się to ze zdziwieniem stwierdzisz, że auto ma skrzydła :D

Jak po remoncie "góry" silnika M40 i jego regulacji w mojej byłej E30 goniłem się z kolesiem w E30 kombi przez ponad 50km, po czym na jednym z postojów facet przyszedł się zapytać jaki mam silnik. gdy powiedziałem mu, że 1,6 to usłyszałem łoskot, a pod moimi nogami leżała jego szczęka bo jak sam stwierdził miał 2.0 na pokładzie i z biedą za mną nadążał

~~Oby nasze dzieci miały bogatych rodziców~~

Pozdrawia Elwis

E34 525tds '95 touring executive

http://stud.wsi.edu.pl/~elwis/e34bok.jpg

Opublikowano
moim zdaniem za nie wielkie pieniadze mozna jedynie wywalic kata-np.strumienica zamiast niego..i wstawic stożek..reszta przeróbek sie nie opłaca..popieram zdania przedmówców zeby poszukac 2,5 l ...ale faktycznie to dziwne ze ktos narzeka na osiagi m50.. bo uwazam ze ten silniczek jest bardzo dobrym kompromisem miedzy spalaniem a dobrymi osiagami..i wydaje mi sie ze do jezdzenia na codzien to w zupelnosci wystarcza..a jesli myslimy o sporcie.. to wybaczcie ale nie bmw 5 :) bo troche za gruba flądra z niej jest :twisted2:
Opublikowano
moim zdaniem za nie wielkie pieniadze mozna jedynie wywalic kata-np.strumienica zamiast niego..i wstawic stożek..reszta przeróbek sie nie opłaca..popieram zdania przedmówców zeby poszukac 2,5 l ...ale faktycznie to dziwne ze ktos narzeka na osiagi m50.. bo uwazam ze ten silniczek jest bardzo dobrym kompromisem miedzy spalaniem a dobrymi osiagami..i wydaje mi sie ze do jezdzenia na codzien to w zupelnosci wystarcza..a jesli myslimy o sporcie.. to wybaczcie ale nie bmw 5 :) bo troche za gruba flądra z niej jest :twisted2:

 

Masz rację lecz ja to widzę tak:

Stożek może poprawić charakterystykę silnika w dolnym zakresie rpm. Na pewno poprawi klang silnika i samopoczucie drajwera :D To samo się tyczy strumienicy, która z tego co pamiętam z teorii, poprawia pracę w górnym zakresie rpm. Należy zaznaczyć, że strumienica również poprawi walory dźwiękowe samochodu :) A jak powszechnie wiadomo, jeżeli coś głośno ryczy to znaczy, że szybko jedzie :mrgreen:

Należy jednak pamiętać, że zarówno cepiato założony stożek jak i strumienica mogą nie dać nic lub przynieść pogorszenie się parametrów silnika.

Jeżeli miałbym przeznaczyć 200 - 250zł (koszty strumienicy & stożka) na modyfikację co najmniej 10 letniego samochodu jakim jest E34, z przebiegiem między 200 a 300tys km (bo tyle realnie te auta mają) to przede wszystkim kupiłbym nową sondę lambda, która jeżeli jest już wypalona, a przy tych przebiegach jest, może nieźle zmulić auto.

~~Oby nasze dzieci miały bogatych rodziców~~

Pozdrawia Elwis

E34 525tds '95 touring executive

http://stud.wsi.edu.pl/~elwis/e34bok.jpg

Opublikowano

Elwis ma 100% racji.

Stożek poprawia dzwiek silnika, dodajac gazu w miescie przechodnie slysza wszystkie 24 zawory. Jednak jak zaolozony zaraz na przeplywomierzu to po rozgrzaniu silnika, temperatura powietrza pod maska obcina jakies 10 koni.

Wstawilem silnik 2,5 zamiast 2,0 , wszystko pasuje, oczywiscie reszta napedu jest inna skrzynia, most, ale nie trzeba tego wymieniac.

Wrost pojemnosci jest najlepszym sposobem na dodanie koni.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Trochę już czasu minęło od ostatniej wypowiedzi, ale może coś nowego wniosę do dyskusji. Sam posiadam e34 2,0i i jestem zainteresowany zwiększeniem mocy w tej jednostce napędowaej (zdję sobie sprawę że lepiej wsadzić większy motor-ale szukam wyjścia alternatywnego na jakiś czas zanim kupie w oryginale większą pojemność w e34 typu 4,0i w manualu). Znalazłem gościa który sprowadza chipy z niemiec firmy SJK Digital , Softec lub Digitec (przyrost mocy rzekomo 15-20km). w przyszłym tygodniu chcę pojechać na hamownie i spradzić ile pozostało mi koni w silniku (obawiam się że troche mogły się rozbiec ;) ) a po tym zamontować chipa i sprawdzić efekt po chipie. dyskusję na ten temat prowadzę na podobnym forum. Zamieszczę tam wykresy z przed i po założeniu chipa. adres forum

 

http://forum.beemka-klub.pl/viewtopic.php?t=13385

 

same chipy nie są drogie bo gościu śpiewa coś koło 500 zł razem z wysyłką.

zobaczymy czy będą jakieś efekty.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.