Skocz do zawartości

E34 520i duze spalanie!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, przy ostatnim tankowaniu postanowiłem ze sprawdze spalanie, zalałem za 50 zł czyli 17,43 litra i samochod po 103 kilometrach stanął! to jakas masakra, chyba w mojej instalacji est cos nie tak no nie ? moze podpowiecie mi co sprawdzic albo co wyregluowac samemu bo aktualnie nie mam na mechanika... Dochodzi do tego jeszcze problem gaśniecia na luzie i na zimnym silniku, po rozgrzaniu jest ok, badz czasami zafalują obroty. Panowie pomózcie. Instalacja to landi renzo i to jedyne co o niej wiem, poprzednie samochody i reszta to przewaznie diesle takze nie mam zadnego doswiadczenia w lpg, a moze nie moja jazda wpływa na takie spalanie, ale staram sie nie przekraczac 3 tysiecy obrotów. prosze o jakies rady i pomoc, bo nie chce zeby gazownicy zrobili mnie w balona i naciagneli na 1000 zł, a tak naprawde bedzie głupia mała rzecz do roboty.
Opublikowano

Jesli jezdzisz w miescie to mozna to uznac za normalny wynik...

Ale jesli ci gasnie i faluja obroty to to juz nie jest normalne i moze miec wplyw na spalanie

Opublikowano
kolego ja mam co prawda m20 i moje spalanie LPG wcale nie jest mniejsze , uznałbym ten wynik za całkowicie normalny jak po miescie . Każdy chciałby jezdzic bmw tylko zeby paliło tyle co VW 1,9tdi ale nie stety zycie bywa okrutne hehe :P sprawdz jakie masz spalanie na Pb , jezeli bedzie dużo mniejsze od LPG to zapraszam do gazownika .
Opublikowano
ok, tylko ze wczesniej np za 50 zł robiłem około 130/140 km, a co dziwne za 100 zł robiłem maxymalnie 250 :D ale wtedy wychodziło około 13 litrow i z tym jeszcze jakos zyłem, ale ostatnie tankowanie i 17 litrow troche mnie przeraziło... co nie zmienia faktu, ze i tak bede musiał jechac do gazownika.. tylko nie wiem gdzie w okolicach zabrza jest jakis dobry, moze ktos mi poleci ? byłbym wdzieczny ;)
Opublikowano (edytowane)
Moj M50B20 pali tez 16-17 LPG z tym ze automat + włączona klimatyzacja. Przeczuwam ze jak bym mial manual i jezdzil bym bez klimy zmiescilbym sie w 15l. Oczywiscie w miescie. Na trasie kolo 10l. Edytowane przez rafal735r
Opublikowano
Witam. Miałem kiedyś taką 2-wu litrową bm-ke 129KM i paliła na początku 14l/100km lpg potem rosło i rosło aż doszło do 22l/100 powiedziałem dość. Walczyło przy niej chyba ze trzech mechaników i nic. W końcu jeden rozwiązał temat w 5sek - wystarczyło ustawić zawory (diagnozę postawił na słuch) spalanie spadło do 13l/100 w mieście a raz uzyskałem w trasie - prędkość do max 120km/h 9,5l. Pozdrawiam.
Opublikowano

Nic nie napisałeś o swojej instalacji lpg, zwykła cz sekwencja. Chyba zwykła więc wymień parownik, nie mambrane tylko cały na nowy. Pomoże na pewno. Masz "strzały" gazu ?

Dwa co mają obroty, patrz na ekonomizer... wtedy będziesz wiedział czy jedziesz oszczędnie.

Opublikowano
instalacja to zwykła tylko nie wiem ktora generacja..., no mi własnie na poczatku tez tak paliła z 13 litrow, a tu nagle 17... wymienic.. a gdzie to kupic? czy to sa uniwersalne te parowniki ? i czy ma tez na to wpływ to ze jak silnik sie rozgrzeje to na benzynie na wlnych gasnie ? kurde juz mi działa na nerwy te auto... a tak mi sie podoba. ekonomizer przewaznie pokazuje od 9 do 15 litrow, chyba, ze przy ruszaniu ale to wiadomo, ze na to nie mozna patrzec, juz przeczytałem chyba kazde forum i wszedzie pisze co innego. Tu, ze przepływomierz, tu ze krokowy, tu ze zawory, tu ze regulacja gazu, tu ze lambda... juz głupieje.
Opublikowano
Jedź na stację kontroli i daj sobie zmierzyć spaliny - to nic nie kosztuje. I patrz na oznaczenie HC (powinno być max 300 jednostek w starszych autach ) mi pokazało 4000 :shock: . Wszyscy mówili sonda ci padła a jak pojechałem w końcu do mechanika który naprawił spalanie powiedział mi że mam za ciasne zawory, podobno w bm-kach bez hydrauliki czyli 129KM ma być słychać jak chodzą zawory ( ja tam nic nie słyszałem) on słyszał ustawił koszt 80zł razem z uszczelką i tak jak pisałem wyżej spalanie z 22 zeszło do 13. Pozdrawiam.
Opublikowano

A i tu zmienia postać rzeczy, bo myślałem że gaśnie na gazie. No i każdy co innego pisze bo problemów może być wiele. Hmm... właśnienie najczęstrzymi objawami falowania i gaśnięcia jest tych parę rzeczy. Próbuj

 

1) Odepnij przepływomierz i zobacz czy jest różnica, odpal i zapal i patrz

2) Popatrz czy nie ma dziury w dolocie i czy wszystko jest szczelne

3) Wymień filtr paliwa bo może byc zapchany

4) Zmierz ciśnienie paliwa bo może pompka paliwa już dała za wygraną

5) Zobacz kable zapłonowe (chyba u ciebie są fajkocewki) może któraś wyziąnęła ducha

6) Wymień ten parownik (na allegro lub u gaziarza, dopasuj do pojemności silnika) lepiej mniejszy ciut i zaje,bista masa wtedy nie bedzie strzałów)

7) Za duże spalanie odpowiada właśnie przepływomierz i sonda lambda

8) Za falowanie na biegu jałowym odpowiada silnik krokowy, przemyj benzyną

9) Patrz czy wydech masz cały i nie przepuszcza

 

Także powodzenia hehe...

Opublikowano
o kurde troche tego jest... ale dzieki wielkei panowie raczej sprawdze wszystkie podpunkty tylko w swoim czasie ;) oglnie to jest tak, na benzynie jak silnik jest zimy to obroty trzyma rowno , jak sie rozgrzeje to faluja, a czasami od razu gasnie bez falowania, na gazie jest odwrotnie, poniewaz jak silnik jest zimny to na gazie gasnie badz bardzo faluje, od 200 do 1000, zas ak sie rozgrzeje to jest ok i czasami lekko pofaluje, na poczatku bede musiał sprawdzic spaliny i te spalanie...Pozdrawiam i dzieki za pomoc ;) ciekawe czy problem sie rozwiaze...
Opublikowano
kurde panowie moze ktorys z was bedzie wiedział o co chodzi bo nie chce zakładac nowego tematu... Jak juz czesniej wspomniałem o falowaniu obrotów to przypominan znowu bo dzisiaj znowu mi sie to przytrafiło;/ gdy postoje troche w korku lub silnik dojdzie do 90 stopni to zaczyna gasnąc... i na benzynie i na gazie choc na gazie jest troche lepiej i czasami obroty falują tak od 400 do 1100, a na benzynie od razu gasnie po wcisnieciu sprzegła. Gdy chce zapalic to od razu gasnie, chyba ze od razu dodam gazu zeby sie przełączyło na gaz to wtedy potrafie pojechac dalej... nie da sie z tym jezdzic pomozcie panowie! co to moze byc od czego zacząc i na co zwrocic uwage!? i jakbym chciał wyczyscic silniczek krokowy to gdzie on sie znajduje ? e34 2.0 24v. nie wiem gdzie mam jechac.. do mechanika czy do gazownika.. pomozcie... to moje pierwsze auto na gaz i ostatnie...
Opublikowano
silnik krokowy masz pod kolektorem dolotowym, jak się trochę pogimnastykujesz to go wyciągniesz bez ruszania kolektora, opisane masz to kilka razy na forum więc poszukaj:) jedna wtyczka i dwa przewody do odpięcia, ciasno ale sam robiłem więc wiem że się da:) co do czyszczenia do są rózne opinie ja moczyłem swój w nafcie przez noc(nie zamocz części elektrycznej) i efekt był i jest widoczny.

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Opublikowano

Słuchajcie, kaczam właśnie 24v i przerobiłem już praktycznie wszystko napisałem to w podpunktach i moge dodać parę,

 

xy) odma zapchana

xx) właśnie co do krokowego, idzie do niego guma z góry i ona może się poluzować i przez to własnie też gaśnie i faluje

 

powiem wam jeszcze inną przypadłość, dosyć dziwną, wężyk od serva i pompy hamulcowej był spartaciały, taki w oplocie i przez to też nie za dobrze chodził

 

Współczuje wam i sam sobie ja to jakoś przeżyłem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.