Skocz do zawartości

Problemy z odpaleniem 2,5 TDS !


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Posiadam BMW 525 TDS z 93 r w automacie.

Mam problem z odpalaniem silnika na zimno.

Przy temperaturze powietrza powyżej 0 (około 10 stopni w plusie) już pojawiają się problemy, nie mówiąc już o temperaturze poniżej 0.

Świece żarowe zostały sprawdzone i są w porządku.

Założony jest też nowy akumulator oraz moduł który podgrzewa świece w zależności jaka jest temperatura silnika.

Co może być przyczyną problemów odpalenia TDS’a gdy jest zimny?

Proszę o odpowiedź.

Pozdrawiam

Opublikowano
Ja bym mimo wszystko obstawiał świece. U mnie niby byłe dobre a nie odpalało wymieniłem na nowe i pali jak nowy. Ewentualnie jeszcze czujnik w kolektorze dolotowym ale wtedy wzrosło by też spalanie.
Opublikowano

Jak sprawdziłeś czy świece działają?

Świece trzeba sprawdzać każdą z osobna, czyli odłączyć przewód + od wszystkich i sprawdzać kolejno od + przewodem czy iskrzy przy podawaniu napięcia (oczywiście nie za mocno bo to by oznaczało zwarcie świecy).

 

Prąd jaki pobiera świeca to w fazie początkowej 20-25A potem 8-12A.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Podłącze się do tematu - mam ten sam problem z tym samym silnikiem i automatem.

Świece wymieniłem tydzień temu na Boscha - 35zł/szt. i problem nie zniknął.

 

Trzeba grzać świece 2, nieraz 3 razy - dopiero odpala. Na lekko rozgrzanym silniku (niebieskie pole) odpala za pierwszym. Na ciepłym - bez problemu. Jaka może być tego przyczyna?

Opublikowano
Jaki masz przebieg tego silnika? Kąt wtrysku sprawdzony?

 

Przebieg ok. 270tys. Co do tego drugiego, to nie mam pojęcia o co chodzi. Mam ten samochód od miesiąca i za mojego użytkowania na pewno nie było to sprawdzane.

Opublikowano

Podaj +12V na bezpiecznik nr 23 i posłuchaj czy w baku pracuje pompka.

Ile masz paliwa w baku?

Lub poczytaj o tym jak się sprawdza kąt wtrysku jeśli masz lekkie zacięcie do mechaniki.

Opublikowano

sprawdziłem to nieco inaczej, bo rozumiem że bezpiecznik nr 23 odpowiada za pompkę w baku. Podpiąłem + do bezpiecznika, - do masy i oto co pokazało (link do filmiku):

 

http://w732.wrzuta.pl/film/2pFPlflSidE/video0014

 

od 3-7s - włączony zapłon (ok 11V)

od 7s - do końca silnik włączony

 

Nie mam kabla diagnostycznego do samochodu, więc nie mam jak sprawdzić tego kąta wtrysku, chyba że istnieje jakiś inny sposób?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.