Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam , prawdopodobnie mam do wymiany dyfer a objawy są: przy włączeniu biegów są uderzenia z tyłu i to przy każdym biegu , w trakcie jazdy po w ciśnięciu sprzęgła również uderzenie , również w trakcie wyje niesamowicie po wciśnięciu sprzegła przy prędkości robi się cisza . Byłem u mechanika sprawdził wszyskie gumy są ok. Stwierdził że to w dryfie są duże luzy i do wymiany. Naczytałem sie na necie na temat tych stuków z tyłu i przewaga jest że to tuleja nr. 9 , ale u mnie jest w porządku. Prosze o jakieś porady jak dokładnie zdiagnozować przyczynę tych stuków i tego wycia, i czy luzy na półośkach obracając mają mieć luzy czy nie.

Krzysztof.

Opublikowano
Witam , prawdopodobnie mam do wymiany dyfer a objawy są: przy włączeniu biegów są uderzenia z tyłu i to przy każdym biegu , w trakcie jazdy po w ciśnięciu sprzęgła również uderzenie , również w trakcie wyje niesamowicie po wciśnięciu sprzegła przy prędkości robi się cisza . Byłem u mechanika sprawdził wszyskie gumy są ok. Stwierdził że to w dryfie są duże luzy i do wymiany. Naczytałem sie na necie na temat tych stuków z tyłu i przewaga jest że to tuleja nr. 9 , ale u mnie jest w porządku. Prosze o jakieś porady jak dokładnie zdiagnozować przyczynę tych stuków i tego wycia, i czy luzy na półośkach obracając mają mieć luzy czy nie.

Krzysztof.

Luz na poloskach musi byc tam jest uklad roznicowy wiec o to sie nie martw.pierwsze co jezeli juz wiesz ze dyfer do wymiany to wymien za jednym razem wszystkie gumy na wozku bedziesz mial pewnosc ze jak wymienisz dyfer na dobry nie bedziesz mial gluchego walenia w okolicach bagaznika.pozdrawiam

Opublikowano

Cześć.

Również mam dyfer do wymiany (320d). Ostatnio na diagnozie 3 mechaników jeździło i wszyscy wskazywali na dyferencjał, więc nie mam podstaw aby im nie wierzyć. Moje objawy:

- stuknięcia przy wrzucaniu biegów 1 i R

- stuknięcia przy dynamicznej zmianie biegów podczas jazdy

- wycie z tyłu (zawsze myślałem że to opony 225)

- drgania przy dodawaniu gazu (1 bieg i początek 2 [w pełnym zasprzęgleniu] - jak przy uszkodzonym łączniku elastycznym wału)

- czasem mocne drgania i "żabka" przy starcie z 1 biegu jeszcze na "półsprzęgle"

 

Tuleja 9 cała (wymieniona), zawieszenie dyfra OK, dwumasa i sprzęgło wykluczone.

Tak więc... szukam dyfra 2.47 :(

Opublikowano

Ja nie będę wymieniał. Przy wymianie dyferencjału mechanik obejrzy też półosie. W razie gdyby były uszkodzone, to można je przecież wymienić jako następne w kolejności. Chyba że chcesz to zrobić "za jednym zamachem", w jednej cenie montażu/demontażu przy robociźnie dyfra - ale półosie nie są takie tanie, żeby je sobie kupować w ciemno "na wszelki wypadek".

Powodzenia, pozdrawiam.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
witam , jestem po wymianie dryfa i jednak to nic nie dało nadal są stuki , jestem załamany że to nie to , mechanik twierdzi że jeszcze półosie trzeba wymienić , co wy na to co mam robić ?
Opublikowano
coś mi się wydaje że kupiłeś taki sam jak miałeś dyfer albo jeszcze "lepszy", nie wierzę że to półosie. jaki masz przebieg??
Opublikowano
ja mialem to samo i po rozebraniu skrzyni i wyeliminowaniu luzow na walku wyjsciowym stukniecia ustaly az milo sie jezdzi myslalem ze to gumy na wozku ze dyfer ze na wale luz i na polosiach ale to nie to.500zl mnie wyniosla naprawa skrzyni.mozna jezdzic z tym stukaniem ale to draznilo mnie i musialem dojsc do tego az doszedlem.pozdrawiam
Opublikowano
ja mialem to samo i po rozebraniu skrzyni i wyeliminowaniu luzow na walku wyjsciowym stukniecia ustaly az milo sie jezdzi myslalem ze to gumy na wozku ze dyfer ze na wale luz i na polosiach ale to nie to.500zl mnie wyniosla naprawa skrzyni.mozna jezdzic z tym stukaniem ale to draznilo mnie i musialem dojsc do tego az doszedlem.pozdrawiam

 

Możesz dokładnie opisać co zostało wymienione?

Opublikowano
witam i co teraz opinie są różne , wydaje mi się że kolega jeden może mieć racje że to ze skrzyni są te stuki , mam wybitą gumę na wahaczu tylnym może to coś da ale raczej to nic nie pomoże . Auto ma przejechane 240tyś. może i skrzynia się kończy , ogólnie fakt ze biegi dosyć ciężko mi wchodzą ,i co myślicie ? :?:
Opublikowano
Witam , prawdopodobnie mam do wymiany dyfer a objawy są: przy włączeniu biegów są uderzenia z tyłu i to przy każdym biegu , w trakcie jazdy po w ciśnięciu sprzęgła również uderzenie , również w trakcie wyje niesamowicie po wciśnięciu sprzegła przy prędkości robi się cisza . Byłem u mechanika sprawdził wszyskie gumy są ok. Stwierdził że to w dryfie są duże luzy i do wymiany. Naczytałem sie na necie na temat tych stuków z tyłu i przewaga jest że to tuleja nr. 9 , ale u mnie jest w porządku. Prosze o jakieś porady jak dokładnie zdiagnozować przyczynę tych stuków i tego wycia, i czy luzy na półośkach obracając mają mieć luzy czy nie.

Krzysztof.

 

 

osobiscie jestem juz po wymianie dyfra i chce głównie dodać że u mnie wciskanie sprzęgła nie pomagało , bo dyfer pracował i tak nadal tak samo , nie był jedynie połączony z silnikiem . dyfer mam z angola , wyszedł mnie 300 zł i zakupiłem odrazu wszystko co niezbędne do uszczelnienia jak i łozyska .

 

Zdecydowałem się na wymiane całego mechanizmu różnicowego bo widziałem swoje koło tależowe i juz wiedziałem co się święci a wycie może być spowodowane np uszkodzeniem łożyska wałka atakującego aczkolwiek u mnie całość miała ponad 300 tyś nalatane a luz został zmierzony czujnikiem zegarowym

 

i należy też pamiętać ze zyjemy w 21 wieku i nie ma problemu zaglądnąc do nosa , dzisiaj mechanicy mogą wyciagać podkładki z cylindra bez zdejmowania głowicy , oglądać skrzynie np można bez jej rozbierania , większośc ma juz endoskopy i kamery jak i reszte sprzętu do tego , a całośc nie jest większa niż kabel od głośnika

 

więc jeżeli ktoś stawia diagnoze ze np dyfer do wymiany to musi ją jakos popierać , a nie ze my wymienimy dyfer , zapłacimy dosc duzo kasy a koncowo wymieniamy skrzynie , bo jesli tak jest to dyfer ma być gratis albo niech znowu wkłada poprzedni bo to masakra

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Auto oddałem mechanikowi. Wymiana dyfra plus dwóch tulei zawieszenie dyfra (na wszelki wypadek, to tylko 50zł za parę). Od razu będzie wymieniony olej w tym "nowym". Dam znać jak odbiorę auto. Albo nie odbiorę bo coś jeszcze wyjdzie w praniu... :(
Opublikowano

Jestem juz po wymianie dyfra i tulei.

Moje objawy:

- stuknięcia przy wrzucaniu biegów 1 i R

- stuknięcia przy dynamicznej zmianie biegów podczas jazdy

- wycie z tyłu (zawsze myślałem że to opony 225)

- drgania przy dodawaniu gazu (1 bieg i początek 2 [w pełnym zasprzęgleniu] - jak przy uszkodzonym łączniku elastycznym wału)

- czasem mocne drgania i "żabka" przy starcie z 1 biegu jeszcze na "półsprzęgle"

Został się punkt 4, więc to, co mi najbardziej przeszkadzało. Punkt 5 jak na razie nie wystąpił (jeszcze mało jeździłem po wymianie).

Niestety szukam dalej - mile widziane podpowiedzi.

Pozdrawiam.

Opublikowano
@Gabrysh zgadzam sie.Sluchalem tego dokladnie bedac pod samochodem w kanale i tak jak piszesz najglosniejsze stuki dochodza wlasnie z walka wyjsciowego.Prawdopodobnie bede zmienial kompletnie sprzeglo wiec poprosze mechanika zeby sprawdzil rowniez luzy na walku.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
@Gabrysh zgadzam sie.Sluchalem tego dokladnie bedac pod samochodem w kanale i tak jak piszesz najglosniejsze stuki dochodza wlasnie z walka wyjsciowego.Prawdopodobnie bede zmienial kompletnie sprzeglo wiec poprosze mechanika zeby sprawdzil rowniez luzy na walku.

tak myslalem milo ze na cos sie przydalem:P pozdrawiam

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Punkt 4 wyeliminowany - winna tylna podpora wału.

"Żabka" przy starcie jednak pozostała. Muszę poszukać bliżej sprzęgła, docisku czy coś. Ale to nie w tym temacie.

Pozdrawiam.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Ja mialem Panowie podobny problem a mianowice stuki przy wrzucaniu 1 i wstecznego jak rowniez przy redukcji na nizsze biegi przy roznych predkosciach. Rozwiazanie w moim przypadku proste i niedrogie. Wymiana lacznika elastycznego na wale napedowym (OEM na rysunku nr 1). Moj byl niezle wyjechany i nie musi wcale wygladac "golym okiem" na zuzyty - wystarcza male pekniecia i mamy stukanie... Sama czesc niedroga natomiast ile zabawy zeby to wymienic...oddalbym nerke zamiast to robic jeszcze raz kiedykolwiek w zyciu. W kazdym razie ciekly mi rowniez uszczelnienia na dyfrze i tylna poduszka dyfra tez byla juz na wykonczeniu wiec za jednym zamachem zrobilem to wszystko. Trzeba generalnie prawie wszystko "zrzucic" pod autem, jezeli ktos sie przymierza do takiej operacji moge poradzic na tyle na ile dysponuje doswiadczeniem z moimi przygodami z dyfrem i walem. Dodam ze stukanie po tej operacji zniklo(wymiana lacznika elastycznego walu + tylna poducha dyfra). Moja Beta to e46 320Ci Coupe. Pozdro
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

hej a jak wyglądała ta poducha dyfra bo imam ten sam problem, ostatnio założyłem inny dyfer w super stanie ale objawy jak były tak są, czyli to denerwujące buchanie. U mnie jeszcze jest jedna oznaka mianowicie przy odpuszczeniu gazu przy prędkościach powyżej 120km/h pojawia się dodatkowo takie dziwne huczenie jakby wibracje, jak dodam gazu znika. Mechanik obstawia luz na półoście na przegubach, ale męczy mnie już to wróżenie z fusów.

Napisz jak możesz jak było u ciebie. Dodam, że podpora dyfra trochę ma pęknięć w górnej części, ale zerwana nie jest i w sumie nieźle wygląda jeszcze

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
hej a jak wyglądała ta poducha dyfra bo imam ten sam problem, ostatnio założyłem inny dyfer w super stanie ale objawy jak były tak są, czyli to denerwujące buchanie. U mnie jeszcze jest jedna oznaka mianowicie przy odpuszczeniu gazu przy prędkościach powyżej 120km/h pojawia się dodatkowo takie dziwne huczenie jakby wibracje, jak dodam gazu znika. Mechanik obstawia luz na półoście na przegubach, ale męczy mnie już to wróżenie z fusów.

Napisz jak możesz jak było u ciebie. Dodam, że podpora dyfra trochę ma pęknięć w górnej części, ale zerwana nie jest i w sumie nieźle wygląda jeszcze

czasem nie widoczne sa pekniecia i uszkodzenia a naprawde robia wielki raban mialem podobna sytuacje dlatego polecam to ogarnac i napewno problem zniknie.pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.