Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam wszystkich mam problemy z hamulcami wszystko zaczeło się od tego ze tylnie koła wogóle nie hamowały mechanik stwierdził że walnięta jest jedna sekcja w pompie hamulcowej wymienił mi tą pompe i teraz mam taki objaw że jak zaczynam hamować to pedał wchodzi jakieś 5cm. i nie czuć że samochód hamuje i nagle koła stają dęba nie można wyczuć siły hamowania czy to jest normalne.czy może jest jakaś regulacja siły hamowania. Zauwazylem jeszcze że gdy wcisne hamulec na postoju przy zap.silniku to słychac jak schodzi powietrze z serwa przed wymianą pompy tego nie było czy ktoś mi coś poradzi nie mam abs.javascript:emoticon(':modlitwa:')

javascript:emoticon(':modlitwa:')

Opublikowano

Powodem tego jest zapowietrzony układ hamulcowy.

Co do problemu sprzed wymiany pompy to problem polegał w regulacji hamulca ręcznego. W samochodach z bębnemi hamulcowymi bardzo ważna jest kwestia hamulca ręcznego i związana z nim regulacja na szczękach martwego położenia i na dźwigni końcowa.

Ta regulacja na szczękach jest powodem cofania się tłoczkó zbyt mocno w wyniku czego pedał hamulca za pierwszym wciśnięciem wpada.

Tak więc pompa została niepotrzebnie wymieniona a do tego jeszcze masz źle odpowietrzony układ. Hamulec musi być wspaniały :duh:

Opublikowano

ciężko powiedzieć

 

ale za hamowanie tylnich kół (oprócz pompy ham.) odpowiada korektor siły hamowania

 

to że powietrze uchodzi z serwo da tylko efekt, że mocniej trzeba będzie wciskać pedał hamulca przy hamowaniu żeby uzyskać wskazany efekt - dlatego może czymś się sugerujesz i twoje hamowanie wygląda jak wygląda

 

moim zdaniem wygląda mi na to że serwo także jest (lub zostało) uszkodzone

TS SERWIS diagnostyka i elektronika samochodowa


tel. 607 890 658

Opublikowano

Niestety w BMW nie jest stosowany korektor siły hamowania. Serwo polepsza tylko siłę nacisku na pedał, czyli jest elementem podciśnieniowego wspomagania. Gdyby było padnięte to auto by jechało dalej przy użyciu sporej siły w nodze na pedał hamulca, a przy zapowietrzonym układzie to już nawet nie wspomnę. Z resztą serwo i jego szczelność można łatwo sprawdzić ściągając nawet w ciągu 5 min po zgaszeniu silnika przewód podciśnieniowy z silnika do serwa na samym serwie i jak będzie słyszalny syk to serwo jest szczelne co wskazuje na jego sprawność.

Pedał wpada, a nie powinien.

Opublikowano

zgadzam się z przedmówcą - bmwe nie ma korektora ?!?

 

rzeczywiście najłatwiej będzie zacząć od odpowietrzanie ukł. ham.

TS SERWIS diagnostyka i elektronika samochodowa


tel. 607 890 658

Opublikowano
Zgadza się, ale jest to tylko regulator ciśnienia, a za korektor siły hamowania uważam urządzenie które, reguluje siłę hamowania w zależności od zachowywania się zawieszenia podczas hamowania i jego obciążenia, co ma niby usprawnić hamowanie.
  • 4 lata później...
Opublikowano

Dobra odgrzewam kotleta :8)

 

Tu się podepnę... mam taki objaw jak nacisnę hamulec to słychać bulgotanie i hamulec jest miękki a potem robi się twardy!

I tak cały czas słychać takie syczenie jakby!

Co jest najlepsze:

Odpowietrzałem go już 3 razy płynu jest dość!

i za każdym odpowietrzeniem jest spokój na jakiś miesiąc po czym znów się zapowietrza...

Miał ktoś kiedyś takie problem żeby hamulec się sam zapowietrzał?

Opublikowano
Dobra odgrzewam kotleta :8)

 

Tu się podepnę... mam taki objaw jak nacisnę hamulec to słychać bulgotanie i hamulec jest miękki a potem robi się twardy!

I tak cały czas słychać takie syczenie jakby!

Co jest najlepsze:

Odpowietrzałem go już 3 razy płynu jest dość!

i za każdym odpowietrzeniem jest spokój na jakiś miesiąc po czym znów się zapowietrza...

Miał ktoś kiedyś takie problem żeby hamulec się sam zapowietrzał?

Kolega miał podobny problem z tym że u niego zapowietrzało się cały czas jedno koło . Problem zniknął po wymianie przewodu elastycznego przy zacisku hamulcowym (tym który się zapowietrzał)

Opublikowano
ewidentnie gdzieś masz nieszczelność w układzie.Poszukaj czy nie ma minimalnych wyciekow wzdłuż przewodów hamulcowych,przy pompie hamulcowej oraz ABS-u i czy wysprzęglik nie cieknie
Opublikowano

No ale płynu mi nie ubywa...

Z tego co się dowiedziałem z innego źródła to powiedziano mi że mam wodę w servie!

Bo pompa jest pod filtrem pyłkowym z lewej strony i tam pod nim cały czas stoi woda!

Możliwe to jest że nabiera wody? :?

Nie wiem czy tamten odpływ jest zatkany czy co? Da się go przepchać? Czy już mam servo do wymiany?

Od wczoraj jak przestało padać problem zniknął bez konieczności odpowietrzania hamulca...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.