Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Jakie sa roznice w osiągach między manualem a automatem w E90 z ktorymkolwiek z silników 2.0d z lat 2005-2007?

v40 -> s60 -> s40 -> s60 -> wrx -> e90 ->A6
Opublikowano
Na steptroniku też ciekawie smiga. Automat duży plus na zatłoczone miacho (Rozmowa przez telefon :lol: ) Na manualu da się trochę pupcią pozarzucać.A jak to wyglada w automacie??
Opublikowano
W automacie tez sie da. I to majac tylko 2 litry. A co do telefonu to bluetooth - tak samo przydatny jak automat. A co do pytania autora, nie mam pojecia jaka jest roznica, ale ja bym sie nie zamienil.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
automat, zamula start - po prostu startujesz z niskich obrotów nie da rady wkręcić silnika na wysokie obroty i pościć sprzęgła. I na tym moim zdaniem wady sie koncza, reszta to same zalety.
Opublikowano
... Na manualu da się trochę pupcią pozarzucać.A jak to wyglada w automacie??

 

nie ma poprawnej możliwości wprowadzenia auta w uślizg poprzez zblokowanie tylnych kół na skutek redukcji (w automacie jest konwerter i do momentu kiedy prędkosci się nie ustabilizują konwerter nie jest spięty na sztywno), inne metody identycznie jak w manualu, dodatkowym bólem jest, że po podejściu do obrotów maks. masz automatyczną zmianę biegu i znowu praca konwertera (trzeba kontrolować obroty)

 

jazda "boczkiem" wymaga zdecydowanie więcej umiejętności (w przypadku amatora) lub inwestycja w dużą wartość Nm gdzie wprowadzenie auta w uślizg odbywa się za pomocą pedału gazu :mrgreen:

 

automat, zamula start - po prostu startujesz z niskich obrotów nie da rady wkręcić silnika na wysokie obroty i pościć sprzęgła. I na tym moim zdaniem wady sie koncza, reszta to same zalety.

 

przed zamówieniem auta też się tego obawiałem (założyłem nawet post...) ale przy wartości ~500Nm od ~2tys. obrotów nie masz tego efektu, auto na wąskich oponach ustawia się bokiem i aby najszybciej wystartować należy lekko ściągnąć nogę z gazu a nie wciskać go do oporu :mrgreen:

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

Według danych nie ma aż takiej rónicy w przyspieszeniu od 0 do 100 km/h. Nie mam co prawda danych na temat 320 E90 ale 318d i 318dA prezentują się tak.

http://www.bmw-tech.pl/bmw/seria_3/e90/2030/318d.html

http://www.bmw-tech.pl/bmw/seria_3/e90/2031/318da.html

 

Przy mocniejszych silnika różnica pewnie jest mniejsza.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

przed zamówieniem auta też się tego obawiałem (założyłem nawet post...) ale przy wartości ~500Nm od ~2tys. obrotów nie masz tego efektu, auto na wąskich oponach ustawia się bokiem i aby najszybciej wystartować należy lekko ściągnąć nogę z gazu a nie wciskać go do oporu :mrgreen:

 

No zawsze można mieć walce 255 z tyłu i jest ok.

Na 225 jest już srednio a jak jest mokry asfalt to żwawe starty już średnio wychodzą. :mrgreen:

Podejrzewam, żąe manulem 330d robiłbym gorszy czas do setki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.