Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

 

Na wiosnę chciałbym posadzić swoje autko, bo zdecydowanie za wysoko siedzi, a mianowicie tak; (oraz w planach mam wrzucenie jakiś felg 17" :D )

 

http://img801.imageshack.us/img801/820/zmiana2.jpg

http://img18.imageshack.us/img18/2565/zmiana3.jpg

 

I teraz mam pytanko.

 

Czy wystarczy, że do tego zamontuje same sprężyny obniżające, czy muszę od razu całe sportowe zawieszenia zamontować?

 

Sory za takie głupie pytanie, ale nigdy wcześniej nie obniżałem samochody, więc w tym temacie jestem laikiem ;)

 

Możecie polecić jakieś sprężyny i ewentualnie ile ją obniżyć, aby dało się jeździć w miarę po ludzku ;)

Opublikowano

jak dasz jakieś kosmetyczne -40 to może zostać na tych amorach co masz, jeśli ma być całkiem przyzwoite -60 lub po męsku -80-100 to trzeba zmienić amory na krótsze

mniej jak -60/60 nie ma sensu robić bo i tak będzie wysoko, na -80 da się normalnie jeździć, e34 jest w serii dość wysokie

Opublikowano
jakie masz rozmiary opon?

 

Rozmiar opon to 195/65 a dlaczego pytasz?

 

jak dasz jakieś kosmetyczne -40 to może zostać na tych amorach co masz, jeśli ma być całkiem przyzwoite -60 lub po męsku -80-100 to trzeba zmienić amory na krótsze

mniej jak -60/60 nie ma sensu robić bo i tak będzie wysoko, na -80 da się normalnie jeździć, e34 jest w serii dość wysokie

 

A możesz polecić jakiś w miarę ogarnięty zestaw amorów i sprężyn w przyzwoitej cenie? Lub jakiejś konkretnej firmy?

 

pozdro

Opublikowano

Ten przod jakos wysoko ci stoi rzeczywiscie. U mnie jest jakos nizej:

http://img263.imageshack.us/img263/6060/dsc04935i.jpg

 

W sumie widzialem juz troche E34 z takim wysokiem przodem. Nie wiem czym jest to spowodowane.

Mowisz ze twoj jest wysoki? Zobacz jak wygladal moj jak go kupilem, jakies 50mm wyzej niz seryjnie, ktos wlozyl tuleje pod gniazdo amortyzatorow z tylu i dal dluzsze sprezyny na przod:

http://img801.imageshack.us/img801/4808/dsc04569o.jpg

Opublikowano
Ten przod jakos wysoko ci stoi rzeczywiscie. U mnie jest jakos nizej:

Image

A Ty jakie masz u siebie sprężyny, bo podoba mi się jak u Ciebie furka leży :) Dobrze mi się zdaje, czy to są 16" felgi? (Tak ogólnie to bardzo ładna Bunia :D )

 

No u mnie z przodu wysoko pieje, a z tyłu wygląda jakby już sprężyny na wykończeniu były :?

Opublikowano

U mnie sa oryginalne sprezyny. Jedynie z przodu wymienilem, bo byly dluzsze jak pisalem wyzej. A wsadzilem od M50B25, bo sa takie same. Co do felg to sa 16" jak napisales.

Ja bym na twoim miejscu poszedl najtansza i najszybsza linia oporu. Tyl masz OK, wiec musialbys zdemontowac przod i skrocic sprezyny. Aby tylko nie za duzo. No chyba ze chcesz wymieniac wszystko to twoja decyzja.

Opublikowano

Jak wiadomo wszystko zalezy tez od felg, bo obnizac dla 15" nie ma sensu. Ja chce wrzucic 17" więc myślę, że same sprężyny włożę. Z tego co się rozglądałem, to Jamex'y -40/35 kosztują 360 złotych więc nie tak źle.

Wydaje mi się, że nie ma sensu tylko sprężyn z przodu wymieniać. Miałem też zamysł by wrzucić -60 z przodu ale wtedy wymiana amorów by mnie czekała, więc raczej same sprężyny kupie. Generalnie Twoja konfiguracja bardzo mi się podoba. Autko w miare usiadło a przy tym nie straciło "klasycznego" smaku :)

Opublikowano

Zaleta wysokiego samochodu jest tylko jedna, ale bardzo istotna. Nie trzeba uwazac na krawezniki itp, a jakie sa nasze drogi i parkingi kazdy wie. W zimie tez na plus. Ale za to jest to okupione ochydnym wygladem i gorszym prowadzeniem. Wiec trzeba trafic w jakies optimum.

Nie wiem co to jest u nas za mania wstawiania wszedzie przeogromnych kraweznikow. Ostatnio przylozylem w jeden tylem. Cale szczescie ze tylko wydech sie troche przygiął.

Opublikowano

Nie, Bunia zostaje ze mna co najmniej do nastepnego lata :D

Tak jak mówiłem chciałem sprzedać, ale po pary głupich telefonach, od kupujacych (mamy XXI wiek a co po niektorzy ludzie sa głupsi od jaskiniowcow :mad2: )

dałem sobie spokoj. Zreszta sprzedawalem z innym zamiarem, ale ze szkola mnie zrobila w chu...a, tzn w jajo, to mam rok przerwy i tym samym zadecydowałem ze autko zostaje u mnie :)

Stad tez przed zima totalny ogar i doprowadzenie niuni do perfekcji, a takze skladowanie gratów na wiosne :) Na pierwszy plan fajne koło 17", ostatecznie 16" ori i obnizenie auta, a takze moze jakas skorka ewentualnie sportsize'y :D

Jak to mowia, nic bez przyczyny sie nie dzieje :)

Opublikowano
No i dobrze przynajmniej kolejna E34 zostanie w dobrych rękach. :cool2:
Opublikowano

No to teraz mam dylemat, bo mam mozliwosc kupienia felg 18" we w miare ludzkich pieniadzach i tu pojawia sie pytanie, czy takie cos podejdzie pod fabryczny zawias z E34 i czy nie bedzie to obcierac i czy sie zmiesci?

A druga sprawa jest tego typu ze sa to felgi z E36 wiec ET zapewne bedzie wieksze i bedzie kombinacja. Pytanie czy gra warta swieczki?

Nie powiem bo duze kapcie mnie kreca, ale wtedy pewnie takie cos jak "komfort" zniknie zupelnie?

Opublikowano
18" do e34 to przesada. Do tego z e36. ET42 czy 46 bodajrze. Gdzies mi sie walaja takie stalowki. Felgi bedziesz mial schowane do srodka. A pierscienie dystansowe kosztuja chyba ze 200zl. Daj se spokoj. Na 17" juz nie ma prawie zadnego komfortu, a co dopiero na 18". I moim zdaniem juz wtedy idiotycznie to wyglada.
Opublikowano

W sumie teraz też jest jeszcze za wysoko, myślę czy nie założyć alufelg 16. Według was to coś pomoże?

Z wiekszymi felgami to sa 2 sprawy. Teoretycznie samochod bedzie stal wyzej, ale za to bedziesz mial mniejsza szczeline miedzy blotnikiem, a oponą co moze dawac złudzenie ze samochod jest nizszy. Oczywiscie zalezy jaka opone zalozysz, ale biore pod uwage to, ze ogolnie kolo bedzie wieksze niz masz teraz.

Opublikowano

Z obnizaniem to troche uwazaj, po pierwsze to tracisz na komforcie a po drugie to masz miche olejowa aluminiowa a nie stalowa i nieduze udezenie przy zbyt niskim zawieszeniu skonczy sie tragicznie dla twoich pieniedzy i silnika.

Moim zdaniem -40 to max w doł co powinienes pojechac a i jeszcze polskie drogi, a własciwie ich jakosc, nie nadaja sie do konkretnej gleby.

 

Co do alu felg to im wieksza felga tym mniejszy profil opony a co za tym idzie komfort w dół. Ja miałem w swojej fele 17-stki na szerokim parapecie z tyłu 8 cm i opona 245/45/17 a z przodu rant 6 cm opona 235/45/17, walce i felgi były zajebiste bo ranty polerowane itp i jazda była fajna ale jak asfalt był igła natomiast na nierownosciach i niedaj boze na koleinach to masakra jak na łajbie podczas sztormu wiec je sprzedalem i kupiłem 16 i teraz jest git, moge wzucic zdjecia.

 

Pozdrawiam

KLIMATYZACJA SAMOCHODOWA, THERMO KING, CARRIER

DIAGNOSTYKA BMW, VAG tel. 500 236 866

Opublikowano
Ja tez mam 16" i do tego najwiekszy profil opony jaki mozna zapakowac. W sumie wielkoscia kolo jest jak 17" na profilu 45, ale jest węższe i profil 55 pozwala na wygodna jazde.
Opublikowano

herezje piszecie

jak zakładasz większe felgi to schodzisz z rozmiarem (profilem) opon, żeby koło zachowało fabryczną średnicę!!

 

co do miski to jej rozwalenie w e34 to prawdziwa sztuka, jest ona wysoko, najniżej są mocowania tuleji dolnych wahaczy i nimi się haczy w koleinach, nic złego się nie stanie przez to, drugi newralgiczny punkt z przodu to stabilizator, nim się można zahaczyć w bramach wjazdowych itp

e34 naprawdę ładnie się glebuje, niczym się nie przyciera -60 to jest tylko kosmetyka, zero utrudnień w ruch, -75 można zacząć uważać na niektórych śpiących policjantach, ale nie ma tragedii, latałem zglebioną 520, potem 535i przez prawie 2 lata i jedynie po zimie zderzak przedni wymagał lakierowania, zero innych uszkodzeń

 

co do komfortu to w e34 jest on zawsze, to nie e30stka gdzie na twardym zawiasie jeździ się jak gokartem

 

moja stała mniej więcej tak, na 8.5 i 10x17 i gumach 215/45 i 245/40:

IMG_0998.JPG

IMG_0994.JPG

Opublikowano
herezje piszecie

jak zakładasz większe felgi to schodzisz z rozmiarem (profilem) opon, żeby koło zachowało fabryczną średnicę!!

No tak, a co w tym dziwnego? Nikt nie napisal nic sprzecznego.

Opublikowano
herezje piszecie

 

co do komfortu to w e34 jest on zawsze, to nie e30stka gdzie na twardym zawiasie jeździ się jak gokartem

Teraz to ty herezje piszesz. Juz widze, a raczej czuje jak wygodna musi byc twoja e34. Wiekszosc ludzi narzeka na same felgi 17" na org. zawieszeniu, a co dopiero 17" plus obnizona zawiecha. W zasadzie zalezy tez od preferencji kazdego czlowieka, jeden lubi tapczan, a drugi twardy taboret. Wyglad to co innego, wiadomo ze nisko to lepsza prezencja. Osobiscie najwygodniej jezdzilo mi sie E32. Moja E34 w porownaniu do E32 to woz drabiniasty.

Ale widze ze rudy na drzwiach juz wylazl :)

 

Co do tej miski olejowej to tez roznie bywa. Zalezy kto, jak omija wyboje. Zalezy tez gdzie sie mieszka. Osobiscie juz raz przychaczylem przednim zderzakiem krawężnik i raz wydech. A zawieszenie mam fabryczne.

 

Kur... czemu te posty sie nie sklejaja same, ciagle zapominam wyedytowac.

Opublikowano

co kto lubi, ja teraz kupiłem e36 i tydzień po zakupie już wylądował gwint skręcony mocno w dół :D

lubię jak moja czarna leży mocno na glebie, do tego szerokie koło musi być obowiązkowo :cool2:

 

dużo zależy od amorów, jak kupisz chińszczyznę to będzie lipa, ale jak coś porządnego to będzie naprawdę ok

ja miałem amory koni z regulacją i na najbardziej miękkim ustawieniu zdziwiłbyś się jak dobrze to auto wybierało nierówności :cool2:

ważny jest też stan zawieszenia, nie tylko wahacze, ale i tuleje belki itp, jeśli są stare to zawieszenie dużo gorzej wybiera nierówności

tak samo opony, jak kupisz jakieś miękkie np uniroyale rainsport to nie będzie tak źle

 

ps tą e34 sprzedałem jakiś czas temu, ruda faktycznie jakoś intensywnie się zawzięła na drzwi kierowcy :cry2:

Opublikowano

Na wstępie dzięki Panowie za zainteresowanie tematem :)

 

Jeśli o mnie chodzi to biore pod uwage raczej fele 16" ale z duzym parapetem, albo jakieś ORI 17" np tzw "Słoneczka", bo widziałem ostatnio E34 na takiej feli i prezentowało sie bardzo fajnie.

 

A co mi mozecie powiedzieć o parametrach felgi 8JX16H2 ? Bo nie za bardzo umiem odczytywać te parametry. Z tego co wiem to fele, którymi się interesuje mają ET20 więc powinny bez problemu pasować do E34, dobrze myśle?

 

Do felg z dużym rantem (te o ktorych mysle maja 8cm) jakiej najlepiej byloby opony wrzucic? Podobno najlepiej by sie tu zgrywaly 225/55 badz 60?

 

Co myślicie?

 

moja stała mniej więcej tak, na 8.5 i 10x17 i gumach 215/45 i 245/40:

 

Przyznaje ze kozacko siedziała ta Twoja Bunia, mi sie bardzo podoba :)

 

 

Tak apropo felg, które by mnie interesowały to powiem Wam, ze bardzo spodobal mi sie wzor REMOTEC'a:

 

http://allegro.pl/bmw-bbs-remotec-rial-polerowany-rant-16-cali-i1825989741.html

 

http://allegro.pl/remotec-9jx16h2-5x120-bmw-poler-rant-i1822919022.html

 

Ewentualnie jakis BORBET:

 

http://allegro.pl/felgi-borbet-a-bmw-5x120-4-sztuki-17-cali-polerka-i1785626612.html

 

Myślicie ze pasowałyby do mojej Buni i który wzor wedlug Was najlepiej?

 

pozdro

Opublikowano

remotec jest piękny. ale 9x16 ładnie wygląda tylko w e30stce, do e34 te koła są za małe i zginą w nadkolach

 

et do e34 powinno być jak najniższe, 20 będzie ok, w moich 10calach było et 0 (zero) i dopiero wtedy rant felgi był równo z błotnikiem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.