Skocz do zawartości

535i wymiana oleju w skrzyni manualnej i w moście??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Z góry zaznaczę że szukałem i wszystkie tematy dotyczą automatu.

Auto jest z 1996r ma najechane 270 000km Nie wiem czy kiedykolwiek były wymieniane te oleje, poziom sprawdzam cyklicznie przy wymianie oleju w silniku, skrzynia chodzi bez zarzutów.

Napiszcie czy powinno się wymienić te oleje?? Jak tak to jakie polecacie??

Opublikowano

według instrukcji "dozywotnio nie wymieniac"

ja wymienilem u siebie przy 220tys

specyfikacjie oleju masz na naklejce z boku skrzyni

ja usiebie zalałem dextrol 3 valvoline nie patrzac na naklejke

ale lepiej zalac taki jaki powinien byc wchodzi okolo 1,1L

 

a jeszcze jedno jak bedziesz wymienial sam to lepiej zebys nie był wymiotny bo ten olej w skrzyni smierdzi starymi zbukami :8)

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Opublikowano

Co do skrzyni manualnej nie ma żadnych większych przeciwwskazań, żeby sobie olej wymienić. Ja kupiłem rok temu skrzynię używaną w ładnym stanie bo w mojej łożysko na wałku się posypało i już ją trochę podmieliło. Przed jej założeniem kazałem mechanikowi wymienić olej na nowy (jego ojciec zajmuje się także skrzyniami) i nie widział żadnych przeciwwskazań żeby mi ten olej wymienić. Jeżdżę już rok z nowym olejem i skrzynia chodzi pięknie.

Ogólnie rzecz biorąc to BMW pisze, że oleju się nie wymienia bo jest dożywotni tylko, że oni to dożywocie zakładają na poziomie np 200-300tys km i potem skrzynię traktują jako element wymienny - wywalają stara skrzynię i każą założyć całą nową tylko, że za takie podejście to klient musi potem słono zabulić.

Dlatego nie ma co patrzeć ślepo w taką politykę producenta i jeśli ma się taką ochotę to olej powinno się wymienić na świeży - zwłaszcza jeśli chodzi o manualną skrzynkę bo ona nie jest aż tak problematyczna pod tym względem w porównaniu do automatu. Oczywiście olej powinien być zgody ze specyfikacją producenta i konkretnym modelem zainstalowanej skrzyni.

Pzdr.

Opublikowano

Trochę prawdy w tym jest kolego. Przy następnej wymianie oleju w silniku ogarnę też skrzynię i most.

Powiedz mi tylko w manualnej skrzyni nie ma chłodnicy oleju?? ani filtra? po prostu spuszczasz stary i wlewasz nowy?

Opublikowano

Dokładnie - nie ma żadnego dodatkowego filtra ani chłodnicy. Odkręcasz korek spustowy, zlewasz stary olej, zakręcasz korek spustowy, wlewasz odpowiednią ilośc świeżego oleju (najprościej odkręcic korek służący do sprawdzania ilości oleju i potem wlewac świeży olej aż zacznie on lekko wypływac przez ten korek inspekcyjny. I to cała filozofia wymiany oleju w skrzyni manualnej.

Pzdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tyle że olej co jest w skrzyni jest dostępny tylko w serwisie.Żaden sklep ani punkt wymiany olejów nie potrafił powiedzieć co to za olej MTF-LT-1 i jakie ma parametry.Mogą mi sprowadzić ten olej z serwisu BMW,ale w bańce 20-stce.Na co mi tyle oleju? Zresztą zaglądałem przy okazji wymiany uszczelniacza w skrzyni,stan jest prawidłowy,a sam olej jest czyściutki(przebieg z 3 na początku) więc śmigam dalej.
ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Tyle że olej co jest w skrzyni jest dostępny tylko w serwisie. Żaden sklep ani punkt wymiany olejów nie potrafił powiedzieć co to za olej MTF-LT-1 i jakie ma parametry.

 

Zgadza się oficjalnie olej dostępny tylko w ASO nieoficjalnie to nic innego jak Pentosin MTF2 ; SAE 75W-80 ; API GL 4

 

Właściwości fizyko-chemiczne

gęstość 15°C 851kg/m3

gęstość 20°C 850kg/m3

lepkość kinematyczna 100°C. 7.7mm2/s

lepkość kinematyczna 40°C 38.3mm2/s

lepkość kinematyczna 20°C 88mm2/s

wskaźnik lepkości 177

lepkość dynamiczna -40°C 7600mPa*s

temperatura krzepnięcia -60°C

temperatura zapłonu 228°C

 

Cena ok. 55-60zł/litr



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wczoraj przeglądałem sobie "Sam naprawiam" i znalazłem coś takiego.

Skrzynia biegów:

ESSO ATF Dexron D-21065

SHELL ATF Dexron II D-21666

MOBIL ATF 220 D-20104

TOTAL Dexron II D-20356

Olej przekładniowy należy wymieniac w ramach przeglądów co 60 000 km.

Tylny most:

olej przekładniowy hipoidalny SAE 75W-90.Stosować tylko rekomendowany przez BMW.

ec2Wze6.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.