Skocz do zawartości

530d podgrzewanie lusterek


opa_pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Dzisiaj rano miałem zaparowane lusterka i tylne szyby w aucie. Po odpaleniu nacisnąłem guzik podgrzewania tylnej szyby, po czasie pojawiły się ślady podgrzewania szyby. Niestety lusterka bardzo powoli zaczęły odparowywać, nawet po 5 minutach nadal była na nich para, w końcu musiałęm je przetrzeć szmatką bo nic nie było widać... Dodam, że temperatura na zewnątrz wynosiła 12 stopni... Jak załącza się podgrzewanie lusterek? Czy jest to zależne od temperatury czy raczej sprzężone z podgrzewaniem tylnej szyby?

 

 

Przy okazji jak taką usterkę naprawić, czy trzeba rozbierać lusterka i jak to zrobić?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robisz tak:

Ustawiasz szkło lusterka jak najbliżej do siebie i z zewnetrznej strony tam gdzie robi sie szpara miedzy obudowa a szklem lustra wkładasz palce i pociągasz je delikatnie wyjmując wkład. Odczepiasz dwa przewody z tyłu szkła (w przewodach tych radziłbym sprawdzić czy masz napięcie po przekręceniu zapłonu). Wkład bierzesz do domu ponieważ musisz rozdzielić lustro od plastikowej tylnej obudowy. Umieszczasz je całe w umywalce i zalewasz ciepłą wodą. Po około 5-10 min (zależy jaką ciepłą wodę masz:-) klej robi się miękki i spokojnie odklejasz plastik od lustra. Jak Ci się uda to po oklejeniu usuwasz starą matę grzewczą i przyklejasz nową z allegro za 6 zł.

 

http://www.allegro.pl/mata-grzewcza-podgrzewacz-do-lusterek-gb-8s-gb-10s-i1797930223.html

 

Po przyklejeniu nowej maty odginasz blaszki tak aby pasowały do tyłu plastikowego który odleiłeś, bierzesz silikon może być szklarski-po brzegach dajesz cienką żylkę i tam gdzie są styki. Dajesz go po to aby woda się nie dostawała do środka tym samym unikając zwarcia. Czekasz najlepiej ok 12 godz. zakładasz podłączasz w odwrotnej kolejności i masz grzanko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sposób wyciągnięcia wkładu zależy od tego jakie masz lusterka. Gdy masz małe lusterka to robisz jak napisał jarosjaros. W przypadku gdy masz duże lusterka to pod wkładem jest dźwigienka którą należy przesunąć na bok, aby zwolnić blokadę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sposób wyciągnięcia wkładu zależy od tego jakie masz lusterka. Gdy masz małe lusterka to robisz jak napisał jarosjaros. W przypadku gdy masz duże lusterka to pod wkładem jest dźwigienka którą należy przesunąć na bok, aby zwolnić blokadę.

 

To E39 ma różne rodzaje lusterek? Wrzuci ktoś jakieś foto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest lusterko małe:

I zdejmujesz je tak jak opisałem

 

http://members.upcpoczta.pl/m.kowal802/inne/bmwklub/foty/lusterkom.jpg

 

To jest lusterko duże:

I zdejmujesz je za pomocą dźwigienki jak opisał "Sołtys"

http://members.upcpoczta.pl/m.kowal802/inne/bmwklub/foty/lusterkod.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba chodzi o to, ze:

- na gornym zdjeciu (prawe) jest prostokatne

- dolne (lewe) ma zewnetrzna krawedz wyokraglona

czy tez moze zdjecie zrobione jest pod katem i powstaje takie wrazenie??

 

Ja mam chyba prostokatne, juz sam nie wiem, moze ktos podalby po prostu wymiary ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może inaczej... masz funkcję składania się lusterek? jeśli masz to masz duże a jeśli ręcznie musisz je składać np, jak wjeżdżasz do wąskiej bramy to małe.

podrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, że grzanie lusterek jest związane właśnie z jakąś minimalną temperaturą (tak jak Webasto) bo niby po co mają grzać non stop jeśli np latem jest ciepło. Ja u siebie nie zauważyłem, żeby latem mi grzały wkłady. Za to już jesienią/zimą widać to bardzo dobrze. Być może też jest tak, że jeśli włączy się ogrzewanie tylnej szyby to wtedy też komp dołącza ogrzewanie luster - niezależnie od temperatury, sądząc, że jeśli szyba tylna wymaga odparowania to i lustra też. Szczerze mówiąc sam się kiedyś zastanawiałem jak to jest z tym odpalaniem grzania luster - czy zależne od włączenia grzania tylnej szyby, czy od jakiejś zaprogramowanej temperatury zewnętrznej. Chętnie bym się o tym czegoś dowiedział.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

temacik był już kiedyś poruszany z tego co pamiętam. Jeżeli chodzi o grzanie lusterek to kiedyś znalazłem takie coś :

informacja z naszego forum viewtopic.php?f=72&t=118823

 

Mirror heating is individually controlled by the computer modules in each front door - following a program that uses the outside temperature as reported from the OBC. Power is applied in 4 different stages (percentages of time) to give 4 different degrees of heating - all according to temp.

 

Temp Range % of Time

below -10C 100% (totally on)

-10C thru 0C 75%

0C thru 15C 50%

15C thru 25C 25%

above 25C 0% (totally off)

 

There is no manual control of their operation.

 

Also - the washer nozzle heating is controlled in a similar way - but there are either on or off (single stage). They start to heat when the temp drops to +3C (same time as you get the "freezing temp" alert message). They turn off when the temp climbs to +6C.

 

Both these heating functions, like many other non-essential functions, will be shut down if the battery voltage falls too low (below 11.4) and will not be re-activated till the voltage goes to about 12.2.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.