Skocz do zawartości

praca silnika 3.0d stuki w tle...


BMW e39

Rekomendowane odpowiedzi

Witam od jakiegos czasu cos stuka w silniku od spodu w tle, nie raz slychac stuki nie raz nie ,raz silnik chodzi glosniej{klekocze jak stary diesel} a raz ciszej.Co to moze byc?

http://www.fileserve.com/file/HNY5KUQ/MIC-2011-04-25_18h22m01s.wav

dodam ze na nagraniu gorzej slychac jak pracuje niz na zywo....

Edytowane przez BMW e39
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 78
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

No niestety moj silnik klepie podobnie. Jeden magik niby specjalista powiedzial ze to mi klepie wal w cylindrze, drugi ze jakies popychacze... ciekaw jestem co zdiagnozuja forumowicze bo dzis prawie zamowilem nowy silnik.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ja nie sprawdzilem w tym silniku i nie wymienilem :duh: jak go kupowalem 3 misiace temu chodzil idealnie teraz chodzi coraz gorzej,nie wiem czy to wina oleju czy czegos innego.mam castrol 5w40edge.Popychacze to nie sa bo slychac od dolu ,panewka tez raczej nie bo sa o wiele glosniejsze stuki juz sam nie wiem....Nie raz silniczek pracuje cicho ze go nie slychac i wydaje mi sie ze chodzi jak benzyniak{taka jest prawidlowa praca 3.0d}....nie wiem czy olej wymienic?? Edytowane przez BMW e39
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz manuala to przyjrzyj się dwumasie, na zimnym jest ok jak się nagrzeje motor to wówczas może klekotać i wydobywają się od dołu różne nipokojące dzwięki.

 

Manual.Ale jak wciskam sprzeglo to nic sie nie zmienia dalej klekocze stuka itp.Jak auto bylo na podnosniku to dzwiek dochodzil z okolicy laczenia skrzyni i silnika.Tak mi i mechanikowi sie wydaje.Dzwiek moze rozchdzic sie po calym silniku nawet od np glupiej rolki lub napinacza...Wiec ciezko dokladnie jednoznacznie stwierdzic skad dochodzi odglos najbardziej slychac go jest od drzwi kierowcy a na podnosniku tak jak pisalem wyzej...z gory tego raczej nie slychac jak sie otworzy maske

ps: czy w skrzyni jest jakies lozysko ktore moze stukac???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź jak gasisz auto z wciśniętym sprzęgłem i bez jeśli bedzie wyraźnie łomotało na puszczonym sprzęgle to prawdopodobnie dwumasa, a jeżeli chodzi o klekotanie i chałasy przy wciskaniu sprzęgła i odpuszczaniu to się nic nie zmieni jak będzie walnięta dwumasa ponieważ sprzęgło jest przykręcone do dwumasy, chałasy by cichły gdy miałbyś uszkodzone łożysko oporowe na sprzęgle.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź jak gasisz auto z wciśniętym sprzęgłem i bez jeśli bedzie wyraźnie łomotało na puszczonym sprzęgle to prawdopodobnie dwumasa, a jeżeli chodzi o klekotanie i chałasy przy wciskaniu sprzęgła i odpuszczaniu to się nic nie zmieni jak będzie walnięta dwumasa ponieważ sprzęgło jest przykręcone do dwumasy, chałasy by cichły gdy miałbyś uszkodzone łożysko oporowe na sprzęgle.

 

 

Hmmm dziwne kazdy mechanik mowil ze jak dwumas to powinno ustapic po wcisnieciu sprzegla...Dlatego temat dwumasu odpuscilem gdyz bylem pewny ze to nie to...Wiec ide tropem kolegow i sprawdze ta dwumase.Jak to mozna najlepiej sprawdzic?jakies sposoby?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Dokładnie.Może nie ucichnie całkowicie,ale przy wciskaniu sprzęgła dźwięk powinien zmieniac się.Żeby sprawdzić dwumas musisz wywalić skrzynię biegów bo inaczej nie dojdziesz,czyli roboty trochę jest.

U mnie klepie "COŚ" i też nie mogłem zlokalizowac tego dźwięku.Jest to najprawdopodobniej zawór,ale pewności 100% nie ma.Wraz z diagnozą zawsze pada słowo " MOŻE " .Od przodu auta nie słychać nic,dźwięk pojawia się przy przegrodzie.czyli między silnikiem a skrzynią.Interwał klepania wzrasta wraz z obrotami,aż przy ok 2000 obr/min cichnie.Auto jeździ tak już z 4 rok albo i lepiej,tyle,że wkurzające jest trochę.Dużo rzeczy wymienione łącznie z kompletnym sprzęgłem + dwumasą włącznie i jest nadal poddałem się bo efektu brak,a szkoda pieniędzy wydawać na próżno.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale czym moze to byc spowodowane?ja tak wczesniej nie maielm na 100% teraz nie raz silnik chodzi idealnie a nie raz stuka jak stary grzmot i tez nasila sie to z obrotami a pozniej sie rozmywa przy 1,5-2 tys obrotow.Dwumas chyba na 80% nie ...Sprzeglo mam jak nowe puszczam lapie od razu i jest bardzo miekkie...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U Ciebie dziwnie terkocze na tym nagraniu przy gaszeniu. Pewnie mało kto przesluchal do konca, ale na koncu niepokojąco terkocze.

Na pocieszenie Ci powiem, ze u mnie klepie (grzechocze) bardziej wyraziście - może ma to związek z tym, ze nie mam osłony pod skrzynią.

I rzeczywiscie, od przodu silnika tego nie slychac, od gory po otwarciu maski tez nie, natomiast z boku - BARDZO.

Najbardziej wkurzające, jak jade z otwartymi oknami i dźwiek odbija sie od zabudowań czy balustrad - słysze jak bardzo klepie, juz nie wspominajac o tym, jak przyspiesze (wystarczy lekko) z niskich obrotów, to grzechotnie coś czasami.

Dodam że rano tego klepania nie ma, ale kultura pracy zimnego silnika dalej mi sie nie podoba, bo slychac go bardzo wewnątrz przy zamknietych oknach.

Po rozgrzaniu, zwlaszcza jak docisne na trasie, to klepie juz bardzo.

 

Dwumas i sprzęgło odpada bo są wymienione na ori LUK, choc u mnie nie terkocze przy gaszeniu aż tak, ale coś tam jednak słychać. Przy wciśnietym sprzęgle terkot przy gaszeniu ginie.

 

Jutro wkleje swoje nagranie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U Ciebie dziwnie terkocze na tym nagraniu przy gaszeniu. Pewnie mało kto przesluchal do konca, ale na koncu niepokojąco terkocze.

Na pocieszenie Ci powiem, ze u mnie klepie (grzechocze) bardziej wyraziście - może ma to związek z tym, ze nie mam osłony pod skrzynią.

I rzeczywiscie, od przodu silnika tego nie slychac, od gory po otwarciu maski tez nie, natomiast z boku - BARDZO.

Najbardziej wkurzające, jak jade z otwartymi oknami i dźwiek odbija sie od zabudowań czy balustrad - słysze jak bardzo klepie, juz nie wspominajac o tym, jak przyspiesze (wystarczy lekko) z niskich obrotów, to grzechotnie coś czasami.

Dodam że rano tego klepania nie ma, ale kultura pracy zimnego silnika dalej mi sie nie podoba, bo slychac go bardzo wewnątrz przy zamknietych oknach.

Po rozgrzaniu, zwlaszcza jak docisne na trasie, to klepie juz bardzo.

 

Dwumas i sprzęgło odpada bo są wymienione na ori LUK, choc u mnie nie terkocze przy gaszeniu aż tak, ale coś tam jednak słychać. Przy wciśnietym sprzęgle terkot przy gaszeniu ginie.

 

Jutro wkleje swoje nagranie.

 

 

Nie patrz co sie dzieje przy gaszeniu bo mam walniete poduszki pod silnikiem i jak gasze auto to zawsze jest taki dzwiek i rzuca silnikem bo poduszki sa do wymiany.Ale chyba mamy inaczej bo ja jak jade to nie slysze zadnego klekotania no moze na zimnym przez 1-2km a tak to slysze tylko turbine jak jade.Mam tak tylko na wolnych obrotach...Mi na trasie nic nie klepie choc mam jakis dziwny stukot z silnika od ok 2,8 do 3,8, moze to ma zwiazek z stukaniem na wolnych tylko ze musze mega przycisnac wrecz na maxa zeby bylo slychac ten stukot jak jade i zawsze zaczyna sie od ok 2,8 do 3,8 a pozniej nagle ginie i leci cicho bez stukow do 4 Masakra :mad2:

 

PS:

piszcie od razu na jakim oleju jezdzicie bo ja mam castrol i od 3 tys km od wymiany oleju zaczelo mi tak stukac wczesniej silnika praktycznie nie bylo slychac jak pracowal :mad2: ...Mam mieszane uczucia co do castrola bo czesto w pl sprzedaja podrobki a teraz juz nawet w renomowanych sklepach i h wie co tam tak naprawde jest zalane a nie mowie juz ile za niego zaplacilem...

Edytowane przez BMW e39
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nierówna praca silnika ''klekotanie" pojawia się na wolnych obrotach dlatego że przy rozklekotanej dwumasie są złe odczyty czujnika położenia wału który szczytuje sygnały właśnie ze znaków na dwumasie, dodasz gazu na wyższych obrotach będzie ok. bo sterownik sobie wszystko wyrówna a na wolnych sobie nie może poradzić dlatego na rozgrzanym silniku jest jeszcze gorzej bo dwumasa ma jeszcze większe odchyły, apropo wymiany DW to nie jest takie proste ponieważ trzeba mieć specjalny przyrząd do ustawienia centrowania i odległosci między innymi na czujniku w innym wypadku po wymianie wcale nie musi być lepsza kultura pracy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby się nie okazalo, ze poprzednik wlał jakiegoś motodoktora, zeby wyciszyć silnik. Po zmianie oleju wychodzą kwiatki :mad2:

Pamietam ze na samym poczatku silnik tez mi pracował wzorowo, a każde przyspieszenie to raj dla ucha (zwlaszcza jak na diesla)

 

Ja zalewam Castrol Edge 5W30

Mnie bardziej ciekawi jaki macie Ub hours (w analog 2 w INPA)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może to być pompa podciśnienia? .podobno przy dużych przebiegach siada..... u mnie jak otwieram korek wlewu oleju tez slychac metaliczny cykliczny dzwięk tez tak macie? jest dośc głośny

 

tomek

______________

champion

e53 3.0dA 2005

e53 3.0dA 2004

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może to być pompa podciśnienia? .podobno przy dużych przebiegach siada..... u mnie jak otwieram korek wlewu oleju tez slychac metaliczny cykliczny dzwięk tez tak macie? jest dośc głośny

 

tomek

 

Nie czytasz chyba dokladnie.Pompa vacum jest calkiem z przodu silnika od gory a u nas stuka od spodu....Wiec to nie moze byc pompa podcisnienia...

ps na tym oleju mam przejechane ok 7tys km jakby byl wlany wczesniej motodoctor to silnik szlag by trafil po 500km...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No a w przypadku automata co to moze byc??

 

moim zdaniem nie ma znaczenia czy automat czy manual , wszystko wskazuje na to ze to jednak cos z silnika...Pamietajcie ze dzwiek tak moze sie przenosic ze slychac stuk najbardziej w jednym miejscu a bedzie stukalo gdzie indziej...auto przenosi drgania, stuki i to trzeba tez wziasc na poprawke.A czy tym ktorym stuka podobnie, to slychac jak jada jak sie mocno przygazuje stuki od silnika??tylko trzeba zamknac szyby wylaczyc radio i krecic auto do konca bo u mnie cos stuka od ok 2,8 do 3,8 a pozniej do 4 cisza....i nawet glosno nie wyje na 4 obrotow :D przynajmniej tyle...

Edytowane przez BMW e39
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
tylko trzeba zamknac szyby wylaczyc radio i krecic auto do konca

A ja odwrotnie.

Proponuje zamknąć szyby,włączyć radio(odpowiednia głośność) wtedy robi się przyjemnie.

I NIE KRĘCIC SILNIKA DO KOŃCA.No chyba że chcemy aby wcześniej wyciągnął kopyta.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko trzeba zamknac szyby wylaczyc radio i krecic auto do konca

A ja odwrotnie.

Proponuje zamknąć szyby,włączyć radio(odpowiednia głośność) wtedy robi się przyjemnie.

I NIE KRĘCIC SILNIKA DO KOŃCA.No chyba że chcemy aby wcześniej wyciągnął kopyta.

 

Mowa tu kolego o sprawdzeniu silnika a nie zajezdzaniu go.Jak dojdziesz do 4,3 obtrotow i puscisz gaz na cieplym silniku 90 c to nie ma zadnego zurzycia wiec sie zastanow co piszesz ,tu chodzi o diagnoze, nasluch i wybadanie objawow...

A tak jak napisales tez mozna tylko ze wtedy nie bedziesz nawet slyszal jak Ci je... silnik... :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMW e39: a wymieniales u siebie pompe wody?

Ona moze tez stukać, jak ma luzy ogromne.

Ja ją na dniach wymienie, bo przeoczylem przy wymianie rolek i paska, przy okazji lozysko alternatora, bo to ono mi jezscze huczy prawdopodobnie.

 

Nie wymienilem pompy wody i to tez jest bardzo dobra mysl ar_w gdyz jeden kolega na tym forum tez mial stuki w silniku 3.0d i to mocne i okazalo sie ze lozysko pompy wody stukalo czy sama pompa juz nie pamietam takze to jest dobry trop.Piszesz ze wymieniles rolki,czy kultura pracy sie choc troche polepszyla czy jest jak przed wymiana?kiedy wklejisz swoje nagranie?

Edytowane przez BMW e39
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety próba nagrania dzwieku skonczyla sie niepowodzeniem :/

Musze jakis porządny mikrofon dorwać bo elektretowy sie nie nadaje w ogole.

 

 

Po wymianie rolek byla poprawa, ale za jakis czas znow jakies szmery i inne grzechoty w silniku sie pojawily.

Rolki wymienialem jakos rok temu, a po zakupie auta (3 lata temu) silnik pracowal wzorowo.

Mechanik mowil, ze nowy naciag na pasku szybko rozwali lozysko pompy i moze mial racje.

W nast. tygodniu sprobuje ogarnac temat zeby to miec juz za sobą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety próba nagrania dzwieku skonczyla sie niepowodzeniem :/

Musze jakis porządny mikrofon dorwać bo elektretowy sie nie nadaje w ogole.

 

 

Po wymianie rolek byla poprawa, ale za jakis czas znow jakies szmery i inne grzechoty w silniku sie pojawily.

Rolki wymienialem jakos rok temu, a po zakupie auta (3 lata temu) silnik pracowal wzorowo.

Mechanik mowil, ze nowy naciag na pasku szybko rozwali lozysko pompy i moze mial racje.

W nast. tygodniu sprobuje ogarnac temat zeby to miec juz za sobą.

 

Jezeli chodzi o nagranie dzwieku to wystarczy aparat cyfrowy i nagranie filmiku z glosem lub jak masz jakies mp4 z funkcja nagrywania glosu...

Tylko tak sie zastanawiam ,pompa wody nie moze chyba stukac bardziej wraz z wzrostem obrotow?bo ja tak mam ze jak dodaje gazu na wolnych do stuka razem z dodawaniem obrotow tylko ze dzwiek ustaje przy ok 2 tys obrotow i pozniej go juz nie slychac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.