Skocz do zawartości

Kupno Bmw X5 E53 - Prośba o rady, opinie, porównania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

hmm...dzięki za opd , przemysle to tez dla mnie dziwnie było ze po niemiecku chociaż zakupione w PL

a masz jakies zastrzeżenia co do wyposażenia - mogłoby być coś więcej ???

  • Odpowiedzi 2,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ulepa jakas, polift a kola od przed lifta, poducha pasazera wymieniana, brakuje tylnego prawego poszerzenia nadwozia czyli strzal byl niezly a ze jest to dokladka Lemans, ktorej nie mozna juz kupic, po prostu jej nie ma....
Opublikowano
hmm...dzięki za opd , przemysle to tez dla mnie dziwnie było ze po niemiecku chociaż zakupione w PL

a masz jakies zastrzeżenia co do wyposażenia - mogłoby być coś więcej ???

Co do języka to nie wiem czy wtedy był PL dostępny, w 2006 znajomy kupował e53 w jednym ze stołecznych salonów i wszystko było po niemiecku. Chyba dopiero e70 miały polskie menu na pokładzie. Teraz przy odrobinie wiedzy samemu można to zrobić mając kabel :)

Opublikowano

 

34 000 zl za 06 rocznik w de ? obstawiam ze po powodzi we Wloszech i dzwonie pod Hamburgiem.

 

obdrapany jest , ale czy powypadkowy i po kolizyjny ??? mam zwyczaj pisać takie rzeczy w umowie kupna ale dzięki za opinie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A co my jesteśmy wróżki? Stwierdzamy fakty. Chciałeś znac opinie to ja masz...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Cześć Koledzy,ten temat ma 53 strony i pewnie znalazłbym tam odpowiedź,ale nie mam czasu,idę zaraz spać bo za kilka godzin wyjeżdżam oglądać X5 3.0d z 2003r.

 

Przez 8 lat jeździłem A8 D2 4.2 i o tamtych autach wiem dosyć sporo ( sam większość naprawiałem ) teraz przyszedł czas na zmiany i padło na X5,a o tych autach z kolei nie wiem nic :oops: :lol:

 

Niech któryś z kolegów napisze w skrócie na co mam jutro zwrócić w szczególności uwagę przy oględzinach ( tak w skrócie bym prosił :wink: )

 

Co prawda biorę kumpla ze sobą ,który "coś tam " się zna ,ale chciałbym też sam zaskoczyć kupującego,że "coś tam " o tych autach wiem :D

 

Z góry dzięki za jakieś podpowiedzi.

Pozdro.

Opublikowano
Sprawdz stan skrzyni biegow bo w tych rocznikach mozna sie spodziewac awari ,szczegolnie przy dieslu z 03 bo tam ta slabsza skrzynia GM jest. Osobiscie gdybym chcial diesla to tylko rocznik 2004 czyli po lifcie. te przedliftowe sa mulowate.
Opublikowano
Sprawdzaj tak jak w każdym samochodzie. I tak jak poprzednik napisał,moim zdaniem polift lepszy. A A8 była w benzynie, czy w dieslu?
Opublikowano
Sprawdz stan skrzyni biegow bo w tych rocznikach mozna sie spodziewac awari ,szczegolnie przy dieslu z 03 bo tam ta slabsza skrzynia GM jest. Osobiscie gdybym chcial diesla to tylko rocznik 2004 czyli po lifcie. te przedliftowe sa mulowate.

 

No to kolego wykrakałeś :D ,kurde totalny złom,może i nie bita bo na mierniku wychodziło ok,jedynie maska była malowana o czym od razu wspomniał sprzedający

( nie miał wyjścia bo widać od razu) - lakier z niej schodzi :) ...ale...chyba tylko ze trzy / cztery elementy nie były w niej wgniecione i nie porysowane,poza tym na każdym coś i to porządnie.

Lusterko lewe to widać na zdjęciu.

Opony to w zasadzie sliki,coś z tyłu buczy podczas jazdy,tylne drzwi się od środka nie otwierają,centralny zamek też nie teges bo tylnych prawych nie otwiera,różne elementy poprzyklejane na jakiś czarny klej :roll:

Coś z obiegiem bo węże od chłodnicy ciągle tylko chłodne i nie ma ogrzewania,zbiorniczek do płynu chłodzącego sklejony silikonem,który już odłazi i widać zielony płyn :lol:

Od kierowcy nie można zmniejszyć temperatury na wyświetlaczu bo ten guzik ( niebieski,zimne powietrze ) nie działa ...i wiele wiele innych.

 

 

No ,ale dobra. Teraz najlepsze :D :D skrzynia jest w niej walnięta,gdy bierzesz na D ( tylko na D )to przy silniku z przodu coś gruchocze :? Z ciekawości się tym przejechaliśmy to się śmiałem ,że do 100 się rozpędza jakąś minutę :lol: gaz w podłogę ,a to nie jedzie.Wyje ,obroty lecą w górę,a samochód jedzie jakby chciał,a nie mógł...przy 120 jakby odcinał. Dzwoniłem do speca od automatów i tylko potwierdził.

 

Teraz jak to piszę to się śmieję bo dawno takiego ulepa nie widziałem,no ale ponad 100km się przejechaliśmy na marne :/

 

Link do tego "rodzynka" :wink:

http://otomoto.pl/bmw-x5-full-opcja-C35265488.html

 

(...) A A8 była w benzynie, czy w dieslu?

 

A8 była w benzynie 4.2 ABZ

 

No nic,szukać dalej.Dzięki za rady Panowie ;)

Opublikowano
ooooo mam identyczny kolor samochodu- malo popularny w polsce , oxford green II :) za 25 tysi to ty nie kupisz normalnej x5 z tego rocznika i wcale sie nie dziwie ze byl w takim stanie za taka cene. Na ten rocznik jak chcesz miec normalny samochod to musisz miec 35000 zl. Od handlarza x5 zdrowej nie kupisz ;)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
ooooo mam identyczny kolor samochodu- malo popularny w polsce , oxford green II :) za 25 tysi to ty nie kupisz normalnej x5 z tego rocznika i wcale sie nie dziwie ze byl w takim stanie za taka cene. Na ten rocznik jak chcesz miec normalny samochod to musisz miec 35000 zl. Od handlarza x5 zdrowej nie kupisz ;)

 

Dokładnie!

Cena za 2003 rok za x5 w bardzo dobrym stanie oscyluje w granicach 40 tysi. Handlarzy unikaj jak ognia :o

images?q=tbn:ANd9GcTmIl0TjfLac0DKzvrvVkW5vbYa-L8NnaKQ6MwRmjiNpsCR58FF
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

 

To moj pierwszy wpis na forum ale siedze tu od prawie trzech miesięcy probując ogarnąć calą tą wiedzę i jest ciężko ;].

 

Do rzeczy...

Szukam BMW (swojego pierwszego) w benzynie (w planie LPG) i miała to być trójka lub piątka kombi (E46 lub E39).

Ostatnio jendak zgadałem się ze znajomym, że jego ojciec sprzedaje X5 3.0i, 231KM w automacie z 2003r.

Sprowadzana ze stanów. Kumpla ojciec założył instalację gazową i wiem, że nie szczędził na nią kasy jak na cały samochód więc można powiedzieć słynne stwierdzenie - IGŁA!! :D. Auto jest z pewnego źródła i ma nie wiele najechane bo 160kk. Znam całą jego historię. Doinwestowane itp. itd.

Jedno nie daje mi jednak spokoju mianowicie skrzynia biegów... przy 130kk był w niej wymieniony olej przez owego "Ojca" ;].

Czytałem różne wątki o automatach... i się pogubiłem. Zapadło mi jednak w pamięć, że przy 150-200kk te skrzynie padają bo są za słabe do wagi i mocy. Koszt naprawy/wymiany jest trochę miażdżący jak na pierwszą miłość ;]].

Jedni mówią wymieniać olej to przedłuży żywot inni że wręcz skróci bo olej fabryczny ma dożywotnią gwarancję...

Czy ktoś z zacnych tu użytkowników ma X5 3.0 benzyne i może mi coś powiedzieć o tej skrzyni z własnego doświadczenia lub też ktoś z Was posiada nadmiar wiedzy i zna po prostu temat tych skrzyń i się ze mną podzieli ;].

 

Tu mam VIN: 5UXFA13554LU26564

 

Gdby ktoś był tak uprzejmy i rozkodował mi ten VIN z dwoma zdaniami opisowymi będę bardzo wdzięczny.

 

Z góry dziękuję i za ewentualne nieścisłości przepraszam ;]

Opublikowano
Daj na bezwypadkowe ten vin , tam szybko ci znajda historie w szczegolnosci ze to auto z usa ktore niestety czesto sa po powodziach i dachowaniach. Skrzynia w benzynie 3.0 jest GM. Skrzynie sprawdz najpierw na zimnym silniku po nocy najlepiej. A potem sprawdz jak dziala po przejechaniu okolo 20 km na cieplym. Jak bedzie ok to mozesz brac . Tak czy siak przy tych przebiegach i tak kiedys bedzie cie czekala regeneracja skrzyni .W nowych bmw skrzynie do remontu czesto sa po 50 000 km wiec nie jest tak zle ;) Olej w skrzyni sie wymienia i powie to nawet fabryka ZF. Problem jest taki ze wiekszosc wymienia jak jest za pozno - wtedy wymiana tylko pogarsza sprawe.
Opublikowano
Daj na bezwypadkowe ten vin , tam szybko ci znajda historie w szczegolnosci ze to auto z usa ktore niestety czesto sa po powodziach i dachowaniach. Skrzynia w benzynie 3.0 jest GM. Skrzynie sprawdz najpierw na zimnym silniku po nocy najlepiej. A potem sprawdz jak dziala po przejechaniu okolo 20 km na cieplym. Jak bedzie ok to mozesz brac . Tak czy siak przy tych przebiegach i tak kiedys bedzie cie czekala regeneracja skrzyni .W nowych bmw skrzynie do remontu czesto sa po 50 000 km wiec nie jest tak zle ;) Olej w skrzyni sie wymienia i powie to nawet fabryka ZF. Problem jest taki ze wiekszosc wymienia jak jest za pozno - wtedy wymiana tylko pogarsza sprawe.

 

 

Dzięki za odpowiedź.

Sprawdze tak jak mówisz.

Nie wiem tylko gdzie te "bezwypadkowe" ;]

Co do nowych samochodów to jest jakaś chora sprawa... Ja rozumiem, że producenci nie żyją wyłącznie ze sprzedaży samochodów

ale to co się dzieje na rynku to jest jakiś ponury dowcip...

Idąc w tym kierunku za jakiś czas bedziemy jeździć jednorazówkami...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam

 

To moj pierwszy wpis na forum ale siedze tu od prawie trzech miesięcy probując ogarnąć calą tą wiedzę i jest ciężko ;].

 

Do rzeczy...

Szukam BMW (swojego pierwszego) w benzynie (w planie LPG) i miała to być trójka lub piątka kombi (E46 lub E39).

Ostatnio jendak zgadałem się ze znajomym, że jego ojciec sprzedaje X5 3.0i, 231KM w automacie z 2003r.

Sprowadzana ze stanów. Kumpla ojciec założył instalację gazową i wiem, że nie szczędził na nią kasy jak na cały samochód więc można powiedzieć słynne stwierdzenie - IGŁA!! :D. Auto jest z pewnego źródła i ma nie wiele najechane bo 160kk. Znam całą jego historię. Doinwestowane itp. itd.

Jedno nie daje mi jednak spokoju mianowicie skrzynia biegów... przy 130kk był w niej wymieniony olej przez owego "Ojca" ;].

Czytałem różne wątki o automatach... i się pogubiłem. Zapadło mi jednak w pamięć, że przy 150-200kk te skrzynie padają bo są za słabe do wagi i mocy. Koszt naprawy/wymiany jest trochę miażdżący jak na pierwszą miłość ;]].

Jedni mówią wymieniać olej to przedłuży żywot inni że wręcz skróci bo olej fabryczny ma dożywotnią gwarancję...

Czy ktoś z zacnych tu użytkowników ma X5 3.0 benzyne i może mi coś powiedzieć o tej skrzyni z własnego doświadczenia lub też ktoś z Was posiada nadmiar wiedzy i zna po prostu temat tych skrzyń i się ze mną podzieli ;].

 

Tu mam VIN: 5UXFA13554LU26564

 

Gdby ktoś był tak uprzejmy i rozkodował mi ten VIN z dwoma zdaniami opisowymi będę bardzo wdzięczny.

 

Z góry dziękuję i za ewentualne nieścisłości przepraszam ;]

 

Wyglada na to ze to facelift o ladnej specyfikacji. Olej w skrzyni jak najbardziej wymieniac, wiec ojciec dobrze zrobil. Jesli masz auto z tak pewnego zrodla, warto nad nim pomyslec...

Opublikowano

Kurcze myślę o nim cały czas tylko jak mi padnie skrzynia to bede płakał.

Na samochód miałem przeznaczyć ok. 20k plus 5k na "pakiet naprawczy" plus 3k na oplaty i ubezpieczenie.

Lącznie daje nam to proponowaną cene za X5 ale wtedy jestem goły i nie mam nawet na ubezpiecznie auta ;pp.

Nie wspominając juz o tym jak miałbym robić skrzynie biegów...

Gdyby nie automat to brałbym bez zastanowienia a tak to sie miotam jak ta mietła i się sapie bo zabraklo w budżecie 6k na spokojny sen ;]].

Chyba ochłone i podziękuję... z wielkim smutkiem ;[[[

Opublikowano
Za jakies 23000zl spokojnie kupisz anglika e53 x5 w benzynie(diesle kosztuja wiecej) zadbanego z prawdziwym przebiegiem .Podobno mozna juz rejestrowac wiec moze wez to pod uwage ;) Kolega juz takim jezdzi po polsce z pol roku i czeka na rejestracje... naprawde ulepy z polski po dachowaniach moga sie schowac bo auto naprawde zadbane. W angli przynajmniej wiesz jaki ma przebieg samochod i czy jest po wypadku. Dobrze by bylo zobaczyc takie cos w polsce.
Opublikowano

...no według mnie mimo ,że jesteśmy w UE to na 100 % żaden diagnosta ci nie zrobi ,,badania okresowego po raz pierwszy,, z wynikiem pozytywnym.

To tak jak by chciał pozbyć się wykonywania zawodu na 5 lat i do tego kara grzywny.

Nie ma takiej opcji.

A kupno X5 i nie mieć zaplecza finansowego to prawie cud. Piszę prawie, bo ja sprzedaję swoją i większość typowych napraw wykonałem i chcę za nią ok 33 tyś.

Pozdrawiam

Opublikowano
Racja , na ta chwile badania sie nie zrobi ,ale mysle ze jak wyjdzie ustawa w pierwszym kwartale tego roku to diagnosci tez bede musieli sie ,,dostosowac'' wkoncu to dla nich kasa.
Opublikowano

.....według mnie to się nie zmieni. Wyobrażasz sobie manewr wyprzedzania lub mijanie pojazdu z przeciwka z angielskimi lampami?

Ja nie. I nie chce.

W Anglii na kazdej osi pojazdu może być inny rodzaj bieżnika, kierownica z prawej strony, światła symetryczne.....i może pare innych.....

W Anglii pojazdy wyprodukowane na ich rynek są przystosowane do ruchu lewostronnego, wiec nie są do prawostronnego. I według mnie to się nigdy nie zmieni.

Nie zarejestrujesz pojazdu z kierownica po prawej stronie. Możesz się poruszać takim pojazdem z ważnym dowodem rej. Bez prawa rej w Polsce

Opublikowano (edytowane)

http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/844889,rejestracja-samochodu-z-anglii-2015.html

 

Wejsc to wejdzie tylko pytanie kiedy.Codzienie mijasz takich z lampami z angoli- tansze i bardzo popularne szczegolnie wsrod mlodych uzytkownikow drog ;) Lampy sie przerabia , lusterka trzeba kupic nowe bo katy sa inne - przynajmniej jak ja robilem przekladke swojego x5(australia) to lusterka srednio nadawaly sie do jazdy po przekladce. Bylem kilka tygodni w angli i tam jest bardzo duzo samochodow z kiera po lewej , nie slyszalem zeby oni jakos czesciej powodowali wypadki.

Edytowane przez maciej123

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.