Witam To moj pierwszy wpis na forum ale siedze tu od prawie trzech miesięcy probując ogarnąć calą tą wiedzę i jest ciężko ;]. Do rzeczy... Szukam BMW (swojego pierwszego) w benzynie (w planie LPG) i miała to być trójka lub piątka kombi (E46 lub E39). Ostatnio jendak zgadałem się ze znajomym, że jego ojciec sprzedaje X5 3.0i, 231KM w automacie z 2003r. Sprowadzana ze stanów. Kumpla ojciec założył instalację gazową i wiem, że nie szczędził na nią kasy jak na cały samochód więc można powiedzieć słynne stwierdzenie - IGŁA!! :D. Auto jest z pewnego źródła i ma nie wiele najechane bo 160kk. Znam całą jego historię. Doinwestowane itp. itd. Jedno nie daje mi jednak spokoju mianowicie skrzynia biegów... przy 130kk był w niej wymieniony olej przez owego "Ojca" ;]. Czytałem różne wątki o automatach... i się pogubiłem. Zapadło mi jednak w pamięć, że przy 150-200kk te skrzynie padają bo są za słabe do wagi i mocy. Koszt naprawy/wymiany jest trochę miażdżący jak na pierwszą miłość ;]]. Jedni mówią wymieniać olej to przedłuży żywot inni że wręcz skróci bo olej fabryczny ma dożywotnią gwarancję... Czy ktoś z zacnych tu użytkowników ma X5 3.0 benzyne i może mi coś powiedzieć o tej skrzyni z własnego doświadczenia lub też ktoś z Was posiada nadmiar wiedzy i zna po prostu temat tych skrzyń i się ze mną podzieli ;]. Tu mam VIN: 5UXFA13554LU26564 Gdby ktoś był tak uprzejmy i rozkodował mi ten VIN z dwoma zdaniami opisowymi będę bardzo wdzięczny. Z góry dziękuję i za ewentualne nieścisłości przepraszam ;]